Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Cutie 4+1, W123. Sa o schimb cu 5+1 sau cu una automata?

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cutie 4+1, W123. Sa o schimb cu 5+1 sau cu una automata?

    Am o nelamurire;am cumparat un w123 300D din '79 dar are cutie de viteze 4+1 si as vrea sa o schimb ori cu una 5+1 ori automata,mai bine mi-ar place automata ca-i mai lejer in trafic,si intrebarea: ce-mi recomandati si ce mai trebuie sa schimb sa mearga totul perfect cu cutiile sus mentionate? multumesc
    Viteza nu ucide mai mult ca prostia.

  • #2
    Pentru cv. in 5 tr.trebuie sa schimbi si cardanul, daca nu tot macar primul tronson.
    Pentru cv. automata trebuie sa schimbi tot pedalierul. Binenteles ca iti va trebui si un meserias care sa stie exact cum sa procedeze.

    Comment


    • #3
      Salut
      Cea mai mare problema e sa gasesti cutia cu 5 trepte. Si daca o gasesti iti recomand sa iei si timoneria (inclusiv schimbatorul si selectorul) de la ea. Neaparat trebe sa iei cardanul , cutia cu 5 trepte e ceva mai lunga (fizic) decat cutia cu 4. Cat despre cutia automatica dupa cum a mentionat si colegul nstoe mai sus e mai complicat de montat in schimb se gaseste cutie mult mai usor. Si cutia automata e mai lunga decat cea manuala deci te pica sa schimbi cardanul si aici. Nu cred ca tre sa mai mentionez despre restul acareturilor care vin odata cu cutia. Totodata ar trebui sa faci rost de o carte tehnica si sa vezi rapoartele la cutiile de viteza si abia atunci sa vezi daca renteaza sa faci operatiunea. Multa bafta !

      Comment


      • #4
        In principiu se poate face aceasta schimbare, dar v-a trebui sa schimbi diferentialul spate , cardanul , timoneria ,volanta motor , pedalierul ,timoneria acceleratiei pentru a putea beneficia de kicdown, ceva modificari la instalatia de vacuum, esta bine sa iei toate acestea de la o masina la fel ca a ta dar sa aiba cutie automata.
        Aceasta modificare a facut-o cineva din Buzau la un 210 diesel .si inca un amanunt atentie cine v-a face acest lucru ,pentru ca va trebui sa regleze cutia de viteze altfel ai muncit degeaba .
        Nu circula niciodata cu o viteza mai mare decat poate ingerul tau sa zboare..
        TEL 0722623721.

        Comment


        • #5
          Ok,m-ati lamurit,deci 5+1 este mai rentabil,atuncea m-am decis sa schimb cutia cu una 5+1 ,va rog sa-mi spuneti care sint pasii mai exactii sa nu ma fenteze vre-un ''meserias'' va multumec
          Viteza nu ucide mai mult ca prostia.

          Comment


          • #6
            Primul pas este sa gasesti meseriasul care va executa operatiunea;negociezi cu el cat costa manopera. Ideal este sa gasesti o masina cu cv. in 5 tr., care functioneaza,pentru a putea proba cv. inainte sa o cumperi. Asta ca sa stii pe ce dai banii. Dupa aceea demontezi tot ce-ti trebuie pentru tine,nu inainte de a evalua din nou costurile. Treaba asta mi se pare destul de riscanta, deoarece asa cum s-a mai spus, masinile cu cv. in 5 tr. sunt destul de rare, si ca sa aduni din gunoaie tot felul de jeguri pe care tot tu sa le repari nu cred ca este OK. S-ar putea ca totul sa te coste cat un concediu la vara in insulele Baleare. Parerea mea.
            Last edited by nstoe; 01-12-2010, 01:45 AM.

            Comment


            • #7
              Am condus si cu 4 si cu 5 trepte, aceeasi masina, acelasi motor, puse ca la carte: cutie + ardanul mic + grup. Cu cutia in 4 si grup de 3,46 mergea maxim 160-165 pe loc drept. Apoi cu cutia in 5 trepte si grupul original de 3,69 ducea un 170 tras de coada exact din acelasi punct pornirea si intinse treptele pana cand simteam ca nu mai trage, aproximativ insesizabila diferenta si trebuie sa schimbi si mai des la cutia in 5 ca sunt mai scurte treptele din cate am observat. Pe la 130-140 tot "urla" motorul. Ai de castigat in treapta 1 mai multa putere, si un mers mai lejer intre 60 si 80 km/h in a 5-a. La consum nu cred ca e mare diferenta. In legatura cu upgrade de la manual la automat e usor... anulezi ambreiajul de la pompa de lichid de frana, pedala va sta calcata tot timpul, conducta o desfaci, iar cutia se va lega relativ usor. tot ce trebuie sa ceri o data cu cutia e maneta si cablul electric ca sa iti legi becurile de marsalier si sa poti da la automat numai pe P si pe N. Vezi ca eu stiu ca cutiile automate de w 123 sunt numai in 3 trepte si cam fac fite la viteze mari, peste 130. Probleme sunt la trecerea de la automat la manual.
              Last edited by Dj Sky; 01-13-2010, 10:01 AM.

              Comment


              • #8
                Va multumesc de raspunsuri,ramin la ceea manula de 4+1 pina gasesc una de 5+1 buna ca nu are rost sa ma complic cu una automata.
                Viteza nu ucide mai mult ca prostia.

                Comment


                • #9
                  Ai luat o hotarare inteleapta. Banii pe care i-ai fi investit, fara sa castigi mare lucru, pastreaza-i pentru concediu.

                  Comment


                  • #10
                    Eu iti sugerez sa ramai definitiv pe cutie cu 4+1 trepte. Cea cu 5 trepte nu o prea gasesti si cand o gasesti cam sare de 400 de euro. Personal nu am gasit mai ieftina de 500 cu mentiunea ca eu am cautat pentru benzinar. Din cate am inteles e aceeasi cutie cu 5 trepte pe toate dieselurile si pe benzinarul de 2.8. Mai e un model de cutie cu 5 trepte pe benzinarele de 2.3 cu capac negru dar e altfel (motorul de 2.3 benzina are electromotorul pe partea stanga cum te uiti de pe scaunul soferului). S-ar mai putea sa gasesti vreo cutie aruncata printr-un schrot (la pret bun dar neincercabila) dar ai dezavantajul ca nu gasesti si restul hangaralelor de care ai nevoie. Sau procedezi ca mine si iei o masian numai pt cutie, timonerie si cardane. Multa bafta !

                    Comment


                    • #11
                      Ok,merci,daca nu-i mare diferenta intre 4+1 si 5+1 atuncea ramin cu 4+1-le ca-i mai bine.
                      Viteza nu ucide mai mult ca prostia.

                      Comment


                      • #12
                        Cutia 5+1 este foarte pacatoasa. Iti da o gramada de vibraje si zgomote in caroserie. Are o contragreutate pe cardan, care costa 3 mil. noua, si se rupe relativ repede si fara ea nu poti merge ca se desurubeaza toata masina. Discul de ambreaj e special de 5 viteze si nu-l gasesti iar daca-i pui de 4 iti zornaie cand nu e apasat...
                        Cea mai buna optiune e cutia automata dar nu prea se justifica costul si munca. Daca era o masina deosebita care vroiai sa o tii inca 10 ani sa faci si poze cu ea, merita dar asa bucurate de cea in 4 trepte pt. ca e cea mai fiabila cutie din istoria masinilor.
                        Inca un sfat pt cobre. Cand se schimba cutie, cardan, diferential... e de preferat sa schimbi tot ansamblul luat de pe masina donatoare si cu proba inainte. Daia apar fel si fel de zgomote si vibratii pt ca nu au acceasi uzura toate piesele.
                        Last edited by rommy20005; 01-16-2010, 11:52 AM.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by rommy20005 View Post
                          Are o contragreutate pe cardan, care costa 3 mil. noua, si se rupe relativ repede si fara ea nu poti merge ca se desurubeaza toata masina.
                          Unde-i asta frate,ca eu m-am bagat de-o mie de ori sub masina si n-am vazut nici o "contragreutate" pe cardan.

                          Comment


                          • #14
                            La w201 contragreutatea e prinsa pe cardan, imediat langa flansa din fata, dinspre cutie. Cred ca si la w123 e la fel.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by mihnote View Post
                              La w201 contragreutatea e prinsa pe cardan, imediat langa flansa din fata, dinspre cutie. Cred ca si la w123 e la fel.

                              Te referi la "plumbii" de echilibrare?

                              Comment

                              Working...
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF