Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Problema debitmeru+ecu Mercedes A140 W168

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problema debitmeru+ecu Mercedes A140 W168

    Buna Ziua,

    I-am facut cadou cuiva drag din familie un Mercedes W168 din anul 1999, motorizare 1.4 benzina, 82CP.

    Am facut achizitia, constient de vesnica problema inregistrata de acest model, ECU sau debimetru.
    Simptomele:
    - dimineata pornea la a 10a cheie
    - nu tine relantiul la semafor
    - miros de benzina puternic

    Proprietarul anterior, a luat-o pe fir sistematic:
    - schimb bujii si bobine
    - schimbat poma carburant

    Asumat, eu persnalam continuat munca de remediere:
    - curatat clapeta de acceleratie
    - verificat toate furtunele (masina deja mergea rotund)
    - modat in prima faza ecu+debitmetru cu 2 sigurante de 18 cu 5% toleranda, intre pini 2 si 3, respectiv 4 si 5 (exista deja o ameliorare: pornea dimineata la a 3-a cheie, si intrerupea ochiazional; motorul mergea rotund, cu vlaga in toate treptele.
    - am incercat un by-pass de debitmetru, la o persoana cunoscuta in Bacau. Mentionez ca lamelele erau ok, dar exista riscul ca debitmetrul sa fie deteriorat in interior.

    Pe tester: doa P0170 - sonda lambda.
    Mi-e greu sa cred ca aici e buba, intrucat sonda are tensiune si doar semnaleaza un amestec eronat.

    Va rog un sfat de la un coleg care si-a salvat in vre`un fel A-ul de la Remat sau dezmebrari.

    Multumesc anticipat,
    Bogdan.
    1963 Simson SR2E
    1990 Mercedes W124 250d
    2001 Mercedes W210 200K
    2005 Mercedes W211 220cdi
    2018 Suzuki Baleno

  • #2
    As mai adauga faptul ca injectoarele functioneaza in parametri, am facut test de retur si verificare din tester.
    1963 Simson SR2E
    1990 Mercedes W124 250d
    2001 Mercedes W210 200K
    2005 Mercedes W211 220cdi
    2018 Suzuki Baleno

    Comment


    • #3
      Salut!
      S-a discutat destul de mult, solutii s-au gasit. Unii au schimbat debitmetrul(lamelele) altii au vandut masina. Foloseste functia SEARCH.
      P.S. Nu stiu ce test ai facut, dar injectoarele de benzina nu au retur!!
      Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

      Comment


      • #4
        Multumesc de sfat !

        In primul rand, am inteles eu gresit, NU s-a facut test de retur intrucat ... e benzina.

        Am "sapat" mai adanc pe forum, desi unele posturi se terminau subit. Un singur post am gasit, in care:
        - cineva a rezolvat din garnituri si furtune
        - cineva a rezolvat din modulul clapeta acceleratie, desi la mine e curata bec. Mai urmeaza sa verific daca fluturele merge sacadat sau intrerupt.
        - cineva a rezolvat din electro-valva
        - cineva a spus ca nu orice filtru de carburant e compatibil.

        Ai mei mecanici incearca sa arunce o privire si la catalizator.

        Oricum, un defect foarte pervers. Preferam sa fie stricat motorul, sa-l schimb, macar stiam una si buna, chiar daca era mai scump si mai dificil.
        Asa trebuie sa merg din aproape in aproape, testand diverse piste si deziluzionat pe zi ce trece.

        PS - lamelele din debitmetru sunt ok, nici macar murdare sau crapate.
        1963 Simson SR2E
        1990 Mercedes W124 250d
        2001 Mercedes W210 200K
        2005 Mercedes W211 220cdi
        2018 Suzuki Baleno

        Comment


        • #5
          Pãi și dacã e chiar sonda? Cautã alta și schimb-o cã nu-i o avere. Dacã pute a benzinã e clar amestec bogat.

          Cu cãutatul nu-ți fã mari speranțe. Aici fiecare deschide topic cum îl taie capul. Greu gãsești ceva util...
          Fosta: W168 A160 '99 Benzină
          Actuala: W169 A200 '04 Benzină
          Urmează: Dacia 1300 '74

          Comment


          • #6
            M-am gandit sa ma fac util acestui forum si poate multilor posesori de A-Class, W168.

            Recapitulez ce am inlocuit pana in prezent, fara ameliorare sau ameliorare partiala:
            - pompa carburant
            - bujii + bobina (2 randuri de bujii, 2 randuri de bobine)
            - furtune (chiar daca nu era crapate)
            - garnituri injectoare
            - curatat galerie de admisie
            - filtru aer (2 filtre)
            - filtru carburant (desi avea doar 4-5,000 km de la precedenta revizie)
            - eram pe punctul de a schimba modul clapeta acceleratie, dar norocul ca facut sa am posibilitatea sa pot face retur la furnizorul de piesa.

            Tentatia este sa cumperi un ECU de la zecile de anunturi de pe site-urile de profil.
            O mare greseala, pe care am evitat-o; cand soliciti sa auzi masina pornita dimineata, toti te refuza sub varii motive; costul acestui ECU este situat intre 200 si 700 lei, depinde de vanzator. Toti iti vor spune ca masina de pe care a fost demontat era ok, dar cand se va pune problema sa poti face retur, nu mai raspund la curier sau, mai grav, nu ridica coletul de la curier si piesa defecta va reajunge la tine.

            ATENTIE: ECU-ul vechi trebuie clonat, iar datele mutate pe noul ECU (ideal ar fi sa achizitionezi acelasi cod ca pe capacul ECU-ul tau); clonarea mai inseamna 100 lei, pe o diagnoza STAR.

            Odata clonarea efectuata,pe ECU-ul achizitionat din Germania, imediat s-a simtit o ameliorare: motorul toarce rotund, nu mai miroase a benzina arsa, nu mai intrerupe in mers. In schimb dimineata, la 5/6 Grade cat sunt in Iasi, tot greu pornea, la a 3-a sau a 4-a cheie.
            Deci rezolvasi partial problema.

            Mergand mai departe pe fir, am gasit o firma care produce aceste celebre debitmetre.
            Se numeste - RICKIM ELECTRONIK GMBH si are sediul in Germania. Au deasemenea mgazin on-line pe Ebay.

            Cum am ajuns la concluzia ca este doar problema debitmetrului ?
            - pedala de acceleratie sau actuator sau orice legat de acceleratie apare pe tester. Nu este si cazul meu, care am doar Sonda Lambda ca si defect memorat. Din acest motiv, nicio ameliorare cu clapeta de acceleratie noua (care si ea a avut nevoie de adaptare in prealabil).
            - Sonda Lambda este doar un semnalizator sau un marker. El semnaleaza o problema la amestecul de carburant. Adevarat ca se poate defecta, dar dintr-un tester modest se poate vedea daca are sau nu are tensiune acest tip de piesa. In cazul W168-ului meu, exista 2 senzori de oxigen. Amandoi lucrau, conform datelor de diagnoza.
            - debitmetru: temperatura masurata in aerul de admisie era de 38 Grade Celsius, cand in hala, cu un termometru uzual erau doar 16-18 Grade Celsius. Deci un decalaj consistent
            De aici si problema: necitind o temperatura corespunzatoare realitatii, amestecul este bogat, bujiile umede.

            Eu am comandat aceasta piesa si sunt ferm convins ca voi rezolva probema.

            PS - bypass la debitmetru rezolva deasemenea problema partial. Similar si rezistente puse intre pini, precum exista celebrele filme de pe Youtube. Am incercat cu o rezistenta, apoi cu 2 rezistente. Doar ameliroare, nu rezolvare problema.


            Succes tuturor !
            1963 Simson SR2E
            1990 Mercedes W124 250d
            2001 Mercedes W210 200K
            2005 Mercedes W211 220cdi
            2018 Suzuki Baleno

            Comment


            • #7
              Originally posted by george_b_20 View Post
              - debitmetru: temperatura masurata in aerul de admisie era de 38 Grade Celsius, cand in hala, cu un termometru uzual erau doar 16-18 Grade Celsius. Deci un decalaj consistent
              De aici si problema: necitind o temperatura corespunzatoare realitatii, amestecul este bogat, bujiile umede.
              Salutare!
              Spune-mi te rog, valorile temperaturii masurate in admisie ai observat-o pe diagnoza? Diagnoza multimarca sau STAR?
              Originally posted by george_b_20 View Post
              Eu am comandat aceasta piesa si sunt ferm convins ca voi rezolva probema.
              Ce anume ai comandat? Lamelele?
              Last edited by cezarkage; 10-09-2018, 07:27 AM.
              W168 or nothing!

              Comment


              • #8
                Salut,

                Am facut aceasta verificare cu 3 testere: unul Star, unul Delphi si un Autocom (efectiv pe toti pe care-i stiam ca pot face o diagnoza si sunt profesionisti, i-am adus la moaste :-).
                La toate 3 diagnoze, valorile temperaturilor masurate in admisie, erau foarte - foarte departe de realitate. De aici si amestecul aiurea.

                Eu am comandat un debitmetru nou-nout. Se deface placa si se vad pinii cum ies pe partea cealalta a placii. Se desprind (ai nevoie de un electronist) si se desfileteaza 2 suruburi.

                Exista si o firma in Bucuresti, Denko se numeste (ii gasesti cu un mic search pe Google); acestia doar schimba lamelele. 2 lamele de inlocuit la dansii costa aprox. 600 lei, tva inclus.

                Eu am cumparat debitmetru nou, de la Rickim Electronic din Germania; Am dat aprox. 650 lei (transport: 40 EUR, piesa 89 EUR, curs de schimb Visa). Poti face achizitia direct de pe Ebay.
                1963 Simson SR2E
                1990 Mercedes W124 250d
                2001 Mercedes W210 200K
                2005 Mercedes W211 220cdi
                2018 Suzuki Baleno

                Comment


                • #9
                  Daca esti interesat de aceeasi achizitie ca si mine:

                  - intra pe Ebay.de

                  - cauta LMM Sensor (acronim "Luftmengenmesser Sensor" - senzor debit masa de aer in romana) Mercedes W168.

                  - vezi anuntul celor de la Rickim Electronik Gmbh (poti sa-i cauti si pe Google, au si site de prezentare).

                  Citeste cu atentie descrierea - oamenii detaliaza si erorile care pot fi remediate, precum si pe ce tip de model A Class W168 se potriveste acest debitmetru.
                  Descrierea este in germana, dar te descurci cu Google Translate.

                  Bafta !
                  1963 Simson SR2E
                  1990 Mercedes W124 250d
                  2001 Mercedes W210 200K
                  2005 Mercedes W211 220cdi
                  2018 Suzuki Baleno

                  Comment


                  • #10
                    Salutare.
                    Multumesc pentru informatii! Am gasit anuntul. Tind sa cred din ce in ce mai mult ca asta e varianta corecta de rezolvare a problemei iar pretul nu este unul mare! Vanzatorul fiind din UE, scapi si de taxele vamale. Comanda ai facut-o pe Ebay, sau ai contactat vanzatorul separat pentru a le da detalii despre masina/ECU in ideea de a se potrivi debitmetrul cu ECU?
                    Ne poate spune cineva daca cele doua suruburi care vin desfacute sunt torx? Am gasit o poza, dar nu imi dau seama.
                    Attached Files
                    Last edited by cezarkage; 10-10-2018, 08:42 AM.
                    W168 or nothing!

                    Comment


                    • #11
                      Toate suruburile sunt torx!
                      Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by cezarkage View Post
                        Salutare.
                        Multumesc pentru informatii! Am gasit anuntul. Tind sa cred din ce in ce mai mult ca asta e varianta corecta de rezolvare a problemei iar pretul nu este unul mare! Vanzatorul fiind din UE, scapi si de taxele vamale. Comanda ai facut-o pe Ebay, sau ai contactat vanzatorul separat pentru a le da detalii despre masina/ECU in ideea de a se potrivi debitmetrul cu ECU?
                        Ne poate spune cineva daca cele doua suruburi care vin desfacute sunt torx? Am gasit o poza, dar nu imi dau seama.
                        Comanda am facut-o de pe Ebay, chiar zilele aceastea trebuie sa-mi ajunga coletul. M-am asigurat (printr-un mesaj anterior plasarii comenzii) ca piesa este nou-nouta, nu remanufacturata. Plata am facut-o cu Paypal.
                        Asa cum a indicat si colegul Laur, toate sunt suruburile sunt torx.

                        Pinii semnalati de tine in fotografie sunt pinii debitmetrului, care in mod normal iese pe partea cealalta a placii.
                        1963 Simson SR2E
                        1990 Mercedes W124 250d
                        2001 Mercedes W210 200K
                        2005 Mercedes W211 220cdi
                        2018 Suzuki Baleno

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by LauLaur View Post
                          Toate suruburile sunt torx!
                          Am bagat foarte multi bani in aceasta masina (piese schimbate inutil + manopera aferenta), comparativ cu valoarea ei de piata. Colegul Laur, stie caci m-am mai conversat cu dansul prin mesaje.

                          Am facut-o din simplul motiv, caci e facuta cadou cuiva drag si pentru mine era foarte important sa-i dau acestei masini de capat. Chiar ma gandisem initial s-o dau la remat...Dar am zis sa-i dau o sansa.

                          In tot parcursul acestei istoarioare din viata mea, am discutat cu multi electronisti, care s-au confruntat cu astfel de probleme pe W168. Toti imi spuneau acelasi lucru - "gaseste o masina, careia sa-i auzi motorul dimineata pe racoare". Problema este ca in dezmembrari nu gaseai decat piese de tip "loterie" - cel putin in Iasi, stiu persoane care sunt deja la al 4-lea, al 5-lea ECU+Debitmetru. Toti vanzatorii de pe OLX iti promit marea cu sarea.

                          Tot cei cu care m-am conversat, electronisti imi spuneau - sistemul nu a fost gandit rau de Mercedes, dar o "igiena" precara a masinii, in special la partea de filtru de aer, drumuri cu praf, dau acest simptom de ardere aiurea a carburantului, prin acest debitmetru caruia lamelele o iau efectiv razna.
                          1963 Simson SR2E
                          1990 Mercedes W124 250d
                          2001 Mercedes W210 200K
                          2005 Mercedes W211 220cdi
                          2018 Suzuki Baleno

                          Comment


                          • #14
                            Tot cei cu care m-am conversat, electronisti imi spuneau - sistemul nu a fost gandit rau de Mercedes, dar o "igiena" precara a masinii, in special la partea de filtru de aer, drumuri cu praf, dau acest simptom de ardere aiurea a carburantului, prin acest debitmetru caruia lamelele o iau efectiv razna.
                            Salut!
                            Singurul lucru rau gandit, a fost amplasarea debitmetrului. Adica incorporarea in ECU si plasarea lui la aprox 10 cm de furtunul de recirculare a gazelor de carter(furtun care aduce gaze de evacuare si vapori de ulei). Am vazut cateva debitmetre si nici unul nu avea praf pe lamele, in schimb ulei si funingine da... Dupa parerea mea asta e ceea ce duce la deteriorarea lui in proportie de 80%.
                            Eu sper sa rezolvi problema si sa te bucuri de masinuta(sau cine o conduce), e "fun to drive". Si totodata, ar fi foarte util un feedback. Sunt multi care au problema asta, insa putini au avut curajul sa incerce reparatia.
                            Toate cele bune!
                            Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                            Comment


                            • #15
                              Salut Laur,


                              Mersi inca o data pentru tot !

                              Atasez o poza cu pachetul din Germania ajuns dupa aprox. 1 saptamana.

                              Dupa cum se vede, totul nou, sigilat si ambalat corespunzator.
                              Confirm faptul ca piesa era noua.

                              Eroare sonda lambda - bye, bye :-)


                              Sper ca postul asta sa fie de folos multora cu problemele celebre ECU si debitmetru.

                              Cat despre bucuria de a o conduce; placerea revine socrului meu caruia i-o facusem cadou. Pentru mine faptul ca o "rezolv" pe aceasta masina (si nu pe alta) e o mare realizare.


                              Bafta !
                              Attached Files
                              1963 Simson SR2E
                              1990 Mercedes W124 250d
                              2001 Mercedes W210 200K
                              2005 Mercedes W211 220cdi
                              2018 Suzuki Baleno

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF