Salut dragi colegi,
Detin un s203 (varianta break a lui w203) din 2002, 220 CDI si va scriu aceste randuri in speranta ca ma puteti ajuta cu cateva pareri din experienta voastra.
Tocmai ce m-am intors de la un drum lung, si pe parcursul acestuia masina a inceput sa se comporte ciudat.
De regula am un stil de condus ceva mai agresiv, dar astazi am fost mai lipsit de checf si am hotarat sa merg ceva mai "la consum". 60 Km/h in localitate intr-a 4-a la vreo 1600 de turatii si 110 in afara intr-a 6-a la 2000 de turatii, accelerari lente, etc. La un moment dat, cand am vrut sa fac o depasire masina nu tragea aproape deloc. Urca in turatii foarte foarte lent si nu a urcat mai mult de 2500. Cu ambreajul apasat, urca pana aproape de 3000.
Opresc la un moment dat intr-un refugiu, repornesc motorul si surpriza, se tura normal. Detaliul este ca scotea un fum negru, si foarte foarte mult cantitativ. De regula nu scoate foarte mult fum (si niciodata negru pana acum), mai ales ca am curatat EGR-ul acum 9000 de km, cu circa 6 luni in urma. Plec, acceleratie normala, "bagat in scaun" toate bune si frumoase, fumul negru ramane. La un moment dat, fumul dispare, dar masina incepe iar sa nu mai traga. Opresc din nou, si povestea de mai sus se repeta.
Am ajuns cu emotii acasa, pentru ca la un moment dat aveam impresia ca are anumite pauze in acceleratie, de parca as fi luat eu piciorul de pe pedala si apoi as fi apasat din nou.
Din ce am cautat, am vazut ca problemele pot fi multiple, de la debitmetru, EGR, poate turbina, injector, etc.
Personal am observat un pic de ulei pe un furtunas din fata, si cred ca stiu si de unde provine (va rog sa verificati pozele atasate). Mentionez ca uleiul este pus acum cca 9000 de km, si a "mancat" cam 100 de ml de ulei in acest timp, deci nu cred ca acea spartura de acolo e de mult timp, altfel ar fi fost mai mult lipsa.
A mai patit cinev asa ceva? Stie cineva sa-mi spuna ce rol are acel furtun? Va multumesc anticipat, si imi cer scuze daca un thread similar era deja deschis iar eu nu l-am gasit.
Bogdan
Detin un s203 (varianta break a lui w203) din 2002, 220 CDI si va scriu aceste randuri in speranta ca ma puteti ajuta cu cateva pareri din experienta voastra.
Tocmai ce m-am intors de la un drum lung, si pe parcursul acestuia masina a inceput sa se comporte ciudat.
De regula am un stil de condus ceva mai agresiv, dar astazi am fost mai lipsit de checf si am hotarat sa merg ceva mai "la consum". 60 Km/h in localitate intr-a 4-a la vreo 1600 de turatii si 110 in afara intr-a 6-a la 2000 de turatii, accelerari lente, etc. La un moment dat, cand am vrut sa fac o depasire masina nu tragea aproape deloc. Urca in turatii foarte foarte lent si nu a urcat mai mult de 2500. Cu ambreajul apasat, urca pana aproape de 3000.
Opresc la un moment dat intr-un refugiu, repornesc motorul si surpriza, se tura normal. Detaliul este ca scotea un fum negru, si foarte foarte mult cantitativ. De regula nu scoate foarte mult fum (si niciodata negru pana acum), mai ales ca am curatat EGR-ul acum 9000 de km, cu circa 6 luni in urma. Plec, acceleratie normala, "bagat in scaun" toate bune si frumoase, fumul negru ramane. La un moment dat, fumul dispare, dar masina incepe iar sa nu mai traga. Opresc din nou, si povestea de mai sus se repeta.
Am ajuns cu emotii acasa, pentru ca la un moment dat aveam impresia ca are anumite pauze in acceleratie, de parca as fi luat eu piciorul de pe pedala si apoi as fi apasat din nou.
Din ce am cautat, am vazut ca problemele pot fi multiple, de la debitmetru, EGR, poate turbina, injector, etc.
Personal am observat un pic de ulei pe un furtunas din fata, si cred ca stiu si de unde provine (va rog sa verificati pozele atasate). Mentionez ca uleiul este pus acum cca 9000 de km, si a "mancat" cam 100 de ml de ulei in acest timp, deci nu cred ca acea spartura de acolo e de mult timp, altfel ar fi fost mai mult lipsa.
A mai patit cinev asa ceva? Stie cineva sa-mi spuna ce rol are acel furtun? Va multumesc anticipat, si imi cer scuze daca un thread similar era deja deschis iar eu nu l-am gasit.
Bogdan
Comment