Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

"scartaiala" - motive multiple?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "scartaiala" - motive multiple?

    Salutare lume buna.

    Revin dupa foarte mult timp pe forum cu o intrebare la care as dori sa ma ajutati sa ii gasesc raspunsul.

    Descriere problema
    As cum spune si titlul generic "scartaiala". Apare la pornire dupa o perioada de stationare mai mare de 3-4 ore. Dispare dupa 3-5 minute de condus (sau stationat).

    Actiuni intreprinse in vederea eliminarii problemei
    - schimbat brat intinzator cu rolele aferente lui
    - schimbat fulie alternator (alternatorul functioneaza perfect, fara probleme la rulmenti)
    - schimbat curea accesorii

    Concluzii personale
    - posibiliate ca fulia de la AC sa fie defecta (nu are joc si pare sa functioneze in parametri - dar nu se stie)
    - posibilitate ca pompa de apa sa fie blocata sau sa mearga greu (nu am cunostinte mecanice in detaliu - dar incerc sa imi fac o logica in capul meu)

    Alte detalii
    - sunt la a doua curea schimbata in 10.000km (precedent s-a rupt), cu aceleasi simptome de scartaiala
    - am gasit in canalele fuliei de la AC "dinti" de la curea
    - apa sta la aproximativ 70grade (chiar si pe autostrada la 120-130km/h) mai tot timpul si urca la 80grade cand sunt prin in trafic (nu stiu daca e in detaliu relevant dar am zis sa il pun oricum)

    Ce parere aveti? Ce at trebuisa incerc sa schimb prima oara ca sa elimin pe rand posibilele cause?

    Posibil sa fi omis detalii. Imi cer scuze si voi raspunde cat mai prompt.

    Masina: A180 CDI Avantgarde CVT 2005 (Septembrie)

    Multumesc anticipat pentru timpul acordat.
    Last edited by andreyu30; 12-21-2017, 16:16 PM. Reason: gramatica

  • #2
    Salut!
    Da cureaua jos si porneste motorul. Vezi daca mai scartaie...
    Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

    Comment


    • #3
      Originally posted by LauLaur View Post
      Salut!
      Da cureaua jos si porneste motorul. Vezi daca mai scartaie...
      Voi incerca asta. Dar dupa sarbatori. Eu unul nu as putea face asta si un mecanic nu gasesc liber acum. Oricum asta ar insemna sa o las peste noapte la el si primul lucru care sa il faca e sa scoata cureaua (daca nu a scos-o peste noapte) si sa porneasca.

      Comment


      • #4
        Daca zgomotul persista si fara curea e cazul sa cauti in alta parte.
        Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

        Comment


        • #5
          Originally posted by andreyu30 View Post
          Salutare lume buna.

          Revin dupa foarte mult timp pe forum cu o intrebare la care as dori sa ma ajutati sa ii gasesc raspunsul.

          Descriere problema
          As cum spune si titlul generic "scartaiala". Apare la pornire dupa o perioada de stationare mai mare de 3-4 ore. Dispare dupa 3-5 minute de condus (sau stationat).

          Actiuni intreprinse in vederea eliminarii problemei
          - schimbat brat intinzator cu rolele aferente lui
          - schimbat fulie alternator (alternatorul functioneaza perfect, fara probleme la rulmenti)
          - schimbat curea accesorii

          Concluzii personale
          - posibiliate ca fulia de la AC sa fie defecta (nu are joc si pare sa functioneze in parametri - dar nu se stie)
          - posibilitate ca pompa de apa sa fie blocata sau sa mearga greu (nu am cunostinte mecanice in detaliu - dar incerc sa imi fac o logica in capul meu)

          Alte detalii
          - sunt la a doua curea schimbata in 10.000km (precedent s-a rupt), cu aceleasi simptome de scartaiala
          - am gasit in canalele fuliei de la AC "dinti" de la curea
          - apa sta la aproximativ 70grade (chiar si pe autostrada la 120-130km/h) mai tot timpul si urca la 80grade cand sunt prin in trafic (nu stiu daca e in detaliu relevant dar am zis sa il pun oricum)

          Ce parere aveti? Ce at trebuisa incerc sa schimb prima oara ca sa elimin pe rand posibilele cause?

          Posibil sa fi omis detalii. Imi cer scuze si voi raspunde cat mai prompt.

          Masina: A180 CDI Avantgarde CVT 2005 (Septembrie)

          Multumesc anticipat pentru timpul acordat.
          Eu am schimbat si pompa de apa si toate piesele enumerate de tine mai sus. Sunt la a doua curea in 10 mii km si tot scartaie in special la rece .

          Comment


          • #6
            aceiasi problema a aparut si la mine cu scartiala asta cum imi pot da seama daca e vreo curea rupta banuiesc ca daca mi se rupea cureaua ramaneam fara lumini alternatorul nu ar mai fi incarcat..e posibil sa aiba si alta curea inafara celei de la alternator ? mentionez ca nu am aer conditionat

            Respectă regulile generale de postare!
            Last edited by Florin_WES; 04-15-2018, 17:38 PM.

            Comment


            • #7
              Vedeti sa nu fie descentrata vreo fulie de la compresor, alternator sau intanzator.
              2-3mm fac exact lucrul acesta.

              Stima!

              Comment


              • #8
                Problema scartaitului provine din role care au prea putina vazelina ! La mine era rola de ghidaj partea de jos . Am desfacuto am pus vazelina de rulmenti si uite asa am scapat de scartait! Este vorba de rola ina ce are f f putina vazelina ! O zi buna la toti si sper sa fie de ajutor

                Comment


                • #9
                  Salut!
                  O rola noua are exact cata vaselina ii trebuie. In momentul in care ajunge sa scartaie trebuie schimbata. Prietenii stiu de ce! Chiar daca ii pui vaselina, nu te baza pe asta. Mai devreme sau mai tarziu incepe circul. Care circ, consta in rola blocata si curea rupta(de obicei "cand ti-e lumea mai draga").
                  Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                  Comment


                  • #10
                    Salut, cred ca sunt putin cam offtopic, dar, cum pot avea acces la role fara a da jos motorul? Sau daca trebuie neapărat dat jos, cum se da?

                    Comment


                    • #11
                      Salut!
                      Ridici masina, dai scutul de sub alternator jos(daca are...) si te "bucuri"de spatiul dintre caroserie si motor. E mic, dar se pot schimba rolele. Datul motorului jos pentru a schimba rolele e duda coapta de mecanici isteti...
                      Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                      Comment


                      • #12
                        Banuiesc ca merge si cureaua schimbata in cazul asta, desi e mai greu de urmarit traseul ei, sau greșesc?

                        Comment


                        • #13
                          Eu le-am schimbat singur si nu pot spune ca este dificil.Pusul curelei la loc e un pic dificil, da. Scartaiala vad ca am si eu de vreo luna dar la mine e de la curea.
                          Cum am vazut asta?

                          Pai am luat niste cola intr-o seringa si am dat pe curea, pe partea care calca pe role. A incetat imediat scartaitul. Pe dedesubtul masinii am facut asta, nu pe sus.

                          Comment


                          • #14
                            Salutare tuturor!
                            Sa va spun cum s-a procedat ultima interventie de la masina mea. Deoarece treb uia schimbat si alternatorul pe langa role si curea, s-a desfacut prima data compresorul (a ramas suspendat in una din conducte dar cred ca se poate si fara a deconecta conductele) apoi s-a dat jos alternatorul. De asemenea s-au desfacut suruburile de la suportul din dreapta si motorul a mai coborat putin (pentru rola de sus probabil).
                            Fara compresor si alternator a fost loc berechet de schimbat rolele si cureaua.
                            De asemenea, alta data cand mi s-a schimbat cureaua si s-au gresat rolele mecanicul respectiv a reusit fara sa desfaca nimic decat suruburile rolelor, deci se poate.

                            Originally posted by Andrei95 View Post
                            Banuiesc ca merge si cureaua schimbata in cazul asta, desi e mai greu de urmarit traseul ei, sau greșesc?
                            Traseul curelei il gasesti aici plus alte informatii.
                            W168 or nothing!

                            Comment

                            Working...
                            Logan | Dacia Logan |Anulare DPF