Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Sfaturi despre diesel

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sfaturi despre diesel

    Am citit cateva dintre thread-urile in care diversi colegi de forum se vaitau de tot felul de probleme la motoarele diesel (porniri greoaie sau imposibile, reglaj culbutori) ale modelelor vechi, 115, 123. Motoarele acestor modele sint in principiu la fel. Cu mici modificari. Un nou tip de pompa de injectie dupa anul 1981 si alte bujii incandescente sint doar doua exemple.
    Acum: sint adeptul DIY. Eu imi fac singur toate reparatiile la masini, dar la mine ar fi "scuzabil" avand in vedere ca asta e profesia mea. Consider insa ca un reglaj de orice fel la un ansmblu mai complex cum e un motor diesel ar trebui sa fie facut de cineva care are cunostiintele, sculele si experienta necesare. Stim ca sint multi care au o indeminare nativa ce le permite sa faca acest lucru cu destula usurinta. Insa simplu fapt ca nu-si zdreleste degetele de fiecare data cind ia o surubelnita in mana nu e o garantie ca poate sa faca orice. Reglajul culbutorilor la OM 615/616 (motorul in 4 cilindri de la "Cobra" sa "Bot de Cal") e un lucru destul de usor, nu trebuie sa fi scolarizat la Casa Auto pt asta. Nu intru in detalii pt ca procedura a fost explicata de altii (totusi, nu inteleg care-i faza cu introducerea lerei intre culbutor si piulita supapei, in loc de culbutor si axa cu came, cum e normal; ma rog...)
    In ceea ce priveste problemele legate de o pornire grea, aici e alta poveste. Este clar ca un reglaj corect la supape garanteaza ca ele vor face contact cu scaunele lor si astfel e garantata compresia, dar nu e suficient.
    Un priceput isi mai poate verifica/schimba singur bujiile incandescente si sa faca mici verificari la releu si instalatia electrica.
    De cele mai multe ori, insa daca am bujii bune si motorul nu porneste, primul lucru la care ma gandesc e COMPRESIA. Un motor diesel e un M.A.C. (motor cu aprindere prin compresie) deci nu ai compresie, adio aprindere. Asta se poate masura usor cu un compresmetru. Eu am unul MOTOMETER, dar e destul de scump si banuiesc ca nu orice proprietar de masina are asa ceva.
    Alte probleme mai pot aparea si din cauza unui sistem de alimentare defect. Ori pompa de alimentare nu mai poate aduce motorina din rezervor la pompa de injectie, ori chiar pompa de injectie are probleme, iar aici oricat priceput DIY ai fi, e bine sa mergi la un specialist. Am vazut motoare care au fost reparate capital, in care s-au bagat o gramada de bani si care nu porneau. De ce? Pt ca mecanicii respectivi nu au stiut sa identifice corect problema. Ca au schimbat camasile, segmentii si au refacut scaunele si supapele, in principiu nu e un lucru rau, dar nu era necesar. Sa bagi atatia bani si apoi sa dai la automat pina prajesti demarorul, nu e chiar orgasmic. Mai ales daca il mai auzi pe mecanic sa iti spuna "motorul nu are nimic, e beton, dar cred ca e ceva si la pompa" A! In sfarsit! Bravo, bun baiat! Ceea ce vreau eu sa spun de fapt (si imi cer scuze daca m-am lungit atit cu textul), este ca as vrea sa pot schimba ceva in mentalitatea clientilor. As vrea sa-i educ, sa le pot oferi un minim de cunostiinte astfel incat atunci cind merg la "diversi" sa nu mai ajunga victime ale ignorantei lor. Cineva spunea ca un mecanic i-a zis ca motorul de la Cobra are tacheti hidraulici si nu se pot regla (whaaat?!?). Proprietarul nu are nici o vina, dar mecanicul ala era un pic cam prost. Parerea mea.
    E mult mai bine sa intrebi aici si sa primesti sfaturi inainte de a merge la cineva care s-ar putea sa-ti vanda gogosi.
    Va salut! Numai bine!

  • #2
    Mda, ala cu tachetii hidraulici eram eu si daca ai observat l-am numit pseudomecanic. M-am prins de asta relativ repede. D'aia am si intrebat aici, stiam de la inceput ca se pot regla manual asa ca atunci cand "mecanicul" asta mi-a spus ca-s hidraulici, a intrat pentru mine in faza de PSEUDO. Si d'aia am intrebat cum se face reglajul, pentru ca am de ales intre a incerca sa remediez eu singur problemele, caz in care pastrez banii in buzunar sau sa ma duc la cine stie ce zapacit de mecanic care ma lasa fara bani. Simplu.

    Comment


    • #3
      Iulian zice frumos si gandeste sanatos ,dar din nefericire nu toti gandesc ca el . Oricum ai adus pe tapet un subiect pe marginea caruia se poate discuta zile in sir .
      daca ar fi toti asa nu am mai fi romani am fi nemtzi

      Comment


      • #4
        Originally posted by iulian r View Post
        nu inteleg care-i faza cu introducerea lerei intre culbutor si piulita supapei, in loc de culbutor si axa cu came, cum e normal; ma rog...
        Te potzi ruga cit si cui doreshti, dar reglaj mai corect decit intre culbutor si supapa nu vei obtzine niciodata. Am intilnit in dese cazuri la diesel uzuri anormale la came, implicit la tachetzi, iar din acest motiv jocul masurat cu spionul nu era cel real. Pentru cine nu pricepe cum de se uzeaza cama in locul ala "unde nu bate soarele", e simplu... romanii nu au aflat pina acum la la dieselul vechi se regleaza jocul la supape si merg ani de zile cu tachetzii atacatzi... cazuri sint multe si aici, pe forum, se pling ca nu le mai porneshte cazanul dar joc la supape din chilu' Saftei... Mai pe romaneshte, la un asha-zis joc de 10 sutimi, tachetul clantzanea ca totzi dracii. Iar pentru ca eu sint tipicar si ca vreau sa-mi menajez sistemul nervos, practic acest tip de masuratoare.

        Neclaritatzi ?

        Comment


        • #5
          De rugat, nu ma rog nimanui, ultima data cind am fost la biserica era inventar si de atunci nu m-am mai dus... Era doar asa, o vorba. Daca puneam pariu pe chestia asta, aveam de primit. Eram sigur ca vei replica.
          In principiu, inteleg de ce procedezi asa, stiu ca de reglaj la culbutori (daca-mi permiti sa fac aceasta mica corectura, stiu ca te-ai grabit si de aceea ai scris <tacheti>) nu a auzit multa lume si in consecinta nu prea se face treaba asta, stiu ca axele se uzeaza, iar suprafata culbutorilor peste care trece cama se uzeaza si ea. Dar mai stiu si ca in ciuda faptului ca supapele la aceste motoare au arcuri sprijinite pe rulmenti ("Rotocap") si ca in timpul functionarii ar trebui sa se roteasca, pt a avea o uzura uniforma, uneori, (mai ales cind uleiul din motor din cauza ca a fost schimbat prea des a ajuns ca pacura) lucrul asta nu se mai intampla. In acest caz, partea inferioara a culbutorului, care face contact cu piulita supapei "sapa" pur si simplu in ea si lasa o amprenta care in cazul folosirii metodei tale, ar duce la un rezultat gresit.
          Bine, inteleg ca esti meticulos si atent (asa sint si eu) si mi-e greu sa cred ca nu ai observa aceasta anomalie, sau ca ai insista sa faci reglajul culbutorilor unui motor intr-o astfel de stare.
          Acestea fiind zise, nu consider ca e gresita metoda ta, ci ca tine mai degraba de o optiune personala a cuiva care datorita unor bune cunostiinte tehnice isi permite si astfel de "giumbuslucuri". E Ok !
          Eu totusi fac ca la carte. Nu te intreb si eu daca ai neclaritati. Mi-e clar ca nu ti-e nimic neclar.
          Cu respect !

