Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Ticait motor W202 C180 (M111.921)

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ticait motor W202 C180 (M111.921)

    De cateva zile mi-a aparut un ticait la motor, in zona tachetilor, care uneori inceteaza, dar in marea majoritate a timpului e prezent (mai mult sau mai putin accentuat, se aude foarte tare, chiar deranjant, dimineata la pornirea la rece).

    Am crezut ca e de la ulei, deci am procedat la schimbarea acestuia. Dupa schimbul de ulei (am pus Liqui Moly 15W40) ticaitul a disparut pentru o zi, dupa care a reaparut doar la pornire pana la accelarea/turarea motorului (chiar si in stationare). "Minunea" a durat doar vreo 2 zile, ticaitul reaparand aproape permanent.

    Am "sapat" pe net cautand situatii similare. Unii dau vina pe ulei (cica nu ar fi potrivit), altii pompa de ulei, altii filtrul, etc.. etc, si bineinteles tachetii.

    Ce ar putea fi la mine? Eu banui tachetii (din cauza rulajului masinii, am peste 100K de cand e la mine)... Reglajul-schimbarea tachetilor e treaba de DIY, o pot face personal sau trebuie apelat la un mecanic fiind necesare ceva scule specializate?

    Mentionez ca de la aparitia ticaitului am facut ceva Km, masina nu da semne de alte simptome, dar se apropie un traseu de 1000 Km si nu vreau sa pornesc la drum in caz ca s-ar putea intampla ceva...


    Astept feed-back-ul vostru in caz ca ati mai intampinat astfel de situatii! La mine e prima data cand "patesc".
    W123 280E Blue Green Metallic

    W126 280SE Champagne Metallic
    W126 280SE Black Blue Metallic
    W126 300SE Anthracite Grey Metallic
    W126 500SE Nautical Blue Metallic
    W126 500SE Midnight Dark Blue

    W202 C180 T-Modell Tourmaline Green Metallic
    W202 C220 CDI T-Modell Tourmaline Green Metallic

  • #2
    Zgomotul este de la un tachet care face pe nebunu . Principala cauza a tachetilor galagiosi la rece ( se poate include si intinzator , lant ) ) este vascozitatea gresita a uleiului , chiar daca sunt motoare anii 90 ' norma corecta este 0w40 . De reglat nu ai ce , sunt hidraulici , se recomanda schimbarea setului de 16 ,trebuie desfacut lantul + ceva garnituri , un tachet costa cam 35 ron buc .
    Last edited by Kay; 02-15-2017, 18:07 PM.
    Honda.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Kay View Post
      Zgomotul este de la un tachet care face pe nebunu . Principala cauza a tachetilor galagiosi la rece ( se poate include si intinzator , lant ) ) este vascozitatea gresita a uleiului...
      Da, este si acesta o cauza posibila, am citit pe net... Dar si pana acum am avut tot 15W40 si nu a facut "galagie"... si din pacate ticaitul persista si la cald.

      Originally posted by Kay View Post
      ...se recomanda schimbarea setului de 16 ,trebuie desfacut lantul + ceva garnituri , un tachet costa cam 35 ron buc .
      Am verificat anterior si pretul tachetului, la Bardi Auto (am la ei reducere) costul celui mai ieftin tachet e 79 de lei!
      W123 280E Blue Green Metallic

      W126 280SE Champagne Metallic
      W126 280SE Black Blue Metallic
      W126 300SE Anthracite Grey Metallic
      W126 500SE Nautical Blue Metallic
      W126 500SE Midnight Dark Blue

      W202 C180 T-Modell Tourmaline Green Metallic
      W202 C220 CDI T-Modell Tourmaline Green Metallic

      Comment


      • #4
        Daca ii pui odata 15w40 nu ii faci nimic, dar in timp apar probleme tacheti , zgomot distributie etc ... Sfatul meu scoate-i uleiul ala si pune 0w40 preferat Mobil 1 asta ca sa mai protejezi motorul cat de cat , raul este deja facut mai ales daca are peste 250.000 km . Ticaitul la cald este de la 1 tachet , nu are ce sa crape pe acolo dar in viitor va trebui sa i schimbi pe toti .

        P.S. Tachet Ina la Bardi la 79 ron ( 79.72 mai exact ) nu ai nici o reducere , e pret de lista ! Acum 2 ani ~35 ron a costat /buc ,numai stiu furnizorul , sigur nu Bardi .
        Honda.

        Comment


        • #5
          Da, am sa ma duc sa ii iau alt ulei, sa vad daca se "remediaza" cat de cat situatia... Am depasit de mult pragul de 250K...

          La Bardi beneficiez de un discount pe baza de contract pe firma (pana la 30%, negociat) la aproape toate reperele (exceptie piesele OEM, si unele "mai deosebite")...


          Multumesc pentru feedback!

          P.S. Eu stiam ca uleiurile se baga in masina in fuctie de rulaj, 0w40 pana in 200k, 10w40 pana in 350k si 15w40 peste... Nu e asa?
          W123 280E Blue Green Metallic

          W126 280SE Champagne Metallic
          W126 280SE Black Blue Metallic
          W126 300SE Anthracite Grey Metallic
          W126 500SE Nautical Blue Metallic
          W126 500SE Midnight Dark Blue

          W202 C180 T-Modell Tourmaline Green Metallic
          W202 C220 CDI T-Modell Tourmaline Green Metallic

          Comment


          • #6
            Salutare, grija mare cu tachetii noi, un prieten a cumparat un set nou a dat 600 Lei pe tot setul si nu s-a putut folosi de ele, pur si simplu a dat afara banii pe fereastra, erau mai galagiosi decat cele de pe masina.
            I-am dat eu un set de pe un motor ce am avut la dezmembrat si din doua seturi a facut una buna.
            P.S. Si el tot INA a cumparat.
            Mercedes W202 motor 2.0 diesel 1993
            Mercedes W202 motor 2,2 diesel 1995

            Comment


            • #7
              E obligatoriu sa amorsezi tachetii noi in prealabil,ca sa nu patesti asta!!

              Comment


              • #8
                Fac schimbul maine... Sa vedem ce schimbari vor aparea. Duminica trebuie sa fac cei 1000 Km, sper sa nu fie nimic ce sa ma impiedice sa o fac cu masina asta. Daca ticaie in continuare si dupa ce bag alt ulei, mai bine iau alta masina pentru acest drum.
                W123 280E Blue Green Metallic

                W126 280SE Champagne Metallic
                W126 280SE Black Blue Metallic
                W126 300SE Anthracite Grey Metallic
                W126 500SE Nautical Blue Metallic
                W126 500SE Midnight Dark Blue

                W202 C180 T-Modell Tourmaline Green Metallic
                W202 C220 CDI T-Modell Tourmaline Green Metallic

                Comment


                • #9
                  Am zis ca fac schimbul de ulei dar nu l-am mai facut. Ticaitul a disparut la un moment dat complet iar motorul a functionat foarte silentios. Am facut drumul acela de 1000 km fara probleme.

                  Totusi, ticaitul apare aleatoriu, cand mai pronuntat cand aproape insesizabil, indiferent de temperatura motorului (pornire rece sau nu), de regimul de exploatare (drum intins sau scurt) sau de momentul in care se aude sau nu (posibil sa ticaie la pornire dupa care sa nu mai ticaie, sau sa nu ticaie si ulterior sa ticaie).

                  Am sa merg la un baiat care dezmembreaza W202 (de la care am luat si contactul si oglinda) si am sa iau cativa tacheti SH si am sa desfac la mine sa vad ce se intampla, si bineinteles schimb si uleiul (am deja cel de schimb cumparat). Din cate se pare, intr-adevar un tachet e de vina pentru ticait (sper!).
                  W123 280E Blue Green Metallic

                  W126 280SE Champagne Metallic
                  W126 280SE Black Blue Metallic
                  W126 300SE Anthracite Grey Metallic
                  W126 500SE Nautical Blue Metallic
                  W126 500SE Midnight Dark Blue

                  W202 C180 T-Modell Tourmaline Green Metallic
                  W202 C220 CDI T-Modell Tourmaline Green Metallic

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by maxtaz View Post
                    E obligatoriu sa amorsezi tachetii noi in prealabil,ca sa nu patesti asta!!
                    La montarea altor tacheti se scoate uleiul din acestia inaintea montarii datorita uzurii diferite a scaunelor de supapa si a supapelor.Ei se amorseaza la prima pornire atat cat au nevoie.Cat de amorsat in prealabil nu prea am idee cum se poate face.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by dan500se View Post
                      De cateva zile mi-a aparut un ticait la motor, in zona tachetilor, care uneori inceteaza, dar in marea majoritate a timpului e prezent (mai mult sau mai putin accentuat, se aude foarte tare, chiar deranjant, dimineata la pornirea la rece).

                      Am crezut ca e de la ulei, deci am procedat la schimbarea acestuia. Dupa schimbul de ulei (am pus Liqui Moly 15W40) ticaitul a disparut pentru o zi, dupa care a reaparut doar la pornire pana la accelarea/turarea motorului (chiar si in stationare). "Minunea" a durat doar vreo 2 zile, ticaitul reaparand aproape permanent.

                      Am "sapat" pe net cautand situatii similare. Unii dau vina pe ulei (cica nu ar fi potrivit), altii pompa de ulei, altii filtrul, etc.. etc, si bineinteles tachetii.

                      Ce ar putea fi la mine? Eu banui tachetii (din cauza rulajului masinii, am peste 100K de cand e la mine)... Reglajul-schimbarea tachetilor e treaba de DIY, o pot face personal sau trebuie apelat la un mecanic fiind necesare ceva scule specializate?

                      Mentionez ca de la aparitia ticaitului am facut ceva Km, masina nu da semne de alte simptome, dar se apropie un traseu de 1000 Km si nu vreau sa pornesc la drum in caz ca s-ar putea intampla ceva...


                      Astept feed-back-ul vostru in caz ca ati mai intampinat astfel de situatii! La mine e prima data cand "patesc".
                      Daca bate un tachet nu are ce sa se intample.Bate deoarece nu-si poate retine presiunea de ulei necesara.Pentru verificarea lor trebuie sa dai jos capacul de la culbutori axele cu came .Dupa verificare tachetii se pun in acelasi loc de unde au fost scosi .

                      Comment


                      • #12
                        Poate pare o prostie dar la km astia eu as suspecta patina lantului, nu cumva pe acolo e problema ta?
                        La al meu aici in Spania ii bagam 10w40 total quartz, si nu a avut absolut nici o problema.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by gmihai24 View Post
                          Poate pare o prostie dar la km astia eu as suspecta patina lantului, nu cumva pe acolo e problema ta?
                          La al meu aici in Spania ii bagam 10w40 total quartz, si nu a avut absolut nici o problema.
                          Bineinteles m-am gandit si la asta... La "deschiderea" motorului se va vedea ce si cum... dar inca nu apucasem sa fac verificarea din lipsa acuta de timp. Si eu am sa revin la 10W40, cum folosisem pana recent. Liqui Moly pare bun, e si acum de culoare gri, dar nu m-a dat pe spate fata de "banalul" Alco.
                          W123 280E Blue Green Metallic

                          W126 280SE Champagne Metallic
                          W126 280SE Black Blue Metallic
                          W126 300SE Anthracite Grey Metallic
                          W126 500SE Nautical Blue Metallic
                          W126 500SE Midnight Dark Blue

                          W202 C180 T-Modell Tourmaline Green Metallic
                          W202 C220 CDI T-Modell Tourmaline Green Metallic

                          Comment


                          • #14
                            Eu am schimbat la doua motoare tachetii hidraulici, marca AE, de la unix, 31 lei bucata si nu am avut nicio problema. Scria calitate de fabrica. Acum am schimbat motorul 250d. La fel, o bataie de tachete. Am comandat toti noi, am montat, facea la fel, alt ulei, la fel, surpriza cuzinetii la biela.

                            Respectă regulile generale de postare.
                            Last edited by Florin_WES; 03-05-2017, 22:28 PM. Reason: Reguli generale de postare.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by leo w124 View Post
                              Eu am schimbat la doua motoare tachetii hidraulici, marca AE, de la unix, 31 lei bucata si nu am avut nicio problema. Scria calitate de fabrica. Acum am schimbat motorul 250d. La fel, o bataie de tachete. Am comandat toti noi, am montat, facea la fel, alt ulei, la fel, surpriza cuzinetii la biela.

                              Respectă regulile generale de postare.
                              Pai asta bataie se aude mai jos si mai infundat...

                              Comment

                              Working...
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF