Salutare, am un S320 CDI 4Matic W221, si am o problema care a debutat cu aprinderea martorului de bujii (spirala galbena). Desi s-a mai ridicat acest topic aici , eu am problema mai complexa zic eu.
1. Faza 1
La pornirea motorului la rece si la cald, aparea si ramanea aprinsa spirala galbena in bord. In timpul mersului se mai stingea din cand in cand spirala dar se reaprindea iar. Cum am mai avut in anii precedenti acesta problema si s-a rezolvat prin schimbarea bujiilor arse am zis ca voi rezolva relativ usor. Am pus masina pe testerul de la Icarsoft MB II si erau 8 erori in total. 6 erori pe care nu le putea indetifica testerul 2133-0000, 2134-0000, 2135-0000,2136-0000,2137-0000,2138-0000, 2668-0000 - The fault code not found in the database. O alta eroare era P0670 - Glow Plug Control Module Circuit/Open - care ar fi releul de bujii. Am zis ca problema ar putea fi bujiile si/sau releul.
Din ce am gasit pe net erorile de la 2133 la 2138 - se refera la cele 6 bujii, iar 2668 ar fi de la senzorul 02.
Am inlocuit toate cele 6 bujii, cu unele Bosh, cele care erau pe masina erau Beru.
In acesta faza motorul pornea putin mai greu (invartea de 5,6 ori) dar pornea oricum fara probleme. Bateriile sunt noi (starter si confort) , schimbate in anul 2021.
2. Faza 2, dupa schimbul bujiilor, spirala galbena a ramas in permanent aprinsa, la pornirea la rece si la cald si nu se mai stingea absolut deloc. Pornirea a fost la fel ca in faza 1. Am zis ca problema este si de la releu. Releul de bujii are codul A6421532079. Nu am gasit piesa cu exact acest cod ca nu se mai fabrica si am luat unul tot original cu codul A6429002810. Releul a fost schimbat cand motorul era cald. Am pus releul si spirala galbena s-a stins. Am oprit motorul, l-am pornit totul revenise la normal. Spirala nu se mai aprindea.
3. Faza 3 cu releu schimbat si bujii noi - la pornirea la rece . Motorul porneste rapid 3,4 invarteli dar, spirala se stinge 3 secunde si apoi se reaprinde iar si sta aprins pret de cateva minute. Dupa ce motorul se incalzeste nu se mai aprinde deloc pe parcusrul zilei. Atat timp cat motorul este cald spirala se aprinde si se stinge imediat. Deci se comporta normal, nu apare nimic in bord.
Am pus testerul iar pe masina, si am acum doar 6 erori (numai am eroarea P0670 care zicea de releu). Erorile de la 2133 la 2138 care sunt toate, de la cele 6 bujii presupun, dar totusi bujiile sunt noi. Nu pot sa cred ca s-au ars toate cele 6 bujii. Cele 6 erori nu poti fi sterse.
Numai stiu ce sa mai cred, am si releu si bujii schimbate si tot am eroarea. Am zis ca e de la releu. Am scos cele 2 relee si am inceput sa le masor pe fiecare cu un multimetru.
Sunt 12 pini si o masa la releu. La cel vechi pinii 9 si 10 nu au rezistenta pe ele pe cand pe cel nou au. Pe de alta parte pe cel vechi am rezistenta pe pinul 6 si pe cel nou nu am.
Nu am unul de referinta exact cum am eu pe masina ca sa stiu care ar trebui sa fie valorile reale.
Deci daca e cineva din Galati care are S320 CDI W221 si ma ajuta sa masor la el valorile de la releu sau cu ceva sfaturi cum sa continui investigatiile.
Multumesc.
1. Faza 1
La pornirea motorului la rece si la cald, aparea si ramanea aprinsa spirala galbena in bord. In timpul mersului se mai stingea din cand in cand spirala dar se reaprindea iar. Cum am mai avut in anii precedenti acesta problema si s-a rezolvat prin schimbarea bujiilor arse am zis ca voi rezolva relativ usor. Am pus masina pe testerul de la Icarsoft MB II si erau 8 erori in total. 6 erori pe care nu le putea indetifica testerul 2133-0000, 2134-0000, 2135-0000,2136-0000,2137-0000,2138-0000, 2668-0000 - The fault code not found in the database. O alta eroare era P0670 - Glow Plug Control Module Circuit/Open - care ar fi releul de bujii. Am zis ca problema ar putea fi bujiile si/sau releul.
Din ce am gasit pe net erorile de la 2133 la 2138 - se refera la cele 6 bujii, iar 2668 ar fi de la senzorul 02.
Am inlocuit toate cele 6 bujii, cu unele Bosh, cele care erau pe masina erau Beru.
In acesta faza motorul pornea putin mai greu (invartea de 5,6 ori) dar pornea oricum fara probleme. Bateriile sunt noi (starter si confort) , schimbate in anul 2021.
2. Faza 2, dupa schimbul bujiilor, spirala galbena a ramas in permanent aprinsa, la pornirea la rece si la cald si nu se mai stingea absolut deloc. Pornirea a fost la fel ca in faza 1. Am zis ca problema este si de la releu. Releul de bujii are codul A6421532079. Nu am gasit piesa cu exact acest cod ca nu se mai fabrica si am luat unul tot original cu codul A6429002810. Releul a fost schimbat cand motorul era cald. Am pus releul si spirala galbena s-a stins. Am oprit motorul, l-am pornit totul revenise la normal. Spirala nu se mai aprindea.
3. Faza 3 cu releu schimbat si bujii noi - la pornirea la rece . Motorul porneste rapid 3,4 invarteli dar, spirala se stinge 3 secunde si apoi se reaprinde iar si sta aprins pret de cateva minute. Dupa ce motorul se incalzeste nu se mai aprinde deloc pe parcusrul zilei. Atat timp cat motorul este cald spirala se aprinde si se stinge imediat. Deci se comporta normal, nu apare nimic in bord.
Am pus testerul iar pe masina, si am acum doar 6 erori (numai am eroarea P0670 care zicea de releu). Erorile de la 2133 la 2138 care sunt toate, de la cele 6 bujii presupun, dar totusi bujiile sunt noi. Nu pot sa cred ca s-au ars toate cele 6 bujii. Cele 6 erori nu poti fi sterse.
Numai stiu ce sa mai cred, am si releu si bujii schimbate si tot am eroarea. Am zis ca e de la releu. Am scos cele 2 relee si am inceput sa le masor pe fiecare cu un multimetru.
Sunt 12 pini si o masa la releu. La cel vechi pinii 9 si 10 nu au rezistenta pe ele pe cand pe cel nou au. Pe de alta parte pe cel vechi am rezistenta pe pinul 6 si pe cel nou nu am.
Nu am unul de referinta exact cum am eu pe masina ca sa stiu care ar trebui sa fie valorile reale.
Deci daca e cineva din Galati care are S320 CDI W221 si ma ajuta sa masor la el valorile de la releu sau cu ceva sfaturi cum sa continui investigatiile.
Multumesc.
Comment