Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Tija galerie de admisie CDI: se deschide sau nu la acceleratie in gol?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tija galerie de admisie CDI: se deschide sau nu la acceleratie in gol?

    Posesorilor de cdi le adresez urmatoarea intrebare: tija galeriei de admisie actioneaza sau nu la acceleratul pe liber?
    Reprezentanta locala MB n-a stiut sa-mi dea un raspuns clar, convingator, desi au afirmat ca doar in sarcina se deschid clapetele de aer.
    Buun, eu am constatat ca nu se deschide la ralanti/accelerare, insa, fortand-o putin am observat ca, pentru a perioada scurta de timp (ulterior a refuzat), se deschidea foarte frumos si la turatul in gol.
    Verificarea vizuala a actiunii tijei este, evident, imposibila, in sarcina.
    Pe de alta parte, actionand-o cu STAR-ul (M55) s-a deschis si inchis foarte frumos.
    La voi cum e?
    https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

  • #2
    Salut .La mine acum e deschis permanent deoarece am anulat-o .Eu am impresia ca ajuta doar la frina de motor si la formarea presiuni de aer in rezervorul acela din galerie in rest nu face nici o minune .Asta fiind parere mea ,nu afirm ca nu poate sa aiba si un alt rol .Eu cred ca se deschid cind turbosuflanta face o anumita presiune indiferent ca este in sarcina sau in stationare .Daca nu se deschid in stationare ,la o anumita turatie atunci nici turbo nu ar trebui sa functioneze numai in sarcina nu ? Las expertii sa ne lumineze .

    Comment


    • #3
      N-o anulez ca-i noua... insa e o optiune sa blochezi tija pe maxim deschis si sa o deconectezi de la motoras. Insa cum ai blocat tija deschisa la maxim? Presupun c-ai legat-o de ceva, ca de la vibratii se misca...
      Am mers si eu cu galeria veche (tija rupta, paletii blocati pe deschis) mai mult de-un an, fara probleme, pana cand un palet s-a decis sa dispara, trei sa se inchida. Moment in care am achizitionat galerie noua.
      https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

      Comment


      • #4
        Pai nu. Rupi aeropaleti cu un ciupitor ,scoti axul care iese afara prin peretele galeriei si se leaga de tija de la motoras .Deci vor ramine 4 gauri in galerie .In fiecare gaura este si cite-o bucsa de plastic care etanseaza .O scoti afara ,faci filet in gaura si infiletezi in el cite un surub cu silicon .Astfel este ca si cum ai fi blocat paleti pe deschis nu le mai ai deloc .Montezi motorasul la loc fara tija si el isi va face treaba fara sa stie ca ai tija sau nu.

        Comment


        • #5
          Originally posted by CJ-12-LWP View Post
          Eu am impresia ca ajuta doar la frina de motor si la formarea presiuni de aer in rezervorul acela din galerie in rest nu face nici o minune
          Te înșeli. Rolul aeropaleților a fost explicat deja pe topicul dedicat pentru galeriile de admisie cdi. Acolo colegul CL600 a dat explicația pentru rolul acesteia. Cu alte cuvinte, atunci când cantitatea de aer care intrã în motor este micã, aeropaleții blocheazã una din supapele de admisie. Astfel aerul e forțat sã intre printr-o singurã supapã. În felul acesta aerul intrã cu vitezã ceva mai mare în camera de ardere și forma galeriei îi imprimã o mișcare turbionarã care ajutã la o mai bunã omogenizare a amestecului. Efectul este denumit swirl effect iar aeropaleții mai sunt numiți și swirl flaps. Toate motoarele moderne îl au adoptat (înclusiv ultimele diesel-uri comon rail de la grupul VW).

          Lispa lor nu are întradevãr consecințe grave. Duce la o ușoarã creștere a consumului în regim de turație micã sau în sarcinã redusã și trepidații mai accentuate la ralanti (mai ales când motorul e rece).

          Ontopic: Nici mie nu mi se mișcã la turarea motorului în gol (deși mașina merge normal, nu se plafoneazã deloc în mers). Sunt și eu curios dacã se manifestã la fel și la alți colegi.
          Last edited by Luxian; 06-11-2012, 23:01 PM.
          ...

          Comment


          • #6
            La mine nu se misca deloc in accelerare in gol, dar mi-au spus mai multe persoane ca ea ar trebui sa se miste numai in sarcina.Am pus-o si pe tester si nu aparare defect motorasul si nici tija aceea nu e sarita.( mentionez ca motorul e 2.7 cdi)

            Comment


            • #7
              A nu se intelege gresit .Nu am vrut sa spun ca neamtul a fost fraier de a pus aeropaleti si rominul destept ca le anuleaza .Doar ca dorinta colegului Cutarescu de a le bloca pe deschis e tot aceasi lucru ca si cum le ar anula ,astfel putea sa faca si galeria veche si se scutea de 2500 lei cheltuiala .

              Comment


              • #8
                Nu, nu vreau sa le blochez (nici pe deschis, nici inchis, nici intredeschis).
                Mi se pare normal ca totul sa functioneze asa cum a fost gandit/proiectat.
                Am insa nedumerirea legata de normalitatea actionarii tijei: sta sau misca la acceleratul in gol? Pana acum constat ca-s 3 voturi pentru "stationare".
                https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

                Comment


                • #9
                  Asearã am bibilit la mașinã puțin (schimbat garniturile de alimentare și filtrul de motorinã). Primele minute de mers, cât mergea motorul puțin greu pânã se amorseazã din nou sistemul, mi s-a mișcat tija. Cred cã dacã o accelerezi brusc, în gol, se mișcã puțin.

                  Și am observat cã nici la mine nu mergea liniar, cum ziceai tu în PM. Se deschide, apoi la o anumitã turație începe sã dea înapoi ușor.
                  ...

                  Comment


                  • #10
                    Da, eu tind sa cred ca doar in sarcina misca.
                    Cat priveste modul de deschidere/inchidere, e un mister: logica mea imi spune ca la turatii inalte tija ar trebui sa stea deschisa maxim. Insa, in realitate, ea se deschide maxim pe la 2000-2500, apoi se inchide. X files?
                    Cert e ca nici nu poti verifica cursa ei, pentru ca actioneaza doar in sarcina...
                    Last edited by cutaresku; 06-16-2012, 09:55 AM.
                    https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

                    Comment


                    • #11
                      La mine mergea greu cã încã mai aveam aer pe instalație, probabil asta a derutat puțin ECU de a pus galeria în mișcare și când meargea motorul în gol.
                      ...

                      Comment


                      • #12
                        Tija galeriei este maxim deschisa cu motorul oprit sau la ralanti? Adica pozitia maxim deschis este spre botul masinii?
                        https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

                        Comment


                        • #13
                          Revin cu intrebarea de mai sus, inca nu-s dumirit: eu stiam ca e deschisa maxim spre parbriz, Cristian.C (din Iashington) sustine contrariul - deschisa maxim spre botul masinii (are ca argument arcul motorasului).
                          Care-si mai da cu parerea?
                          https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

                          Comment


                          • #14
                            Mi-am adus aminte de testul dedicat M55 din STAR (la comanda OPEN se duce spre inapoi) si, totodata, mi-a mai confirmat cineva. Raspuns final: inchis spre botul masinii, deschis spre parbriz.
                            https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

                            Comment


                            • #15
                              Salutare grup , am o problema la admisie la un CLS320 CDI 2006 , am tijele de la galeria de admisie rupte , cum fac sa le blochez si cum le blochez închis sau deschis , mai imi aratã eroare in bord , va rog sa imi rãspundeți sincer fiindca sunt in Germania si m-am distrus 😢😢 , viobio210@yahoo.ro va rog sa ma ajutați sunt disperat

                              Comment

                              Working...
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF