Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Ce rol are aceasta piesa?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ce rol are aceasta piesa?

    Imi spuneti si mie, va rog frumos, care este rolul piesei din imagine?

    Am sa va explic si de ce. Din aceasta piesa pleaca un furtun care intra in galeria de admisie imediat dupa corpul clapeta. De vreo 2 saptamani am remarcat ca motorul nu isi mai poate sustine turatia de relanti la decelerare. Adica atunci cand o pornesc merge foarte bine, pleaca la prima cheie, dar daca o turez putin, 1000-2000 de ture, la revenire moare. Din pura intamplare am scos acel furtunas si de atunci merge perfect. Turatia scade normal la decelerare si nu se mai opreste.

    Eu vad ca se afla pe rampa de injectoare si probabil are o supapa care nu mai functioneaza. Se poate schimba numai piesa ca atare sau trebuie schimbata toata rampa?

    Va multumesc anticipat!

    PS: poza am luat-o de pe net, nu este a masinii mele dar modelul este acelasi.
    Attached Files

  • #2
    Va rugam postati o fotografie a zonei "furtunasului". Doar banuim despre ce anume este vorba.

    Comment


    • #3
      Da, o sa incerc sa fiu mai explicit.

      Furtunasul de la acea piesa intra in galeria de admisie exact in locul indicat de sageata. Celalat orificiu, cel din dreapta cum te uiti la poza, e obturat la mine.

      Multumesc
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Se pare ca piesa se numeste "regulator de presiune" si nu este responsabila de simptomele descrise de mine. Buba este la corpul clapeta.

        O sa ma duc saptamana viitoare la un test Star sa vedem ce iese. Voi incerca curatarea si recalibrarea corpului clapeta.

        Va tin la curent cu detalii.

        Comment


        • #5
          Originally posted by nvmirel View Post
          Se pare ca piesa se numeste "regulator de presiune" si nu este responsabila de simptomele descrise de mine. Buba este la corpul clapeta.

          O sa ma duc saptamana viitoare la un test Star sa vedem ce iese. Voi incerca curatarea si recalibrarea corpului clapeta.

          Va tin la curent cu detalii.
          Ce ai rezolvat?Nu era devina furtunasul?

          Comment


          • #6
            Inca nu am rezolvat nimic. Miercuri o sa o pun pe Star.
            Am avut o discutie telefonica cu un mecanic de la service (Casa Auto) si diagnosticul pus de el a fost: corp clapeta murdar si decalibrat. Trebuie curatat si re-softat. Se pare ca atunci cand scot furtunasul ala, pacalesc intr-un fel clapeta si isi ia aer mai mult. Regulatorul nici nu prea se defecteaza, dupa cum spunea el si ca ar trebui luat in calcul numai in ultima instanta.
            Asa cum am promis, o sa va tin la curent.

            Comment


            • #7
              Regulatorul se poate strica-se sparge o membrana-si iti baga benzina in galerie.Normal ar fi ca atunci cand ai scos acel furtun sa-ti scada debitul de benzina in rampa si totodata iti tragea aer fals in admisie, in cazul in care nu ai obturat stutul de pe respectiva rampa.

              Comment


              • #8
                Daca-mi permiti sa-mi dau cu parerea, eu cred ca la tine este devina partea electrica a clapetei,cea ce se afla in partea dispre parbriz a clapetei,intr-o cutie neagra.Acolo(in acea cutie)se fac ajustari de finete ale clapetei de acceleratie de care calculator, bineinteles.Te-as sfatui sa mai astepti cu testarul si sa incerci s-o remediezi singur.

                Comment


                • #9
                  Multumesc sorinnic pentru sfat. Din pacate nu ma pricep si nu as vrea sa ma bag de unul singur la partea electrica.
                  In ceea ce priveste membrana regulatorului, este ok. Nu curge benzina pe nicaieri iar daca obturez stutul acela mi se opreste motorul la relanti adica face ca si atunci cand e cuplat futunul. E clar ca e din clapeta asa cum ai spus si tu. Eu sper ca dupa curatare si dupa re-softare sa se remedieze problema. Desi mi s-a spus ca pot aparea alte simptome cum ar fi relanti neregulat cu oscilatii mari (intre 500 si 1500 turatii). Alta varianta nu exista asa ca voi merge cu ea in service si voi vedea ce imi fac baietii acolo. Nici asa nu o pot lasa (cu furtunul decuplat) ca nu e ok.

                  Multumesc inca o data pentru sfat!

                  Comment


                  • #10
                    Am uitat sa te intreb:cand o pornesti la rece,intra socul in functie? Se tureaza la 1000-1100rot/min? iar dupa citeva secunde scade la750 si incepe sa faca figuri ?

