Hai salut tuturor si multa sanatate.
Azi mi-a venit si mie joja mult dorita. Se vand pentru cutiile astea automate 722.6 (si nu numai) joje aftermarket. Majoritatea (si a mea) sunt Febi. Am reusit sa scot siguranta la joja (chestia aia rosie de la capac) si am masurat. Motorul inca era asa caldut, nu se racise de tot dar nici 80 grade C nu avea cutia. Am observat in primul rand ca masina avea cu putin peste nivelul maxim. Si anume cand este reperul ala cel mai de sus la 80C. Mai precis era cat partea de plastic de la joja. Totodata joja nu intra de tot ca la motor, intra asa 2/3 din ea si va lovii in ceva. Ei pana acolo am bagat-o eu. Ma asteptam sa fi mai la fix dar nu. Ei, asta nu e nimic dar cand am scos joja sa vad calitatea uleiului am ramas putin socat.
Culoarea lui era galbena si nu rosie. Din cate stiu eu uleiurile astea 236.14 (pentru cutiile 722.6 in cazul meu C Klasse S203 200 Kompressor) sunt toate rosii. Ba chiar m-am uitat pe fisa Mercedes Benz si am cautat cateva uleiuri agreate de M.B. si la care am gasit culoarea (ca la multe n-am gasit-o) erau clar ROSU. Am gasit si un ulei care era galben dar e facut de Trucktec si are specificatiile MB 236.1, 236.6, 236.9 si 236.10, nici vorba de 236.14. Dar cand am cautat pe un site pentru ulei de cutie la masina mea mi l-a dat si pe asta.
Ce ma fac? In primul rand ce ulei o fi asta din cutia mea?
Asa arata binsior. Nu e foarte murdar si nici foarte uzat. Fata de ce-am vazut ca scot baietii din cutii cand fac schimburile de ulei la masinile astea arata decent. Nu are pilitura in el si nu e ars. Va atasez si o fotografie cu el. In dreapta servetelul inca era ud si in stanga se uscase (de aceea e galbenul mai deschis).
Problema este ca si daca ma pun sa schimb uleiul trebuie sa schimb tot uleiul ca automat va fi rosu ca pun original de benz sau pun altceva compatibil dar va fi pe rosu. In cutie nu se baga nimeni din cati am vorbit sa scoata uleiul din torque converter. Cica nu se poate. Asta poate sa o faca numai Mercedes Benz ca au ei o masinuta speciala, pe o parte baga si pe alta scoate si totodata sunt singurii in masura sa stabileasca ca totul se face ca la carte. Ce poate face un service normal e sa-ti schimbe ce curge din cutie (vreo 3-4 litri) si sa-ti schimbe filtrul si garnitura la capac.
Problema e ca eu am cel mai probabil alta chimie de ulei iar daca le amestec ma tem sa nu faca rau.
Voi ati mai vazut ulei de transmisie galben?
Cutia mea merge bine nu agata nu face figuri.. sa o mai las asa? Sau sa ma pun cat mai repede sa schimb tot in ea, sa trec pe ulei rosu?
Sa intreb la Mercedes Benz cat mi-ar lua dar ma tem ca mi se face rau de tarif.
In imaginea dezgustatoare aveti servetelul cu care am sters joja. Am mai incercat sa fac un post in alta parte dar mi-a dat eroare. Va salut pe toti.
Azi mi-a venit si mie joja mult dorita. Se vand pentru cutiile astea automate 722.6 (si nu numai) joje aftermarket. Majoritatea (si a mea) sunt Febi. Am reusit sa scot siguranta la joja (chestia aia rosie de la capac) si am masurat. Motorul inca era asa caldut, nu se racise de tot dar nici 80 grade C nu avea cutia. Am observat in primul rand ca masina avea cu putin peste nivelul maxim. Si anume cand este reperul ala cel mai de sus la 80C. Mai precis era cat partea de plastic de la joja. Totodata joja nu intra de tot ca la motor, intra asa 2/3 din ea si va lovii in ceva. Ei pana acolo am bagat-o eu. Ma asteptam sa fi mai la fix dar nu. Ei, asta nu e nimic dar cand am scos joja sa vad calitatea uleiului am ramas putin socat.
Culoarea lui era galbena si nu rosie. Din cate stiu eu uleiurile astea 236.14 (pentru cutiile 722.6 in cazul meu C Klasse S203 200 Kompressor) sunt toate rosii. Ba chiar m-am uitat pe fisa Mercedes Benz si am cautat cateva uleiuri agreate de M.B. si la care am gasit culoarea (ca la multe n-am gasit-o) erau clar ROSU. Am gasit si un ulei care era galben dar e facut de Trucktec si are specificatiile MB 236.1, 236.6, 236.9 si 236.10, nici vorba de 236.14. Dar cand am cautat pe un site pentru ulei de cutie la masina mea mi l-a dat si pe asta.
Ce ma fac? In primul rand ce ulei o fi asta din cutia mea?
Asa arata binsior. Nu e foarte murdar si nici foarte uzat. Fata de ce-am vazut ca scot baietii din cutii cand fac schimburile de ulei la masinile astea arata decent. Nu are pilitura in el si nu e ars. Va atasez si o fotografie cu el. In dreapta servetelul inca era ud si in stanga se uscase (de aceea e galbenul mai deschis).
Problema este ca si daca ma pun sa schimb uleiul trebuie sa schimb tot uleiul ca automat va fi rosu ca pun original de benz sau pun altceva compatibil dar va fi pe rosu. In cutie nu se baga nimeni din cati am vorbit sa scoata uleiul din torque converter. Cica nu se poate. Asta poate sa o faca numai Mercedes Benz ca au ei o masinuta speciala, pe o parte baga si pe alta scoate si totodata sunt singurii in masura sa stabileasca ca totul se face ca la carte. Ce poate face un service normal e sa-ti schimbe ce curge din cutie (vreo 3-4 litri) si sa-ti schimbe filtrul si garnitura la capac.
Problema e ca eu am cel mai probabil alta chimie de ulei iar daca le amestec ma tem sa nu faca rau.
Voi ati mai vazut ulei de transmisie galben?
Cutia mea merge bine nu agata nu face figuri.. sa o mai las asa? Sau sa ma pun cat mai repede sa schimb tot in ea, sa trec pe ulei rosu?
Sa intreb la Mercedes Benz cat mi-ar lua dar ma tem ca mi se face rau de tarif.
In imaginea dezgustatoare aveti servetelul cu care am sters joja. Am mai incercat sa fac un post in alta parte dar mi-a dat eroare. Va salut pe toti.