Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Problema senzor NOx

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problema senzor NOx

    Salut. Am un Mercedes c220d 2016 și am problema cu senzorii NOx. Am fost la Autoklass și mi au zis ca durează foarte mult pana ii aduc pe stoc. Va rog sa mi recomandați și mie un service in Bucuresti unde pot sa i schimb.

  • #2
    In primul rand vezi daca pe seria ta de sasiu exista vre-un up-date de soft pe ECU motor,

    Eu pe un E din 2015 cu motor OM651, in vara anului trecut am avut eroare pe senzor-ul NOX2 iar in bord ma anunta masina ca in 800 Km (si au tot scazut) nu voi mai putea porni motorul.

    Am cerut la reprezentanta sa imi faca up-date ul de soft si a trebuit sa semnez acordul (nu se mai poate reveni la versiunea de soft ce o ai), sa puna testerul pe masina ca sa inceapa up-dateul.

    Abia acolo s-a confirmat ca trebuiesc inlocuiti ambii senzori NOX pe Factory Recall.

    Ca si la tine, nu ii aveau pe stoc si am tinut masina in parcare 4 luni. Apoi m-au sunat si am mers de i-au schimbat. Au trebuit sa taie cablurile senzorilor si sa bage cheie rozeta pe ei apoi o teava de un metru pe post de parghie

    Pentru 6000 de ron cat costa senzorii, am preferat sa folosesc masina sotiei

    Aici poti verifica daca masina are vre-o rechemare activa:
    Informează-te despre cele mai recente acțiuni de rechemare în service și verifică dacă autovehiculul tău Mercedes-Benz este vizat.
    Last edited by mdaa2k; 04-28-2023, 14:01 PM.

    Comment


    • #3
      Salut!
      Deci ție îți aparea rechemare pentru schimbare senzori NOX sau pentru software update?

      Comment


      • #4
        Originally posted by mdaa2k View Post

        Eu pe un E din 2015 cu motor OM651, in vara anului trecut am avut eroare pe senzor-ul NOX2 iar in bord ma anunta masina ca in 800 Km (si au tot scazut) nu voi mai putea porni motorul.

        Am cerut la reprezentanta sa imi faca up-date ul de soft si a trebuit sa semnez acordul (nu se mai poate reveni la versiunea de soft ce o ai), sa puna testerul pe masina ca sa inceapa up-dateul.

        Abia acolo s-a confirmat ca trebuiesc inlocuiti ambii senzori NOX pe Factory Recall.

        Ca si la tine, nu ii aveau pe stoc si am tinut masina in parcare 4 luni. [/url]
        Pe seria mea de sasiu apare ca s-a făcut candva factory recall pentru update de soft pentru ECU motor.
        La mine a aparut eroarea anul trecut, s-a facut diagnoza si au zis ca trebuie înlocuiți amândoi senzorii dar nu au zis de nici un recall, mi-au făcut oferta de preț la Autoklass.
        Același motor ca și al tău, același an, doar ca e pe un C.
        mdaa2k, sa înțeleg ca tu nu ai plătit nimic pentru senzori?
        Cam cati km ai făcut cu mașina de când ti-a apărut eroarea în bord și pana nu te-a mai lăsat sa pornești deloc?

        Comment


        • #5

          Salutare ....
          Am si eu doua erori la un W205 din 2018 C300d:
          P3007B1 "The lambda signal Nox senzor 1 is too slow from the direction "Rich" to the direction "Lean"
          si
          P3007B2 "The lambda signal Nox sensor 1 is too slow from the direction "Lean" to the direction "Rich"

          Cam ce-ar fi ?
          Ma poate ajuta cinea.
          multumesc.

          Comment


          • #6
            Originally posted by gigiore View Post


            mdaa2k, sa înțeleg ca tu nu ai plătit nimic pentru senzori?
            Cam cati km ai făcut cu mașina de când ti-a apărut eroarea în bord și pana nu te-a mai lăsat sa pornești deloc?
            Scuze de replay-ul tarziu.

            Update-ul de soft pentru motoare diesel, nu se poate face cu senzorii NOX montati din fabrica, In realitate au facut update pe toate calculatoarele masinii.

            Senzorii au fost schimbati de reprezentanta fara ca eu sa platesc nimic, chiar daca masina are peste 300k Km.

            Am folosit masina sotiei si in felul acesta am consumat doar 400 din cei 800 km disponibili


            Dupa cum am scris in primul meu post, mi-a aparut eroare pe senzorul nox, am cautat pe net si gasit oameni cu aceeasi eroare carora li s-a oferit de catre reprezentanta remediere gratuita si update de soft.

            Vazusem de ceva vreme in contul mercedesME ca am rechemare pentru un update de soft motor, asa ca m-am programat la un update si acolo am primit raspuns: Va inlocuim ambii senzori Nox pe factory recall, insa nu ii avem, comandam si va anuntam cand apar. 4 luni mai tarziu au venit si au fost inlocuiti plus un update de soft de cateva ore.

            Dupa un an si 10k km, pot spune ca nu observ diferente de putere, sunet motor, smucituri in cutia automata sau alte lucruri citite pe forumuri ce ma speriasera inainte de update.

            La consum extraurban as putea spune ca este cu 0.5l% mai mare, dar este prea mica diferenta ca sa pot fi sigur.

            AdBlue inca nu am alimentat, deci nu stiu cat a consumat. Inainte consuma cam 1l/ 1k km

            Nu stiu daca are legatura, dar la mine eroare de senzor Nox aparuse la max 1k km dupa ce am alimentat cu AdBlue pentru ca aparuse in bord mesajul cu nivel AdBlue scazut. Acum voi alimenta acel rezervor la fiecare revizie.


            PS In contul mercedesME imi apare din nou "Actualizarea software-ului pentru vehicule dieselopțional"

            Comment


            • #7
              Salut,
              Sper sa nu gresesc ca postez aici dar dat fiind faptul ca am avut si eu o problema cu sezorul 2 NOx bank 1 la un C220d W205 din 2014, sper sa ajute ce am facut pana acum si pe altcineva cu aceeasi problema.
              La inceputul lunii ianuarie cand a fost foarte frig noaptea, la pornire dimineata am inceput sa primesc mesajul referitor la baterie ca sa opresc si sa o las cu motorul pornit. Am "pacalit-o" o data dar a 2a zi mesajul a reaparut asa ca, inainte sa merg sa schimb bateria am pus masina pe tester si am constatat ca pe langa faptul ca era clar ca aveam nevoie de o baterie noua, aveam si 2 erori P299F85 si P229F92 referitoare la senzorul de noxe mai sus mentionat. Nu am avut pana atunci niciodata de cand am cumparat masina din Germania in vara lui 2021 niciun martor aprins in bord iar masina a primit tot in Germania un update de soft in 2019. Evident am sters erorile si a 2a zi am fost si am schimbat bateria care ATENTIE!, era bateria originala a masinii, adica din saptamana 46 a anului 2014. Cu ocazia schimbarii bateriei si-a revenit si functia START/STOP, careia nu i-am simtit niciodata lipsa si pe care nu o folosesc niciodata. Am uitat sa mentionez ca masina are acum 139.000km.
              Dupa aprox. o saptamana si vreo 100km parcursi, pe autostrada, s-a aprins brusc martorul galben CHECK ENGINE fara niciun mesaj in bord si fara sa fie afectate sub nicio forma performantele sau consumul masinii. Am incercat diverse metode de a stinge acel martor CHECK ENGINE dar pana la urma, dupa o saptamana tot la tester am ajuns si am primit aceeasi eroare, adica P229F. Inainte sa ajung la tester am facut si revizia anuala cu schimb ulei si filtre pentru ca in fiecare dimineata primeam acel mesaj in bord ca se apropie revizia si daca doresc sa sun pentru o programare.
              Am resetat mesajul de SERVICE, am sters eroarea P229F care din cate am mai citit pe forumuri straine poate veni si de la instalatia de AdBlue dar si de la catalizator si am completat pana aproape de plin cu AdBlue de la MOL cam 10litri (din pacate modelul meu nu are un indicator al gradului de umplere al rezervorului de AdBlue). Apoi am pus in motorina un aditiv curativ pentru injectoare si un aditiv pentru curatare catalizator iar in rezervorul de AdBlue un aditiv care sa impiedice cristalizarea in zonele sensibile ale instalatiei.
              Am parcurs de atunci aprox. 500km, 90% in afara orasului, si totul este OK, nu s-a mai aprins niciun martor, sa bat in lemn

              Comment


              • #8
                Originally posted by florio1960 View Post
                Salut,
                Sper sa nu gresesc ca postez aici dar dat fiind faptul ca am avut si eu o problema cu sezorul 2 NOx bank 1 la un C220d W205 din 2014, sper sa ajute ce am facut pana acum si pe altcineva cu aceeasi problema.
                La inceputul lunii ianuarie cand a fost foarte frig noaptea, la pornire dimineata am inceput sa primesc mesajul referitor la baterie ca sa opresc si sa o las cu motorul pornit. Am "pacalit-o" o data dar a 2a zi mesajul a reaparut asa ca, inainte sa merg sa schimb bateria am pus masina pe tester si am constatat ca pe langa faptul ca era clar ca aveam nevoie de o baterie noua, aveam si 2 erori P299F85 si P229F92 referitoare la senzorul de noxe mai sus mentionat. Nu am avut pana atunci niciodata de cand am cumparat masina din Germania in vara lui 2021 niciun martor aprins in bord iar masina a primit tot in Germania un update de soft in 2019. Evident am sters erorile si a 2a zi am fost si am schimbat bateria care ATENTIE!, era bateria originala a masinii, adica din saptamana 46 a anului 2014. Cu ocazia schimbarii bateriei si-a revenit si functia START/STOP, careia nu i-am simtit niciodata lipsa si pe care nu o folosesc niciodata. Am uitat sa mentionez ca masina are acum 139.000km.
                Dupa aprox. o saptamana si vreo 100km parcursi, pe autostrada, s-a aprins brusc martorul galben CHECK ENGINE fara niciun mesaj in bord si fara sa fie afectate sub nicio forma performantele sau consumul masinii. Am incercat diverse metode de a stinge acel martor CHECK ENGINE dar pana la urma, dupa o saptamana tot la tester am ajuns si am primit aceeasi eroare, adica P229F. Inainte sa ajung la tester am facut si revizia anuala cu schimb ulei si filtre pentru ca in fiecare dimineata primeam acel mesaj in bord ca se apropie revizia si daca doresc sa sun pentru o programare.
                Am resetat mesajul de SERVICE, am sters eroarea P229F care din cate am mai citit pe forumuri straine poate veni si de la instalatia de AdBlue dar si de la catalizator si am completat pana aproape de plin cu AdBlue de la MOL cam 10litri (din pacate modelul meu nu are un indicator al gradului de umplere al rezervorului de AdBlue). Apoi am pus in motorina un aditiv curativ pentru injectoare si un aditiv pentru curatare catalizator iar in rezervorul de AdBlue un aditiv care sa impiedice cristalizarea in zonele sensibile ale instalatiei.
                Am parcurs de atunci aprox. 500km, 90% in afara orasului, si totul este OK, nu s-a mai aprins niciun martor, sa bat in lemn
                Hai salut!
                Doar ce ti-am citit postarea si chiar m-a linsitit putin sa zic asa, pentru ca am intampinat exact aceiasi problema ca a ta la un E Klass din 2017.
                Iarna care tocmai a trecut a inceput cu mesaj de la baterie, sa o las pe dreapta cu motorul pornit. Pentru inceput am pacalit-o cateva zile chiar saptamni, pana am ajuns cu ea in service schimbandu-i bateria. Nu stiu daca am facut bine sau nu, salvand cei 1000 de lei, dar i-am pus baterie EXIDE in defavoarea celei de la Mercedes iar asa cum a fost si in cazul tau, nu prea doritul STAR/ STOP a reaparut. La scurt timp, nici 100 km mi-a aparut prima eroare la un sensor de temperatura (resetat si sters din tester), iar acum la vreo 1500 km de la serviceul pentru baterie, mi-a aparut iarasi Check engine in bord, iar pe tester sensor de NOX si adblue malfunction. Chiar ma gandesc serios ca inainte sa le bag banii in buzunar celor de la Tiriac sa incerc sa curat eu depunerile de la senzorul de adblue si eventual revizia anuala (desi nu o cere inca masina dar mai sunt doar cateva sute de km pana voi primi mesajul de revizie).
                In legatura cu C Klassul tau, este totul in regula in moemntul de fata? Ti-a mai aparut vreo eroare? Cati km ai facut cu ea de la primul Check Engine aparut?

                Cu respect,

                Comment


                • #9
                  Salut,
                  Am aproape 2000km si nu s-a mai aprins nimic. Ce-i drept cam 90% din cei 2000 au fost facuti in afara orasului, mai mult pe autostrada. Masina merge cat se poate de bine. Intre timp am reusit sa gasesc si sa cumpar un tester la un pret decent. Este un tester destul de simplu, fara posibilitate de codare sau alte lucruri complicate dar s-a conectat la masina din prima si fara probleme.
                  Cand am cumparat masina din Germania, am fost acolo la un service al unui amic neamt care printre altele pregateste si masini de raliu si, cu un tester foarte complicat de la Bosch, nu a reusit sa se conecteze la masina. La fel si service-ul unde am facut revizia anuala acum o luna, cu un tester destul de sofisticat, nu a reusit sa se conecteze la masina (pentru a reseta intervalul de service) si chiar mi-a spus ca de vina ar fi mufa OBD, pinul 16, etc.. Spre norocul meu, am mai studiat problema si am mai incercat cu un tester, dar nu a mers nici acela. Inainte sa ma programez la un electrician auto, am mai cautat solutii alternative pe cateva site-uri si asa am ajuns sa mai risc 250 de lei pe un alt tester. Cum am scris mai sus, aceasta ultima alegere a fost una castigatoare. Noul tester nu a gasit nicio eroare in toate cele 3 module testate.
                  Cred ca ar fi bine, pe langa curatarea senzorului de AdBlue, sa incerci si un aditiv mai bun de curatat injectoare.
                  Succes!

                  Comment


                  • #10
                    Salutare din nou!

                    Mă bucur ca nu a persistat problema la tine.

                    Eu pe de altă parte am ajuns până la urmă cu ea la Ţiriac Auto pentru ca mă sâcâia rău martorul aprins în bord.

                    Am scapat de senzorul de NoX. A trebuit sa-i fac o diagnoză amănunțită la ei unde a ieșit problema la “motorasul de la clapeta de gaze arse”. Practic clapeta nu mai funcționa în parametri și astfel dădea eroare la senzorul de adblue și senzorii 1 și 2 NoX deoarece erau turbulente in cantitatea de gaze emise.

                    Totul m-a ajuns în jurul la 2500 de lei(diagnoză plus motoraș plus mâna de lucru) intr un final am fost mulțumit de serviciul și de preț. Deși eram programat la ei la service, de curiozitate am încercat să văd care ar fi prețul și intr un service local, iar prețul pentru motorasul respectiv depășea prețul din reprezentanta.

                    Revenind la senzorul NoX, deoarece inițial credeam ca am probleme la el, am început să caut și pe alte site-uri din alte țări, găsisem ca pentru anumite serii de E Klasse uri și C Klasse uri se făcuseră un Recall pentru schimbarea gratuita a acestor senzori. Se poate verifica asta direct pe site ul celor de la Mercedes sau pe Mercedes Me app. (poate pe viitor ajuta pe cineva această informație)

                    In legătură cu aditivi de curățare catalizator, injector etc mi s-a recomandat promt sa nu folosesc deoarece in felul acesta pot înfunda sistemele. Este de ajuns motorina aditivată. La fel și ad blue de la mol sau alte universale din peco etc nu sunt recomandate deoarece pot înfunda pompa de ad blue. Pentru ad blue este recomandat doar cel de la Mercedes.

                    Iar cu Start/Stop-ul am aflat intr un final și motivul reapariției. Deoarece inițial bateria originala era la sfârșitul vieții, este o presetare a sistemului ca în momentul când simte bateria slaba să oprească această funcție de start/ stop pentru a prelungi viața bateriei. De aceea a reapărut când am schimbat-o cu una nouă.




                    Toate cele bune și drumuri cat mai plăcute!

                    Comment

                    Working...
                    X
                    Logan | Dacia Logan |Anulare DPF