                    Comment


                    • #11
                      Nu are probleme la pornire, o ia "la sfert". Se tureaza la 1000-1100, scade la 750 si ramane acolo. Pot sa o turez si mai mult, la 3000 de exemplu, apoi revine la 750. Problema intervine numai in sarcina. Plec de pe loc si cand sa schimb treapta 2, moare. Asa face si la turatii si viteze mai mari. Este deranjant pentru ca intr-o intersectie, vrand sa virez la dreapta, de exemplu, apas ambreiajul, schimb a 2-a, moare motorul si pierd si servo directia si frana si in loc sa fac dreapta ma duc inainte. Cam asta e. Sper ca azi sa ma dumiresc dupa ce fac operatiile descrise mai sus.

                      Comment


                      • #12
                        Da,e asa cum am inteles si eu:cand iei piciorul brusc dupa pedala si debraiezi, se opreste motorul.E, cam asta face acel montaj de la clapeta:incetineste inchiderea brusca a clapetei,evitand oprirea motorului. Daca te uiti la cheia care actioneaza clapeta(cea actionata de cablu de acceleratie)o sa vezi ca are o "fereastra" mica, dreptunghilara, in centrul careia se afla o tablita. Celputin asa-i la mine.Tablita aceea este solidara cu clapeta, nu "cheia" .Cand se accelereaza ai un timp mort pana cand "cheita" antreneaza acea tablita care la randul ei ei deschide clapeta....Acelasi lucru se petrece la decelerare .
                        Ca s-o "pacalesti", pana o sa o repari, mergi in frana de motor cat mai mult posibil (pana la 1100rot/min) si apoi debraiaza.
                        Ai fost la testare ?

                        Comment


                        • #13
                          Gata am rezolvat!!! Nu regulatorul era problema ci clapeta.

                          Pe scurt: am fost la service, am pus Star-ul, diagnostic: unghiul de deschidere al clapetei la relanti era 4 grade (enorm, se adminte un 1,2 maxim, am inteles). S-a curatat clapeta cu doua tipuri de substante, una intr-o sticla si una intr-un spray. Nu ma intrebati ca nu stiu ce fel de lichide erau alea. Parca cel din sticla era un fel de diluant, cam asa mirosea. Pus din nou Star-ul, unghi deschidere clapeta 1,1 grade. Motorul merge super, pedala de acceleratie se apasa foarte fin, parca as fi facut un chip tunning.
                          Recomand tuturor celor cu probleme la relanti curatarea clapetei si reprogramarea ei cu valori initiale date de fabricant. Veti avea nevoie neaparat de Star, altfel nu se poate. Nu incercati sa o curatati asa dupa capul vostru ca o dereglati si mai tare.

                          Sorinnic spunea ceva de o resetare a valorilor clapetei prin punerea contactului in mod repetat. Am intrebat asta la service. Mi-au zis ca nu e o regula scrisa dar din experienta lor ar functiona. Cum se face: se porneste motorul si se opreste. Apoi se pune si se ia contactul in mod repetat de 10 ori. A 11-a oara se porneste motorul. Astfel, se pare, ca revin valorile normale pentru clapeta dar va spun eu ca daca e murdara si imbacsita nu o sa rezolvati mare lucru, poate ca va merge bine o perioada dar dupa un timp va reveni la aceeasi problema.

                          Stiu ca o sa intrebati cate ceva asa ca vin in intampinarea raspunsurilor: nu, nu s-a demontat corpul clapeta de pe masina, s-a scos doar tubulatura de aer. Nu s-a decuplat bateria. Toata operatiunea a durat maxim 30 minute, vreo 15 minute a durat efectiv curatarea clapetei, era neagra de ulei si alte substante neidentificate. Curatarea s-a facut initial cu o carpa moale din bumbac imbibata cu lichidul acela din primul recipient apoi s-a dat cu spray-ul descris mai sus. S-a folosit o scula asemanatoare cu o sula dar cu varful indoit la 90 de grade pentru curatarea mizeriei de pe langa ax.

                          Multumesc tuturor celor care mi-au raspuns si mi-au relatat din experientele lor.

                          Comment


                          • #14
                            Revin cu o erata: george4u a fost cel care mi-a spus despre metoda cu punerea contactului in mod repetat nu sorinnic. Mea culpa.

                            Comment


                            • #15
                              Vin cu o precizare daca mi se permite.
                              Punerea contactului pe pozitia 2 pt o perioada de minim 5 secunde, recomandat 10 secunde ca sa isi citesca si sa coreleze valorile cu ecu, repetat cum spune si colegu.

                              Comment

                              Working...
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF