Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

W202 C180 norme uleiuri/fluide...

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • W202 C180 norme uleiuri/fluide...

    Salutare tuturor,

    Automobilul in cauza este; MB W202 C180 berlina automat 4 trepte '93/12 WDB2020181F034732

    Am cautat foarte mult prin forum, si tot am ramas usor nelamurit.
    Rog un coleg care are informatiile, sa posteze normele pentru toate uleiurile/fluidele folosite la acest model (sa le avem pe toate gramada):

    -motor
    -cutie viteze automata 4trepte
    -servodirectie
    -diferential
    -agent racire


    Ma intereseaza doar normele, nu marci... eventual, daca exista recomandari pentru mai multe norme, ne poate oferi argumente in favoarea uneia anume.

    Va multumesc anticipat,
    Vali R.

  • #2
    Raspuns:

    Bun, am continuat cercetarile exclusiv pe site-uri Germane, si am gasit urmatoarele; Daca e ceva de corectat, va rog.


    Motorul 111.920

    Norme ulei;
    229.1
    229.3
    229.5

    Transmisie automata 722.421
    Norma ulei;
    236.10

    Diferential
    Norma ulei;
    235.7

    Servodirectie
    Norma ulei;
    236.3

    Lichid racire
    Norma lichid;
    325.0

    Comment


    • #3
      Conform VIN
      Motor
      Cantitate 5,5l
      Norma
      223.2/224.1
      CVA

      Antigel
      325.0
      722.3/4
      Norma 236.06
      Cantitate
      5,5l de la schimb la schimb
      6,6l pt golire totala in urma unei reparatii

      Diferential
      85W90 semi-synthetic
      0.7l

      Franare
      DOT4+
      0,4-0,6l
      Norma MB 331.0 A0009890807
      Servo directie
      Tip ulei ATF
      Cantitate 1l

      Comment


      • #4
        Raspuns;

        Bineinteles ca dupa ce am folosit functia "search", care este absolut semi useless, si am cotrobait frenetic in internet, era raspunsul pe forum;



        Multumiri d'lui "sergiur2005"!

        Comment


        • #5
          Salut.
          Cauta prezentarea masinii mele (mai ales ca ai acelasi tip de cutie automata: 722.4) si vei gasi la mine toate normele MB ale lichidelor, cantitatile necesare si codurile filtrelor pe Mann.
          Diferenta dintre masinile noastre este ca a ta are in plus si filtru de ulei de servodirectie in vasul de expansiune cilindric din aluminiu.

          Comment


          • #6
            Unde sa caut? Da-mi, te rog, mai multe detalii...

            Comment


            • #7
              Originally posted by arh_vali View Post
              Unde sa caut? Da-mi, te rog, mai multe detalii...
              La topicul asta se facea referire : http://www.clubmercedes.ro/un-classi...7.html?t=25877

              https://www.clubmercedes.ro/forum/ha...676-regulament

              Pentru functionarea corespunzatoare a conturilor si pentru evitarea blocarii acestora, va rugam sa NU mai folositi adrese de email yahoo.
              Va rugam sa le schimbati din User Settings.

              Comment


              • #8
                Salut.
                Mulţumesc pentru intervenţia colegului Zeus.
                Pentru colegul arh_vali: acum am văzut că mai este o diferenţă legată de consumabile între maşinile noastre şi anume că diferă tipul filtrului de benzină.
                Aşadar pentru W202 C180 fabricat până în 10.1994 codul pe Mann al filtrului de combustibil este Mann WK 830/3. Scuze dacă te-am indus în eroare dar nu am ştiut nici eu şi sper că nu ai apucat încă să-l comanzi. Ca să mă revanşez voi reveni cu mai multe date despre ceea ce te interesează legat de consumabile.

                Comment


                • #9
                  Multumesc, nu, n-am apucat sa comand... o sa notez informatia. Filtrul de tura trecuta, pus la un service bun, chipurile cautat pe serie, are diametru mai mic decat suportul... tura asta il vreau pe cel potrivit.

                  Comment


                  • #10
                    Salut.
                    Aşa cum ţi-am promis revin cu informaţii strict referitoare la maşina ta MB W202 C180 automat, fabricaţie 1993 şi cu nişte păreri personale de care poţi ţine cont sau nu.

                    Norme (specificaţii) lichide cerute de MB pentru MB W202 C180 automat, fabricaţie 1993:

                    1. Ulei motor (cod 111920):
                    a) MB 229.1 (10w-40)
                    b) MB 229.3 (5w-40)

                    2. Ulei cutie automată (cod 722.4): MB 236.6 (tip DEXRON II) iar conform spuselor colegului Automaticul se poate folosi şi tipul DEXRON III (MB 236.9) care este superior DEXRON II şi compatibil cu cutiile automate fabricate anterior apariţiei DEXRON III – asta spun producătorii de uleiuri ATF. Cu toate acestea eu personal când voi face schimbul de ulei la cutie voi folosi ulei cu norma MB 236.6, ulei cu care a fost prevăzută să funcţioneze cutia 722.4 (care dealtfel este un model foarte vechi de cutie din anii ’80 de pe vremea Cobrelor).

                    3. Ulei servodirecţie: MB 236.3 (tip DEXRON II D) roşu sau galben – depinde de producător. Eu personal am folosit Liqui Moly Lenkgetriebe-ol 3100 care este galben la culoare.

                    4. Ulei diferenţial:
                    a) pentru diferenţial simplu MB 235.0 (85w-90)
                    b) pentru diferenţial autoblocant MB 235.7 (75w-85)
                    Poţi afla ce tip de diferenţial ai pe maşină prin decodarea seriei VIN sau încercând un uşor burnout pe iarbă, nisip, noroi sau gresie (e uşor având cutie automată: stângul pe frână şi cu dreptul accelerezi): dacă se învârte doar o singură roată ca proasta şi cealaltă stă pe loc atunci ai diferenţial simplu din păcate.

                    5. Lichid răcire: MB 235.0 (compatibil cu norma VAG G11 albastru/verde). La W202 este foarte uşor de schimbat pe la robinetul de golire/buşonul din partea stânga-jos a radiatorului. (trebuie dat jos scutul pentru a avea acces la robinet).

                    6. Lichid frână: MB 331.0 (DOT 4 PLUS). Operaţiunea este simplificată în cazul tău pentru că ai de aerisit doar roţile nu şi ambreajul pentru că nu are. Ai grijă (tu sau meseriaşul) să începi cu roata cea mai indepărtată de pompa de frână adică dreapta-spate. Atenţie mare pe unde se mai prelinge lichidul de frână pentru că este coroziv şi atacă vopseaua şi plasticul dacă nu este spălat după terminarea operaţiunii.

                    7. Ulei de răcire instalaţie de climatizare: MB 362.0 şi agent de răcire tip R134a. Astea nu prea îţi sunt de niciun folos şi nici cantităţile necesare deoarece la orice service unde te vei duce îţi vor băga amestecul (ulei+freon) pe care ei îl au deja gata preparat în aparatul lor care va face singur toată treaba odată conectat la instalaţia de AC a maşinii tale. Dacă ai bănuieli că instalaţia ta de AC are scăpări poţi solicita meseriaşului să adauge în amestecul din aparat şi o vopsea de contrast de culoare verde-fluorescent care va lăsa urme pe unde sunt scăpările şi va trebui să revii după câteva luni la acelaşi meseriaş care va căuta urmele de vopsea cu o lampă cu ultraviolete.
                    Last edited by MS-79-CMM; 04-22-2013, 17:39 PM.

                    Comment


                    • #11
                      Cantităţi de lichide necesare pentru MB W202 C180 automat, fabricaţie 1993:

                      1. Ulei motor (cod 111920): 5.5 litri.

                      2. Ulei cutie automată (cod 722.4):
                      a) 5.5 litri la schimbarea periodică a uleiului. Colegul Automaticul recomandă pentru cutiile automate 722.3, 722.4 şi 722.5 schimbarea uleiului la un interval de 25.000 km – 35.000 km în funcţie de condiţiile de exploatare ale maşinii.
                      b) 6.6 litri la reumplerea completă a cutiei după o demontare/reparaţie – nu este cazul tău.

                      3. Ulei servodirecţie: 1 litru.

                      4. Ulei diferenţial:
                      a) pentru diferenţial simplu: 0.7 litri (mie mi-au intrat 0.9 litri – am băgat până la nivelul buşonului de umplere al diferenţialului).
                      b) pentru diferenţial autoblocant: 1.1 litri.

                      5. Lichid răcire (50% antigel + 50% apă distilată):
                      a) 8.0 litri la W202 fără instalaţie de climatizare.
                      b) 8.5 litri la W202 cu instalaţie de climatizare.

                      6. Lichid frână: 0.5 – 0.6 litri.

                      7. Ulei de răcire instalaţie de climatizare: cantitatea de amestec ulei + freon este determinată de aparatul respectiv care odată conectat la instalaţia de AC a maşinii tale va face singur toată treaba de încărcare/completare.

                      Comment


                      • #12
                        Coduri pentru filtre de la producătorul Mann necesare pentru MB W202 C180 automat, fabricaţie 1993:

                        1. Filtru aer motor: Mann C30195/2

                        2. Filtru aer habitaclu:
                        a) Mann CU2897 (hârtie)
                        b) Mann CUK2897 ( carbon activ)

                        3. Filtru ulei cutie automată 722.4: Mann H2014

                        4. Filtru ulei servodirecţie: Mann H85

                        5. Cartuş filtrant ulei motor: Mann HU727/1x

                        6. Filtru benzină: Mann WK830/3.
                        Întradevăr, după cum ai constatat singur acest filtru de combustibil este mai gros pentru W202 fabricate până în 10.1994 (în cazul tău) şi mai subţire pentru W202 fabricate din 11.1994 (în cazul meu).

                        Ţi-am dat codurile pe Mann pentru că personal am folosit această marcă până acum dar am observat că foarte puţine se mai fac în Germania. Am văzut Mann făcute în Africa de Sud, Spania şi China deci nu ştii ce vei primi când le comanzi. La fel cu Bosch.
                        Aceeaşi situaţie este şi cu Mahle/Knecht care erau făcute în Austria dar recent au început să fie fabricate şi în România, la Timişoara şi nu stii ce vei primi după ce faci comanda, deci nu.
                        După ce m-am mai interesat pe la cei care se ocupă cu piese am aflat că singura marcă de filtre care se mai fac numai în Germania este Hengst, marcă pe care eu personal o voi comanda la următorul schimb de consumabile şi care este inscripţionată şi pe carcasa filtrului de ulei motor a maşinii mele (cea care rămâne pe motor). Raţionamentul meu este următorul: nu cred că un muncitor chinez/african plătit cu 200 $ nu cred că produce la aceleaşi standarde de calitate ca un muncitor neamţ/austriac plătit cu 3.000 – 4.000 de euro chiar dacă se spune că liniile de fabricaţie sunt aceleaşi şi în Germania şi în China eu nu cred că şi standardele sunt identice.
                        După părerea mea, după marca Hengst care sunt încă numai Made in Germany (pe orice produse asta a ajuns să spună multe în ziua de azi despre o marcă care încă plăteşte muncitori germani din Germania cu salarii germane) mai sigure ar fi filtrele marca Purflux – franţuzeşti şi care sunt folosite la prima echipare a maşinilor din grupul PSA şi filtrele marca Filtron – poloneze şi care sunt folosite la revizii de dealerii VW din România.
                        Ai mai putea încerca să cauţi dacă aduce cineva filtrele folosite intens în Statele Unite şi anume: Purolator, Donaldson şi Fram, pe principiul că dacă nici americanii nu se pricep la maşini atunci cine?
                        Last edited by MS-79-CMM; 04-22-2013, 19:14 PM.

                        Comment


                        • #13
                          Având în vedere cele de mai sus referitoare la filtre şi la producţia acestora şi deşi ai spus la început că te interesează doar normele uleiurilor nu şi mărcile, permite-mi să-ţi sugerez câteva mărci de uleiuri care încă se mai fabrică numai în Germania:
                          1. Liqui Moly
                          2. Meguin
                          3. Fuchs Titan
                          4. Addinol
                          5. Divinol
                          6. Aral
                          7. Master Oil
                          Toate aceste mărci au importatori şi distribuitori şi în România şi câştigă tot mai mult teren numai că „nu au loc” pe rafturile magazinelor de atâta Mobil şi Castrol - mărci de care-i place românului să cumpere şi care nu mai ştie nimeni pe unde sunt fabricate şi/sau îmbuteliate: în Turkey, în E.U. (adică România), pe vapor ancorat în marea liberă, etc., fiecare îţi spune varianta pe care o crede el corectă. Normal că vânzătorul va lăuda şi va vrea să-ţi vândă uleiul pe care îl are deja adus pe raft.
                          Părerea mea este că dacă ţii la maşină şi vrei să stai liniştit să-i dai consumabile „cu origine sănătoasă” (filtre Hengst, ulei Liqui Moly) care sunt doar cu puţin mai scumpe decât cele de o provenienţă incertă.
                          În speranţa că ţi-am fost de folos cât de cât le-am pus să le ai "pe toate grămadă" pentru maşina ta după cum te-ai exprimat la început.
                          Te salut.

                          Comment


                          • #14
                            Cu ceva intarziere, vin cu multe, multe multumiri. Zilele astea incep sa caut magazine online sau nu, cu preturi ok, urmand sa cumpar tot ce e de cumparat. Revin cu detalii...

                            Multumesc inca odata, toate cele bune!

                            Comment


                            • #15
                              Schimb gresit ulei...

                              Revin cu detalii...

                              Am fost la un service, sa fac schimbul in cutia automata. Am cerut special totul original, si norma 236.6 pentru ulei. Din neatentia mea, si din nu stiu ce alte motive, in momentul asta am in cutie norma 236.14

                              Sunt super furios, si in acelasi timp ingrijorat. Sunt mari probleme, daca folosesc norma asta in cutia mea? Masina e cea de la inceput de topic...

                              Multumesc!

                              P.S. Nu mai las pe nimeni sa se atinga de masina mea. Trebuie sa-mi fac canal auto...
                              Vreau si eu un "chirurg" auto, un baiat care sa lucreze exceptional de curat, de atent, si de inteligent... Dumnezeule, e doar un schimb de consumabile................. cer chiar atat de mult?
                              Last edited by arh_vali; 06-11-2013, 11:16 AM.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF