Va salut ,(nu sunt mecanic dar de mic am tot cochetat cu mecanica si am reparat mai multe masini ,inclusiv schimbat motor dar pana acuma nu am avut ocazia sa lucrez la un Mercedes w123) , ma scuzati daca am postat aiurea dar nu am gasit nicaieri lamurire la problema mea. Subiectul este un w123 motor 2400 d (proprietate a socrului meu) care a facut multe la viata lui si motorul a obosit si nu mai porneste decat tras. Vinerea trecuta am luat un alt motor 2400 d. Sambata l-am montat pe masina , am amorsat putin pompa ,cheie si motorul a pornit destul de usor. Dupa ce am studiat mai bine motorul si am citit pe forumuri am ajuns la concluzia ca motorul actual provine te pe un Mercedes break , avand pe blocul motor pompa pentru suspensie hidraulica. Pompa pentru servodirectie nu avea (initial am crezut ca a demontato cineva inainte de a lua motorul) dar cand m-am uitat la fulie am vazut ca fulia de pe arbore nu este dubla si in acest caz nici nu avea cine sa antreneze pompa servo. Am mai vazut ca pe net exista variante de pompa comuna si pt. directie si pt suspensie , ba chiar am vazut ca cineva a facut din pompa servo si pompa pt suspensie punand niste "T-uri" pe furtunele ce ies din pompa, atunci m-am gandit sa pun eu furtunele de la servodirectie la pompa pt suspensie hidraulica , ca doar acelasi principiu il au cele doua pompe (nu stiu daca si lucreaza la aceeasi presiune
) .Am pus toate la loc am pus un rezervor pt uleiul de servo si am pornit motorul am inceput sa pun ulei in rezervor , volanul a inceput sa mearga usor dar dupa o perioada am fortat putin volanul si cred ca s-a spart ceva garnitura la caseta de directie in partea dinspre levierul volanului. Am mers la cel care mi-a dat motorul si mi-a dat o alta caseta de directie cea de pe masina pe care a fost motorul dar aceasta nu e servo (SE POATE ASA CEVA? exista w123 fara servo). Azi voi monta caseta asta simpla. Intrebarea este : Cum va merge directia cu aceasta caseta , mai greu ca la dacie
?
CE nu am facut bine , de ce s-a spart acea garnitura , nu trebuia sa conectez caseta la pompa pt suspensie ? Pompa pt suspensie lucreaza altfel decat cea pt servodirectie , alta presiune? Rog pe cineva experimentat sa ma lamureasca pentru ca dupamasa ma apuc iar de mesterit si nu vreau sa mai bulesc ceva . Va mutrumesc si ma scuzati daca am fost lung in exprimare.


CE nu am facut bine , de ce s-a spart acea garnitura , nu trebuia sa conectez caseta la pompa pt suspensie ? Pompa pt suspensie lucreaza altfel decat cea pt servodirectie , alta presiune? Rog pe cineva experimentat sa ma lamureasca pentru ca dupamasa ma apuc iar de mesterit si nu vreau sa mai bulesc ceva . Va mutrumesc si ma scuzati daca am fost lung in exprimare.
Comment