In urma unei utilizari mai intense pe offroad a masinii, am reusit sa rup arcurile de la rotile din fata. Cum nu sunt un impatimit al reprezentantelor Mercedes, unde cu exceptia celor de la Autoklass Ploiesti, toti au vrut sa ma jupoaie de bani pe probleme inchipuite la masina, m-am apucat singur de treaba. Adica nu singur, pentru ca nu e o treaba pe care sa o faci singur, ci impreuna cu un prieten pasionat si el de mecanica.
Arcurile le-am comandat de la o firma de piese auto, si din oferta lor am ales Monroe.
Aveti nevoie de cheie de 17, 19, 21, o cheie torx si un imbus, dar nu mai stiu ce marime aveau. Un spray de WD40 pentru a usura munca, prese pentru arcuri, chingi de ancoraj cu crichet. Daca aveti posibilitatea sa folositi o cheie pneumatica de tipul celor de la vulcanizari, o recomand, pentru a usura comprimarea arcurilor cu ajutorul preselor. Bine, acum depinde si de modelul preselor. Eu am folosit modelul acesta http://www.4tuning.ro/images/presa-a...-0-0-0-0-0.jpg
Problema cu acest tip de presa este ca nu o sa reusiti sa montati arcurile comprimate cu ele, din cauza tijei care iese mult in afara arcului comprimat, nepermitand asezarea pe talerele amortizorului. Aici intervin chingile de ancoraj. Recomand unele de buna calitate, nu chinezisme de 30 de lei setul de 4 bucati. Din pacate aceastea vor avea de suferit, in sensul ca o sa trebuiasca taiate dupa ce montati arcurile in amortizor. Eu am profitat de faptul ca aveam niste panglica de matase foarte rezistenta, si am legat arcurile dupa comprimare cu aceasta, in 4 puncte opuse, pentru a evita alunecarea lor, si astfel sa sara arcul ca o armonica. Am patit aceasta treaba, si va spun ca nu e de glumit. Stiu o poveste cu un mecanic care a murit dupa ce l-a lovit un arc care a sarit din presa, deci lucrati cu foarte multa atentie si rabdare.
Sa o luam de la inceput. Slabiti prezoanele rotii si apoi suspendati masina pe niste capre sau butuci de lemn. Nu o lasati nicodata suspendata pe cric. Nu este deloc sigur, indiferent de modelul cricului. Demontati roata si pulverizati WD40 pe cele 3 suruburi care fixeaza amortizorul in partea de jos, de fuzeta. Taiati brida de plastic care trece prin suportul de plastic care sustine cablurile de la senzorul de frana si abs, apasati pe cele doua clame de fizare si rasuciti intregul ansamblu pe amortizor, pentru a scoate piesa de plastic. Cu cheia torx si 21 desfaceti surubul superior, apoi cu 19 pe cele doua inferioare. O sa fie nevoie putina forta sau de un prelungitor pentru cheie. Sunt fixate bine cu Loctite. Demontati cu grija si bieleta. Apoi ridicati capota, scoateti capacul de cauciuc de pe piulita superioara a amortizorului, si desfaceti cu ajutorul cheii inelare de 21 si a imbusului piulita superioara a amortizorului, si scoateti piesa care fixeaza amortizorul pe talerul de cauciuc. Acum are trebui sa iasa intregul ansambul amortizor-arc.
Dupa ce prindeti in meghina ansamblul, pulverizati WD40 pe axul filetat al amortizorului, astfel incat sa patrunda bine la piulita de fixare a tamponului de cauciuc. Gasiti o pozitie cat mai buna, si fixati presele, si incercati sa comprimati cat mai mult arcul. Pentru ca nu stiam cum se desface tamponul, am pierdut mult timp la operatia asta. Chiar pe ax are o piulita mica de otel, care se demonteaza cu o cheie speciala, sau dupa cum am procedat eu, cu o surubelnita dreapta si un ciocanel. Atentie mare la operatia asta ca e destul de delicata piulita aceea. Nu o desfaceti daca nu ati comprimat arcul inainte, altfel bucsa de cauciuc o sa sara ca din tun, si nu e deloc bine. Dupa comprimarea noului arc (trebuie sa ramana cam 3 cm intre spire, deci o sa trebuiasca sa il comprimati destul de mult) si asigurarea lui cu chinjile de ancoraj, desfaceti presele si puneti totul inapoi pe pozitie, strangeti bine piulita de fixare, si apoi decomprimati treptat arcul. Eu am taiat incet benzile cu care l-am fixat si a fost totul ok. Am montat inapoi ansamblul pe masina, am strans bine cele 3 suruburi de la partea inferioara, am montat suportul cablurilor si l-am asigurat cu o brida de plastic. Montati bieleta si roata, coborati masina inapoi pe roti, faceti putin balans apasandu-va pe masina, apoi verificat iar strangerea piulitei care fixeaza tamponul, asezati T-ul de fixare pe inelul de cauciuc care trece prin caroserie, strangeti piulita de 21, si puneti capacul de protectie din cauciuc. Strangeti roata si gata treaba. Pare simplu dar nu e deloc asa. Mie la al doilea amortizor mi-a iesit foarte greu tamponul de cauciuc de pe axul amortizorului. Succes!
Arcurile le-am comandat de la o firma de piese auto, si din oferta lor am ales Monroe.
Aveti nevoie de cheie de 17, 19, 21, o cheie torx si un imbus, dar nu mai stiu ce marime aveau. Un spray de WD40 pentru a usura munca, prese pentru arcuri, chingi de ancoraj cu crichet. Daca aveti posibilitatea sa folositi o cheie pneumatica de tipul celor de la vulcanizari, o recomand, pentru a usura comprimarea arcurilor cu ajutorul preselor. Bine, acum depinde si de modelul preselor. Eu am folosit modelul acesta http://www.4tuning.ro/images/presa-a...-0-0-0-0-0.jpg
Problema cu acest tip de presa este ca nu o sa reusiti sa montati arcurile comprimate cu ele, din cauza tijei care iese mult in afara arcului comprimat, nepermitand asezarea pe talerele amortizorului. Aici intervin chingile de ancoraj. Recomand unele de buna calitate, nu chinezisme de 30 de lei setul de 4 bucati. Din pacate aceastea vor avea de suferit, in sensul ca o sa trebuiasca taiate dupa ce montati arcurile in amortizor. Eu am profitat de faptul ca aveam niste panglica de matase foarte rezistenta, si am legat arcurile dupa comprimare cu aceasta, in 4 puncte opuse, pentru a evita alunecarea lor, si astfel sa sara arcul ca o armonica. Am patit aceasta treaba, si va spun ca nu e de glumit. Stiu o poveste cu un mecanic care a murit dupa ce l-a lovit un arc care a sarit din presa, deci lucrati cu foarte multa atentie si rabdare.
Sa o luam de la inceput. Slabiti prezoanele rotii si apoi suspendati masina pe niste capre sau butuci de lemn. Nu o lasati nicodata suspendata pe cric. Nu este deloc sigur, indiferent de modelul cricului. Demontati roata si pulverizati WD40 pe cele 3 suruburi care fixeaza amortizorul in partea de jos, de fuzeta. Taiati brida de plastic care trece prin suportul de plastic care sustine cablurile de la senzorul de frana si abs, apasati pe cele doua clame de fizare si rasuciti intregul ansamblu pe amortizor, pentru a scoate piesa de plastic. Cu cheia torx si 21 desfaceti surubul superior, apoi cu 19 pe cele doua inferioare. O sa fie nevoie putina forta sau de un prelungitor pentru cheie. Sunt fixate bine cu Loctite. Demontati cu grija si bieleta. Apoi ridicati capota, scoateti capacul de cauciuc de pe piulita superioara a amortizorului, si desfaceti cu ajutorul cheii inelare de 21 si a imbusului piulita superioara a amortizorului, si scoateti piesa care fixeaza amortizorul pe talerul de cauciuc. Acum are trebui sa iasa intregul ansambul amortizor-arc.
Dupa ce prindeti in meghina ansamblul, pulverizati WD40 pe axul filetat al amortizorului, astfel incat sa patrunda bine la piulita de fixare a tamponului de cauciuc. Gasiti o pozitie cat mai buna, si fixati presele, si incercati sa comprimati cat mai mult arcul. Pentru ca nu stiam cum se desface tamponul, am pierdut mult timp la operatia asta. Chiar pe ax are o piulita mica de otel, care se demonteaza cu o cheie speciala, sau dupa cum am procedat eu, cu o surubelnita dreapta si un ciocanel. Atentie mare la operatia asta ca e destul de delicata piulita aceea. Nu o desfaceti daca nu ati comprimat arcul inainte, altfel bucsa de cauciuc o sa sara ca din tun, si nu e deloc bine. Dupa comprimarea noului arc (trebuie sa ramana cam 3 cm intre spire, deci o sa trebuiasca sa il comprimati destul de mult) si asigurarea lui cu chinjile de ancoraj, desfaceti presele si puneti totul inapoi pe pozitie, strangeti bine piulita de fixare, si apoi decomprimati treptat arcul. Eu am taiat incet benzile cu care l-am fixat si a fost totul ok. Am montat inapoi ansamblul pe masina, am strans bine cele 3 suruburi de la partea inferioara, am montat suportul cablurilor si l-am asigurat cu o brida de plastic. Montati bieleta si roata, coborati masina inapoi pe roti, faceti putin balans apasandu-va pe masina, apoi verificat iar strangerea piulitei care fixeaza tamponul, asezati T-ul de fixare pe inelul de cauciuc care trece prin caroserie, strangeti piulita de 21, si puneti capacul de protectie din cauciuc. Strangeti roata si gata treaba. Pare simplu dar nu e deloc asa. Mie la al doilea amortizor mi-a iesit foarte greu tamponul de cauciuc de pe axul amortizorului. Succes!
Comment