Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Cum se trage la punct distributia de 200 D ?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cum se trage la punct distributia de 200 D ?

    Salutare. Am patit cea mai mare belea posibila cu masina si anume s-a rupt lantul de distributie.
    As avea nevoie sa stiu cum pun distributia la punct ? Care sunt semnele ? Sfaturi ?
    Si daca aveti idee cum se scote baia de ulei de pe masina pentru ca pur si simplu nu am loc sa o scot afara....baia de ulei are o gaura care a rezultat in urma ruperii lantului.
    Multumesc.

    Masina: http://www.clubmercedes.ro/mercedes-...2362#post92362

  • #2
    in primul rand specifica ce fel de motor ai de w 123 , w 124??? banuiesc ca daca scoti baia de ulei greu e un w 124 deoarece acolo e mai mult de munca caci doar la w 123 un hexagon de 6 rezolva problema la 12 suruburi in 10 minute...

    Comment


    • #3
      Acum am vazut link-ul ai un w 123... baia de ulei e simplu de dat jos, si de sudat doarece e de tabla , numai curata bine pe acolo.... in legatura cu reglatul suna-ma maine si iti zic ce se face... Tel. meu este : 0744830843

      Comment


      • #4
        Daca s-a rupt lantul inseamna ca a facut o taietura in carterul de aluminiu, nu in baia de ulei de tabla. Ca sa demontezi acel carter, trebuie sa scoti motorul, pentru ca e prins si de carcasa din spate de la volanta.
        Tragerea la punct e simpla: ai semn pe fulia de la arborele cotit, altul la pinionu de la pompa injectie, si altul la pinionul de la axa cu came. Pistonul 1 ( dinspre radiator) trebuie sa fie adus sus. Tragi totate semnele la linie, inclusiv pompa , demontata in prealabil, si apoi pui pompa la loc. Atentie, pompa de injectie poate sari de la punct cand o montezi. ca sa nu se miste pinionul pompei o poti bloca infiletand un surub in lateral langa pompa de alimentare ( are un buson mic acolo). Surubul se potriveste cel de la flansa de cardan la filet. Bafta!
        W 126 `87 300 SDL OM606 24v Automatic
        W 126 `86 300 SD OM617 Automatic
        W 124 `93 E250 D ex 300 D


        - Bond - James Bond.
        - `Dullah - Abdullah.

        Comment


        • #5
          Punerea la punct se face in doua etape. Prima data se roteste arborele cotit in sensul acelor de ceasornic pana ce semnul de pe blocul motor ca o sageata corespunde cu OT de pe fulia arborelui motor, iar in aceasta pozitie trebuie tinut cont ca pistonul 1 de langa radiator sa fie sus (pentru ca poate fi si in pozitia jos cu arborele la OT), axul cu came de asemenea are o saiba cu o crestatura la partea dinspre roata dintata, se roteste pana ce aceasta crestatura corespunde cu o sageata ce se afla pe suportul ce sustine axul cu came (in aceasta pozitie camele de la pistonul nr 1 vor fi in sus ambele). Se monteaza axul cu came, cu lantul pe roata dintata. In tot acest timp pompa de injectie va fi scoasa de pe caneluri. Etapa a doua. Se pregateste pompa de injectie astfel :se roteste axul pompei in sensul acelor de ceasornic pana ce acea canelura lipsa de pe axul pompei de injectie corespunde cu crestatura de pe flansa pompei. In aceasta pozitie se blocheaza axul pompei cu un surub de la cardan ce se infileteaza in locul holenderului de scurgere a surplusului de ulei din pompa de injectie (este situat langa pompa de alimentare in partea dreapta). Se roteste arborele cotit invers acelor de ceasornic cam un sfert de rotatie pana sageata de pe bloc indica pe fulie 80 sau 100 grade, dupa care se roteste arborele cotit in sensul acelor de ceasornic pana sageata indica 26 grade. In aceasta pozitie se introduce pompa de injectie cu gaurile ovale de prindere pe centrul celor trei prezoane pentru a putea ulterior suci de pompa de injectie spre motor pentru a-i da avans, sau spre exteriorul motorului pentru a-i lua din avans. Se strang cele 3 suruburi de prindere a pompei de injectie, se desfece surubul cu care s-a facut calarea (blocarea), pompei de injectie si se inlocuieste cu holenderul ce a fost initial acolo. La pompele cu regulator vacuumatic (pompa mica), se pune ulei pana curge pe gaurica din holender, iar la pompele cu regulator mecanic centrifugal (pompa mare), acest lucru se face singur pompa luandu-si ulei pe sus din distributie si cedandu-l pe jos pe la flansa de prindere (grija la garnitura de etansare cu blocul motor pentru a nu obtura aceste orificii). La motoarele de Cobra de 240d si 300d punerea la punct este asemanatoare ca cea de mai sus de la 200d, singura diferenta ca inaintea montarii pompei de injectie indicatia de pe fulia arborelui cotit va fi de 24 grade. Daca tot aveti pompele de injectie date jos, nu ar strica sa le face-ti si o centricubare la bancul de probat pompe de injectie, pentru a vedea daca debitul elementilor de pompare este egal si reglat corespunzator pentru a avea un consum rezonabil, de asemanea se verifica si la cat deschid supapele de inalta presiune de dupa elementii de pompare (geaba sunt buni elementii de pompare daca aceste supape se deschid mai devreme, adica la o presiune mai mica). Spor la treaba cu cheltuieli cat mai mici sa aveti.
          Last edited by Greceanu-Eduard; 10-25-2009, 20:37 PM.

          Comment


          • #6
            Multumesc tuturor celor care m-au ajutat cu sfaturi. Intr-un final am decis sa vand masina pentru ca nu am timp si bani sa o repar. Trebuie insa sa recunosc ca imi pare rau si dupa Mercedes-ul asta ca si dupa w115-ul din 71....insa vor mai urma.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Greceanu-Eduard View Post
              Punerea la punct se face in doua etape. Prima data se roteste arborele cotit in sensul acelor de ceasornic pana ce semnul de pe blocul motor ca o sageata corespunde cu OT de pe fulia arborelui motor, iar in aceasta pozitie trebuie tinut cont ca pistonul 1 de langa radiator sa fie sus (pentru ca poate fi si in pozitia jos cu arborele la OT), axul cu came de asemenea are o saiba cu o crestatura la partea dinspre roata dintata, se roteste pana ce aceasta crestatura corespunde cu o sageata ce se afla pe suportul ce sustine axul cu came (in aceasta pozitie camele de la pistonul nr 1 vor fi in sus ambele). Se monteaza axul cu came, cu lantul pe roata dintata. In tot acest timp pompa de injectie va fi scoasa de pe caneluri. Etapa a doua. Se pregateste pompa de injectie astfel :se roteste axul pompei in sensul acelor de ceasornic pana ce acea canelura lipsa de pe axul pompei de injectie corespunde cu crestatura de pe flansa pompei. In aceasta pozitie se blocheaza axul pompei cu un surub de la cardan ce se infileteaza in locul holenderului de scurgere a surplusului de ulei din pompa de injectie (este situat langa pompa de alimentare in partea dreapta). Se roteste arborele cotit invers acelor de ceasornic cam un sfert de rotatie pana sageata de pe bloc indica pe fulie 80 sau 100 grade, dupa care se roteste arborele cotit in sensul acelor de ceasornic pana sageata indica 26 grade. In aceasta pozitie se introduce pompa de injectie cu gaurile ovale de prindere pe centrul celor trei prezoane pentru a putea ulterior suci de pompa de injectie spre motor pentru a-i da avans, sau spre exteriorul motorului pentru a-i lua din avans. Se strang cele 3 suruburi de prindere a pompei de injectie, se desfece surubul cu care s-a facut calarea (blocarea), pompei de injectie si se inlocuieste cu holenderul ce a fost initial acolo. La pompele cu regulator vacuumatic (pompa mica), se pune ulei pana curge pe gaurica din holender, iar la pompele cu regulator mecanic centrifugal (pompa mare), acest lucru se face singur pompa luandu-si ulei pe sus din distributie si cedandu-l pe jos pe la flansa de prindere (grija la garnitura de etansare cu blocul motor pentru a nu obtura aceste orificii). La motoarele de Cobra de 240d si 300d punerea la punct este asemanatoare ca cea de mai sus de la 200d, singura diferenta ca inaintea montarii pompei de injectie indicatia de pe fulia arborelui cotit va fi de 24 grade. Daca tot aveti pompele de injectie date jos, nu ar strica sa le face-ti si o centricubare la bancul de probat pompe de injectie, pentru a vedea daca debitul elementilor de pompare este egal si reglat corespunzator pentru a avea un consum rezonabil, de asemanea se verifica si la cat deschid supapele de inalta presiune de dupa elementii de pompare (geaba sunt buni elementii de pompare daca aceste supape se deschid mai devreme, adica la o presiune mai mica). Spor la treaba cu cheltuieli cat mai mici sa aveti.
              Frumoasa descriere ..ai putea sa-mi dai o desfashurare la cum pun la punct distributia la w210 300 TD DIN 1998? Mentionez ca nu am pompa de injectie data jos si nici nu as vrea . Merci

              Comment


              • #8
                Ti-as detalia cu draga inima punerea la punct a motorului colegu, dar la modelul tau nu stiu cum se procedeaza. La Cobra am fost nevoit sa fac o segmentare la motor si drept urmare am fost nevoit sa invat cum se procedeaza si mi-a ramas intiparit in memorie. Sper sa primesti raspunsurile de care ai nevoie de la cineva mai priceput ca mine. Bafta si toate cele bune.

                Comment


                • #9
                  La cati kilometri se schimba distributia la un W123?

                  Comment


                  • #10
                    Pentru 230E-W123 lantul de la distributie se schimba la 160 000 km .

                    Comment

                    Working...
                    Logan | Dacia Logan |Anulare DPF