Hristos a Inviat!
Salutare membrilor Forumului si toate cele bune tuturor.
Rog mult o expertiza tehnica de specialitate si un sfat din parte Dvs. in urmatoarea speta:
W124 250D, aspirat, cod motor 605.911, 2497 cmc, 4 supape pe cilindru, 83 KW/113Cp la 5000 rpm, fabricatie sept.1993, VIN WDB1241261C037955, kilometri la bord 288Tkm, 2 proprietari in acesti 18 ani, din care,utimul - o tipa- a dtinut agregatul in ultimii 11 ani.
PROBLEMA SUNA ASTFEL:
-la pistonul nr. 3, supapa/supapele de admisie (einlass ventile) sunt...arse, incarcate de calamina, nu mai calca bine pe scaunul supapei/upapelor, este ceva in negegula cu acele supape, deoarece pe acolo se scapa compresia, pe acel al 3-lea piston.
Motorul are 288 Tkm, nu papa ulei, la regimul lui de lucru la cald presiunea indicatorului de ulei din bord sta intre 1,5 si 2 (idle speed/ralanti); la deschiderea busonului de umplere ulei acesta nu bufneste, nu arunca ulei, nici macar stropi fini de ulei, este prezent, in schimb, un firicel de fum...asa, ca o boare, ca o ceata alba in interiorul capacului superior al motorului.
Uleiul are cam 7700 km de la schimb si sta chiar foarte bine dpv calitativ.
Motorul nu da fum pe esapament. Dar nici nu se preteaza la asa-zisul test cu paharul...are in fond aproape 300 de mii si o varsta de opspe ani...dar, afara de pierderea comresiei pe nr. 3, nu are alte zgomote suspecte.
Nu ma aflu in tara pentru a ajunge cu agregatul la cei priceputi si de aceea recurg la aceasta metoda spre a afla punctul dvs. de vedere referitor la:
1. -ce riscuri ar comporta functionarea cu aceasta pierdere de compresie? (si aici ma gandesc la ce s-ar putea intampla in timpul mersului, de ex.)
2. -pana la ajungerea acasa, cum as putea sa ajut in vreun fel la prelungirea vietii motorului? Ajuta intrucatva adaosul de aditivi??? Sau, ce recomandari aveti in acest sens?
Multumiri anticipate tuturor pentru sprijinul, expertiza si recomandarile date in aceasta speta!
Decodarea VIN arata in felul urmator:
Название val
fin
vin WDB1241261C037955
whc WDB
chassbm 124126
chass_ident 1C037955
type 124
subbm1 126
subbm2
auxiliary_drive
body 00000
body_code
delivery_date 930909
engine 605911 12 001246
front_axle1
front_axle2
heater
interior 001
lights HELLA
model_idx 2
odometer
order_num1 0322703501
paint1 485
paint2
paint3
paint4
paint5
platform
production_num1
production_order_ref
rear_axle1
rear_axle2
release_date
retarder 3 930909
rims
service_num
steering
trailer
transfer_case
transmission 722434 03 390443
vin_dc
vinwhc
winch
wiper BOSCH
Code Текст
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
281 AMG PERFORMANCE STEERING WHEEL
291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
300 Unknown
305 DUST FILTER
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
538 Unknown
544 Unknown
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
570 FOLDING ARMREST, FRONT
580 AIR CONDITIONING
591 Unknown
620 AIR POLLUTION CONTROL
812 Unknown
859 Unknown
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
485 SELF-LEVEL.-DEVICE WITH H.D.SPRINGS AND SHOCK ABS.
001 Unknown
Salutare membrilor Forumului si toate cele bune tuturor.
Rog mult o expertiza tehnica de specialitate si un sfat din parte Dvs. in urmatoarea speta:
W124 250D, aspirat, cod motor 605.911, 2497 cmc, 4 supape pe cilindru, 83 KW/113Cp la 5000 rpm, fabricatie sept.1993, VIN WDB1241261C037955, kilometri la bord 288Tkm, 2 proprietari in acesti 18 ani, din care,utimul - o tipa- a dtinut agregatul in ultimii 11 ani.
PROBLEMA SUNA ASTFEL:
-la pistonul nr. 3, supapa/supapele de admisie (einlass ventile) sunt...arse, incarcate de calamina, nu mai calca bine pe scaunul supapei/upapelor, este ceva in negegula cu acele supape, deoarece pe acolo se scapa compresia, pe acel al 3-lea piston.
Motorul are 288 Tkm, nu papa ulei, la regimul lui de lucru la cald presiunea indicatorului de ulei din bord sta intre 1,5 si 2 (idle speed/ralanti); la deschiderea busonului de umplere ulei acesta nu bufneste, nu arunca ulei, nici macar stropi fini de ulei, este prezent, in schimb, un firicel de fum...asa, ca o boare, ca o ceata alba in interiorul capacului superior al motorului.
Uleiul are cam 7700 km de la schimb si sta chiar foarte bine dpv calitativ.
Motorul nu da fum pe esapament. Dar nici nu se preteaza la asa-zisul test cu paharul...are in fond aproape 300 de mii si o varsta de opspe ani...dar, afara de pierderea comresiei pe nr. 3, nu are alte zgomote suspecte.
Nu ma aflu in tara pentru a ajunge cu agregatul la cei priceputi si de aceea recurg la aceasta metoda spre a afla punctul dvs. de vedere referitor la:
1. -ce riscuri ar comporta functionarea cu aceasta pierdere de compresie? (si aici ma gandesc la ce s-ar putea intampla in timpul mersului, de ex.)
2. -pana la ajungerea acasa, cum as putea sa ajut in vreun fel la prelungirea vietii motorului? Ajuta intrucatva adaosul de aditivi??? Sau, ce recomandari aveti in acest sens?
Multumiri anticipate tuturor pentru sprijinul, expertiza si recomandarile date in aceasta speta!
Decodarea VIN arata in felul urmator:
Название val
fin
vin WDB1241261C037955
whc WDB
chassbm 124126
chass_ident 1C037955
type 124
subbm1 126
subbm2
auxiliary_drive
body 00000
body_code
delivery_date 930909
engine 605911 12 001246
front_axle1
front_axle2
heater
interior 001
lights HELLA
model_idx 2
odometer
order_num1 0322703501
paint1 485
paint2
paint3
paint4
paint5
platform
production_num1
production_order_ref
rear_axle1
rear_axle2
release_date
retarder 3 930909
rims
service_num
steering
trailer
transfer_case
transmission 722434 03 390443
vin_dc
vinwhc
winch
wiper BOSCH
Code Текст
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
281 AMG PERFORMANCE STEERING WHEEL
291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
300 Unknown
305 DUST FILTER
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
538 Unknown
544 Unknown
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
570 FOLDING ARMREST, FRONT
580 AIR CONDITIONING
591 Unknown
620 AIR POLLUTION CONTROL
812 Unknown
859 Unknown
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
485 SELF-LEVEL.-DEVICE WITH H.D.SPRINGS AND SHOCK ABS.
001 Unknown
Comment