Bună ziua tuturor, revin și eu cu post-urile mele "kilometrice" în care vreau să prezint o problemă care nu îmi dă pace de peste 1 an.
Având în vedere:
Din câte am tot citit, mă gândesc la următoarele:
Întrebări:
Cei care vor zice că reprezentanță, îi rog frumos să se abțină, cu reprezenanța din Târgu Mureș nu mai vreau să am de-a face în afară de schimburile de ulei/filtre, în rest nimic. Nu vreau să întru în polemici sau explicații de ce… mi-au umplut paharul în ultimul an și jumătate cu competența si profesionalismul lor.
Caut o persoană cu STAR fiindcă la reprezentață, când am cerut o verificare completă cred că a fost făcută doar pe factură, că de vreo eroare nici vorbă, dar nu mă mir, că le-am spus să verifice și o bătaie la roată și nici vorbă să fi găsit ceva, în schimb un service multi-marcă a găsit în câteva minute de unde provenea "sunetul" în cauză.
Având în vedere:
- ulei - nu mănâncă - au trecut aprox. 8000km de la ultimul schimb + pompa de vacuum (urmează să o schimb) îmi scapă ulei într-o veselie, tot mi-a murdărit în spate motorul + pe cutie + pe scut, strat. În condițiile astea, îmi lipsesc 700ml de ulei, deci de mâncat ulei, nu cred că a mâncat mai mult de 400ml în cei 8000km.
- antigel - nu dispare, nu se multiplică, nu este schimbat la culoare, totul în regulă.
- rulare - merge din punctul meu de vedere foarte bine, trage/împinge bine (exceptând o mică ezitare la rece, vezi mai jos), motorul sună bine, pornește ușor și după ce a stat nemișcată câteva zile în frig de -10--12 grade.
- bujii - sunt schimbate de vreo jumătate de an, în reprezentanță, cu bujii noi Mercedes.
- filtru de aer - este în stare bună, schimbat de aprox. 8000km, în reprezentanță, cu filtru Mercedes.
- Consum: de consumat nu mi se pare că ar consuma mai mult sau consumă mult cel puțin pe timp de vară, pe timp de iarnă sunt puțin în dubii.
- Rulaj: 205.000km
- Comportament per total în condiții de solicitare: după un drum de 5000km (în total, în decurs la 2 săptămâni și ceva): nici o problemă.
- fum/abu,r ce o fi - mi se pare că îmi scoate prea mult, acum nu știu cât o fi sau nu normal, dar mie mi se pare că este destul de mult. Știu că acum cu vremea rece este și mult abur (uitându-mă la alte mașini, scot mai mult) dar chestia este că și pe timp de vară (eliminând factorul abur) tot sunt puțin vizibile gazele (nu tare) + mi se pare că miros puțin cam tare a benzină (mai tare sau mai puțin, depinde și ce benzină bag). Țin să menționez, că acest fenomen se întâmplă mai mult la relantiu, în sarcină nu las fum după mine sau ceva.
- pe tester (NU Star) - aveam o singură eroare stocată și anume, eroare de amestec prea bogat, a fost ștearsă și urmează să îi mai fac o data o diagnoză, să văd dacă a re-apărut.
- ce am observat - cu motorul rece, dacă acelerezi mai tare (nu foarte tare, nu sunt tâmpit să o turez la rece) face 1 dată că și când ar ține-o ceva și își dă drumul dintr-una (nu foarte sesizabil), parcă ceva este înfundat și se desfundă după o fracțiune de secundă.
- Toba finală: toba finală este tobă Mercedes originală însă nu de C180Kompressor, ci de C320 benzină.
Din câte am tot citit, mă gândesc la următoarele:
- debimetru
- sonda lambda
Întrebări:
- S-a mai “lovit” cineva de comportamentul menționat mai sus?
- Aveți vreo bănuială de la ce ar putea fi?
- Este cineva din Târgu Mureș cu tester STAR? Să măsoare eventual și debitul de aer, alte erori dacă au apărut, etc. (contra-cost, desigur).
Cei care vor zice că reprezentanță, îi rog frumos să se abțină, cu reprezenanța din Târgu Mureș nu mai vreau să am de-a face în afară de schimburile de ulei/filtre, în rest nimic. Nu vreau să întru în polemici sau explicații de ce… mi-au umplut paharul în ultimul an și jumătate cu competența si profesionalismul lor.
Caut o persoană cu STAR fiindcă la reprezentață, când am cerut o verificare completă cred că a fost făcută doar pe factură, că de vreo eroare nici vorbă, dar nu mă mir, că le-am spus să verifice și o bătaie la roată și nici vorbă să fi găsit ceva, în schimb un service multi-marcă a găsit în câteva minute de unde provenea "sunetul" în cauză.
Comment