Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Cutie (sfat)

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cutie (sfat)

    Se potriveste cutia de la un mb w124 230 benzina la un mb w124 2.0 motorina?

  • #2
    Daca au acelasi tip de volanta motoarele(simpla sau dubla),atunci fizic se potriveste,dar nu cred ca au aceleasi rapoarte decat daca au acelasi cod de sub cilindru de ambreiaj(717.xxx).
    W124 E220 din 95

    Comment


    • #3
      O sa ma uit .Multumesc

      Comment


      • #4
        Cutii, rapoarte...

        Buna seara !


        Intre diesele si benzinare, rapoartele din cutii difera extrem de putin catre nesemnificativ.


        Exemplul unu:

        200D, prima generatie, cutie in patru trepte:

        I: 4.23; II: 2.36; III: 1.49; IV: 1.0; R: 4.10, cu 3.42 sau 3.46 in grup.

        230E, prima generatie, tot cutie in patru trepte:

        I: 3.91; II: 2.17; III: 1.37; IV: 1.0; R: 3.78, cu 3.27 in grup.


        Exemplul doi:

        200D, cutie in cinci trepte, avem doua variante:

        I: 4.23; II: 2.36; III: 1.49; IV: 1.0; V: 0.84; R: 4.63, cu 3.64 in grup.
        I: 3.91; II: 2.17; III: 1.37; IV: 1.0; V: 0.78; R: 4.27, cu 3.91 in grup, adica exact ca la benzinar e cutia...

        230E, tot cutie in cinci trepte, o singura varianta:

        I: 3.91; II: 2.17; III: 1.37; IV: 1.0; V: 0.78; R: 4.27, cu 3.27 in grup.


        Si daca e sa vorbim de preferatele mele, cutiile automate, avem din nou aceeasi treaba, cu diferente doar la raportul de transmisie final:

        200D:

        I: 4.25; II: 2.41; III: 1.49; IV: 1.0; R: 5.67, cu 3.42 sau 3.46 in grup.

        230E:

        I: 4.25; II: 2.41; III: 1.49; IV: 1.0; R: 5.67, cu 3.27 in grup.



        Stima,


        Dragos

        Comment


        • #5
          Cu placere!Cum spunea si colegul Heavy,difera destul de putin,dar exista posibilitatea sa pierzi din demaraj sau nu.Cel mai bine ar fi sa imperechezi cutia cu grupul de pe masina donatoare.Dar nu e obligatoriu!Poti sa castigi un pic la demaraj(cuplu) si sa pierzi la viteza sau invers.O seara buna tuturor!
          W124 E220 din 95

          Comment


          • #6
            Cutii, rapoarte, take II...

            Buna seara din nou !


            Aici se strecoara din nou o parere preconceputa legata de cutii si grupuri, cand motorul ramane acelasi.

            In primul rand, motorul este cel care da tonul in tot ceea ce poate masina. Ca atare, raportul final este urmatorul lucru cel mai important care va defini comportamentul masinii, mai ales ca rapoartele din cutii difera extrem de putin.

            Atat de putin, de uneori sunt chiar identice rapoartele acestea. Si in nici un caz un raport mai lung (a se citi mai de fuga) nu va ajuta masina la demaraj, asa cum nici un raport mai scurt (a se citi mai de forta) nu va ajuta masina la atingerea unui topspeed mai ridicat.

            Cu alte cuvinte, cand cutiile pot fi considerate identice si se pastreaza un anumit motor (2.0D in acest caz, daca am inteles bine), raportul din grup va trebui sa ramana definitiv acela cu care a venit stock masina cu acel 2.0D pe ea.

            In schimb, in situatia in care se schimba motorul, si performantele celui nou sunt mai bune decat a celui vechi (in viziunea mea, "mai bune" inseamna peste 25% power si cuplu), atunci se recomanda clar rapoartele finale de pe masina de pe care vine motorul mai performant.

            Sa vorbim cifre acum:

            Un 200D are 3.91 in grup, in versiunea cu cutie manuala in cinci trepte. Sau 3.46 daca e vorba de un cutia automata in patru trepte. Ei bine, valoarea raportului din grupul unui W124 300D turbo este de 2.65. Banuiesc ca e clar cum va merge un 200D cu 2.65 in grup, nu ?

            E ca si cand ar incerca sa plece de pe loc cu treapta a III-a sau pe aproape. Adica, greu de tot sau imposibil fara sa sacrifici ceva din discul de ambreiaj. Iar odata plecat de pe loc, daca masina prinde vant din fata pe drum drept, ar avea nevoie sa schimbe cel putin o treapta in jos ca sa mai miste cat de cat...

            Esenta celor de mai sus este urmatoarea, pentru cei mai netalentati la cifrele din lumea auto:

            Daca schimbi motorul cu altul mai bun, iei grupul de pe masina donatoare a motorului. Daca schimbi doar cutia, presupunand ca potriveste fizic, ramai cu grupul OEM al masinii.



            Stima,


            Dragos

            Comment


            • #7
              Vreau sa ii pun cutia de pe 230E pentru ca este in 5 trepte cea de pe masina este in 4 trepte.Multumesc pentru raspunsuri

              Comment


              • #8
                Cutii, rapoarte, take III...

                Buna seara !


                In aceste conditii, in ultima treapta, la aceeasi viteza ca inainte, vei avea turatia mai mica cu 22%, adica cu diferenta de la 1:1 la cea de 0.78, care sunt valorile rapoartelor ultimei trepte la cutia in patru, rescpectiv in cinci viteze.

                Totodata, masina nu va mai avea aceeasi "vâna" în ultima treaptă, asta e clar.

                Cu noua cutie, in treapta a patra masina va merge ca si cu vechea cutie in ultima treapta (care e de fapt a patra), pentru ca rapoartele sunt 1:1 in ambele cazuri.


                O seara bună !


                Stimă,


                Dragoș

                Comment


                • #9
                  Multumesc dupa ce o montez am sa revin cu raspunsuri pro si contra).

                  Comment


                  • #10
                    eu am w124 300CE automat si vreau sa il fac manual , mai am un w124 200 CE cu cutie in 5 trepte manuala , pot face schimbul ???

                    Comment


                    • #11
                      Astazi am montat cutia.Toate bune si frumoase dat jos cutia pusa cea de benzina sa potrivit perfect,am vrut sa montez si teava de la cardan si surpriza era mai mare cu 4 cm.Am dat fuga repede la cardanul de pe benzinar si am luat teava dintre cutie si rulment (care era mai mica cu 4 cm decat cea de pe diesel)am pus`o si merge perfect.Multumesc !

                      Comment

                      Working...
                      Logan | Dacia Logan |Anulare DPF