          Comment


          • #6
            Te potzi considera norocos... la mine fug sfintzii mincind chibrite, e lesne de intzeles de ce...

            Din fericire pentru aceste tipuri de motoare, sistemul acela deshtept de la baza arcului supapei nu se blocheaza niciodata. Nu am intilnit niciodata uzuri la piulitza sau la cracul tachetului ( ce pe topicul celalala, cind l-am numit "culbutor", primeam mesaje private care ma intrebau ce e aia... deci fie ca majoritatea...). De unde si metoda. Banuiesc eu (prin metoda inductziei electromagnetice...) ca daca ajunge motorul ala in asemenea hal de ciuruie gaura in piulitza supapei, atunci ori e gripat de mult, ori nu va porni tras pe toata autostrada... dus-intors. In cazul asta, jocurile la supape ar fi un floc in fatza... trenului ( ca sa nu zic Jenssen...).

            Asta e cam tot. Neclare imi sint multe, dar poate imi repar si eu vederea secolul asta si se rezolva...

            Comment


            • #7
              P.S.
              In atentia d-lui Doktor (dar nu numai)
              Tocmai ce am citit cazul cuiva care se vaita ca i se tureaza motorul din senin la relanti, la o Cobra. I-ai dat mai multe posibilitati, iar daca alea nu ar fi avut nici un rezultat, ai indicat o posibila problema la regulatorul pompei de injectie. Foarte corect si foarte probabil ! Ai mai spus si ca ar trebui sa mearga (era din Tg Mures, parca...) la cineva care se pricepe la pompele motoarelor vechi si ai continuat -citez "ceea ce ma indoiesc".
              Sintem oameni si capacitatea noastra cognitiva e limitata. Nu ai cum sa le sti pe toate, doar daca ai fi God4carz or something...
              De aceea, imi permit sa iti spun sa nu te mai indoiesti. Nu stiu la Tg Mures cum sta treaba, dar in Bucuresti mai ai un coleg la fel de priceput ca tine daca nu in orice fel de sistem de injectie, atunci in cele mecanice BOSCH, in linie, de marime M sau MW, cu regulator mecanic sau vacuumatic, cu pistonase de 5 sau 5,5mm, care echipeaza dieselele vechi de la Mercedes - SIGUR !!!
              Recunosc ca nu prea ma inghesoaie modestia, mai ales pe taram profesional, insa am acoperire. Pot dovedi oricui la orice ora de ce sint capabil. Stiu ca "pompagiii" sint vazuti un pic cam ciudat (ca sa folosesc un eufemism) si mai stiu ca sint motive intemeiate ca sa fie asa. Sint multi ageamii care-si baga nasul si apoi isi baga si clientii la balamuc. Ii detest si merg pe principiul ca daca nu ma pricep, mai bine stau dracului la un loc. De exemplu, nu ma bag la electrica, nu ma bag la cutii de viteze, casete de directie sau motoare pe benzina. NEVER ! DAR in cazul motoarelor diesel si MAI ALES la tot ce inseamna echipament de injectie, chiar imi doresc sa aflu si sa cunosc oameni care fac aceasta meserie cu aceeasi pasiune si acelasi respect fata de client si fata de "fier" ca si mine.
              Lucrez pe un banc HARTRIDGE AVM2 PC de ultima generatie, am la dispozitie si ETK-ul de la DELPHI pt pompele EPIC, plus un CRi-PC pt testarea injectoarelor common rail. Pe CRi de asemenea pot calibra si genera cod (C2I) pt injectoarele CR Delphi pt Ford Mondeo, Focus, Transit -modelele TDCI sau Renault 1,5 dCi, sau orice alt model cu injectie Delphi.
              Orice pompa mecanica de la orice model vechi (cu mici exceptii), indiferent ca e Bosch - in linie sau rotativa, ca e Lucas (Rotodiesel), sau alte marci mai putin consacrate, o pot repara, iar datorita respectarii intocmai a conditiilor de calibrare impuse de fisele de reglaj ale fiecarei pompe, pot aduce pompa in lucru in parametrii de functionare originali.
              Fac asta din 89, adica de cand am inceput sa-mi castig singur painea. Acum am trecut de mult la nivelul "avansati", avind in vedere experienta acumulata de-a lungul timpului (si nu pe spinarea clientilor), a echipamentelor pe care lucrez, a scolarizarilor din strainatate si a documentatiei de prima mana, direct de la sursa, la care am acces. Am spus asta doar asa, ca sa nu crezi ca sint un simplu "pompagiu".
              Imi cer scuze daca ti se pare ca am fost prea modest, promit sa ma corectez. Cu siguranta vom mai vorbi, avem ceva in comun. Te salut cu respect !

              Comment


              • #8
                Te rog, am si eu o intrebare, legata de functionarea motorului meu de Cobra 300D(59 kw). De curand am terminat reparatia capitala a motorului. Am achizitionat si o pompa de injectie, mare adusa din Germania + duze noi Bosch(made in India). Totul merge perfect, dar... Ce pot ca sa fac ca motorul sa scoata si mai putin fum decat scoate? (fumul este de culoare albastra) -Am umblat eu la reglajul debitului de combustibil, surubelul acela mic, de pe partea superioara a pompei, dar nu am obtinut mari rezultate. Mecanicul zice ca ar mai trebui ceva avans?! Cum se regleaza avansul acesta? Ce parere aveti? Multumesc!
                Felicitari pentru experienta dobandita prin pasiune, dar si munca, bineinteles!
                Si mie imi place "surubareala", mi-am luat ceva scule si acolo unde pot imi repar singur(bielete dir., caseta dir., alternator, tobe etc.. Putin cate putin...
                Last edited by Niko; 02-28-2009, 00:26 AM.

                Comment


                • #9
                  Niko, asa cum spuneam mai devreme, e mai bine sa intrebi inainte, decat sa te apuci sa umbli peste tot pe unde vezi cite un surubel, pe principiul "hai sa vedem ce se intampla..."
                  Surubelul la care zici tu ca ai umblat (pe partea superioara) nu e nicidecum reglajul debitului. Daca ai o pompa M (cu capac de vizitare) acolo este de fapt unul dintre suruburile de reglaj ale relantiului. La surubul de debit nu poti ajunge, pt simplu fapt ca nu e accesibil din exterior (cu toate capacele pompei montate). Daca ai o pompa MW, la fel, nu esti pe drumul cel bun. Acum, m-ar interesa si altceva: cind "fumega"? Numai la acceleratii puternice, sau si in relanti? Daca fumega in relanti si fumul e albastru, poti sa umbli peste tot, nu vei reusi decat sa strici de tot reglajele pompei. In acest caz mie mai degraba imi suna ca o punere incorecta la punct a injectiei. Metoda pt a regla corect avansul, chiar daca ti-as spune-o nu te-ar ajuta cu nimic, intrucit presupune sa ai un anumit dispozitiv cu un ceas comparator pe care nu cred ca-l ai. Este o metoda pe care o folosesc si cu care merg la fix de fiecare data. Cum pun pompa , asa ramine si merge bine din prima. Motorul e facut corect? Cati km ai facut cu el de la reparatie? Ai remarcat vreun consum de ulei mai mare decat ar fi normal (in rodaj oricum consuma mai mult decat im mod obisnuit) ? Chiulasa a fost facuta? S-a rectificat? Supapele le-ai rectificat sau ai pus noi? Scaunele s-au frezat? Cat? A tinut cont mecanicul sa nu le "adinceasca" prea mult? Fumul albastru imi da motive sa te intreb astea. Porneste usor? Se balbaie la rece si apoi incepe sa mearga "rotund", sau merge bine oricat ar fi de rece? Duzele chiar asa indiene, sint echivalente cu cele pt motorul asta? Ce cod au? Da-mi amanuntele astea si seria completa a motorului ca sa-mi fac o parere mai de ansamblu. Retine ca daca scoate fum si in relanti, sa nu mai umbli la nimic de la pompa, ca nu rezolvi absolut nimic, nu e de la nici un debit.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by iulian r View Post
                    Motorul e facut corect? Cati km ai facut cu el de la reparatie? Ai remarcat vreun consum de ulei mai mare decat ar fi normal (in rodaj oricum consuma mai mult decat im mod obisnuit) ? Chiulasa a fost facuta? S-a rectificat? Supapele le-ai rectificat sau ai pus noi? Scaunele s-au frezat? Cat? A tinut cont mecanicul sa nu le "adinceasca" prea mult? Fumul albastru imi da motive sa te intreb astea. Porneste usor? Se balbaie la rece si apoi incepe sa mearga "rotund", sau merge bine oricat ar fi de rece? Duzele chiar asa indiene, sint echivalente cu cele pt motorul asta? Ce cod au? Da-mi amanuntele astea si seria completa a motorului ca sa-mi fac o parere mai de ansamblu.
                    Motorul e facut corect: Pistoane noi, camasi noi, honite la 0.03 toleranta piston/camasa; cuzineti palier, noi; lant distributie scimbat; roti dintate, la distributie bune. Chiulasa: S-a curatat complet, semeringuri supape, schimbate; patul supapelor planat -nu s-au scimbat-, scaunele supapelor s-au rectificat, iar din ciulasa s-au luat 0.2 mm -meseriasul s-a temut sa ia mai mult, ca nu cumva sa-mi atinga dupa aia, pistoanele de anticamere- . In fine, la sfarsit s-a obtinut o distanta dintre supapa/fata chiulasei de 1.6 mm -cota maxima admisa de producator, dupa cum am fost informat de colegul "ic52" de pe forum-. Porneste usor in orice conditii; nu se balbaie la rece, merge rotund din prima; duzele au fost schimbate la Diesel Service, de pe Sos. Alexandriei -ei le-au inlocuit pe cele gasite in injectoarele pe care le-am dus-, nu stiu codul; seria motorului: Tipul 617 912, seria 10067182. Daca o turez nu scoate fum foarte mult, parca chiar mai putin. In privinta rodajului: mi-a mancat vreo 3,5 l in primii 1100 km. Dar rodajul l-am facut in Bucuresti, primii 700 km si urmatorii 250 -ca sa se caleasca- la munte, pe serpentine cu masina incarcata la maxim- bagaje si oameni-, restul tot in Bucuresti . Apropo, eu am w116, care este deja cu 150 kg mai greu decat un w123! Uleiul a fost Castrol 15 w40. Acum am trecut pe Mobil 10 w 40. Cam astea sunt datele... !? Nu stiu cat consuma exact, in afara nu consuma mult. Am grupul de 3.46 si cutie de diesel cu 4 trepte, tipul vechi; viteza maxima a masinii dupa 1200 km ''de rodaj'' efectuati a fost de 143 km/h -dupa vitezometrul bordului-. Multumesc pentru ajutorul acordat! Numai bine!
                    doktor4carz
                    Banned
                    Last edited by doktor4carz; 03-01-2009, 00:22 AM.

                    Comment


                    • #11
                      Niko, dupa ceea ce-mi spui, ar fi trebuit ca motorul sa mearga ceas. Nu stiu exact, in momentul de fata nu am informatia la indemana dar o sa ma interesez, mi se pare ca 1,6 mm e cam mult pt distanta dintre fata chiulasei si supapa. In ceea ce priveste rectificarea chiulasei, exista o cota maxima admisibila care nu trebuie depasita atunci cind se rectifica (la fel, o sa ma interesez si o sa-ti spun si care e cota asta). E adevarat (si mai ales logic) ca la rectificare antecamerele sa depaseasca mai mult suprafata chiulasei decat inainte de rectificare. INSA exista si aici o cota care trebuie respectata, iar daca dupa rectificare cota asta se modica prea mult, se poate compensa cu niste saibe mai groase. Vorbesc de saibele dintre antecamera si locasul lor din chiulasa. De punerea la punct a injectiei nu prea m-as lega, avind in vedere ca in rest motorul zici ca porneste usor si merge bine dupa aceea. Chiar daca nu ai fi exact la 24 de grade cu inceputul de injectie, esti destul de aproape. O diferenta prea mare s-ar fi cunoscut imediat. Daca duzele au fost schimbate la Express Diesel (asta e de fapt service-ul diesel de pe Alexandriei), nu am motive sa cred ca ar fi ceva gresit la injectoare.
                      Din propria experienta, iti spun ca ma gandesc tot la ceva care a modificat mai mult decat ar fi trebuit, arhitectura camerei de ardere (chestii care se intampla dupa rectificarea chiulasei sau a supapelor). Acum cativa ani, cind nu aveam atitea cunostiinte ca acum, am facut un motor de care ai si tu, dar era pt o aplicatie industriala, nu era pe auto. Motorul ala a mers bine de la bun inceput, pornea f usor, mergea si se auzea f frumos, dar scotea fum in relanti. Nu rau, dar era vizibil, oricum. Si atunci ca si acum, imi notam toate cotele, toate piesele inlocuite si multe alte amanunte din timpul reparatiei intr-un caiet. Mai tarziu, cind am intrat in posesia unui manual W 123 Revue Tehnique (unele dintre cele mai complete - mi se pare cu citeva nivele peste Haynes), am comparat datele de acolo cu ce am scris eu ca facusem la motor. Am remarcat ca erau niste diferente peste ce dadeau ei ca maxim admisibil si m-am gandit ca acolo ar fi fost problema. Motorul merge si-n ziua de azi si avind in vedere aplicatia lui, nimeni nu a fost deranjat de acest inconvenient. Pe un autoturism insa, poate fi deranjant, mai ales in zilele astea. Cam asta e parerea mea. Ai putea insa, daca esti din Bucuresti sa treci pe la mine sa-l "aud" si eu. Numai bine !

                      Comment


                      • #12
                        Iulian, ma bucur sa vad atata meticulozitate practica la un om (sa notezi intr-un caiet tot ce ai schimbat la masina, ce ai reparat la un moment dat) si voi incerca pe cat posibil sa iau si eu exemplul acesta. Motorul merge bine, bineinteles, dupa reparatia pe care i-am facut-o, dar cu atat mai mult, eu sunt mai exigent, ca motorul sa mearga bine in toti parametri lui. Ok, hai sa trec pe la tine sa asculti motorul, sa ma linistesc si eu din privinta asta. Sunt din Bucuresti si cand crezi ca poti eu pot da o fuga. Numarul meu este 0744 328 410, da-mi un bip si stabilim. Multumesc!

                        Comment


                        • #13
                          Domnule Iulian, as dori sa va contactez. Daca este posibil sa imi trimiteti un nr. de tel. sau o adresa de email. Emailul meu este padreavram@yahoo.ca Va multumesc

                          Comment


                          • #14
                            Buna ziua ! .
                            Domnul iulian r nu a mai scris pe forum din 05-08-2009 . Ar fi benefica o revenire a dansului pentru multi colegi .

                            Macar o adresa de email la semnatura .

                            Stima ! .

                            Comment


                            • #15
                              Bună ziua!
                              Mă bucur să văd că cineva deține atâtea informații importante pentru noi, dar și faptul că le împărtășește.
                              Am și eu câteva întrebări legate de un 200D de pe w123, în sensul că pornește foarte bine, dar la cald când merge în relantii, nu merge rotund. Am slabit puțin piulita injectorului 3, și merge bine. Unde este problema?
                              Altă întrebare ar fi:
                              cum se reglează avansul?
                              Pentru pompele rotative am vazut cum se face cu comparatorul, dar la cele în linie nu am gasit (încă) nici un exemplu.
                              Și ultima întrebare ar fi:
                              Dacă schimb elementii, supapele și diuzele, reușesc să îi redau zgomotul clasic de mercedes. În acest moment este destul de gălăgios.
                              Multumesc!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF