Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Alternatorul sau bateria???

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Am citit cã mulți au avut probleme cu fulia alternatorului, asta suspectez și la mașina mea pentru cã în mers cînd motorul se tureazã am tensiune ok pe baterie și chiar și cu consumatori mari. La ralanti și foarte puțin în mers, se aude un sunet, un șuierat cu o tonalitate mult mai ridicatã decît sunetul produs în general de rulmenții uzați. Este posibil ca sunetul sã provinã de la fulie sau de la alt element antrenat de cureaua de accesorii. Mașina are climatizare și funcționeazã ok.
    A180 2.0 CDI SAND DUNE BEIGE

    Comment


    • #32
      Originally posted by Black&Silver View Post
      Am citit cã mulți au avut probleme cu fulia alternatorului, asta suspectez și la mașina mea pentru cã în mers cînd motorul se tureazã am tensiune ok pe baterie și chiar și cu consumatori mari. La ralanti și foarte puțin în mers, se aude un sunet, un șuierat cu o tonalitate mult mai ridicatã decît sunetul produs în general de rulmenții uzați. Este posibil ca sunetul sã provinã de la fulie sau de la alt element antrenat de cureaua de accesorii. Mașina are climatizare și funcționeazã ok.
      Aceeasi problema o intampin si eu de o saptamana de cand m-a prins o ploaie zdravana. Nu am ajuns la mecanic sa verific... Sper totusi sa fie una din role...
      W168 or nothing!

      Comment


      • #33
        Buna ziua!Am nevoie de ajutor...dupa ce am trecut cu masina prin apa,destul de maricica(vreo 30 cm),mi se aprinde martorul baterie pe bord si bineinteles ca a cazut si servo.In afara de asta are si un zgomot ciudat la relanti.Am crezut initial ca e cureaua de la alternator,dar am schimbat-o acum doi ani .Am intrebat un mecanic si mi-a zis ca probabil s-a ars alternatorul...

        Comment


        • #34
          Dupa trecerea prin apa si eu as zice ca s-a dat naiba alternatorul.
          Intr-adevar alternatorul se afla pe partea dreapta a masinii in partea de jos, iar trecerea printr-o apa de 30 de cm chiar si fara viteza cred ca pune in pericol alternatorul...

          Comment


          • #35
            La al meu A180 am permanent tensiunea masurata pe baterie de 12-12,2V. Indiferent de consumatori tensiunea e constanta dar nu asigura incarcarea nominala astfel incit bateria o incarc periodic. Alternatorul are montat pe el regulatorul de tensiune sau e circuit separat la acest model? Am un usor sunet de role din cind in cind, intinzatorul are acel sunet specific de rezonanta sub 1000 rpm, dar avind in vedere ca nu este crestere de tensiune odata cu cresterea turatiei suspectez regulatorul de tensiune. Martorul din bord pentru incarcare nu este aprins, a fost anterior dar s-a rezolvat in service a fost intrerupt firul de pe alternator care comunica cu ECU si cluster. Pina sa demontez alternatorul de pe masina am posibilitatea sa masor in alte puncte ca sa gasesc cauza incarcarii deficitare?
            A180 2.0 CDI SAND DUNE BEIGE

            Comment


            • #36
              Salut!
              Un alternator sanatos tine tensiunea pe la 14,3 v. E clar ca al tau e obosit si se impune o revizie...Regulatorul il gasesti in alternator, e piesa care contine si periile(carbunii).De masurat, la modelul tau, cred ca doar pe baterie(sper sa nu ma insel). Insa nu strica sa verifici si punctele de legare la masa. Adica sa masori intre + si diferite puncte de legare(in principal intre plus si motor). Astfel vezi daca tensiunea e aceeasi.
              Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

              Comment


              • #37
                Originally posted by Black&Silver View Post
                dar avind in vedere ca nu este crestere de tensiune odata cu cresterea turatiei suspectez regulatorul de tensiune.
                Daca nu este crestere de tensiune odata cu cresterea turatiei motorului, de ce suspectezi regulatorul de tensiune? Treaba regulatorului este sa mentina tensiunea constanta oricat de mare ar fi turatia motorului.
                No malfunction

                Comment


                • #38
                  georgealinel
                  Nu ai fost atent...: "intinzatorul are acel sunet specific de rezonanta sub 1000 rpm, dar avind in vedere ca nu este crestere de tensiune odata cu cresterea turatiei suspectez regulatorul de tensiune." Colegul se referea la faptul ca nu-i intinzatorul defect, pentru ca nu-i patineaza cureaua.
                  Si altceva, treaba regulatorului de tensiune este sa mentina tensiunea constanta atunci cand consumul creste, nu cand creste/scade turatia. Asta tradus inseamna ca daca stai cu masina la ralanti si ai incarcarea de 14V(spre exemplu), in momentul in care adaugi consumatori(lumini, ventilatie, etc), incarcarea se mentine la aproximativ aceeasi valoare.
                  Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                  Comment


                  • #39
                    Cata eleganta. Nu numai ca n-am fost atent dar sunt cam paralel cu electricitatea asta. Multumesc pentru rabdarea de a explica, LauLaur.
                    No malfunction

                    Comment


                    • #40
                      Suspectez de fapt si alternatorul ca si masină electrica dar si regulatorul. Paradoxal suspiciunea e mai mare pe regulator pentru că si la consumatori mari se mentine incarcarea deci se redresează toate cele trei faze. Daca ar lucra in două faze ar cadea brusc tensiunea odata cu cresterea puterii absorbite de consumatorii mari, regulatorul poate mentine constantă tensiunea prin "taierea" din tensiunea de intrare care trebuie sa fie mai mare decit cea de iesire. Din pacate nu am o schema electrica a masinii doar plansele din Autodata si nu e chiar documentata partea de incarcare. Avind in vedere accesul deficitar speram sa pot trage niste concluzii anterior demontarii de pe masina. Punctele de masa sunt ok, tot circuitul de masa e la acelasi potential, din pacate nu-mi ramine decit sa astept momentul oportun cind sa pot sa ma lipsesc pentru niste zile de masina, sa o pun pe rampa si sa dau jos alternatorul probabil si rolele. Am vazut ca intinzatorul se poate da jos doar prin demontarea sau coborirea motorului, credeti ca e posibil sa se fi slabit arcul sau rezonanta apare datorita curelei care banuiesc ca s-a alungit ( masina are 9 ani si 75k reali, cureaua presupun ca e cea de fabrica)?
                      A180 2.0 CDI SAND DUNE BEIGE

                      Comment


                      • #41
                        Sunt mici sansele ca alternatorul(infasurarile sau puntea) sa fie cu bubite, mai ales daca nu a primit "ajutor" din exterior(daca a facut baie, sansele cresc, nu mai sunt asa mici ). Asa ca, iti ramane decat sa ridici masina, iei codul alternatorului(nu cel OEM, codul de producator) si-ti comanzi regulatorul si bucsa(se schimba usor si e pacat sa n-o schimbi).
                        In poza, un exemplu pentru codul care trebuie citit: alternator-mercedes-a140-w168-a0121544502-75a2251c91c08363d6-0-0-0-0-0.jpgValeo SG9B037.
                        Referitor la intinzator, vezi cat de bine e intinsa cureaua, iarasi, putin probabil sa aiba probleme. A-ul meu are 21 de ani, cu intinzator original. In schimb, rolele si cureaua se cer schimbate mai des.
                        Spor si timp sa ai!
                        Last edited by LauLaur; 05-03-2019, 16:31 PM.
                        Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                        Comment


                        • #42
                          Multumesc,
                          Asa sper si eu, masina am luat-o cu aceste probleme +altele care le-am rezolvat, deci nu stiu prin ce a trecut, acum am in plan o revizie completa pe tot ce tine de accesorii, azi a inceput sa scoata niste sunete ciudate din fulia alternatorului, sper eu in idee ca ar fi mai bine sa fie ea decit rolele + o chestie ciudata, mi-a aprins in mers spira, apoi a stins-o , iar s-a aprins, apoi martorul de incarcare si s-au stins ambele. Am cautat si aici si pe net si in carte, vad ca nu are legatura martorul decit cu releul si bujiile, in schema am gasit legatura cu circuitul de monitorizare a incarcarii, sper sa fie legat tot de incarcare ca e chiar prea mult ritmul in care apar defectiunile, cam multe pt ani si mai ales km. Bonus e nevoia de miini de pianist cam pentru orice interventii, motorul mult prea voluminos pentru spatiul de sub capota si dintre lonjeroane. Din experienta voastra, ce se intimpla cu ambreiajul fuliei, el ar trebui sa lucreze ca un clichet, sa permita tractiunea pe sensul de antrenare si sa permita un recul netransmis care ax la frina de motor. Cred ca nu am mai gasit un model care sa aibe o frecventa asa mare de defect la aceasta piesa, ajunge sa frineze miscarea si pe directia de rotatie a curelei sau ce altceva pateste?
                          Last edited by Black&Silver; 05-03-2019, 20:09 PM.
                          A180 2.0 CDI SAND DUNE BEIGE

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Black&Silver View Post
                            La al meu A180 am permanent tensiunea masurata pe baterie de 12-12,2V. Indiferent de consumatori tensiunea e constanta dar nu asigura incarcarea nominala astfel incit bateria o incarc periodic. Alternatorul are montat pe el regulatorul de tensiune sau e circuit separat la acest model? Am un usor sunet de role din cind in cind, intinzatorul are acel sunet specific de rezonanta sub 1000 rpm, dar avind in vedere ca nu este crestere de tensiune odata cu cresterea turatiei suspectez regulatorul de tensiune. Martorul din bord pentru incarcare nu este aprins, a fost anterior dar s-a rezolvat in service a fost intrerupt firul de pe alternator care comunica cu ECU si cluster. Pina sa demontez alternatorul de pe masina am posibilitatea sa masor in alte puncte ca sa gasesc cauza incarcarii deficitare?
                            Mai nou Mercedes a implementat un sistem care mentine tensiunea nu mai jos de 12,2 V si in functie de consumatori creste doar in functie de cat are nevoie.
                            Acesta este un lucru bun facut,in acest fel,bateria tine mult mai mult ,nefiind incarcata tot timpul la 14,2 V...
                            Faceti proba cu ventilatia la maxim,veti vedea cum creste tensiunea...
                            De ce o incarci bateria pe redresor,nu mai porneste sau doar ca are tensiunea de 12,2 V?
                            Sa nu ai bateria veche...
                            Din moment ce nu ai eroare la incarcare,nu are rost sa iti faci probleme,numai daca nu porneste
                            Alternatorul la Mercedes,este gestionat de ECU si stie ce face si cand are probleme

                            Comment


                            • #44
                              Bateria e luata in toamna, Bosch silver, 72Ah. Dupa citeva zile de utilizare scade tensiunea de nu pot porni dupa ce scot masina din garaj si o opresc repede. In rest daca am radio pornit fileaza displayul, cu meniul de monitorizare, unde apare tensiunea bateriei, in timpul pornirii scade tensiunea pt 1-2 secunde la 9V. Am un charger destul de destept, cu el am observat ca diferenta de la ce incarca alternatorul la capacitatea full a bateriei e de 34Ah, deci am o jumatate de baterie. Am spus anterior ca tensiunea de pe baterie sta aprox constanta indiferent de consumatori. Cu sistemul de incarcare de care zici tu, ce faci iarna cind masina sta in frig si bateria a fost incarcata pe jumatate, are efect de imbatrinire si capacitatea se reduce drastic datorita frigului. Solutia se utilizeza la laptopuri dar la masini, oricit ar fi de destept ecu, nu stie de prognoza meteo si cit va sta masina nepornita. e posibil sa fie cum zici tu in mare dar sa nu fie o prezentare completa, Sub 13,8V pe perioada de incarcare bateria e departe de capacitatea nominala, 14,2 e un compromis cu durata de viata, 14,8 chiar 15V se utilizeaza la incarcari rapide. Ideea e sa se scada curentul de incarcare pe masura ce tensiunea de la borne creste. In baterie incarcarea o face curentul nu tensiunea, de exemplu o baterie aproape decedata nu va lua curent aproape de loc la 15V, poate sta de ordinul zileleor asa si degeaba, o duci spre 40-50V si incepe incarcarea dupa care curentul creste tot mai mult pe masura ce rectia chimica se desfasoara si trebuie limitat curentul prin scaderea tensiunii.
                              A180 2.0 CDI SAND DUNE BEIGE

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Black&Silver View Post
                                Din experienta voastra, ce se intimpla cu ambreiajul fuliei, ajunge sa frineze miscarea si pe directia de rotatie a curelei sau ce altceva pateste?
                                O fulie defecta "scapa", adica "ambreiajul" din interiorul ei nu mai e capabil sa o blocheze la maxim pe directia de rotatie. In consecinta turatia alternatorului scade si implicit si tensinea de incarcare. Alaturi de asta, apar zgomote si vibratii ale curelei(date de faptul ca fulia se invarte cu socuri). Zgomotele pot fi "usoare" sau "pe loud". Personal le-am experimentat doar "pe loud", adica zgomot metalic asurzitor. Zgomotul a tacut relativ dupa cateva opriri/porniri dar in mers se simteau socurile(atunci cand "agata" fulia ), martorul incarcarii facandu-mi cu ochiul din bord.
                                Un video cu vibratii/zgomote, before/after. https://www.youtube.com/watch?v=Jjw3qMDcwgs
                                Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF