Salutari.
Incep prin a lauda masina. o masina foarte buna.
dar cum orice miracol, dureaza putin, au inceput sa apara niste probleme.
probleme au inceput cu ocazia sezonului rece.
mai exact, aerul de pe instalatie isi facea simtit prezenta.
reduc povestea pentru a nu va plictisi (dusa la automecanica filaret, mecanicii au taiat circ de preincalzire-mare bataie de joc).
am pus o valva unic sens , pe tur, inainte de preincalzitor. toate bune si frumoase. am schimbat conducta preincalzitor-prefiltru. prefiltrul l-am comandat la mercedes, dupa o alta comanda la al padrino (si au adus un after market obosit, culmea cu codul original - dar de o calitate bulgareasca).
am inlocuit conducta de detur de la pompa de alimentare (cea mica, de sub electrovalva shut off valve).
am schimbat TOATE origurile cu oringuri cumparate de la mercedes (proasta miscare din partea mea - 230 de lei toata distractia , fara conducte).
inclusiv cele 2 oringuri din shutoff valve, si cel care face etansarea dintre pompa de injectie si electrovalva.
buba a fost urmatoarea. NU mai curge motorina pe nicaieri.
DAR pe turul de motorina(de la preincalzitor catre prefiltru), apare aer (dupa o noapte lasata pe dreapta).
al 2-lea loc unde mai gasesc aer, este turul care alimenteaza shutoff-valve-ul. in rest returil din shut off valve in filtru, pocovita de sub shutoff valve pana la pompa ridicatoare(de alimentare), returul pompei de injectie, toate au combustibil pe ele.
pompa de injectie, pierde combustibilul din ea. sesisez asta dupa ce dau la cheie si ma uit pe conducte, (retururi in special), cat aer se perinda pe acolo.
oke. nu am reusit sa o pornesc. mi-a omorat bateria de pe masina de 100 de A. toate bune si frumoase. de aici incepe show-ul.
am pus o alta baterie de 70 A.
am desfacut cond de la injectoare, sa iasa rapido aerul, oke. prezenta motorina, am strans.
masina nu mai porneste. si a facut de cateva ori o scena interesanta.
adica a avut timp de 10 secunde tendinta efectiva de pornire (a unui diesel , iarna, cand parca incepe sa respire si capata viata, din ce in ce mai mult), si in momentul in care te astepti sa porneasca, dintr-o data scade brusc din turatia care ia nastere, si ramane motorul sa fie invartit doar de electormotor.
chestia asta s-a intamplat de vreo 4 ori.
actionand ca disperatul electromotorul, de multe ori, sunetul acela de " resuscitare" al motorului, cand pare sa reinvie, nu mai exista. se aud doar cum electromotorul invarte si atat.
fumul a devenit negru, simtoma combustivilului nears.(pana acum fiind un nor alb, cu o vaga, dar vaga tenta de gri).
boooon, babuta mea ce mi-a pregatit? a papat bateria asta de 70 de A.
am incarcat bateria asta mica, si am pus-o in seara asta pe masina.
aerul era la datorie, pe cele 2 tururi, imi facea semn cu mana si cu ochiul.
booon, l-am facut pe fraier, am desfacut cond de la inject si l-am scos.
operatiunea o faceam prin cicluri de cate 5-7 sec la automat.(ori 3 randuri).
dupa ce am eliminat aerul, am strans conducetele.
partea proasta abia incepe.
nu a rezistat bateria, nici la 5 incercari de ale mele de a porni masina.
incercari de cate 5-10 secunde.
deja de la a 3-a incercare a murit. foarte ciudat.
inclin sa cred ca este o problema pe parte electrica (de problema asta ma loveam la motociclete, la senzorul de axa sau la cel de volanta, cand se strica- nu mai pornea nici aruncata din avion).
la a 4-a incercare, in 2-a secunda a murit bateria...abia a invartit electromotorul. am mai lasat bateria, m-am suparat, am desfacut cond de plastic de la admisie, si am zis...lasa ca ii fac o prostie mare. scot spray-ul cu 55%kerosen, si da-i jeturi scurte.
cand aplicam acele jeturi, simteam cum motorul ,parca se debaraseaza de o greutate, si incepe sa invarta mai usor. dar nu imi pot explica de ce.parca ar fi fost camere pline cu vaselina.atat de greu invartea motorul.
am incercat sa nu fiu paranoia, cu toate ca am ajuns cu gandirea pana acolo, incat am umblut cu cativa mililitri de motorina camerele de combustie, de la atatea incercari, si ca motorina a ramas acolo, am reusit sa indoi fie supapele, fie sa nu se mai inchida. ma rog...cosmar in mintea mea. dar sper sa nu fie asaceva.
sunt curios daca cineva a mai avut problema asta "electrica". repet, senzatia care o da masina dupa a 3-a incercare de pornire, este fix ca cea , care exista la diesel-urile de can lumea , si cum ziceau soferii ca"fura curent" si apar pierderi.
astept parerile voastre, si poate niste idei. sper sa ma puteti ajuta in prima faza cu problema asta noua, si abia pe urma sa o rezolva si pe cea cu aerul de pe conducte.
vis-a-vis de prima problema cu aerul, nu am schimbat oring-ul din pompa de alimentare (cea mica de pe pompa de injectie). am schibat filtrul de motorina si ma gandesc sa nu fie vreo problema cu filtrul de motorina, sa fie ciupit pe undeva si sa nu etanseze fix el sau cele 2 oringuri de pe surubul de strangere.
surubul de strangere are 2 oringuri. cel cu diametrul mare, are un locas special. dar cel mic, nu are si am pus oringul fix dupa ce incepe partea nefiletate (dupa oring-ul mai maricel in diametru).
of, nu am reusit sa explic cum trebuie, dar m-am dat de ceasul mortilor mei, cu masinuta asta frumoasa. plus ca am cheltuit aproape 500 de lei pe nimicuri.
multumesc anticipat si ... mercedesuri bune
Incep prin a lauda masina. o masina foarte buna.
dar cum orice miracol, dureaza putin, au inceput sa apara niste probleme.
probleme au inceput cu ocazia sezonului rece.
mai exact, aerul de pe instalatie isi facea simtit prezenta.
reduc povestea pentru a nu va plictisi (dusa la automecanica filaret, mecanicii au taiat circ de preincalzire-mare bataie de joc).
am pus o valva unic sens , pe tur, inainte de preincalzitor. toate bune si frumoase. am schimbat conducta preincalzitor-prefiltru. prefiltrul l-am comandat la mercedes, dupa o alta comanda la al padrino (si au adus un after market obosit, culmea cu codul original - dar de o calitate bulgareasca).
am inlocuit conducta de detur de la pompa de alimentare (cea mica, de sub electrovalva shut off valve).
am schimbat TOATE origurile cu oringuri cumparate de la mercedes (proasta miscare din partea mea - 230 de lei toata distractia , fara conducte).
inclusiv cele 2 oringuri din shutoff valve, si cel care face etansarea dintre pompa de injectie si electrovalva.
buba a fost urmatoarea. NU mai curge motorina pe nicaieri.
DAR pe turul de motorina(de la preincalzitor catre prefiltru), apare aer (dupa o noapte lasata pe dreapta).
al 2-lea loc unde mai gasesc aer, este turul care alimenteaza shutoff-valve-ul. in rest returil din shut off valve in filtru, pocovita de sub shutoff valve pana la pompa ridicatoare(de alimentare), returul pompei de injectie, toate au combustibil pe ele.
pompa de injectie, pierde combustibilul din ea. sesisez asta dupa ce dau la cheie si ma uit pe conducte, (retururi in special), cat aer se perinda pe acolo.
oke. nu am reusit sa o pornesc. mi-a omorat bateria de pe masina de 100 de A. toate bune si frumoase. de aici incepe show-ul.
am pus o alta baterie de 70 A.
am desfacut cond de la injectoare, sa iasa rapido aerul, oke. prezenta motorina, am strans.
masina nu mai porneste. si a facut de cateva ori o scena interesanta.
adica a avut timp de 10 secunde tendinta efectiva de pornire (a unui diesel , iarna, cand parca incepe sa respire si capata viata, din ce in ce mai mult), si in momentul in care te astepti sa porneasca, dintr-o data scade brusc din turatia care ia nastere, si ramane motorul sa fie invartit doar de electormotor.
chestia asta s-a intamplat de vreo 4 ori.
actionand ca disperatul electromotorul, de multe ori, sunetul acela de " resuscitare" al motorului, cand pare sa reinvie, nu mai exista. se aud doar cum electromotorul invarte si atat.
fumul a devenit negru, simtoma combustivilului nears.(pana acum fiind un nor alb, cu o vaga, dar vaga tenta de gri).
boooon, babuta mea ce mi-a pregatit? a papat bateria asta de 70 de A.
am incarcat bateria asta mica, si am pus-o in seara asta pe masina.
aerul era la datorie, pe cele 2 tururi, imi facea semn cu mana si cu ochiul.
booon, l-am facut pe fraier, am desfacut cond de la inject si l-am scos.
operatiunea o faceam prin cicluri de cate 5-7 sec la automat.(ori 3 randuri).
dupa ce am eliminat aerul, am strans conducetele.
partea proasta abia incepe.
nu a rezistat bateria, nici la 5 incercari de ale mele de a porni masina.
incercari de cate 5-10 secunde.
deja de la a 3-a incercare a murit. foarte ciudat.
inclin sa cred ca este o problema pe parte electrica (de problema asta ma loveam la motociclete, la senzorul de axa sau la cel de volanta, cand se strica- nu mai pornea nici aruncata din avion).
la a 4-a incercare, in 2-a secunda a murit bateria...abia a invartit electromotorul. am mai lasat bateria, m-am suparat, am desfacut cond de plastic de la admisie, si am zis...lasa ca ii fac o prostie mare. scot spray-ul cu 55%kerosen, si da-i jeturi scurte.
cand aplicam acele jeturi, simteam cum motorul ,parca se debaraseaza de o greutate, si incepe sa invarta mai usor. dar nu imi pot explica de ce.parca ar fi fost camere pline cu vaselina.atat de greu invartea motorul.
am incercat sa nu fiu paranoia, cu toate ca am ajuns cu gandirea pana acolo, incat am umblut cu cativa mililitri de motorina camerele de combustie, de la atatea incercari, si ca motorina a ramas acolo, am reusit sa indoi fie supapele, fie sa nu se mai inchida. ma rog...cosmar in mintea mea. dar sper sa nu fie asaceva.
sunt curios daca cineva a mai avut problema asta "electrica". repet, senzatia care o da masina dupa a 3-a incercare de pornire, este fix ca cea , care exista la diesel-urile de can lumea , si cum ziceau soferii ca"fura curent" si apar pierderi.
astept parerile voastre, si poate niste idei. sper sa ma puteti ajuta in prima faza cu problema asta noua, si abia pe urma sa o rezolva si pe cea cu aerul de pe conducte.
vis-a-vis de prima problema cu aerul, nu am schimbat oring-ul din pompa de alimentare (cea mica de pe pompa de injectie). am schibat filtrul de motorina si ma gandesc sa nu fie vreo problema cu filtrul de motorina, sa fie ciupit pe undeva si sa nu etanseze fix el sau cele 2 oringuri de pe surubul de strangere.
surubul de strangere are 2 oringuri. cel cu diametrul mare, are un locas special. dar cel mic, nu are si am pus oringul fix dupa ce incepe partea nefiletate (dupa oring-ul mai maricel in diametru).
of, nu am reusit sa explic cum trebuie, dar m-am dat de ceasul mortilor mei, cu masinuta asta frumoasa. plus ca am cheltuit aproape 500 de lei pe nimicuri.
multumesc anticipat si ... mercedesuri bune

Comment