Salut,
Am un 2002 diesel W203 C220CDi
Dupa iarna de anul asta in care masina a "zacut" afara in frig (in Bucuresti) pornita la 2-3 saptamini cite 10-20 minute se pare ca bateria murit.
Ultima oara s-a circulat cu ea prin toamna, cred ca prin octombrie cind s-au parcurs vre-o 3-400Km (Bucuresti, Arges Vidraru, ceva de genul asta)
In rest maica-mea de 71 de ani ii mai dadea "cite o cheie" din cind in cind.
Totul a culminat cu ultima incercare sa o porneasca prin februrie pe la minus 15-20grade cind evident a sucombat (maica-mea a spus ca nu a facut nimic iar la 71 de ani nu isi mai aducea aminte daca s-au aprins beculetele la bord inainte sa o porneasca). Ceva viata mai avea bateria atunci in ea pt ca a reusit sa o deschida din telecomanda si a si inchis-o apoi.
Acum vre-o saptamina, doua cind era cald afara maica-mea s-a mai gindit sa o porneasca dar nu a mai putut nici macar sa o deschida iar "becu' albastru" din geam (ledul de la alarma) nu mai este aprins.
Masina este nerulata cu exceptia excursiei la Vidraru din toamna din iunie anul trecut si pornita la citeva saptamini cite 10-20.
Nu stiu virsta bateriei dar are cel putin un an jumate (am cumparat masina din Germania in vara lui 2008)
Intrebari:
1. Se poate "lua curent" (baterie ajutatoare pusa in paralel pe bateria existenta) fara probleme de "ars" computere sau alte belele de genul asta?
Daca da:
<In cazul de fata s-ar putea sa nu mai fi ramas nimic in baterie sau ceva nesemnificativ (0 la 6V)>
3. Ce baterie imi recomandati: model si capacitate?
Un pret si "de pe unde" ar fi bine venite (pt Bucuresti)>
Eu, din motive de sanatate, nu ma pot intoarce in tara cit de curind nesuportind inca oboseala unui drum de 10-12 ore cu avionul deci informatiile toate sint "culese" (implicit date) de o femeie de 71 de ani (care nu are nici o inclinatie tehnica si nu a condus niciodata). Alti prieteni care sa aibe timp, pot apela la ei si sa nu "isi bage surubelnita in ureche" nu prea am.
Simbata viitoare pe 27 Martie 2010 va veni un prieten cu un VW Bora mk5 (2009) diesel si va incerca sa o porneasca (baterie in paralel si/sau schimbata in functie de raspunsurile domniilor voastre)
Cu mutumiri anticipate
Am un 2002 diesel W203 C220CDi
Dupa iarna de anul asta in care masina a "zacut" afara in frig (in Bucuresti) pornita la 2-3 saptamini cite 10-20 minute se pare ca bateria murit.
Ultima oara s-a circulat cu ea prin toamna, cred ca prin octombrie cind s-au parcurs vre-o 3-400Km (Bucuresti, Arges Vidraru, ceva de genul asta)
In rest maica-mea de 71 de ani ii mai dadea "cite o cheie" din cind in cind.
Totul a culminat cu ultima incercare sa o porneasca prin februrie pe la minus 15-20grade cind evident a sucombat (maica-mea a spus ca nu a facut nimic iar la 71 de ani nu isi mai aducea aminte daca s-au aprins beculetele la bord inainte sa o porneasca). Ceva viata mai avea bateria atunci in ea pt ca a reusit sa o deschida din telecomanda si a si inchis-o apoi.
Acum vre-o saptamina, doua cind era cald afara maica-mea s-a mai gindit sa o porneasca dar nu a mai putut nici macar sa o deschida iar "becu' albastru" din geam (ledul de la alarma) nu mai este aprins.
Masina este nerulata cu exceptia excursiei la Vidraru din toamna din iunie anul trecut si pornita la citeva saptamini cite 10-20.
Nu stiu virsta bateriei dar are cel putin un an jumate (am cumparat masina din Germania in vara lui 2008)
Intrebari:
1. Se poate "lua curent" (baterie ajutatoare pusa in paralel pe bateria existenta) fara probleme de "ars" computere sau alte belele de genul asta?
Daca da:
a) Cum se conecteaza bateria in paralel cel mai bine: pe bornele bateriei actuale sau pe mufa speciala (cu un capac rosu parca) pt plus si o masa (de pe baterie sau alt loc)?
b) Cum se cupleaza bateria ajutatoare in cazul in care este de pe o alta masina: cu motorul de la masina respectiva oprit la conectarea ei pe masina de "ajutat" si cu pornire ulterioara a motorului inainte de incercarea de pornire a masinii aflata "in nevoie" sau cu motorul pornit?
c) Cind se incearca pornirea masinii "bolnave": imediat dupa conectarea bateriei ajutatoare sau lasata ceva timp (cit anume?) ca sa isi traga ceva "vlaga"?
2. Se poate schimba bateria cu una noua sau una buna fara avea probleme cu computerul sau cu eventuale erori ce au aparut sau pot apare la decluplarea celei vechi si montarea celui noi? b) Cum se cupleaza bateria ajutatoare in cazul in care este de pe o alta masina: cu motorul de la masina respectiva oprit la conectarea ei pe masina de "ajutat" si cu pornire ulterioara a motorului inainte de incercarea de pornire a masinii aflata "in nevoie" sau cu motorul pornit?
c) Cind se incearca pornirea masinii "bolnave": imediat dupa conectarea bateriei ajutatoare sau lasata ceva timp (cit anume?) ca sa isi traga ceva "vlaga"?
<In cazul de fata s-ar putea sa nu mai fi ramas nimic in baterie sau ceva nesemnificativ (0 la 6V)>
3. Ce baterie imi recomandati: model si capacitate?
Un pret si "de pe unde" ar fi bine venite (pt Bucuresti)>
Eu, din motive de sanatate, nu ma pot intoarce in tara cit de curind nesuportind inca oboseala unui drum de 10-12 ore cu avionul deci informatiile toate sint "culese" (implicit date) de o femeie de 71 de ani (care nu are nici o inclinatie tehnica si nu a condus niciodata). Alti prieteni care sa aibe timp, pot apela la ei si sa nu "isi bage surubelnita in ureche" nu prea am.
Simbata viitoare pe 27 Martie 2010 va veni un prieten cu un VW Bora mk5 (2009) diesel si va incerca sa o porneasca (baterie in paralel si/sau schimbata in functie de raspunsurile domniilor voastre)
Cu mutumiri anticipate
Comment