Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Zgomot la pornire dimineata w169 (A150)

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zgomot la pornire dimineata w169 (A150)

    Salut,
    De cand a dat frigul, dimineata, la pornire, motorul scoate un zgomot ciudat: tzac-tzac-tzac, ritmic. Dupa aproximativ un minut, cand turatia scade sub 1000 ture dispare si zgomotul. Sa fie oare tachetii? Ce altceva ar mai putea face asa de ritmic ca banuiesc ca vreo rola sau vreo fulie nu ar face asa. Se aude numai de afara. Inautru, liniste.
    Mentionez ca masina este din 2006, are 20.000 km, am achizitionat-o din Germania anul trecut, de la reprezentanta din Duseldorf, iar in mai i-am facut revizia "service B" la 17.000 km la Casa Auto. S-au schimbat filtrele, uleiul si lichidul de frana. Ulei Mobil 1 0W40 conform caietului de service.
    Am intrebat la service si mi-au zis ca asa fac toate cand e frig, ca sunt tachetii si ca dureaza putin pana ajunge uleiul la ele.
    Eu vreau insa un raspuns pertinent si m-am decis sa vi-l cer voua.

    Va multumesc

  • #2
    Originally posted by nvmirel View Post
    Salut,
    De cand a dat frigul, dimineata, la pornire, motorul scoate un zgomot ciudat: tzac-tzac-tzac, ritmic. Dupa aproximativ un minut, cand turatia scade sub 1000 ture dispare si zgomotul. Sa fie oare tachetii? Ce altceva ar mai putea face asa de ritmic ca banuiesc ca vreo rola sau vreo fulie nu ar face asa. Se aude numai de afara. Inautru, liniste.
    Mentionez ca masina este din 2006, are 20.000 km, am achizitionat-o din Germania anul trecut, de la reprezentanta din Duseldorf, iar in mai i-am facut revizia "service B" la 17.000 km la Casa Auto. S-au schimbat filtrele, uleiul si lichidul de frana. Ulei Mobil 1 0W40 conform caietului de service.
    Am intrebat la service si mi-au zis ca asa fac toate cand e frig, ca sunt tachetii si ca dureaza putin pana ajunge uleiul la ele.
    Eu vreau insa un raspuns pertinent si m-am decis sa vi-l cer voua.

    Va multumesc
    De regula ,jocurile in functionare se stabilesc la temperaturi de 18-20 grade
    Atunci cand temperatura scade aproape de zero sau sub zero ,otelurile se contracta si deci jocurile se maresc ,pot iesi pentru un scurt timp ,cat uleiul ajunge la mecanismul respectiv sa preia acele jocuri,pot iesii din toleranta si genera acele sunete de care zici tu. Deci baietii de la service au dreptate.
    Acum cred ca depinde si de ulei ( vascozitate),ca unul cu vascozitate mare ajunge mai greu iar unul cu v mica ajunge mai repede.Foloseste uleiul de iarna recomandat.

    steen

    Comment


    • #3
      Salut,

      din cate stiu eu, uleiul intra pe tot circuitul de ungere in maxim 10 secunde de la pornirea motorului. Nu stiu cum este la modelul tau, dar poate te ajuta sa stii ca la un W68 170cdi (2001), la pornirea la -10 grade C "galagia" dispare foarte repede, deci cu mult inainte de a scadea turatia idle la valoare nominala (in jur de 750 rpm). Un minut mi se pare foarte mult, iar referitor la explicatiile si calitea interventiilor celor de la Casa Auto... ai mare grija. ""Meseriasii" de acolo sunt niste nemernici. A patit-o cu ei.

      Asa cum a spus si steen, conteaza foarte mult si tipul uleiului. O alta idee ar fi sa verifici nivelul acestuia, chiar daca martorul specific de la bord nu se aprinde.
      Eu tot Mobil1 10W40 am (dar pentru diesel) si este ok pentru, de exemplu, -10 grade C.
      Iti recomand o verificare suplimentara la un alt service. Poate este ceva simplu, gen scut care intra in rezonanta la turatia ceva mai ridicata a motorului, datorata pornirii la rece.

      Numai bine!
      The stars will light my way

      Comment


      • #4
        Salut si un an nou mai bun tuturor!
        Va multumesc amandurora pentru raspunsurile prompte si documentate tehnic. Am verificat nivelul uleiului si este OK, in limite adica.
        Dar, am ascultat mai bine si nu cred ca tachetii scot zgomotul acela deoarece el se repeta cu o frecventa destul de mica. Adica face ca un metronom, pot sa numar cam 2-3 pe secunda ori tachetii la 1000 turatii se misca mult mai repede. Din ce am citit pe forumuri dedicate MB am inteles ca asa ar trebui sa faca pompa responsabila cu injectia sau chiar injectia in sine. Raportul de 11,5:1 necesita o presiune mare in rampa si din aceasta cauza ar face asa. Ciudat este ca pana acum, pana sa vina frigul, nu am auzit zgomotul acesta. E posibil ca asa sa faca motoarele astea pe benzina mai mici, generatie noua.
        In fine, orice alt sfat e binevenit sau recomandati-mi, va rog, un "doctor" de MB. Eu sunt din Bucuresti si ma pot deplasa oriunde in oras pentru o investigatie.

        Numai bine!

        Comment


        • #5
          Gata, am rezolvat-o. Am fost la Casa Auto unde, dupa o scurta inspectie a unuia dintre mecanici, verdictul a fost clar: cureaua de accesorii !?!?!?! o chestiune intalnita din ce in ce mai des. Din cauza calitatii (indoielnice) a cauciucului, acesta isi modifica proprietatile in prezenta frigului in sensul ca se contracta si astfel partea plana, nu cea cu dinti, nu mai calca uniform pe rola si scoate tot felul de sunete de la "miorlait" la chitzait si tzacanit (in cazul meu). S-a rezolvat in 2 minute cu talc pe cele 2 fete ale curelei. Solutia este una temporara dar macar stiu ca nu este vreun rulment sau vreo rola defecta. O sa imi cumpar un flacon cu talc si atunci cand o mai aud o s-o tratez ca "pe un bebelus".
          Mecanicul mi-a mai zis ca la A-Klasse trebuie sa te astepti la probleme cu curelele sau cu rolele din cauza pozitionarii prea jos a ansamblului si a prafului de pe strazile patriei.
          Multumesc celor care au raspuns promt dar si celor care doar au citit despre problema
          mea.
          Se poate inchide.
          Last edited by nvmirel; 01-22-2009, 09:52 AM.

          Comment

          Working...
          Logan | Dacia Logan |Anulare DPF