Am de ceva timp o problema cu cutia manuala (5+1) de la C, anume blocarea in vitezele 2 si marsarier. Am tot incercat sa reglez din timonerie sperand ca e de acolo problema si ca rezolvarea e simpla, insa s-a dovedit ca altceva e "buba".
Eu suspectez ca "furca" de la vitezele 1-2 sa fie cauza acestor simptome. Incercand sa reglez tijele ce duc de la selectorul de viteze la cutie am observat ca la cuplajul ce intra in cutie aferent vitezelor 1-2 este un joc liber de circa 8-10 cm, cuplajul efectiv se balangane chiar daca cutia e cuplata in viteza 1 sau 2 (am demontata tija de la timonerie si schimbam vitezele mutand cuplajul cutie). Acum am "intins" tija de la 1-2 la maxim, nu mai intra in viteza 1, plec cu a 2-a de pe loc dar tot mai ramane uneori blocata in 2 sau in marsarier. Daca readuc tija la reglajul original intra in 1 si 2 dar nu mai intra in 3 (respectiv 4-5-marsarier).
Sapand pe internet am gasit mai multe cazuri identice cu ale mele pe diferite forumuri dar din pacate nicaieri cu o rezolvare precisa (toata lumea suspecta timoneria).
Am incercat sa caut sa vad daca se gaseste un chit de reparatii a furcilor (daca asta ar fi problema) dar nu am gasit disponibil nicaieri la web-shopurile distribuitorilor de piese auto. Mai mult, intr-o discutie pe acest Forum, la A-Klasse, am inteles ca s-ar da doar la set si pretul e undeva la 150 de euro OEM.
As aprecia cateva sfaturi in legatura cu aceasta problema de la cei mai priceputi ca mine. Acesta e primul meu Mercedes cu cutie manuala
si, probabil ultimul, urmatorul va fi automatik mai mult ca sigur.
Se poate repara cutia si care ar fi procedura? Sau, mai bine cumpar o alta cutie SH?
Multumesc anticipat pentru feedback.
Eu suspectez ca "furca" de la vitezele 1-2 sa fie cauza acestor simptome. Incercand sa reglez tijele ce duc de la selectorul de viteze la cutie am observat ca la cuplajul ce intra in cutie aferent vitezelor 1-2 este un joc liber de circa 8-10 cm, cuplajul efectiv se balangane chiar daca cutia e cuplata in viteza 1 sau 2 (am demontata tija de la timonerie si schimbam vitezele mutand cuplajul cutie). Acum am "intins" tija de la 1-2 la maxim, nu mai intra in viteza 1, plec cu a 2-a de pe loc dar tot mai ramane uneori blocata in 2 sau in marsarier. Daca readuc tija la reglajul original intra in 1 si 2 dar nu mai intra in 3 (respectiv 4-5-marsarier).
Sapand pe internet am gasit mai multe cazuri identice cu ale mele pe diferite forumuri dar din pacate nicaieri cu o rezolvare precisa (toata lumea suspecta timoneria).
Am incercat sa caut sa vad daca se gaseste un chit de reparatii a furcilor (daca asta ar fi problema) dar nu am gasit disponibil nicaieri la web-shopurile distribuitorilor de piese auto. Mai mult, intr-o discutie pe acest Forum, la A-Klasse, am inteles ca s-ar da doar la set si pretul e undeva la 150 de euro OEM.
As aprecia cateva sfaturi in legatura cu aceasta problema de la cei mai priceputi ca mine. Acesta e primul meu Mercedes cu cutie manuala

Se poate repara cutia si care ar fi procedura? Sau, mai bine cumpar o alta cutie SH?
Multumesc anticipat pentru feedback.
Comment