Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

W126/126 Coupe-sfaturi la achizitionare

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • W126/126 Coupe-sfaturi la achizitionare

    W126/126 Coupe, SFATURI LA ACHIZITIONARE


    Cuprins:
    Starea pietei
    Stoc piese de schimb
    Motorizari
    Puncte slabe
    Cutia de viteze
    Directia si franele
    Caroseria
    Interiorul
    Optionalele si partea electrica
    Catalizatorul
    Conversia la GPL

    STAREA PIETEI
    In pofida faptului ca in ziua de astazi sunt destule caroserii W126 disponibile spre a fi achizitionate, este extrem de dificil sa gasesti un exemplar ingrijit. La unele din ele intalnim indicii de ingrijire foarte sporadica sau lipsa totala a intretinerii, la altele intalnim binecunoscutele semen de coroziune a caroseriei si/sau problemele specific electronice.

    In orice caz, nu trebuie scapat din vedere faptul ca, in aceste zile caroseria W126 se pregateste de saltul de la Youngtimer la Oldtimer. In timp ce in cazul in care ati opta pentru alte modele ale altor producatori de autoturisme, modele la care ati avea de sudat si de lucru la caroserie la modul intensiv, cu putina rabdare se poate identifica un exemplar de W126 fara rugina, exemplar potrivit pentru rutina zilnica a traficului.

    Intretinerea unui 126 nu este nici pe departe ieftina. Motorizarile din prima serie, pana la upgrade-ul din 1985, ca urmare a dotarii cu mecanica nu pot fi trecute ca EURO2, fapt ce are ca consecinta o taxare excesiva/impozitare a acestor motoare mari. Nici consumul de benzina nu este mic, din cauza faptului ca 126 este o masina grea care are sub capota motoare puternice. O medie realista a consumului se situeaza, functie de fiecare motorizare, respectiv stil de condus, intre 13 si 17 litri la suta, asta in conditiile unui motor reglat impecabil.

    Preturile se situeaza intre cateva sute si mult peste 10.000 Euro si nu avem niciodata garantia ca, cu cat este mai scump exemplarul, cu atat este mai bun din punct de vedere tehnic. Exista vehicule functionale cifrate la cca. 3.000 Euro, suma care se dubleaza lejer dupa ce se investeste in ea pentru a acoperi toate lacunele tehnice de care suferea la momentul achizitionarii. Pentru un Coupe cu carte de service la zi si impecabil d.p.v. optic, preturi de peste 10.000 Euro sunt cat se poate de realiste.

    Notele acordate de CLASSIC DATA (editia 2008):
    Note 5 Note 4 Note 3 Note 2
    380SEC 1.400 4.700 8.900 14.500
    560SEL 1.300 5.300 11.000 16.500
    560SEC 1.800 7.000 13.000 22.000

    STOCUL DE PIESE

    Un alt aspect pecuniar este existenta stocului pieselor de schimb. Nu mai tarziu de anul 2006, cumparatorii de piese pentru W126 au fost surprinsi la citirea etichetelor; in doar doi ani, multe piese au inregistrat o crestere a pretului de cost de peste 200 la suta, alte piese fiind greu de obtinut, existenta waiting-list-urilor pentru livrarea pieselor fiind de notorietate déjà. Aici nu ne ramane decat sa speram ca Mercedes Benz Classic Center va canaliza piesele, cu prioritate pentru Service-urile autorizate si filialele M.B.
    Cateodata ne mai lovim si de problema calitatii piesei respective; existent etichetei si a hologramei specifica Mercedes Benz nu mai reprezinta, din pacate, demult o garantie a calitatii. Producatori terti ofera piese compatibile la calitate buna si la preturi mult mai mici.

    MOTORIZARI

    Pana la upgrade-ul din anul 1985, motorizarile se bazau pe binecunoscutul 6 cilindri in linie M110, cu cilindreea de 2,8 litri, carburatie sau mecanica BOSCH K-Jetronic. Oferta era sustinuta de doua motorizari V8, bloc de aluminiu, injective K-Jetronic, motorul M116, 3,8 litri si cel M117 cu 5 litri. Ambele motoare V8 erau disponibile atat pentru limuzina cat si pentru coupe.

