Salutare,
De curand am achizitionat un W205 250 d cu 95.000 km. Detin masina de aproximativ 2 luni si in urma cu ceva timp am observat o mica ciudatenie/eroare la cutia de viteze care s-a manifestat astfel: La plecarea de la semafor, cutia nu a mai schimbat in treapa 2, iar cand am observat am incercat sa schimb eu din padelele de pe volan, a mers, dar cu un lag destul de mare si doar pana in treapta 3.Mai sus nu voia sa urce astfel ca am tras pe dreapta. Ca ideea, primul lucru ciudat a fost ca nu a schimbat treapta automat si in al doilea rand ca atunci cand am schimbat eu in loc de M2 si M3 imi arata tot D2 si D3, ceea ce nu cred ca e normal. Am oprita masina, am oprit motorul, am scos cheia din contact si apoi am bagat-o iar si am pornit. Masina a functionat fara probleme. ( masina avea la momentul acela bateria relativ descarcata, astfel ca sistemul start/stop nu pornea in oras, daor pentru cateva secunde in urma unui drum mai lung in afaraa orasului, iar in momentul in care a facut schema de mai sus sistemul start stop functionase pentru cateva secunde. Cutia a functionat perfect vreme de vreo saptamana pana cand am plecat intrun weekend la munte, iar la drumul spre intoarcere in Comarnic, fiind foarte aglomerat si probabil in urma drumului lung facut inainte a intrat sistemul strat/stop, probabil pentru ca se incarcase putin bateria. La cateva plecari in coloana, surpriza, iar a ramas in treapata 1 cu aceleasi simptome. Am tras pe dreapta, am oprita-o, pornit-o si a mers perfect pana acasa. In urma cele de a doua intampalre, am intrat pe forum si m-am interesat si din ce am gasit am dedus ca este posibil sa faca asa din cauza uleiului din cutie, fiind aproape de 100.000 km, oricum voiam sa-l schimb, lucru pe care l-am facut cam in urma cu 2 saptamani. Precizez ca am schimbat uleiul si filtrul cu ulei original si filtru original mercedes. Masina a functionat perfect. Acum vreo saptamana am schimbat si bateria cu una noua, gandindu-ma ca vine iarna si nu vreau sa am vreo surpriza. Imediat ce am schimbat bateria, sistemul start/stop a functionat inca de la primii kilometri parcursi, dar iar dupa o utilizare de 20-30 de minute in oras a aparut problema cu ramasul in D1. De fiecare data cand opresc si pornesc masina, isi revine. De la ultima patanie, am setat pe individual sa nu imi mai porneasa sistemul start/stop si cutia functioneaza perfect, de aici trag concluzia ca este ceva legat de acest sistem si de ciudatienia comportamentului cutiei. Am dus masina inainte sa schimb uleiul si la un tester STAR, la un coleg de pe forum si aveam o singura eroare dar nu pe cutie, ci pe motor, ceva cu gazele de esapament. Daca a intampinat cineva probleme de genul asta sau care ma poate indruma catre ce as putea face ca sa depistez care este problema, as aprecia. Masina se afla in garantie pana in decembrie si daca e o problema de cutie as vrea sa o rezolv totusi pe grantie. Scuze ca am postat atat de mult dar am vrut sa fiu cat mai explicit posibil si sa descriu in amanunt situatia.
Cu stima,
De curand am achizitionat un W205 250 d cu 95.000 km. Detin masina de aproximativ 2 luni si in urma cu ceva timp am observat o mica ciudatenie/eroare la cutia de viteze care s-a manifestat astfel: La plecarea de la semafor, cutia nu a mai schimbat in treapa 2, iar cand am observat am incercat sa schimb eu din padelele de pe volan, a mers, dar cu un lag destul de mare si doar pana in treapta 3.Mai sus nu voia sa urce astfel ca am tras pe dreapta. Ca ideea, primul lucru ciudat a fost ca nu a schimbat treapta automat si in al doilea rand ca atunci cand am schimbat eu in loc de M2 si M3 imi arata tot D2 si D3, ceea ce nu cred ca e normal. Am oprita masina, am oprit motorul, am scos cheia din contact si apoi am bagat-o iar si am pornit. Masina a functionat fara probleme. ( masina avea la momentul acela bateria relativ descarcata, astfel ca sistemul start/stop nu pornea in oras, daor pentru cateva secunde in urma unui drum mai lung in afaraa orasului, iar in momentul in care a facut schema de mai sus sistemul start stop functionase pentru cateva secunde. Cutia a functionat perfect vreme de vreo saptamana pana cand am plecat intrun weekend la munte, iar la drumul spre intoarcere in Comarnic, fiind foarte aglomerat si probabil in urma drumului lung facut inainte a intrat sistemul strat/stop, probabil pentru ca se incarcase putin bateria. La cateva plecari in coloana, surpriza, iar a ramas in treapata 1 cu aceleasi simptome. Am tras pe dreapta, am oprita-o, pornit-o si a mers perfect pana acasa. In urma cele de a doua intampalre, am intrat pe forum si m-am interesat si din ce am gasit am dedus ca este posibil sa faca asa din cauza uleiului din cutie, fiind aproape de 100.000 km, oricum voiam sa-l schimb, lucru pe care l-am facut cam in urma cu 2 saptamani. Precizez ca am schimbat uleiul si filtrul cu ulei original si filtru original mercedes. Masina a functionat perfect. Acum vreo saptamana am schimbat si bateria cu una noua, gandindu-ma ca vine iarna si nu vreau sa am vreo surpriza. Imediat ce am schimbat bateria, sistemul start/stop a functionat inca de la primii kilometri parcursi, dar iar dupa o utilizare de 20-30 de minute in oras a aparut problema cu ramasul in D1. De fiecare data cand opresc si pornesc masina, isi revine. De la ultima patanie, am setat pe individual sa nu imi mai porneasa sistemul start/stop si cutia functioneaza perfect, de aici trag concluzia ca este ceva legat de acest sistem si de ciudatienia comportamentului cutiei. Am dus masina inainte sa schimb uleiul si la un tester STAR, la un coleg de pe forum si aveam o singura eroare dar nu pe cutie, ci pe motor, ceva cu gazele de esapament. Daca a intampinat cineva probleme de genul asta sau care ma poate indruma catre ce as putea face ca sa depistez care este problema, as aprecia. Masina se afla in garantie pana in decembrie si daca e o problema de cutie as vrea sa o rezolv totusi pe grantie. Scuze ca am postat atat de mult dar am vrut sa fiu cat mai explicit posibil si sa descriu in amanunt situatia.
Cu stima,
Comment