Faza cu rulmentii din spate...
Buna seara !
Astăzi am avut ziua plină de activități pro-Mercedes... Au sosit rulmentii marca FAG pentru roțile spate. După urcarea mașinii pe elevator, treaba a decurs cam așa:
- se demontează roțile. Suspensia este maxim destinsă, telescopul complet extins este pe post de limitator de cursă, nu e necesar a comprima arcurile, deci nu e nevoie nici de presă de arcuri.
- se demontează piulița care ține planetara în butuc (cheie tubulară de 30mm). În setul meu de rulmenti au venit doua piulițe de-astea noi, precum si două siguranțe noi pentru rulmenti.
- se demontează etrierii și discurile de frână (nu te atingi de furtunele de frână...).
- se demontează saboții și setul de mărunțișuri de acolo (patru arculețe, pârghia de acționare a frânei de parcare, surubul de reglat saboții).
- se demontează cablurile frânei de parcare de la partea de către roată. Aici poate fi cu circ, pen' ca rugina nu ține cu tine. Șurubul care ține clema e M8, e nevoie de inbus de 6mm, spray d-ăla penetrant de rugină și multe rugăciuni...
- se demontează de la partea de către roată toate cele cinci brațe care sunt acolo (cinci pentru fiecare parte a mașinii, adică...). Si aici poate fi cu circ, dar eu le schimbasem pe toate acum două luni, și a fost joacă de copii.
- se extrage fuzeta, de preferat fără să-ți cadă pe picioare. În această etapă, o a doua pereche de mâini este de mare ajutor.
- cu fuzeta pe banc, se bate afară (dorn de aluminiu) butucul, adică partea cu flanșa în care se înfiletează prezoanele roții. Unul din inelele interioare ale fostului rulment (e cu doua randuri de bile, si inelele interioare sunt independente unul de altul, doar carcasa exterioară este comună) s-ar putea să rămâna presat acolo, dar merge crestat cu un disc de flex și pocnit cu o dalta și l-ai scos.
- se curăță apoi zona cu siguranta ți se convinge aceasta din urmă să se miște puțin în canalul ei, pe post de "dezmorțire", ca să zic așa. Se scoate siguranța cu cleștele corespunzător, și apoi se ajunge la depresarea rulmentului, care ar trebui să arate cam așa:
Depresare rulment din fuzeta 1.jpg
- se curăță locașul rulmentului, de la scaunul său pâna la canalul de siguranță:
Curatire scaun rulment roata spate 1.jpg Curatire canal siguranta 1.jpg
- se gresează putin zona de glisare ca sa ajuti noul rulment să intre la locul său, și se montează noul rulment, evident. Rulmentul este simetric, nu are o poziție anume de montare.
- se montează butucul, și fuzeta este gata de montat pe mașină.
În cazul mașinii mele, pentru că totul s-a demontat fără probleme prea mari, treaba a durat circa șase ore. Vinovatul a fost rulmentul din partea dreaptă, dar i-am schimbat pe ambii. Și dacă am reținut bine, rulmenții au dimensiunile următoare: diametru exterior 84mm, diametru interior 45mm, lățime 39mm. Și arată așa, când vine nou:
Set rulment roata spate W124.jpg
La teste, zgomotul de rulment pătrat a dispărut complet, deci am făcut ceea ce trebuie.
De scurgerea de motorină așa-zisă de sub injectoare m-am ocupat doar relativ, schimbând toate furtunele de retur (dintre injectoare, respectiv de la primul injector până la filtrul de motorină), ca să elimin o potențială inducere în eroare.
Enjoy !
Dragoș
Buna seara !
Astăzi am avut ziua plină de activități pro-Mercedes... Au sosit rulmentii marca FAG pentru roțile spate. După urcarea mașinii pe elevator, treaba a decurs cam așa:
- se demontează roțile. Suspensia este maxim destinsă, telescopul complet extins este pe post de limitator de cursă, nu e necesar a comprima arcurile, deci nu e nevoie nici de presă de arcuri.
- se demontează piulița care ține planetara în butuc (cheie tubulară de 30mm). În setul meu de rulmenti au venit doua piulițe de-astea noi, precum si două siguranțe noi pentru rulmenti.
- se demontează etrierii și discurile de frână (nu te atingi de furtunele de frână...).
- se demontează saboții și setul de mărunțișuri de acolo (patru arculețe, pârghia de acționare a frânei de parcare, surubul de reglat saboții).
- se demontează cablurile frânei de parcare de la partea de către roată. Aici poate fi cu circ, pen' ca rugina nu ține cu tine. Șurubul care ține clema e M8, e nevoie de inbus de 6mm, spray d-ăla penetrant de rugină și multe rugăciuni...
- se demontează de la partea de către roată toate cele cinci brațe care sunt acolo (cinci pentru fiecare parte a mașinii, adică...). Si aici poate fi cu circ, dar eu le schimbasem pe toate acum două luni, și a fost joacă de copii.
- se extrage fuzeta, de preferat fără să-ți cadă pe picioare. În această etapă, o a doua pereche de mâini este de mare ajutor.
- cu fuzeta pe banc, se bate afară (dorn de aluminiu) butucul, adică partea cu flanșa în care se înfiletează prezoanele roții. Unul din inelele interioare ale fostului rulment (e cu doua randuri de bile, si inelele interioare sunt independente unul de altul, doar carcasa exterioară este comună) s-ar putea să rămâna presat acolo, dar merge crestat cu un disc de flex și pocnit cu o dalta și l-ai scos.
- se curăță apoi zona cu siguranta ți se convinge aceasta din urmă să se miște puțin în canalul ei, pe post de "dezmorțire", ca să zic așa. Se scoate siguranța cu cleștele corespunzător, și apoi se ajunge la depresarea rulmentului, care ar trebui să arate cam așa:
Depresare rulment din fuzeta 1.jpg
- se curăță locașul rulmentului, de la scaunul său pâna la canalul de siguranță:
Curatire scaun rulment roata spate 1.jpg Curatire canal siguranta 1.jpg
- se gresează putin zona de glisare ca sa ajuti noul rulment să intre la locul său, și se montează noul rulment, evident. Rulmentul este simetric, nu are o poziție anume de montare.
- se montează butucul, și fuzeta este gata de montat pe mașină.
În cazul mașinii mele, pentru că totul s-a demontat fără probleme prea mari, treaba a durat circa șase ore. Vinovatul a fost rulmentul din partea dreaptă, dar i-am schimbat pe ambii. Și dacă am reținut bine, rulmenții au dimensiunile următoare: diametru exterior 84mm, diametru interior 45mm, lățime 39mm. Și arată așa, când vine nou:
Set rulment roata spate W124.jpg
La teste, zgomotul de rulment pătrat a dispărut complet, deci am făcut ceea ce trebuie.
De scurgerea de motorină așa-zisă de sub injectoare m-am ocupat doar relativ, schimbând toate furtunele de retur (dintre injectoare, respectiv de la primul injector până la filtrul de motorină), ca să elimin o potențială inducere în eroare.
Enjoy !
Dragoș
Comment