Am mai finalizat un proiect!!!
Incalzirea suplimentara este functionala!
Pentru cei interesati, voi parcurge prin pasii pe care i-am facut pana a ajunge aici.
Lista de materiale:
- unitate incalzire - obligatoriu dedicata combustibilului pe care il are masina; ceea ce incercasem eu cu alimentare dintr-un rezervor separat nu va functiona.
- pe langa unitatea de incalzire, mai e nevoie de 2 suporti (cred ca se pot confectiona), esapament, admisie aer și electroventil cu 3 cai - are rolul de a comuta intre circuitul mic si circuitul mare de incalzire (este destul de greu de gasit si cred ca se poate renunta la el, incalzirea functionand doar pe circuitul mare.
- furtune, daca se opteaza pentru varianta cu circuit mic/ mare trebuie in mod obligatoriu setul de furtune si conducte original - au un traseu bine definit; daca se opteaza pentru varianta cu un circuit se poate folosi furtun pentru instalatiile de incalzire auto.
-vana cu 5 cai - este necesara daca se opteaza pentru varianta cu circuit mic/ mare si se conecteaza la intrarea in caloriferul din habitaclu, sub ansamblul stergatoare parbriz; este destul de greu de gasit si da mari batai de cap la montare; se poate opta pentru montarea unui T pen furtunul care iese din motor si merge spre calorifer - vana cu 5 cai are acelasi rol.
- set cabluri - destul de greu de gasit, mai usor se gasesc conectorii si se reface cablajul.
- pompa combustibil si furtun/ conducta combustibil.
- buton actionare - la fel de greu de gasit, se conecteaza in panoul de comanda inferior (cel din spatele schimbatorului, pe care la majoritatea masinilor este butonul pentru sistemul senzorilor de parcare. daca masina nu are senzori de parcare exista si varianta fara buton care se monteaza la interior - am unul disponibil). Daca butonul nu se gaseste se poate opta pentru unul de la o alta masina sau se poate reproduce - am schema electrica.
- emitator si receptor telestart - este optional facilitand pornirea de la distanta.
Cu toate aaceste piese, sau cu o parte din ele, in functie de cat de dezvolatat vreti sa fie se trece la montaj - cine doreste instructiuni detaliate i le pot pune la dispozitie. Trebuie acordata atenzie codarii si amorsarii instalatiei de racire cu antigel.
Ca si functionare, sistemul mi se pare foarte dezvoltat. Poate fi actionat prin intermediul telecomenzii, butonului din interior sau programat din ceasurile de bord cu ajutorul comenzilor de pe volan. In functie de temperaturi sistemul face o analiza si porneste incalzirea, atunci cand este nevoie de caldura, sau ventilatia, atunci cand este nevoie de racoare, conform temperaturii setate pe panoul de comanda al climei.
Cine se mai incumeta la proiect ii stau la dispozitie si am o unitate de incalzire diesel disponibila.
Incalzirea suplimentara este functionala!
Pentru cei interesati, voi parcurge prin pasii pe care i-am facut pana a ajunge aici.
Lista de materiale:
- unitate incalzire - obligatoriu dedicata combustibilului pe care il are masina; ceea ce incercasem eu cu alimentare dintr-un rezervor separat nu va functiona.
- pe langa unitatea de incalzire, mai e nevoie de 2 suporti (cred ca se pot confectiona), esapament, admisie aer și electroventil cu 3 cai - are rolul de a comuta intre circuitul mic si circuitul mare de incalzire (este destul de greu de gasit si cred ca se poate renunta la el, incalzirea functionand doar pe circuitul mare.
- furtune, daca se opteaza pentru varianta cu circuit mic/ mare trebuie in mod obligatoriu setul de furtune si conducte original - au un traseu bine definit; daca se opteaza pentru varianta cu un circuit se poate folosi furtun pentru instalatiile de incalzire auto.
-vana cu 5 cai - este necesara daca se opteaza pentru varianta cu circuit mic/ mare si se conecteaza la intrarea in caloriferul din habitaclu, sub ansamblul stergatoare parbriz; este destul de greu de gasit si da mari batai de cap la montare; se poate opta pentru montarea unui T pen furtunul care iese din motor si merge spre calorifer - vana cu 5 cai are acelasi rol.
- set cabluri - destul de greu de gasit, mai usor se gasesc conectorii si se reface cablajul.
- pompa combustibil si furtun/ conducta combustibil.
- buton actionare - la fel de greu de gasit, se conecteaza in panoul de comanda inferior (cel din spatele schimbatorului, pe care la majoritatea masinilor este butonul pentru sistemul senzorilor de parcare. daca masina nu are senzori de parcare exista si varianta fara buton care se monteaza la interior - am unul disponibil). Daca butonul nu se gaseste se poate opta pentru unul de la o alta masina sau se poate reproduce - am schema electrica.
- emitator si receptor telestart - este optional facilitand pornirea de la distanta.
Cu toate aaceste piese, sau cu o parte din ele, in functie de cat de dezvolatat vreti sa fie se trece la montaj - cine doreste instructiuni detaliate i le pot pune la dispozitie. Trebuie acordata atenzie codarii si amorsarii instalatiei de racire cu antigel.
Ca si functionare, sistemul mi se pare foarte dezvoltat. Poate fi actionat prin intermediul telecomenzii, butonului din interior sau programat din ceasurile de bord cu ajutorul comenzilor de pe volan. In functie de temperaturi sistemul face o analiza si porneste incalzirea, atunci cand este nevoie de caldura, sau ventilatia, atunci cand este nevoie de racoare, conform temperaturii setate pe panoul de comanda al climei.
Cine se mai incumeta la proiect ii stau la dispozitie si am o unitate de incalzire diesel disponibila.
Comment