    Odata cu facelift-ul din 1985 au fost oferite noi modele de motoare. Toate dispuneau de sustinerea electronic a injectiei KE-Jetronic, cu mecanism de emergency engine stop, in cazul unui accident. Varianta cu carburator a fost eliminate. Motorul 6 in linie s-a regasit si dupa anul 1985, in speta noul tip de motor M103 cu 2,6 si 3,0 litri. Motorul M116 a avut, dupa honuire 4,2 litri in loc de 3,8 cat avusese pana atunci, iar M117 oferea pe langa apreciatul 5,0 litri, un 5,6 litri.

    Indiferent de prima sau a doua serie de W126, un lucru este cert: afara de extrem de rarul 280S, care, datorita echiparii cu carburator este deosebit de atractiv pentru inmatricularea ca oldtimer, nu exista motoare care sa va descurajeze. Fiecare motor prezinta partea lui de avantaje. V8-urile, pana la facelift, prezentau problema la axele cu came – prost tratate – dar asta nu era un semn deloc descurajant. La altele intalnim sindromul modulului de injectie electronic care avea bunul obicei de a pica, de regula dupa 20 de ani ajungea sa-si dea obstescul sfarsit. In maini bune insa, ambele tipuri de motoare -6 in linie sau V8- pot ajunge la milaje de 500.000 km sau chiar peste, pronind de la premisa unei intretineri regulate.

    O motorizare Diesel a fost prevazuta, insa nu pentru piata europeana. Intalnim, in anii 1980, in SUA si Japonia, W126 cu motorul OM617, in 5 pistoane, cilindree de 3,0 litri. Mai tarziu, in SUA a fost livrat OM 603, un 6 in linie, initial 3, dupa care 3,5 litri. Motoarele aveau injectie indirecta si erau prevazute cu turbosuflanta. Nu se pot compara cu motoarele diesel moderne, silentioase si sportive, insa au fost apreciate indeosebi pentru robustetea si longevitatea lor. Datorita numarului scazut de W126 diesel re-importate in Europa (nivelul exagerat de supra-taxare a produsului), se poate astepta foarte mult pana se identifica un exemplar dezirabil.

    M.A.S., pana in anul 1985:
    Motor Bauzeit Bauart Hubraum (cm³) Leistung (kW/PS) Modelle
    110.924 1979 - 85 R6 2746 115 / 156 280 S
    110.987 1979 - 85 R6 2746 136 / 185 280 SE, SEL
    116.961 1980 - 81 V8 3818 160 / 218 380 SE, SEL, SEC
    116.963 1981 - 85 V8 3839 150 / 204 380 SE, SEL, SEC
    117.961 1980 - 81 V8 4973 177 / 240 500 SE, SEL, SEC
    117.963 1981 - 85 V8 4973 170 / 231 500 SE, SEL, SEC
    M.A.S., dupa 1985:
    Motor Bauzeit Bauart Hubraum (cm³) Leistung (kW/PS) Modelle
    103.941 1985 - 91 R6 2599 122 / 166 (RÜF)
    118 / 160 (KAT) 260 SE
    103.981 1985 - 91 R6 2962 138 / 188 (RÜF)
    132 / 180 (KAT) 300 SE, SEL
    116.965 1985 - 91 V8 4196 160 / 218 (RÜF)
    150 / 204 (KAT)
    165 / 224 (KAT ab ´87) 420 SE, SEL, SEC
    117.965 1985 - 91 V8 4973 180 / 245 (RÜF)
    164 / 223 (KAT)
    195 / 265 (RÜF ab ´87)
    185 / 252 (KAT ab ´87) 500 SE, SEL, SEC
    117.968 1985 - 91 V8 5543 220 / 300 (ECE)
    200 / 272 (RÜF)
    178 / 242 (KAT)
    220 / 300 (RÜF ab ´87)
    205 / 279 (KAT ab ´87) 560 SE, SEL, SEC
    M.A.C.:
    Motor Bauzeit Bauart Hubraum (cm³) Leistung (kW/PS) Modelle
    617.951 1980 - 85 R5 2998 92 / 120 300 SD
    603.961 1985 - 87 R6 2996 107 / 145 300 SDL
    603.970 1990 - 91 R6 3449 100 / 136 350 SD, SDL

    PROBLEME TEHNICE

    La cumparare, nu intotdeauna existenta unui milaj mic trebuie sa fie determinanta in alegere. Piesele care, de regula, cad sunt lantul de distributie, patina intinzatorului, semeringurile de supape si ghidurile supapelor. De regula, motoarele cu milaje intre 200 si 300 de mii de kilometri, au in spate cel putin o shimbare/inlocuire majora a acestor piese (overhaul) si, pentru cel putin inca cativa ani buni, se vor comporta admirabil. In cazul V8-urilor, urmariti injectoare si tacheti hidraulici schimbati. Oricum, daca vanzatorul sustine ca au fost realizate asemenea investitii majore , acestea trebuie probate cu ajutorul facturilor.

    In cazul motoarelor 380 si 500 (pana in 1985) regasim, in mod interesant, simptomul care ne spune daca schimbarea axelor cu came sau a intinzatorului este sau nu iminenta. Si anume: motorul rece si un ticait metalic provenit de la supape, ne indica o imbatrinire a elementelor hidraulice (hydrostossell-ii). Daca, dupa doua minute de functionare a motorului, zgomotul nu s-a estompat sau n-a disparut, avem in vedere o inlocuire grabnica a tachetilor hidraulici. Dimpotriva! Un cloncanit tare, uscat, ne spune despre uzura mare a axei cu came si a intinzatorului.

    Nu neglijati sa treceti sub inspectie si partea de alimentare cu combustibil. Actuatorul electro-hidraulic al supapei de sens aferente KE-Jetronic-ului are obiceiul sa transpire, de unde exista riscul real ca combustibilul scurs din el sa se aprinda datorita motorului incins. La fel de critice sunt si podelele si pasajele pe unde trec conductele de frana si tur-returul de combustibil; la o inspectare sumara, la suprafata toate par a fi in regula, insa nu stiti la ce va puteti astepta inapoia garniturilor si a colierelor de sustinere. Umezeala pastrata in acele locuri conduce la ruginirea, respective perforarea conductelor respective.

    CUTIA DE VITEZE

    Nu trebuie sa uitam faptul ca, desi cutia de viteze automatica are o reputatie de long-life, ea este destinata in principal pentru drumuri lungi, pe autoband, nu in regimul urban. La masinile folosite excesiv in stadt-zyklus, intalnim fenomene de discuri arse in cutie, mai ales la momentul cand cutia schimba de la 2 la 3. O marire a turatiei motorului exact inainte de schimbare vitezei (patinare) ne spune ca ne paste cat mai curand o reparatie a cutiei. La fel, in cazul schimbarii vitezelor cu smucituri/trosnituri; aici putem suspecta chiar “acoperirea” fenomenului de patinare pe fondul cresterii presiunii , crestere comandata de un modulator de presiune defect.

    Schimbarile de viteze cu simptom de patinare nu sunt datorate exclusive unei cutii defecte; soferul raporteaza despre schimbari eratice, in pofida inlocuirii uleiului din cutie cu ulei avand specificatiile corecte. Aici intalnim simptomul de schimbare “inapoi” , in trepte mici, in pofida turatiei si sarcinii mari a motorului,cutia schimba cu mare greutate de la mic la mare, dupa care iar revine in treapta mica, ba chiar mai intra si kick-down-ul. Deseori, regulatoarele de presiune reactioneaza eratic la diverse marci de uleiuri de transmisie, uleiuri care NU respecta specificatiile MB.

    Cand aveti acces la o rampa sau elevator, dupa ce faceti o tura cu masina si uleiul din cutie ajunge la cald (15 minute dupa ce motorul a ajuns la 85 de grade), aruncati o privire pe capacelul de cauciuc care acopera modulatorul de presiune al cutiei. Daca nu este uscat, pe acolo se scurge ATF. Uleiul respectiv este captat de furtunul de joasa presiune in motor si implicit ars/consumat. Un alt indiciu concludent ar fi scaderea nivelului de ATF de pe joja, fara sa avem sub masina pete de ulei. Inlocuirea regulatorului de presiune se recomanda in acest caz: este rapida si nu implica costuri mari.

    Urme de ulei in zona converter-ului nu sunt semne alarmante. Masinile nefolosite de foarte multi ani pierd ulei de transmisie atat pe la semeringul din fata al cutiei cat si pe la semeringul din spate, cel dinspre cardan. In ambele cazuri, pentru inlocuire, se da jos cutia de viteze. Atentie! Nu se schimba DOAR un semering, ci ambele.

    Flansele elastice aflate la extremitatile cardanului sunt din cauciuc si, de regula se uzeaza dupa cca. 20 de ani. Un zumzet de frecventa joasa produs in timpul mersului pe autobahn si imposibil de localizat cu precizie, ne “povesteste” despre flanse uzate, crapate, cu jocuri mari intre antretoaze si cauciucul din jurul lor sau despre rulment intermediar defect.
    Diferentialul 126-ului este predispus sa “transpire”; usoare urme de transpiratie in jurul planetarelor sunt de asemenea normale, desi nu trebuie neglijata operatiunea de verificare a nivelului uleiului din grup. La cca. 100 km/ora, un usor uruit al grupului indica inceputul unei uzuri, dar este vorba doar de un disconfort asa-zis acustic din habitaclu, pentru ca diferentialul poate duce inca cateva sute de mii de kilometri.

    DIRECTIA, SUSPENSIA SI FRANELE

    Sistemul avangardist de suspensie prezent pe 126 asigura un confort maxim si o tinuta de drum extrem de sigura, in acelasi timp insa cauciucurile late produc o imbatrinire rapida pieselor din structura directiei si asa supuse unor sarcini si incarcaturi formidabile. Uzuri premature se pot produce in zona discurilor de frana (mai ales la W126 automatice!!!) si a capetelor de bara; inlocuirea lor este laborioasa si costisitoare totodata. Semne certe de uzura la trenul de fata sunt trosnituri/zgomote cand se franeaza sau la suirea bordurilor cu volanul/rotile bracate. Trebuie inspectate mansetele din cauciuc ale tirantilor, pentru a putea preveni din timp uzura premature a tirantului ca urmare a unei mansete crapata.

    Chiar si geometria poate sa prezinte uzuri premature, tocmai datorita unei supra-sarcini mecanice. Capetele de bara sunt predispuse la uzura; inlocuirea lor nu comporta dificultati sau costuri mari. Scumpa este insa inlocuirea casetei de directive, cand aceasta este terminata. Sigur ca, in anumite tolerante, caseta ne permite sa o reglam, operatiune recomandata numai cand avem pregatirea si cunostintele necesare. Fiind cunoscute ca predispuse sa “transpire”, casetele de directie trebuie verificate dpv al nivelului uleiului.

    Trenul de spate este simplu si nu prezinta complicatii. Dupa multi ani de folosire, apar semne de oboseala: caroseria se lasa pe spate, in mers “lanseaza” si alte semne binecunoscute. Tirantii de legatura si bucsile aferente stabilizatoarelor de pe spate sunt piese care pica repede dar costa putin. In mod ocazional, au fost raportate uzuri ale bucsilor barii elicoidale.

    Franele unui W126 asigura un nivel de maxima securitate chiar si in situatii periculoase si extreme. Un sistem de franare in stare buna de functionare inseamna o franare “curata” si egala. In caz contrar, suspectam placate de frana de calitate proasta, placute care se faramiteaza si se intind pe suprafata discului sau discuri uzate, cu santuri in ele. O franare tarzie se datoreaza discurilor de fata supraincalzite sau cu uzura mare/santuri in ele. Pe acest fond, multi posesori de W126 din Germania si-au indreptat atentia catre alti fabricanti de discuri de frana. Astfel, discurile de la Zimmermann sau vestitele Power Disc de la ATE au facut furori; din pacate, nici unul ,nici altul nu se mai fabrica.

    O optiune extra a constat in dotarea W126 cu suspensie hidro-pneumatica. La vremea aceea, suspensia asigura un confort inegalabil. Amatorii de W126 dotate cu asemenea suspensie nu trebuie sa uite insa faptul ca, o defectiune a regulatorului de comfort/ amortizoarelor/ sferelor aferente conduce la costuri extreme de mari. Mai mult, nu mai sunt disponibile nici macar ca piese noi pentru aceasta optiune.

    CAROSERIA

    Timpul si-a aratat coltii si si-a spus cuvantul in mod implacabil, chiar daca o caroserie de W126 a fost conceputa si construita sa dureze. Punctele specific de rugina sunt situate in partea superioara si, pornind de la premisa ca nu s-a perforat inca caroseria, sunt reparabile.

    Predispusa este zona chederului de la luneta, pe motivul ca, la W126 luneta nu este lipita ci sustinuta de un cheder. De-a lungul anilor, apa si chiar greutatea imensa a lunetei (mai ales la W126 Coupe!!!) taseaza chederul permitand sa intre umezeala. Odata intrata, rugina mananca mai intai la interior (rama lunetei) ulterior aparand de dupa cheder. La acel moment, se poate uita si renunta la speranta ca rama mai este intreaga si se mai poate stopa ceva. De aceea este importanta inspectia din interior a ramei, de dedesubt chiar (utila este o oglinda mica cu care inspectam acea zona, din partea superioara a portbagajului).

    Un alt semn pentru cheder “lejer” este prezenta unor pete laptoase in colturile de jos ale lunetei. In orice caz, se recomanda demontarea lunetei si inspectarea marginilor ramei in care se fixeaza chederul. Doar daca se constata existent unei rame intacte se trece la urmatorul pas, care este achizitionarea unui nou cheder si montarea lunetei la loc.

    De asemenea, predispusa la rugina este si zona in care se agata suspensia de fata. Bratele inferioare, pasajele din contraaripa prin care trec conductele de frana, ABS, cabluri electrice etc. Un semn cert este prezenta unor umflaturi in terosonul original al masinii; cu certitudine inapoia acestor umflaturi se afla rugina. In cazul in care vi se permite de catre vanzator o inspectare mai minutioasa, taiati cu un cutter aceste zone umflate pentru a vedea daca mai este sau nu tabla inapoia lor. Sudura in autogen este un atribut care nu ne este la indemana tuturor, stim asta déjà.

    La demontarea ornamentelor si gratarului de protectie situate intre parbriz si firewall (sub stergatoare), avem “placuta” surpriza sa dam peste namol, Frunze, depuneri asemanatoare, aflate in ambele colturi. Umezeala este ca la ea acasa…
    Pasajele de roti din fata nu trebuie uitate, acolo intalnim biotop umed cand demontam oalele de protective din material plastic (sub far si in zona semnalului).

    Rugina se simte ca la ea acasa chiar si inapoia ornamentelor si a bandourilor, mai ales cand, in cazul usilor, la W126 avem de-a face cu numeroase gauri de fixare practicate prin fata de usa. Nu mai departe de usi, avem de-a face, la Seria II-a, cu praguri acoperite! Neaparat ori date jos si inspectat cu simt de raspundere, ori cel putin inspectati cele 4 puncte de ridicare pe cric.

    Pasajele laterale din interiorul portbagajului sunt protejate contra coroziunii, pornind de la premisa ca cover-ul de cauciuc (cunoscut drept ‘banana”) montat intre bara spate si pasajul rotii spate este intreg si asigura o ventilatie corespunzatoare in spatial portbagajului. Identic, nu neglijati de la control si gaurile de scurgere situate exact in aceste doua pasaje laterale din portbagaj, si acoperite cu dopuri de cauciuc. Prezenta coroziunii in interiorul portbagajului poate surveni si ca urmare a unui accident suferit in spatele masinii, reparat ulterior dar fara a se inlocui fanta de plastic care asigura circulatia de aer.

    Vechea zicala “ornamentele cromate ale unei masini sunt scumpe precum aurul”, din pacate este valabila si pentru W126. Tocmai pe acest motiv, nu trebuie sa avem grija numai de deasupra de ornamentele cromate din barile fata-spate; acestea ruginesc de dedesubt. La momentul cand ne apar fulgi si pete de rugina pe acele ornamente, este déjà prea tarziu pentru a mai stopa rugina.

    INTERIORUL

    De la sine inteles faptul ca, la cumparare, trebuie tinut cont de cum se prezinta interiorul. Multe, foarte multe repere (tapiseria, furnirul) nu mai sunt disponibile ca piese noi; cat despre segmentul after-market se cer sume astronomice.

    Din pacate intalnim deseori furnir in stare jalnica. De vina este expunerea indelungata in soare. Insa chiar si placuta subtire de furnir poate sa se dezlipeasca; aici avem de-a face cu conceptia nu tocmai fericita intalnita la W126, prin care furnirul este lipit de o placuta de aluminiu. Cu predilectie regasim aceasta dezlipire in cazul celor trei bucati de furnir din bord.

    Volanul si levierul schimbatorului de viteze sunt rezistente; pot insa sa ne furnizeze indicia valoroase despre veridicitatea numarului de kilometri afisati in bord. Un volan crapat, uzat pe colac, cu pielea descusuta sau rupta/tocita la ora 10 si 10, starea covorasului de sub pedala de acceleratie, gummi-ul de pe pedala de frana, scaunul soferului (tocit, rupt, arcuri rupte, tapiterie rupta sau descusuta sub sezut), toate acestea sunt indicii ca masina nu are “doar 100.000 km”, ci cu mult mai mult in realitate.

    In cazul bordurilor captusite cu material plastic de culoare albastra ne confruntam cu binecunoscutul simptom de “bord crapat”, de vina fiind soarele. Consolarea ne vine de la faptul ca nu doar la Mercedes regasim aceasta problema , ci si la alti fabricanti.

    Nu strica sa aruncati un ochi si in sus: consola superioara spate si chiar portiuni mari din plafon se pot desprinde in timp, rezultand un plafon inestetic si greu de reparat/lipit.

    OPTIONALE SI ELECTRICA

    La 126 intalnim o abundenta in ceea ce priveste paleta de oferte de extras-uri iar majoritatea celor care le-au comandat si le-au dorit bine dotate si accesorizate. In timp ce la alte tipuri de caroserii, existau asa-zis serii “chele”, fara optiuni, care aveau totusi sarmul lor, caroseria W126 nu a cunoscut asa ceva.

    Climatizarea, manuala sau automata, nu trebuie verificata doar dpv al functionarii, ci prezinta interes in special cu ce tip de agent de racire este umpluta acea instalatie si, in cazul in care este cu freon, sa stim din timp ce costuri si operatiuni ne asteptam sa suportam, din moment ce trecerea la R134a nu implica doar golirea, respective reumplerea.Cand, dupa golire, instalatia nu este spalata cu simt de raspundere, resturile de la uleiul mineral aferent freonului R12 reactioneaza in mod violent cu uleiul sintetic aferent agentului de racire R134a si distrug toate “O”-ringurile. Un meserias adevarat nu numai ca spala instalatia ci schimba ventilul de expansiune , uscatorul precum si toate garniturile.

    Releul de comanda al tempomatului nu sufera decat de cam aceeasi cauza precum releele omoloage: condensatori uscati. Vestea buna este faptul ca, in loc sa inlocuim complet modulul de comanda, acesta se poate si repara de catre un bun electronist.

    In cazul in care, dupa pornirea motorului, nu se sting martorii din bord aferenti ABS si ASR, de vina este o tensiune slaba. Sursa problemei se afla in alternator, adica carbuni uzati la maxim. Cu toate ca inlocuirea doar a carbunilor este o operatiune simpla de executata, la acest moment trebuie sa eliminam déjà si posibilele alte surse, cum ar fi palcutele din cupru ale colectorului, care se incarca cu praful de carbune si trebuie slefuite.

    La un martor de ABS aprins continuu, ne gandim la senzori murdari sau defecti . La puntea fata avem senzori la fiecare roata, pe cand la puntea din spate avem un sensor de ABS montat pe carcasa dreapta a diferentialului.

    Trapa electrica poate, in timp, devein neetansa si poate devein o zona ideala pentru dezvoltarea ruginei. Zonele neetanse sunt localizate intre oala trapei si plafon, unde masticul a devenit casant. Si furtunele de scrugere se pot infunda sau rupe, rezultatul fiind acumularea apei in zona stalpilor fata sau spate. Mai ales in cazul unor exemplare care au suferit reparatii in-extenso la partea de tablarie si pe care s-a pus aparatul de sudura, mai ales aici intalnim cazul de furtun infundat/topit din cauza caldurii/taiat. Rezultatele sunt…dezastrouase. Inspectarea tapiteriei laterale de la sofer si pasagerul din dreapta fata, precum si indaratul capitonajelor laterale din portbagaj ne da ocazia sa vedem daca rugina este sau nu prezenta. Si, in cazul portbagajului sa vedem chiar acele 2 furtune de scurgere.

    O culisare greoaie sau partial a trapei este posibila. Cauza rezida intr-o intretinere proasta, a se citi: n-au fost unse patinele si ghidajele cu zecile de ani. In cazul masinilor de culoare neagra sau inchisa se vad chiar urmele unde trapa freaca pe traseul ei din interior. De vina este captuseala de sub acoperisul masinii, captuseala care, din cauza supraincalzirii s-a dezlipit, atarna si obstructioneaza schiebedach-ul sa culiseze lin.

    Mecanica aferenta macaralelor geamurilor este stabila si tine o viata. Singurul punct slab il reprezinta o patina din material plastic, responsabila pentru preluarea sarcinii rezultata intre bratul macaralei si greutatea geamului in sine. In timp, aceasta piesa se poate rupe sau tesi. Pentru inlocuire se demonteaza tot ansamblul macaralei, dar piesa respectiva este foarte ieftina.

    CATALIZATORI

    De vreme ce W126 este recunoscut pentru motoarele mari de sub capote, este esentiala intrebarea referitoare la incadrarea in care clasa de emisie se pot clasa aceste motoare, din moment ce inmatricularea caroseriilor W126 nu se poate face inca pe numere de old-timer (cu litera “H” inainte).

    In afara 280-ului pe carburator, toate motoarele, fara exceptie, se pot preta la upgrade-ul de montare a unui catalizator. Cei mai cunoscuti producatori din Germania sunt WURM si GAT. Masinile de pana in anul 1985, cu injective mecanica, se pot upgrade doar la clasa de poluare EURO 2, asta daca déjà au montat un catalizator de tip WURM. Motoarele 6 in linie de dupa anul 1985, 500-le de pana in anul 1985 sunt pretabile pana la clasa de emisie D#, iar motorul 560 este pretabil la clasa de emisie D4.

    Masinile din seria I vor intra cat de curand in clasa oldtimer, asta insemnand ca, in Germania inmatricularea pe numere de “H”-zulassung va aduce o mai mare economie dpv al impozitului anual decat daca ar fi fost montat un catalizator si, implicit masina ar fi fost incadrata ca mai putin poluanta. Repet, aici vorbim doar de Germania!

    MONTAREA GPL-ului

    Caroseriile W126 se preteaza cu usurinta la instalatiile de gaz. Dupa mai putin de 10.000 km, costurile procurarii si montarii instalatiei se amortizeaza. O montare autorizata si profesionista nu comporta dificultati sau riscuri viitoare. Numai volumul portbagajului se va micsora considerabil, asta daca nu cumva detinatorul opteaza pentru rezervorul de GPL de tip circular, instalat in locul rotii de rezerva.

    Cu toate acestea, se petrec multe simptoame nu tocmai placute, ca urmare a trecerii masinii pe gaz: ralanti instabil, rateuri, sportivitatea masinii este doar o amintire, precum si alte dereglari in buna functionare a motorului. Readucerea motorului la parametrii optimi de functionare implica vizite frecvente la ateliere specializate.

    Cand se cauta un exemplar W126 care sa poata fi eventual inmatriculat ca viitor oldtimer, este bine de avut in vedere si de cantarit intre doua mari viitoare optiuni: catre ce ma voi indrepta? Catre un W126 de care sa ma folosesc si cu care sa circul all day long? Sau catre un W126 pe care sa-l feresc de uzura, de rugina, caroserie perforata si in stare cat mai apropiata de original, exemplar cu care sa pot spera ca pot accede in categoria oldtimer?
    Sigur, intrebarea este retorica.

    Materialul de mai sus este o traducere, respectiv adaptare din limba germana
    (http://www.das-coupe.de/kaufberatung...e9m02#download

    In cazul in care o parte sau marea majoritate a lucrurilor din material sunt déjà cunoscute de colegii forumisti, rog sa fiu scuzat pentru initierea acestui thread.
    Toate cele bune!

  • #2
    Şansele să găseşti un exemplar de W 126 în stare bună în România sunt foarte mici. Cred că toate at suferit câte un "lifting" mai mult sau mai puţin reuşit, de regulă o cosmetizare în vederea revânzării.
    În Europa, şansele cresc considerabil, existând exemplare neatinse de mâna tinichigiului şi neimplicate în evenimente rutiere. Dar maşinile acelea, au un preţ! Sunt scumpe pentru vechimea lor, şi apoi, să zicem c-o aduci aici, cum o înscrii? Actuala legislaţie este prohibitivă şi oricât ţi-ar fi de drag modelul, e totuşi o maşină veche, care atrage costuri de exploatare mari.

    Am văzut chiar recent un W 126 380 SE, adus din Bari. Toţi ştim că în sudul Italiei clima este blândă, M-am uitat cu ochi critic, cunoscând (le-ai descris şi tu în articolul prezentat) zonele care cedează primele la acest model. Deşi era din `85 maşina, şi parcursese 480.000 km, (majoritatea pe traseul Bari - Munchen şi retur) nu avea nicio problemă estetică nici în interior nici în exterior.

    Comment


    • #3
      In afara "cosmetizarii" la cere te-ai referit, din pacate o mare parte au trecut prin fenomenul de canibalizare...cu alte cuvinte au fost dieselizate, dar nu oricum, gospodareste adica, precum colegul sovieticool, ci dieselizate asa, la marginea bordurii, pe cote si genunchi, fara a tine cont de instalatia electrica, la rupere, nu altceva!
      Traducerea la care am lucrat este utila pentru cei care sunt iremediabil atinsi si inoculati de filoxera "W126"...persoanele de fata NU se exclud, si care spera intr-un viitor mai bun. In tara inca mai sunt exemple demne de semnalat, neamtul zice "ein echte hingucker!", cu alte cuvinte intorci capul dupa ea, exemplare care inca sunt ingrijite si pastrate de pasionati ai marcii. Colegul dan500se este unul din clasicii in viata.
      Toate cele bune!

      Comment


      • #4
        Traducerea acestui articol (eu l-am citit pe vremuri si in varinata originala cand ma documentam despre model dupa ce am achizitionat 500-le) este utila unor persoane care la un moment dat vor cauta exact un model "fara probleme" (poate cand va deveni oldtimer...in 2021, ca de youngtimer in Romania nu poate fi vorba).

        Eu am gasit totusi unele inexactitati (poate datorate traducerii-desi nu cred, sau a subiectivitatii autorilor initiali) dar in proportie covarsitoare tot ce este scris mai sus corespunde cu realitatea intalnita si de mine la acest model de masina.
        W123 280E Blue Green Metallic

        W126 280SE Champagne Metallic
        W126 280SE Black Blue Metallic
        W126 500SE Lapis Blue Metallic
        W126 500SE Midnight Dark Blue

        W202 C180 T-Modell Tourmaline Green Metallic
        W202 C220 CDI T-Modell Tourmaline Green Metallic

        Comment

        Working...
        X
        Logan | Dacia Logan |Anulare DPF