Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Alegerea corecta a uleiului de motor

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alegerea corecta a uleiului de motor

    Salut!
    Intentionez sa schimb uleiul si de aceasta data vreau sa schimb si marca uleiului. Initial am avut un ulei original mercedes, care de fapt este de slaba calitate (pacat ca putini stiu asta) si mai apoi am trecut la Motul. Motul incepe si el sa fie contrafacut, pentru ca cererea este din ce in ce mai mare. Se intampla la fel cum a fost si cu Castrol. Cand cererea este mare si baietii incep sa faca bani cu uleiuri contrafacute.
    Deci am hotarat sa merg de acum cu Ravenol si asta pentru ca au acele coduri care se pot verifica online si numele pe care il poti citi cu ajutorul luminii ultraviolete. Sunt cateva chestii care imi dau incredre si in ultimul timp chiar am studiat produsul si ma convinge sa-l folosesc.
    Problema acum, este ca nu stiu care dintre tipurile de ulei de la Ravenol sa folosesc. Ma gandeam la un HLS 5 W30 sintetic, dar nu este full sintetic. Nu stiu unde sa caut specificatiile producatorului Mercedes-Benz pentru tipul de ulei corespunzator motorului meu pe benzina, M 264.920.
    Am un mercedes C300 Coupe, facelift, 2019, motor 2.0 benzina, EQ Boost, 258 CP, 190 kw.
    Pana acum am mers pe 5 W30 fullsintetic, norma sae 229.52, insa azi am descoperit ca 229.52 se refera la motoarele diesel, iar al meu este benzinar.
    Este cineva pe aici, cunoscator in domeniu, sa imi explice si mie dupa ce criterii sa ma ghidez pentru alegerea unui ulei corespunzator de la Ravenol?
    Desi or sa fie multi care o sa-mi recomandati uleiul original, vreau sa clarific inca de pe acum ca n-am sa mai folosesc niciodata ulei original, pentru nicio masina pe care o voi avea vreodata. Uleiurile originale sunt de slaba calitate si in plus de asta nu sunt facute de ei, ci de o firma terta care lucreaza pentru ei. N-au niciun interes sa bage un ulei de calitate, scump, in masinile noi care se vand din fabrica, bineinteles, cu uleiul din dotare. Astia se uita sa investeasca cat mai putin, nu sa-ti vanda tie un motor care sa nu se strice niciodata. Banii multi se fac din reparatii in reprezentanta, nu din vanzari. Si colac peste pupaza iti recomanda schimabrea la 25 30 de mii de km. De ce? Pentru ca orice motor nou, e conceput sa reziste acei nr de km pe care tu ii poti face in timpul garantiei, astfel sa nu se uzeze extrem de mult. Ti.a expirat garantia, hop incep sa apara probleme. Asta si vor, nu? Si sa nu mai spun ca te duci in reprezentanta sa.ti schimbe uleiul si filtrele si ai noroc daca ti le schimba. Te duci sa schimbi uleiul la cutie si ai noroc daca ti.l schimba si nu ti.au luat banii si nu ti.au schimbat nimic. Cunosc atatea cazuri chiar si aici in Germania unde locuiesc. Cunosc mecanic care lucreaza in reprezentanta si mi.a spus sa nu mai schimb niciodata uleiul la reprezentanta, pentru ca poti avea surpriza sa.ti ia banii si sa nu.ti schimbe nimic. IN GERMANIA. Ce sa mai zic de Romania...
    Deci! Care ar fi uleiul corespunzator pentru motorul meu pe benzina M 264.920 - 1313 IHA (HSN TSN)?
    Attached Files
    Last edited by irisul; 03-03-2024, 15:44 PM. Reason: Ulei de motor

