Masina incriminata: C250 turbodiesel din 1999, w202.
Problema: Descarcarea in timp a bateriei. Mentionez ca pana in decembrie 2012 am avut o baterie Bosch de 90 de amperi de care am tras 5 ani fara probleme. Din decembrie 2012 am luat o baterie Fiam tot de 90A cu care, dupa nici un an, adica la inceputul lui Decembrie 2013, au inceput problemele. Avand 2 ani de garantie din care nu expirase nici primul, m-am intors la magazinul de unde am cumparat-o si de atunci primesc tot felul de explicatii pe care o sa vi le prezint.
Am citit pe forum tot soiul de probleme legate de acel heater booster care echipeaza w 203-ul. Pe w202 cum nu am (din cate stiu eu) acest HB. Am eliminat o posibila cauza sper. Prima explicatie primita: vreun consumator care ramane peste noapte. Mi-am luat multimetru si am masurat consumul peste noapte. Dupa cateva secunde consumul se stabilizeaza al 0,02 A cu usi, alarma si toate cele inchise, consumul admis fiind de pana la 0,5A din cate am citit. Le-am zis acest lucru celor de la magazin, au masurat si ei, au fost draguti, mi-au dat alta baterie noua cu care mi-au dat termen doua saptamani sa ma conving ca poblema e la masina mea si nu la baterie, care masurata cu niste aparate de ei au spus ca e buna dar descarcata, si ca problema e tot la electronica masinii in opinia lor.
Astazi s-au implinit cele doua saptamani si m-am intors la magazin explicandu-le ca in cele doua saptamani masina a pornit fara probleme chiar si la cele -16 grade cate au fost zilele trecute. Mi s-a spus sa revin cand voi avea iar probleme cu bateria si s-a venit cu o noua explicatie. Pasta care se scurge dupa periile elctromotorului se aduna si fura curent la pornire si ca de cand ei vand baterii s-au mai confruntat cu aceasta problema. Mi s-a spus ca normal ar fi un consum de 150A la pornirea cu motorul cald. Au masurat cu un aparat si mi-au dat un consum anormal de 300A la prima pornire. Am intrebat: bun dar daca masina nu are probleme de pornire si o ia la prima cheie nu e normal ca bateria sa se incarce din nou? Raspuns: la un consum normal de 150A la pornire masina are nevoie de 12 km ca bateria sa-si revina. La 300A ar fi nevoie de 24 km. Au spus sa revin cand bateria se descarca complet, fie si peste un an, fiind convinsi ca problema va reaparea intr-o buna zi. Recunosc ca eu ma duc la munca si mai mult de 4 km dus-intors nu fac. Poate daca mai am si alte treburi ceva mai mult.
In acest moment am noua baterie cu care merg, tot de 90A, nici n-am fost curios sa vad ce marca e, iar masina porneste bine. Mentionez ca nici cealata nu se descarca brusc, adica in 3-4-5 ore. Se descarca peste noapte, a doua zi de cele mai multe ori pornea dar invartea mai greu sau foarte greu, problema s-a accentuat de cand cu frigul iar daca statea nepornita mai mult de doua zile exista riscul sa nu mai invarta deloc.
Nelamurirea mea se refera la ultima explicatie legata de aceasta descarcare in timp, daca este plauzibila si daca au mai fost si altii in aceasta situatie. Stiu ca in general cei care vand baterii gasesc explicatii la orice dar pe mine ma intereseaza ca sa elimin o posibila problema electrica la masina ca sa nu cumpar baterie in fiecare an.
In al doilea rand daca sunt printre voi care se pricep la cat e normal un consum la pornire eventual dat de niste cifre oficiale sau date de niste masuratori standard si certificate de vreun producator auto sau de baterii, sau de un electrician experimentat sau de cei care au intampinat astfel de probleme si au avut si o rezolvare, ii rog sa-si exprime o parere cat de cat avizata si plauzibila.
In al treilea rand, ca sa nu incarcam topicul inutil, rog evitarea raspunsurilor in doi peri gen du-te si da-le cu bateria in cap sau vezi ca s-a mai discutat la infinit pe forum despre asa ceva. Eu unul am citit si o problema asemanatoare nu am gasit pana acum nicaieri. Eu nu vreau decat sa elimin o cauza tehnica, daca exista, si nu sa ma cert cu acesti oameni care din punctul meu de vedere sunt bine intentionati si sunt cunoscuti in zona tocmai din cauza comercializarii acumulatorilor auto.
Va multumesc.
Problema: Descarcarea in timp a bateriei. Mentionez ca pana in decembrie 2012 am avut o baterie Bosch de 90 de amperi de care am tras 5 ani fara probleme. Din decembrie 2012 am luat o baterie Fiam tot de 90A cu care, dupa nici un an, adica la inceputul lui Decembrie 2013, au inceput problemele. Avand 2 ani de garantie din care nu expirase nici primul, m-am intors la magazinul de unde am cumparat-o si de atunci primesc tot felul de explicatii pe care o sa vi le prezint.
Am citit pe forum tot soiul de probleme legate de acel heater booster care echipeaza w 203-ul. Pe w202 cum nu am (din cate stiu eu) acest HB. Am eliminat o posibila cauza sper. Prima explicatie primita: vreun consumator care ramane peste noapte. Mi-am luat multimetru si am masurat consumul peste noapte. Dupa cateva secunde consumul se stabilizeaza al 0,02 A cu usi, alarma si toate cele inchise, consumul admis fiind de pana la 0,5A din cate am citit. Le-am zis acest lucru celor de la magazin, au masurat si ei, au fost draguti, mi-au dat alta baterie noua cu care mi-au dat termen doua saptamani sa ma conving ca poblema e la masina mea si nu la baterie, care masurata cu niste aparate de ei au spus ca e buna dar descarcata, si ca problema e tot la electronica masinii in opinia lor.
Astazi s-au implinit cele doua saptamani si m-am intors la magazin explicandu-le ca in cele doua saptamani masina a pornit fara probleme chiar si la cele -16 grade cate au fost zilele trecute. Mi s-a spus sa revin cand voi avea iar probleme cu bateria si s-a venit cu o noua explicatie. Pasta care se scurge dupa periile elctromotorului se aduna si fura curent la pornire si ca de cand ei vand baterii s-au mai confruntat cu aceasta problema. Mi s-a spus ca normal ar fi un consum de 150A la pornirea cu motorul cald. Au masurat cu un aparat si mi-au dat un consum anormal de 300A la prima pornire. Am intrebat: bun dar daca masina nu are probleme de pornire si o ia la prima cheie nu e normal ca bateria sa se incarce din nou? Raspuns: la un consum normal de 150A la pornire masina are nevoie de 12 km ca bateria sa-si revina. La 300A ar fi nevoie de 24 km. Au spus sa revin cand bateria se descarca complet, fie si peste un an, fiind convinsi ca problema va reaparea intr-o buna zi. Recunosc ca eu ma duc la munca si mai mult de 4 km dus-intors nu fac. Poate daca mai am si alte treburi ceva mai mult.
In acest moment am noua baterie cu care merg, tot de 90A, nici n-am fost curios sa vad ce marca e, iar masina porneste bine. Mentionez ca nici cealata nu se descarca brusc, adica in 3-4-5 ore. Se descarca peste noapte, a doua zi de cele mai multe ori pornea dar invartea mai greu sau foarte greu, problema s-a accentuat de cand cu frigul iar daca statea nepornita mai mult de doua zile exista riscul sa nu mai invarta deloc.
Nelamurirea mea se refera la ultima explicatie legata de aceasta descarcare in timp, daca este plauzibila si daca au mai fost si altii in aceasta situatie. Stiu ca in general cei care vand baterii gasesc explicatii la orice dar pe mine ma intereseaza ca sa elimin o posibila problema electrica la masina ca sa nu cumpar baterie in fiecare an.
In al doilea rand daca sunt printre voi care se pricep la cat e normal un consum la pornire eventual dat de niste cifre oficiale sau date de niste masuratori standard si certificate de vreun producator auto sau de baterii, sau de un electrician experimentat sau de cei care au intampinat astfel de probleme si au avut si o rezolvare, ii rog sa-si exprime o parere cat de cat avizata si plauzibila.
In al treilea rand, ca sa nu incarcam topicul inutil, rog evitarea raspunsurilor in doi peri gen du-te si da-le cu bateria in cap sau vezi ca s-a mai discutat la infinit pe forum despre asa ceva. Eu unul am citit si o problema asemanatoare nu am gasit pana acum nicaieri. Eu nu vreau decat sa elimin o cauza tehnica, daca exista, si nu sa ma cert cu acesti oameni care din punctul meu de vedere sunt bine intentionati si sunt cunoscuti in zona tocmai din cauza comercializarii acumulatorilor auto.
Va multumesc.
Comment