Dupa cautari indelungate prin toate forumurile MB (indeosebi cele din USA si UK,care,fie vorba intre noi sunt mult mai interesante decat al nostru,si e normal sa fie asa pentru ca se adreseaza intregii lumi-Dok stie despre ce vorbesc) incerc sa deschid o discutie despre o problema de care sunt sigur ca s-au lovit si altii:
-am cumparat masina cu o singura cheie - modelul cu telecomanda in infrarosu,dreptunghiulara,tip briceag.Avand imobilizator,dupa ce se armeaza antifurtul/alarma numai din telecomanda le poti dezactiva.Daca deschizi manual usa din dreapta (in stanga sunt doar cele 2 leduri) porneste alarma si nu porneste motorul.Pierzi sau se strica cheia - sanatate!Ramai cu mobila...
Solutii sunt doua:
-ai bani: te duci la reprezentanta cu actele masinii si ale tale,comanzi cheia(vreo 800 lei) si dupa cateva zile te duci iar sa-ti configureze cheia cea noua.Nu stiu cat costa manopera sau ce alte cheltuieli mai intervin.
-n-ai bani: incerci sa anulezi alarma si imobilizarea.Bun.Aici o solutie teoretica gasita de mine: schimbi actuatorul vacuumatic de la usa din stanga fata cu unul de la modelul fara alarma si pacalesti comutatorul cu 2 pozitii din incuietoare ca usa e deschisa - il blochezi pe deschis- si atunci nu se mai armeaza imobilizatorul ci doar inchiderea centralizata.Perfect.Ai scapat,poti sa faci 10 chei mecanice cu care deschizi la nevoie usa din dreapta,intri in masina si pornesti motorul,iti vezi de treaba si repari intre timp telecomanda...e mai greoi,dar nu fluieri pe langa masina blocata!
In practica, in schimb,dupa ce dai fata de usa jos rupand cate 2-3 cleme si zgariind-o in 2-3 locuri, vezi ca nu poti umbla la actuator decat dand jos macaraua,manerul de usa,broasca si eventul largind gaurile cu flexul sau sa stai vreo saptamana pe langa masina demontand si montand la loc,stricand cu siguranta cea mai scumpa piesa de pe acolo.Am incercat.Am renuntat la timp...
A doua solutie: -scoti din tabloul de sigurante din portbagaj siguranta nr 3
(de la alarma).Nu mai armeaza alarma,merge inchiderea centralizata dar... nu porneste motorul! Se pare ca exista un releu codificat K38 care taie alimentarea aprinderii.L-am cautat sub ornamentul de plastic de sub frana de mana(de picior,de fapt) acolo unde ar trebui sa fie.Nu-i.Nici sub volan nu e.Nici in tabloul de relee de la motor si nici in portbagaj.Daca tot experimentez pe masina mea, spuneti-mi si mie unde ar putea fi,dar ii rog pe cei care au habar sa-si dea cu parerea,iar pe cei care dau din gura pe toate thread-urile fara sa stie ce e ala filtru sau bujie ii rog doar sa citeasca si sa se abtina.Va multumesc.
-am cumparat masina cu o singura cheie - modelul cu telecomanda in infrarosu,dreptunghiulara,tip briceag.Avand imobilizator,dupa ce se armeaza antifurtul/alarma numai din telecomanda le poti dezactiva.Daca deschizi manual usa din dreapta (in stanga sunt doar cele 2 leduri) porneste alarma si nu porneste motorul.Pierzi sau se strica cheia - sanatate!Ramai cu mobila...
Solutii sunt doua:
-ai bani: te duci la reprezentanta cu actele masinii si ale tale,comanzi cheia(vreo 800 lei) si dupa cateva zile te duci iar sa-ti configureze cheia cea noua.Nu stiu cat costa manopera sau ce alte cheltuieli mai intervin.
-n-ai bani: incerci sa anulezi alarma si imobilizarea.Bun.Aici o solutie teoretica gasita de mine: schimbi actuatorul vacuumatic de la usa din stanga fata cu unul de la modelul fara alarma si pacalesti comutatorul cu 2 pozitii din incuietoare ca usa e deschisa - il blochezi pe deschis- si atunci nu se mai armeaza imobilizatorul ci doar inchiderea centralizata.Perfect.Ai scapat,poti sa faci 10 chei mecanice cu care deschizi la nevoie usa din dreapta,intri in masina si pornesti motorul,iti vezi de treaba si repari intre timp telecomanda...e mai greoi,dar nu fluieri pe langa masina blocata!
In practica, in schimb,dupa ce dai fata de usa jos rupand cate 2-3 cleme si zgariind-o in 2-3 locuri, vezi ca nu poti umbla la actuator decat dand jos macaraua,manerul de usa,broasca si eventul largind gaurile cu flexul sau sa stai vreo saptamana pe langa masina demontand si montand la loc,stricand cu siguranta cea mai scumpa piesa de pe acolo.Am incercat.Am renuntat la timp...
A doua solutie: -scoti din tabloul de sigurante din portbagaj siguranta nr 3
(de la alarma).Nu mai armeaza alarma,merge inchiderea centralizata dar... nu porneste motorul! Se pare ca exista un releu codificat K38 care taie alimentarea aprinderii.L-am cautat sub ornamentul de plastic de sub frana de mana(de picior,de fapt) acolo unde ar trebui sa fie.Nu-i.Nici sub volan nu e.Nici in tabloul de relee de la motor si nici in portbagaj.Daca tot experimentez pe masina mea, spuneti-mi si mie unde ar putea fi,dar ii rog pe cei care au habar sa-si dea cu parerea,iar pe cei care dau din gura pe toate thread-urile fara sa stie ce e ala filtru sau bujie ii rog doar sa citeasca si sa se abtina.Va multumesc.
Comment