  • #2
    Salutare...vad ca ai locația în Germania...mergi la orice reprezentanta Mercedes și schimba uleiul cu cel original!
    Ptr Mercedes, doar ulei original! Eventual, întreabă la ei ce norma trebuie și cumpărare pe ebay, bidon galben original!!
    De ce îți spun asta??? În ultimii 11 ani, am adunat în jur de 1,5 milioane de km, cu motoare Mercedes la care am folosit doar ulei original!! De când a apărut cel în bidon galben, îl folosesc cu schimb la 50000 de km!! Am o mica firma de transport!!
    Nu fac reclama nimănui, doar îți povestesc ce experienta am cu uleiul Mercedes!! Toate mașinile, 5 la număr, au sărit 800-1000000 de km!!!
    Apropo,Ravenol, folosit acum 8,9 ani, a fost cel mai slab!!! La 10000 km manca 1-1,5 litri!!
    Dacă nu te ajuta cu nimic, postarea mea, poți trece peste ea...
    Stima.
    Mercedes Sprinter ( Stela ) 316 cdi , 2005,"fosta" !
    Mercedes Sprinter (Steluta) 318 cdi, 2009,mariaj incheiat de curand.cu satisfactie!
    Mercedes Sprinter (Blacky)319 cdi,2012 !
    SC.Arm Logistics S.R.L Galati - Transport marfa Romania-Belgia 1,4 t,cu asigurare Cmr/Transport auto-moto pe platforma / Cristi Nazarov 0722525076 / arm_logistics@yahoo.com / nazarovcristi@gmail.com
    https://www.facebook.com/pages/Trans...4975727?ref=hl

    Comment


    • #3
      Ms pt raspuns! Nu spun ca ma ajuta sau nu. Tocmai de aceea am si deschis aceasta discutie. Am folosit ulei original pana la ultimul schimb de acum 10k km. Ideea vu uleiul original, este ca.i de slaba calitate. Si n.o spun doar eu, ci multi altii pe care i.am mai intrebat. Ei trebuie sa echipeze masinile noi cu ulei. De ce sa bage unul foarte bun, cand pot castiga niste bani in plus, bagand unul normal, la bani putini. Astia fac recalculari si pentru un surub pus in plus, sa mai castige niste bani. Ce statea prins in 3 suruburi, merge si in 2. Consider ca uleiurile bune sunt de la acei producatori care se ocupa doar de ulei, de cateva zeci de ani. Uleiul de mercedes original nu este facut de mercedes, ci de o firma terta, prin alta tara. De ce sa.ti bage un ulei care sa intretina motorul sute de mii de km, fara probleme, cand ei vor sa te tina doar cat sunt in garantie? Si ce este cel mai absurd, este ca iti recomanda schimbul la 25..30k. Toti stim ca la un motor pe care vrei sa.l protejezi, schimbi uleiul la 10k, sa nu mai spun ca altii il schimba si cu mult mai devreme.
      Deci! Cum sa am incredere in reprezentanta, cand ei mi.au facut treaba de mantuiala de fiecare data cand am fost sa ii fac reviziile? Mi.au pierdut suruburi, bucsi si nici n.am incredere ca mi.au schimbat sau nu ulei sau filtre. Bine ca intre 2 schimburi de.ale lor, am mai facut eu unul pe sustache. Si nu vorbesc deloc din carti. Am o cunostinta la reprezentanta la mercedes aici in Germania si mi.a recomandat sa fug cat pot. Pai daca nenorocitii duc masinile la vopsit la un turc langa, pe bani mai putin si apoi tie iti ia manopera ca le.au vopsit la mercedes, ce sa mai vorbim de alte detalii? Te duci sa.ti schimbe uleiul si.ti schimba doar jumate. Daca are o zi buna, iti schimba si filtrele, daca nu, le vinde el mai departe. Asta fac astia in reprezentante. Te duci sa achimbi ulei la cutie si ti.l schimba doar pe hartie... si spune om care lucreaza acolo, nu vorbesc prostii.
      Uite din cauza asta vreau un ulei produs de o firma care se ocupa doar de uleiuri. Ideea e ca nu stiu care. D.aia si intreb aici sa aflu cat mai multe pareri.
      Am fost la reprezentanta la Rm. Valcea, pt un simplu martor in bord la care s.au uitat ca curca in craci. Am plecat de la ei si am sunat sa le spun ca s.a aprins iar. Am sunt in cateva ore de 5 ori. Mi.au dat cu ocupat, dar milionul spaga l.au luat. Niste habarnisti de nota 10. Daca nu le spuneam ca e hibrida, se curentau ca idiotii pe acolo si ii gaseam carbonizati. Cand le.am spus au sarit ca arsi, ca aveam probleme la bateria de 48 de volti. Si hai ca inteleg, aia e Romania, dar in Germania, sa.mi pierzi bucsa de la capacul de la motor si sa.l pui asa ca poate.s prost si nu vad? Si ar fi mult mai multe de povestit, dar pe mine ma intereseaza strict uleiul. Am nevoie de mai multe pareri sa iau o decizie si sa schimb marca.

      Comment


      • #4
        O zi bună tuturor!

        Problema lubrifianților a fost discutată și rediscutată pe toate forumurile din toate colțurile Pământului sferic, nu numai în România sau pe acest forum dedicat. La această problemă se anexează și celelalte teme conexe amintite de dumneavoastră. Este o discuție inepuizabilă, dar totuși epuizantă în urma căreia oamenii construiesc ziduri între ei și nu poduri, din păcate.

        În această discuție nu vreau să intru, dar vă spun că motorul dumneavoastră are nevoie de un ulei 0W-20, ACEA C5/C6, cu aprobarea MB-APPROVAL 229.71 chiar și 229.72. Puteți folosi orice ulei cu această/aceste specificații. Pentru a vă ajuta, pentru că ați amintit de acel producători în care aveți încredere și ați menționat și faptul că doriți un ulei Full sintetic, la acel producător acele uleiuri sunt marcate USVO, sunt uleiuri pe bază PAO, de grupă IV. Pentru mașina dumneavoastră sortimentele: EFS și ECS.

        În încheiere trebuie să menționez că aceasta nu este o recomandare ci o informare pe baza informațiilor furnizate de dumneavoastră. Nu sunt afiliat în niciun fel cu vreun brand/producător/distribuitor/vânzător.

        Toate cele bune,
        Raul Andrei

        Comment


        • #5
          Salut! Daca pana acum am folosit 5w30 Original Mercedes 229.52, iar acum Motul 3w30 MB-Approval 229.52, este ok sa il schimb cu unul Ravenol 0W20 cu 229.71...72 ? Poti sa imi spui te rog, de ce 229.71 sau ...72? Nu ma pricep la astfel de detalii. De unde ai luat informatia?
          Am tot cautat sa vad si ce recomanda producatorul, dar n-am gasit.²

          Comment


          • #6
            Originally posted by irisul View Post
            Daca pana acum am folosit 5w30 Original Mercedes 229.52, iar acum Motul 3w30 MB-Approval 229.52, este ok sa il schimb cu unul Ravenol 0W20 cu 229.71...72 ?
            Sigur, se poate schimba fără probleme. Dacă vreți să fiți extra exigent, puteți să faceți următorul (și atât) schimb de ulei după schimbarea normei și vâscozității la mai puțin de 6 luni sau 5.000 km., însă nu este obligatoriu și, după părerea mea, mai bine investiți acel cost în altă parte. Este alegerea dumneavoastră.

            Originally posted by irisul View Post
            Poti sa imi spui te rog, de ce 229.71 sau ...72? Nu ma pricep la astfel de detalii. De unde ai luat informatia?
            Am tot cautat sa vad si ce recomanda producatorul, dar n-am gasit.²
            Normele pe care le-am amintit sunt prescrise de către Mercedes-Benz la punerea pe piață a fiecărui element propulsor. În manualul de utilizare al fiecărui vehicul, Mercedes menționează norma care trebuie respectată.​

            Comment


            • #7
              Ideea este ca niciodata nu am stiut ce ulei mi-au pus cei de la reprezentanta, cat am facut reviziile la ei. Dupa ce s-a incheiat cu garantia, am mai cumparat ulei de la ei si nu mi-au spus daca e ok 5w30 229.52 sau nu. Nici nu mai stiu cum am ajuns la 5w30 in timpul ala. Acela la bidon galben, pusa poza si mai sus, 5w30. Au spus ca e compatibil si nu si-au batut capul sa imi dea alte detalii, ce norme trebuiesc respectate, ce vascozitate, de ce... s.a.m.d. Am folosit tot timpul 5w30 si mereu am fost nesigur ca ar fi exact ce trebuie. Inca nu m-am hotarat ce ulei sa ii pun la noul schimb si de aceea, te rog, daca se poate, sa-mi clarifici treaba cu 0w20 ... 5w30... si care sunt acelea care corespund tipului meu de motor. M264.920, benzina, etc.
              Pareri am primit pe la toti mecanicii, dar nu mi s-a parut ca intereseaza pe vreunul atat de mult. Domne ca merge si ala si ala si etc. De fapt ti-ar fi bagat orice, numai sa-si ia omul treaba. Eu am foarte mare grija de masina mea si am asa o nesiguranta tot timpul, ca nu bag ce trebuie si ma refer la vascozitatea aia, la normele alea 229.71..72 sau cum am pus eu 229.52. Greselile astea prostesti, duc probabil si la uzarea prematura a motorului si eu merg si mai sportiv de obicei, deci e vorba de alte conditii de mers. Fac si naveta la serviciu zilnic, 60 km.
              Deci una peste alta, se poate o recomandare cu marca si normele ideale pentru timpul meu de motor? Eu ma gandeam la Ravenol ca e cunoscut si incep din ce in ce mai multi sa foloseasca si pentru ca are acele masuri de securitate sa nu fie contrafacut. Nu mai am incredere in Motul Specific MB 5w30 229.52, pe care i l-am bagat pana acum. Cand vad bidoanele alea facute dintr-un plastic ca foita de ceapa, pe vapor, ma ia capul.
              De aceea intre de Ravenol si pentru ca il tot urmaresc pe Razvan 99 vehicles de la Valcea. Omul mai da informatii si are habar. Poate chiar isi face reclama, da, dar poate e si ok marca. Si oricum trebuie o marca dedicata, nu uleiuri originale recomandate de producatori, doar pt ca au ei contract cu aia, nu ca l-ar produce Mercedes la ei acasa.
              Scuze pentru mesajele astea lungi, dar incerc sa explic cat mai mult ce ma doare si imi pasa de Mercedesul meu si nu vreau s-o gresesc, sa-mi plang in pumni peste ceva timp.
              Iti multumesc pentru timpul acordat! O seara buna!

              Comment


              • #8
                Cred ca pana la urma o sa cumpar Ravenol Fullsyntetic 0W20 ECS - USVO - SAE C5, C6, MB Approval 229.71

                Oare am produs pagube cu ce am bagat eu pana acum, 5w30 229.52?
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Am cautat acum prin acte si am gasit o factura de cand am facut o revizie la 20k km. Ce crezi? Scrie Motoröl 229.52
                  Probabil de aici am ajuns ajuns eu la 5w30 - 229.52
                  Am atasat si un printscreen cu factura.
                  Deci ce sa fac pana la urma? Comand Ravenolul 0w20 229.71?
                  O sa caut si eu prin acte sa vad daca gasesc cartea tehnica a masinii si specificatiile alea unde recomanda tipurile de ulei.
                  Din ce am citit pe net, 0w sau 5w se refera la vascozitate. N-ar fi o diferenta mare si in p,us de asta eu intotdeauna pornesc motorul si astept 1 minut sa urce uleiul sus, sa se incalzeasca putin moturul. Chiar si cand ma intorc acasa, o mai las 1 minut pornita, sa raceasca tot pe acolo, turbo, motor...
                  Attached Files
                  Last edited by irisul; 03-10-2024, 22:57 PM.

                  Comment


                  • #10
                    Scurt și la obiect: dumneavoastră nu cereți sfaturi asupra uleiului pe care vreți sa îl schimbați...ci aveți nevoie de confirmări ca alegerea dumneavoastră este validata!
                    Mare parte a părerilor dumneavoastră despre ulei sunt luate din auzite!
                    Colegul Andrei va da informații strict tehnice emise de "mama lu' Mercedes" eu va ofer informații de la firul ierbii, din experiența directa cu uleiul și motorul de Mercedes!
                    Din păcate, rămânem la părerea ca ptr Mercedes, cel mai bun ulei e cel original! In ciuda tuturor teoriilor conspirative.....
                    Spor.
                    Mercedes Sprinter ( Stela ) 316 cdi , 2005,"fosta" !
                    Mercedes Sprinter (Steluta) 318 cdi, 2009,mariaj incheiat de curand.cu satisfactie!
                    Mercedes Sprinter (Blacky)319 cdi,2012 !
                    SC.Arm Logistics S.R.L Galati - Transport marfa Romania-Belgia 1,4 t,cu asigurare Cmr/Transport auto-moto pe platforma / Cristi Nazarov 0722525076 / arm_logistics@yahoo.com / nazarovcristi@gmail.com
                    https://www.facebook.com/pages/Trans...4975727?ref=hl

                    Comment


                    • #11
                      Nu am nevoie de confirmari. Am zis mai sus ca i-as urma sfatul. De la Andrei sau de la altii, tot din auzite este, nu? Si de la tine un sfat, nu tot auzite este? De unde stiu eu cine esti? Tocmai de accea am nevoie de mai multe pareri. Tot din parerile mai multor oameni (auzite de mine) iau o hotarare. Aseara m-am pus putin pe cautat si ce crezi? Mercedes recomanda pentru motorul meu, atat 229.51, 229.52, 229.71 cat si 229.72. Atat 5w30 cat si 0w30 si 0w 20, s.a.m.d..
                      Si pentru ce este acest forum, daca nu pentru sfaturi, pareri, nelamuriri? Nu toti suntem profi, iar cum e normal in Romania, meseriasii se fac foc si nu te mai poti domnule intelege cu ei, ca-s meseriasi.
                      Noroc ca am gasit aseara aplicatia de la mercedes care iti da toate detaliile. Si daca am intrat aici, am facut-o pentru ca nu stiam. Iar voi seniorii astia cu experienta, sa faceti ceva sa va calmati cand incepatorii nu inteleg lucruri ce voi pe stiti ca pe buzunarul vostru.
                      Deci despre ce este forumul pana la urma? Scuzele mele ca mi-am permis sa cer pareri, informatii pe acest forum de specilalitate unde seniorii precum dvs nu-i mai inghit pe incepatorii ca mine!!!

                      Comment


                      • #12
                        O zi bună tuturor!

                        Pentru început, trebuie să vă spun că dumneavoastră nu trebuie să știți lucrurile pe care urmează să vi le prezint. Nu există ingineri care se ocupă de asta; există întregi departamente de cercetare și dezvoltare care găsesc soluții optime (în sensul relativ al cuvântului) pentru toate soluțiile constructive ale subansamblelor autovehiculelor. Dumneavoastră, în calitate de utilizator, trebuie doar să puneți în aplicare toate normele și intervalele indicate.

                        În al doilea rând, există specificații, de la general la particular, pe care un lubrifiant trebuie să le îndeplinească. În Europa, aceste norme sunt vegheate de către ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles - Asociația Producătorilor Europeni de Automobile).

                        Uleiul cu norma pe care dumneavoastră ați folosit-o până acum se încadrează în clasa C, subclasa 3, deci C3. În industria de lubrifiere, fosforul și sulful sunt folosiți ca aditivi de bază. Acestea adaugă uleiurilor de motor puternice caracteristici anti-uzură, antioxidante și anti-fricțiune. În ciuda proprietăților lor puternice, o concentrație mare a acestor substanțe poate otrăvi și deteriora filtrul de particule Diesel/Otto și convertorul catalitic.

                        C3 sunt uleiuri mid-SAPS cu un conținut de sulfat mai mic de 0,8%. Acestea oferă frecare redusă și au o vâscozitate HT/HS minimă de 3,5 cP.
                        Uleiurile C5 sunt similare cu uleiurile C2 și C3. Singura diferență este că au o vâscozitate HT/HS mai mică, de aproximativ 2,6-2,9 cP.

                        Specificația ACEA C5 cere, de obicei, ca uleiurile de motor să îndeplinească cerințe stricte privind pompabilitatea la temperatură joasă, stabilitatea la temperaturi ridicate, rezistența la oxidare și eficiența consumului de combustibil. Aceste uleiuri sunt formulate pentru a oferi o protecție excelentă împotriva uzurii, depunerilor și îngroșării uleiului, contribuind în același timp la o economie de combustibil îmbunătățită.
                        Uleiurile ACEA C5 sunt potrivite pentru utilizarea în motoarele moderne echipate cu sisteme de control al emisiilor, cum ar fi filtrele de particule de benzină (GPF) și filtrele de particule diesel (DPF).

                        Vâscozitatea la temperatură ridicată/de forfecare ridicată (HTHS) este o măsură a rezistenței uleiului la curgere în condiții de temperatură ridicată și forfecare (explic mai jos), care sunt tipice condițiilor de funcționare din cadrul unui motor. Este o proprietate esențială pentru uleiurile de motor, în special la motoarele moderne cu toleranțe mai strânse și temperaturi de funcționare mai ridicate.
                        Când un motor este în funcțiune, uleiul este supus la temperaturi ridicate și forțe de forfecare din cauza pieselor mobile. Temperaturile ridicate pot face ca uleiul să se subțieze, în timp ce forțele de forfecare pot descompune moleculele de ulei, reducându-i vâscozitatea.

                        Uleiurile cu vâscozități HTHS mai mari oferă în general o protecție mai bună împotriva uzurii în condiții de temperatură ridicată și forfecare, în timp ce uleiurile cu vâscozități HTHS mai mici pot oferi o economie de combustibil îmbunătățită.

                        Simplu vorbind despre HTHS și forfecare, moleculele individuale care alcătuiesc uleiul sunt într-un aranjament conformațional armonios stabilit: ele se atrag dar au și spațiu personal. În acest fel, când o piesă din motor se mișcă pe o peliculă de ulei, toate aceste molecule se țin de mână și nu-și dau drumul, deci piesa din motor trebuie să le împingă și să le despartă rezultând un consum mai mare de energie. La fel când se pune presiune pe molecula de ulei: spațiul personal al fiecăreia tinde să le respingă pe celelalte, piesa din motor fiind nevoită să împingă aceste molecule în timp ce ele o împing înapoi încercând să se respingă.

                        Concluzii:

                        1. Uleiul pe care l-ați folosit în trecut, 229.5X, este similar cu cel prescris de Mercedes pentru motorul dumneavoastră, 229.7X, din punct de vedere al specificației ACEA; cel mai probabil nu s-au produs daune la sistemul de tratare al gazelor de evacuare. Cât despre daune mecanice influențate de fluxul și presiunea uleiului nu mă pot pronunța, dar nu cred că a afectat decisiv ceva;
                        2. Indiferent de ceea ce ați citit aici, constructorul motorului a ales cel mai bun compromis performanță-consum de energie, în funcție de toate caracteristile interne ale motorului;
                        3. Într-adevăr, în documentația tehnică a motorului dumneavoastră se specifică folosirea normei 229.7X pentru o eficiență sporită a consumului de carburant și sinergiei cu sistemul hibrid;
                        4. Caracteristicile fundamentale ale normelor Mercedes 229.5X si 229.7X sunt similare, însă există diferențele pe care le-am amintit mai sus la care se mai adaugă diferența de vâscozitate;
                        5. Alegerea este a dumneavoastră;

                        Concluzia supremă este că, pentru a fi liniștit că ați făcut cel mai bun lucru, trebuie să faceți ceea ce spune cartea mașinii. Vă rog să verificați această informație în manualul de utilizare a mașinii. Altfel riscați să vă învârtiți într-un cerc din care să ieșiți mult mai confuz decât ați intrat.
                        După cum am amintit în primul mesaj, aceste discuții construiesc ziduri între oameni și nu poduri.

                        Toate cele bune,
                        Raul Andrei​

                        Comment


                        • #13
                          Multumesc frumos pentru detalii! Comanda este plasata pentru Ravenol ECS SAE 0w 20 229.71
                          Hai ca de aceasta data, am "auzit" bine, detaliat, profi. Multumesc inca o data pentru timpul acordat!

                          Comment

                          Working...
                          X
                          Logan | Dacia Logan |Anulare DPF