Originally posted by Dj Sky
View Post
Azi toata ziua mi-am pierdut-o cu demontatul masinii, cam jumatate (glumesc, dar a fost cam o ora de desfacut...) si am reusit sa montez subwooferul si sa il fac sa si functioneze, asta e cel mai important.
Timp de lucru, aproximativ 4 ore cu tot cu iesire la magazin dupa unele componente...
Pret total, aproximativ 350 lei pentru acest moft, nu iese un "tunning audio" ci doar o completare la un nivel suficient pentru marca Mercedes!
Am avut nevoie de:
Difuzor original subwoofer w 211 fara Harman Karkon, (170 ron cu tot cu transport) in cazul meu, si spre norocul meu ca din cate am studiat, cele Harman/Kardon sunt pe 2 Ohm si daca cumparam de ala aveam probleme cu gasirea unui amplificator pe 2 ohm...
Amplificator + Cabluri alimentare,boxe,semnal + Mufe + Siguranta pe fir = 180 Ron.
Unelte folosite:
Surubelnita stea si dreapta si un set de tubulare cu criket de unde am folosit tubulara de 8 mm si cea de 10 mm.
Banda izolatoare
Cutter
Coliere plastic
Patent
Torx de 4 mm parca (am avut set complet);
Se scoate din portbagaj blatul de jos;
Se demonteaza panoul de plastic din spate de la portbagaj, are 6 dopuri cu miez, se scoate miezul, dupa dopurile ies usor;
Se scot capacele de la clemele de legat chingi in portbagaj pe partea stanga;
Se scot cele doua dopuri de sus, din stanga si dreapta tevii care tine usa de la portbagaj.
La bancheta rabatabila se desfac "aripioarele fixe" ce raman pe laterale dupa rabatarea banchetei, au un surub de 10 mm,care se desface de tot, se trage de pe surub bancheta si apoi se pliaza in sus... La bancheta fixa nu am idee dar citeam pe undeva ca trebuie demontate tetierele si nu stiu exact ce se face...
Trebuie demontate lateralele de pe stalpii spate, operatiune destul de dificila, eu am cam tras de ele, fara sa las urme din fericire .
Se scot cele doua dopuri pozitionate in panoul din spate de sub luneta, unde se intalneste bancheta cu panoul acela ce acopera difuzorul;
Se desfac suruburile din portbagaj din placa de unde vine prins difuzorul, la mine au fost 4 din cauza ca am perdeluta electrica, cele fara perdeluta, cred ca au doar doua;
Prin gaurile unde vine pus difuzorul am impins plasa care acopera palnia difuzorului inspre interior, am ales varianta asta deoarece din interior nu a vrut sa iasa;
Difuzorul are locasul pregatit, doar am tras izolatia care acopera locul difuzorului, are decupaj de se rupe exact cum trebuie, el se fixeaza prin infiletare, are un opritor pe carcasa de plastic care trebuie sa fie in spate, se vede la montaj cum vine si nu merge pus invers;
Eu la difuzor nu am avut cablurile originale cu mufe, asa ca am folosit doua fire de boxe lungi de 3 metri pe care le-am lipit direct pe piciorusele de la difuzor pentru a evita contacte imperfecte;
Difuzorul are doua intrari, + ul fiind cel care trece prin bobina si trebuie respectate ca altfel se anuleaza o intrare pe cealalta sau suna bass reflex si va cam suna a oala sparta .
Am tras firele prin lateral si le-am scos in portbagaj pe langa cablurile masinii;
La legarea amplificatorului, am folosit 3 metri de fir gros de boxe, pe care am montat o siguranta suplimentara, sa nu ma incred doar pe cea de la amplificator;
Semnalul de pornire pentru amplificator l-am luat de la siguranta 12, care este pentru bricheta de la consola fata, si are curent doar pe pozitia 1 si 2 a contactului;
Semnalul audio, l-am luat de la difuzorul dreapta spate, (Firul Maro cu Alb ce are imperecheat un Alb cu el) se vede in poza care este acel fir, ies pentru toate boxele din AGW si merg impreuna in fata asa ca e usor de depistat.
Am folosit un amplificator Blaupunkt micut ca dimensiuni care spre fericirea mea a incaput perfect deasupra la DVD-ul de la navi (se vede in poze);
Dupa efectuarea legaturilor la Amplificator, am montat totul la loc in ordine inversa de cum le-am demontat.
Acum sa vorbim despre rezultate: Afara nu prea se aude nimic in plus, doar vibreaza putin suportul la numar, iar in interior am exact atata sunet de cat aveam nevoie, vibreaza si scaunele la volum mai mare si se aude efectul de woofer suficient de tare cat sa fie deranjant la volum mare .
Amplificatorul l-am reglat fara Bass Boost, Low Pass la minim pentru a nu avea semnal inalt sa aud distorsiuni din cauza ca folosesc Hi input care e mult mai slaba calitativ in semnal decat RCA, Am fixat X-Over pe Low Pass adica filtrare din Amplif. doar pe bass, fara nici un pic de voce;
Volumul este undeva pe la jumatate la amplificator, cat sa se auda putin mai tare basul de la subwoofer peste cel al boxelor iar reglajul de joase in Command este pe + 2 sa scoata ceva si boxele, ca suna bine si nu are rost sa stea degeaba.
Daca vreti sa va faceti si voi acest sistem, atentie daca luati alt amplif. sa aiba Hi Input, si sa fie micut sa il puteti piti pe acolo pe undeva ca sa nu trebuiasca gaurita masina pentru el...
Timp de lucru, aproximativ 4 ore cu tot cu iesire la magazin dupa unele componente...
Pret total, aproximativ 350 lei pentru acest moft, nu iese un "tunning audio" ci doar o completare la un nivel suficient pentru marca Mercedes!
Am avut nevoie de:
Difuzor original subwoofer w 211 fara Harman Karkon, (170 ron cu tot cu transport) in cazul meu, si spre norocul meu ca din cate am studiat, cele Harman/Kardon sunt pe 2 Ohm si daca cumparam de ala aveam probleme cu gasirea unui amplificator pe 2 ohm...
Amplificator + Cabluri alimentare,boxe,semnal + Mufe + Siguranta pe fir = 180 Ron.
Unelte folosite:
Surubelnita stea si dreapta si un set de tubulare cu criket de unde am folosit tubulara de 8 mm si cea de 10 mm.
Banda izolatoare
Cutter
Coliere plastic
Patent
Torx de 4 mm parca (am avut set complet);
Se scoate din portbagaj blatul de jos;
Se demonteaza panoul de plastic din spate de la portbagaj, are 6 dopuri cu miez, se scoate miezul, dupa dopurile ies usor;
Se scot capacele de la clemele de legat chingi in portbagaj pe partea stanga;
Se scot cele doua dopuri de sus, din stanga si dreapta tevii care tine usa de la portbagaj.
La bancheta rabatabila se desfac "aripioarele fixe" ce raman pe laterale dupa rabatarea banchetei, au un surub de 10 mm,care se desface de tot, se trage de pe surub bancheta si apoi se pliaza in sus... La bancheta fixa nu am idee dar citeam pe undeva ca trebuie demontate tetierele si nu stiu exact ce se face...
Trebuie demontate lateralele de pe stalpii spate, operatiune destul de dificila, eu am cam tras de ele, fara sa las urme din fericire .
Se scot cele doua dopuri pozitionate in panoul din spate de sub luneta, unde se intalneste bancheta cu panoul acela ce acopera difuzorul;
Se desfac suruburile din portbagaj din placa de unde vine prins difuzorul, la mine au fost 4 din cauza ca am perdeluta electrica, cele fara perdeluta, cred ca au doar doua;
Prin gaurile unde vine pus difuzorul am impins plasa care acopera palnia difuzorului inspre interior, am ales varianta asta deoarece din interior nu a vrut sa iasa;
Difuzorul are locasul pregatit, doar am tras izolatia care acopera locul difuzorului, are decupaj de se rupe exact cum trebuie, el se fixeaza prin infiletare, are un opritor pe carcasa de plastic care trebuie sa fie in spate, se vede la montaj cum vine si nu merge pus invers;
Eu la difuzor nu am avut cablurile originale cu mufe, asa ca am folosit doua fire de boxe lungi de 3 metri pe care le-am lipit direct pe piciorusele de la difuzor pentru a evita contacte imperfecte;
Difuzorul are doua intrari, + ul fiind cel care trece prin bobina si trebuie respectate ca altfel se anuleaza o intrare pe cealalta sau suna bass reflex si va cam suna a oala sparta .
Am tras firele prin lateral si le-am scos in portbagaj pe langa cablurile masinii;
La legarea amplificatorului, am folosit 3 metri de fir gros de boxe, pe care am montat o siguranta suplimentara, sa nu ma incred doar pe cea de la amplificator;
Semnalul de pornire pentru amplificator l-am luat de la siguranta 12, care este pentru bricheta de la consola fata, si are curent doar pe pozitia 1 si 2 a contactului;
Semnalul audio, l-am luat de la difuzorul dreapta spate, (Firul Maro cu Alb ce are imperecheat un Alb cu el) se vede in poza care este acel fir, ies pentru toate boxele din AGW si merg impreuna in fata asa ca e usor de depistat.
Am folosit un amplificator Blaupunkt micut ca dimensiuni care spre fericirea mea a incaput perfect deasupra la DVD-ul de la navi (se vede in poze);
Dupa efectuarea legaturilor la Amplificator, am montat totul la loc in ordine inversa de cum le-am demontat.
Acum sa vorbim despre rezultate: Afara nu prea se aude nimic in plus, doar vibreaza putin suportul la numar, iar in interior am exact atata sunet de cat aveam nevoie, vibreaza si scaunele la volum mai mare si se aude efectul de woofer suficient de tare cat sa fie deranjant la volum mare .
Amplificatorul l-am reglat fara Bass Boost, Low Pass la minim pentru a nu avea semnal inalt sa aud distorsiuni din cauza ca folosesc Hi input care e mult mai slaba calitativ in semnal decat RCA, Am fixat X-Over pe Low Pass adica filtrare din Amplif. doar pe bass, fara nici un pic de voce;
Volumul este undeva pe la jumatate la amplificator, cat sa se auda putin mai tare basul de la subwoofer peste cel al boxelor iar reglajul de joase in Command este pe + 2 sa scoata ceva si boxele, ca suna bine si nu are rost sa stea degeaba.
Daca vreti sa va faceti si voi acest sistem, atentie daca luati alt amplif. sa aiba Hi Input, si sa fie micut sa il puteti piti pe acolo pe undeva ca sa nu trebuiasca gaurita masina pentru el...
Comment