Buna seara !
Ieri, impreuna cu un coleg, dupa un drum scurt de vreo 20 de kilometri, am oprit in parcarea unui centru comercial din Saarbrücken, unde am pierdut vreo doua ore.
La intoarcere, pun contactul, bordul palid, dau la automat, canci pornire. Aveam curent cat sa aprind slab pozitiile. Electromotorul nu avea putere sa dea bendix-ul afară, si doar țăcănea.
In paralel, dupa a patra-cincea incercare, releul de bujii a inceput sa țăcăne și el, și asta cu contactul tăiat.
Ma duc inauntru sa cumpar un set de cabluri de pornire, toate vandute... Noroc cu colegul care trebuia sa-și cumpere o baterie nouă la un Passat. O luam, ceva no-name de 70A cu 650A pornire, o pun sus pe Benz, pun contact, se aprinde bordul corect, bujii la fel, dau cheie, pornește la sfert.
Intrebarea intai: de ce a ramas releul de bujii lipit fara contact si mi-a topit bateria (OPTIMA Yellow Top, 55A cu 850A pornire, veche de sase luni) ?
Mai departe... Ne facem treaba, shopping-ul de weekend, ajungem la baza in Franta. Imi trece prin cap sa masor incarcarea pe bornele bateriei. Pauza, adica 12.1V, cat stie bateria, si la relanti, si la 4000rpm. Iar in bord becul de baterie era stins, la fel ca si in mers. Si acum nu se apinde nici cand pun contactul...
Intrebarea a doua: alternator nou cu totul sau doar releul de incarcare ? Ca daca puntea de diode e separata de releu, degeaba iau releu nou, ca tot degeaba...
Si a treia: evenimentele pot avea oare legatura unul cu celalalt ?
Stima,
Dragos
Ieri, impreuna cu un coleg, dupa un drum scurt de vreo 20 de kilometri, am oprit in parcarea unui centru comercial din Saarbrücken, unde am pierdut vreo doua ore.
La intoarcere, pun contactul, bordul palid, dau la automat, canci pornire. Aveam curent cat sa aprind slab pozitiile. Electromotorul nu avea putere sa dea bendix-ul afară, si doar țăcănea.
In paralel, dupa a patra-cincea incercare, releul de bujii a inceput sa țăcăne și el, și asta cu contactul tăiat.
Ma duc inauntru sa cumpar un set de cabluri de pornire, toate vandute... Noroc cu colegul care trebuia sa-și cumpere o baterie nouă la un Passat. O luam, ceva no-name de 70A cu 650A pornire, o pun sus pe Benz, pun contact, se aprinde bordul corect, bujii la fel, dau cheie, pornește la sfert.
Intrebarea intai: de ce a ramas releul de bujii lipit fara contact si mi-a topit bateria (OPTIMA Yellow Top, 55A cu 850A pornire, veche de sase luni) ?
Mai departe... Ne facem treaba, shopping-ul de weekend, ajungem la baza in Franta. Imi trece prin cap sa masor incarcarea pe bornele bateriei. Pauza, adica 12.1V, cat stie bateria, si la relanti, si la 4000rpm. Iar in bord becul de baterie era stins, la fel ca si in mers. Si acum nu se apinde nici cand pun contactul...
Intrebarea a doua: alternator nou cu totul sau doar releul de incarcare ? Ca daca puntea de diode e separata de releu, degeaba iau releu nou, ca tot degeaba...
Si a treia: evenimentele pot avea oare legatura unul cu celalalt ?
Stima,
Dragos
Comment