If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Announcement
Collapse
Informatii si clarificari privind datele personale
Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less
Urgent ! Problema la instalatzia electrica! Nu stiu ce sa-i fac !
Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
Urgent ! Problema la instalatzia electrica! Nu stiu ce sa-i fac !
s-a ars o siguranta si aveam cheia in contact . ca sa o schimb a trebuit sa le iau pe toate la rand ca nu am stiut care siguranta e arsa . am scos cheia din cantact si atat a fost ! nu mai merge sa dechid usile, sa invart cheia in contact absolut nimic nu o recunoaste !
s-a ars o siguranta si aveam cheia in contact . ca sa o schimb a trebuit sa le iau pe toate la rand ca nu am stiut care siguranta e arsa . am scos cheia din cantact si atat a fost ! nu mai merge sa dechid usile, sa invart cheia in contact absolut nimic nu o recunoaste !
ce sa fac ???
Marfa!
Cu asta chiar nu stiu ce sa faci (in afara de a apela la un service autorizat Mercedes care o sa te jupoaie de bani, dar cred ca nu ai alta solutie).
Cauta un pic pe net si vezi poate gasesti ceva.
Nu merge cu cheia cealalta?
Ai verificat bateria? Mai ai curent in ea? Sa nu fi avut vreun scurt 9sau sa nu fi facut cand ai schimbat siguranta) si sa-ti fi "golit" bateria. Sau, pur si simplu, sa fi ajuns la capatul vietii ei (bateria, nu masina).
Va salut! Ce fel de cheie are? incercati sa-i sa-i scoateti bornele sa o lasati fara 10-20 de min si sa incercati apoi, am mai auzit la cineva treaba asta si dansului ii intrase in protectie ca pusese o siguranta de putere mai mica sau mai e posibil sa fie si din alarma.
Cu respect!
pai usile nu se deschid si cu cheia? ca doar nu s-or deschide numai din telecomanda si cauta in continuare siguranta arsa si inlocuieste-o. nu cred ca, calculatorul recunoaste puterea sigurantelor. poate a celei de contact, dar ma indoiesc
Problema e destul de serioasa, daca s-a ars siguranta cu cheia in contact. Din poza masina e model face lift , model revizuit la partea electrica -predecesorul era un dezastru la electronica-. De ce zic ca e groasa, pentru ca siguranta care controleaza contactul e de 40 amperi din ce stiu eu si ca sa se arda o siguranta de 40 amperi...ai un scurt circuit serios! Sigurantele daca nu ai manual (vezi ca gasesti in lb romana, la pagina principala sus!) sunt imprastiate prin masina : la motor, in bord lateral, in portbagaj in partea stanga are un capac.
. nu cred ca, calculatorul recunoaste puterea sigurantelor.
Puterea sigurantelor nu o recunoaste...dar curentul consumat da. La astea mai noi (si aici ma refer la vw ca pe alea le stiu...dar daca e acolo e valabil si la merc) inainte sa traga din greu, consumatorul anuntza compu de bord (pe magistrala CAN) ca urmeaza sa consume si cat urmeaza... si daca nu puscha cele doua in limite acceptabile atunci toata treaba intra in protectie...si service-u e solutia.
s-a ars o siguranta si aveam cheia in contact . ca sa o schimb a trebuit sa le iau pe toate la rand ca nu am stiut care siguranta e arsa . am scos cheia din cantact si atat a fost ! nu mai merge sa dechid usile, sa invart cheia in contact absolut nimic nu o recunoaste !
In primul rand reverifica sigurantele. Daca tot o faci tu procedeaza in felul urmator:
- scoate borna "+" de la baterie
- cu un aparat de masura sau o baterie de 1.5 si un bec de lanterna verifici fiecare siguranta in parte (aceasta operatiune sa o faci pe rand...adica scoti una/verifici/pui la loc si treci la urmatoarea)
- in portbagaj stanga spate ai un set de sigurante de rezerva si cleste de extractie (sau ar trebui sa ai) si la fel de bine si o schema cu toate sigurantele masinii, cu valorile lor si pentru care din consumatori lucreaza precum si pozitionarea lor fizica. Cele mai importante sunt cele din fata (din compartiment motor si din bord)
In tot acest timp sa nu ai cheia in contact! In mod normal daca ai remediat "defectul" (siguranta arsa sau contact imperfect) la realimentare ar trebui sa vezi cum toate cele din bord prind viata cel putin ptr scurt timp, inchiderea usilor ar trebui sa aiba declick etc...intr-un cuvant masina ar trebui sa fie "vie".
De aici ai doua variante:
1) masina e in continuare moarta...atunci mergi direct la un service
2) Daca este "vie" si tot nu-ti recunoaste cheia....atunci din suflet iti recomand sa nu te mai joci singur la ea si sa apelezi la un service dotat cu STAR. este fff posibil sa-ti fi resetat "blocul de cheie" datorita faptului ca ai taiat alimentarea acestuia in timp ce aveai cheia in contact...iar asta doar in varianta in care ai noroc si nu ai compromis unitatea centrala (nu de geaba si in manualul de intretinere iti spune: "NU SCHIMBA SIGURANTE SI NU UMBLA LA INSTALATIA ELECTRICA CU CHEIA IN CONTACT SI ESTE DE PREFERAT SA APELEZI LA UN 'STAR' PENTRU ORICE PROBLEMA DELICATA ". Este posibil sa nu necesite decat o reprogramare a cheilor.
Puterea sigurantelor nu o recunoaste...dar curentul consumat da. La astea mai noi (si aici ma refer la vw ca pe alea le stiu...dar daca e acolo e valabil si la merc) inainte sa traga din greu, consumatorul anuntza compu de bord (pe magistrala CAN) ca urmeaza sa consume si cat urmeaza
Foarte aproape de adevar, in primul rand tot ce este consumator electric pe aceste modele sunt gestionate prin intermediul unor senzori de consum. Acestia nu fac altceva decat sa fie interpusi pe traseu si sa comunice via can-bus "computerului" consumul fiecarei componente sau chiar grupuri de consumatori in parte. (De exemplu un bec nu va fi in stare in veci sa comunice cu unitatea si sa-i spuna cati A consuma...dar un "senzor" de consum o va face...de asta in bord iti spune si "BEC STANGA FATA ARS! mergi la atelier!")
Da masina e destul de avansata in tehnologie, eu fac pariu ca e de la alarma, si se autoprotejeaza.
tocmai datorita faptului ca este prea avansata in vecii vecilor nu se va autoproteja si daca-i tai curentul...avansat="calculatoare" si alea merg pe baza de curent electric. O analogie simpla o poti face cu calculatorul tau personal, incepe sa scrii un document si taie curentul electric. La repornire sigur nu-ti vei gasi cele scrise daca nu au fost salvate in prealabil iar asta daca esti norocos si microsheetu' nu ti-a crapat el cu un iz de blue screen
De exemplu un bec nu va fi in stare in veci sa comunice cu unitatea si sa-i spuna cati A consuma...dar un "senzor" de consum o va face...
Corect. Un bec nu "stie" cat consuma. Dar crede-ma nu vrei sa stii ce e in blocu electric care preia comenzile soferului si actioneaza becuri, semnalizari, si toate alea. E plin de tot felu de senzori si protectii si toata povestea. Na in principiu toata chestia decurge in felul urmator. Soferu apasa butonu (sau invarte maneta) ca sa aprinda farurile => blocu electric sesizeaza chestia asta (aici discutia e mare...multi fac separatie intre comp de bord si bloc electric, altii le considera acelasi sistem, mie personal imi place sa fac separatie) =>analizeaza ca nu cumva sa fie semnal fals => daca nu e semnal fals analizeaza daca aprinderea farurilor e posibila (nu incerca sa aprinzi farurile in timp ce dai la cheie...ca e naspa) => dupa ce s-o hotarat ca aprinderea farurilor e ceruta de sofer si e posibila atunci anuntza blocul de supervizare si protectie ii spune "ba p... vezi ca vreau sa aprin farurile care au de gand sa consume x". => Supervizoru se gandeste bine, se uita daca are resurse (daca are de unde sa-i dea curentu respectiv) si daca are ii spune "bine ba..apridele 'te dracu". => alalalt aprinde farurile si il anuntza pe primu "na le-am aprins" => supervizoru ii raspunde cu "dap. am vazut, consuma x".
Asta e asa vazuta din avion, treburile is mult mai complicate. Farurile ii unu din cele mai simple exemple ca e consumator fix cu o oarecare aproximatzie. Sa vezi ce inseamna sa pornesti aeru conditionat....
Corect. Un bec nu "stie" cat consuma. Dar crede-ma nu vrei sa stii ce e in blocu electric care preia comenzile soferului si actioneaza becuri, semnalizari, si toate alea. E plin de tot felu de senzori si protectii si toata povestea. Na in principiu toata chestia decurge in felul urmator. Soferu apasa butonu (sau invarte maneta) ca sa aprinda farurile => blocu electric sesizeaza chestia asta (aici discutia e mare...multi fac separatie intre comp de bord si bloc electric, altii le considera acelasi sistem, mie personal imi place sa fac separatie) =>analizeaza ca nu cumva sa fie semnal fals => daca nu e semnal fals analizeaza daca aprinderea farurilor e posibila (nu incerca sa aprinzi farurile in timp ce dai la cheie...ca e naspa) => dupa ce s-o hotarat ca aprinderea farurilor e ceruta de sofer si e posibila atunci anuntza blocul de supervizare si protectie ii spune "ba p... vezi ca vreau sa aprin farurile care au de gand sa consume x". => Supervizoru se gandeste bine, se uita daca are resurse (daca are de unde sa-i dea curentu respectiv) si daca are ii spune "bine ba..apridele 'te dracu". => alalalt aprinde farurile si il anuntza pe primu "na le-am aprins" => supervizoru ii raspunde cu "dap. am vazut, consuma x".
Asta e asa vazuta din avion, treburile is mult mai complicate. Farurile ii unu din cele mai simple exemple ca e consumator fix cu o oarecare aproximatzie. Sa vezi ce inseamna sa pornesti aeru conditionat....
Belea mare cu electronica asta, pe vremuri banc, acu realitate :
Un specialist in calculatoare si un specialist in automobile se contraziceau:
Calculatoristul: Eu daca proiectam automobile, in 10 ani aveau viteza dubla si consumul de combustibil pe sfert!
Automobilistul: Daca proiectai tu automobilul, cind apasai pe pedala de frina aparea pe un ecran intrebarea :Chiar doriti sa frinati acum?
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment