Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Schimbare planetara spate

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schimbare planetara spate

    Ca amator si necunoscator de mecanica as putea sa-mi schimb singur planetara pe spate. Sau mai bine las pe cineva mai priceput?
    Vreau sa fac economie dar nu vreau sa fac prosti.
    Si cum spunea cineva pe forum "ce rost are sa ai masina veche si sa nu te murdaresti cu vaselina"
    MB W123 240D - 1978 (Masina care m-a adus in anul 5 de facultate)
    MB W123 300D - 1982
    MB W123 240D AUTOMATIC - 1977
    [B]

  • #2
    schimbare planetara

    Originally posted by Dani Coro View Post
    Ca amator si necunoscator de mecanica as putea sa-mi schimb singur planetara pe spate. Sau mai bine las pe cineva mai priceput?
    Vreau sa fac economie dar nu vreau sa fac prosti.
    Si cum spunea cineva pe forum "ce rost are sa ai masina veche si sa nu te murdaresti cu vaselina"
    recomandabil s-o schimbi tu ....dar cum nu ai mai schimbat trebuie sa mergi la meserias.

    cu stima

    steen

    Comment


    • #3
      si eu vreau sa schimb
      planetara spate dar nu reusesc sa o scot din transmisi ,grup

      Comment


      • #4
        ma juta cineva cu detalii exista vreo siguranta

        Comment


        • #5
          Pentru inlocuirea unei planetare ai mult de lucru, cam 2-3 ore dureaza.
          Trebuie data bancheta spate jos, ai doua orificii rotunde prin care desfaci telescoapele, ca sa cada puntea spate mai jos decat maximul admis de telescoape, apoi dedesubt, desfaci busonul de golire la grup, recuperezi uleiul daca nu vrei sa pui altul nou, cam 1,2 litri.
          Desfaci suruburile alea de la capacul grupului, vreo 10 la numar, si inauntru in capatul planetarei ai o siguranta, care o invarti sa ai ambele capete catre tine si cu 2 surubelnite drepte impingi de-o data si va sari. Sa ai data roata jos in partea in care vrei sa demontezi planetara, ca mai mult ca sigur ca va fi nevoie de baros acolo...
          Daca nu ai loc sa scoti planetara asa, am patit ca nu iesea, ori nu se "indoia" destul sau mai stiu, va trebui sa desfaci etrierul de pe fuzeta din alea doua suruburi "de 17 parca", dupa care coboara bratul si mai mult si atunci iese planetara.
          Mai este varianta de demontat planetara, cu desfacutul de brat de pe punte care este de mult mai periculoasa ca inca nu am gasit nici o cobra la care sa pot desface usor suruburile de la brat de pe punte si oricum trebuie desfacut telescopul, sau mai ai varianta sa desfaci cardanul de pe grup si sa desfaci cele 4 suruburi de la grup de pe punte,sa "cada" in planetare, unde e operatiune migaloasa ca nu ai loc si dureaza mult. Recomand prima varianta.
          Daca mai tin bine minte, aveti nevoie de:
          1. Cheie de 8 mm sa demontati bancheta, are 3 suruburi, 2 pe lateral si unul sub cotiera, cele care au cotiera, sau care mai au suruburi
          2. 2 surubelnite drepte, care va trebuie pentru siguranta si sa dati jos capacul rotund de la suruburile telescoapelor,
          3. 2 chei de 15 mm pentru desfacerea telescoapelor
          4. hexagon de 14 mm pentru desfacere busoane de golire si umplere la grup
          5. cheie de 13 mm sa desfaceti suruburile la capacul grupului, preferabil criket ca e mult de surubarit
          6. cheie de 17 mm pentru etrier
          7. Tubulara de 13 mm pentru desfacut surubul de la planetara din "butucul" rotii, acolo sub emblema de la roata
          Ca si chei cred ca astea-s cam toate...
          Recomandari:
          Ulei nou la grup, sunt in bidoane de 1 litru, luati doua, cu ele umpleti si usor ca au un tub la varf, nivelul se face cu masina dreapta pana ajunge sa "curga" la busonul de umplere, cel de sus.
          Toata operatiunea sa se faca pe rampa sau canal, pe canal e nevoie de doua cricuri sa ridicati masina si de stg si de dreapta spate sa "coboare" la maxim puntea spate, pe canal trebuie demontate ambele roti pe spate.
          La desfacerea telescoapelor sa se aiba in vedere sa nu coboare brusc puntea ca se pot intinde si rupe furtunele de frana de la etrieri, e bine sa se tina contra, se poate si cu mana daca ai pozitie buna ca sa te impinga, ca are arcul ceva forta . Eu am desfacut de multe ori si nu s-a rupt niciodata furtunele cu toate ca il lasam sa cada... dar au mai trecut ceva ani de atunci peste masinile noastre.
          Pentru mai multe detalii puteti sa ma sunati cand sunteti in "operatie" la 0744.830.843.
          Daca am omis ceva, rog cunoscatorii sa ma completeze...

          Comment

          Working...
          Logan | Dacia Logan |Anulare DPF