Masina in cauza este un A180 CDI, W169, din 2005.
Problema cunoscuta la W169 - pe LCD.ul central dupa ce se incalzeste, moment cand se incalzesc pixelii si isi pierd din intensitate, ca aproape nu se mai vede nimic.
Initial, am incercat sa-l repar eu, aplicand ceva presiune pe banda de contacte in speranta ca voi mai reinvia din pixeli.
Asa ca m-am apucat sa-mi fac dintr-un umeras de sarma doua carlige de agatare sa pot scoate clusterul afara. Se gasesc la Mercedes carlige originale, care costa undeva la 20 euro + TVA.(cod pe original: MW140 589 02 33/00).Ele arata cam asa:
Eu le-am facut dintr-o sarma putin otelita, sursa de inspiratie fiind:
Apoi cobor volanul la maxim in jos, introduc cele doua carlige intre marginea clusterului si coaja de bord in zona unde sunt cele doua gauri pe laterale, cam ca in poza atasata:
, le indrept spre exterior sa se deblocheze si trag usor de ele pana iese clusterul.
Desfac mufa si cam gata operatiunea de scos clusterul.
Clusterul are pe spate 4 suruburi care trebuie desfacute pentru a avea acces la interior. Ca sa va vina mai usor, urmatiti clipul urmator:
In momentul cnd am ajuns la LCD, am aplicat o bucata de piele cu banda dubla adeziva pentru a face presiune pe placa de contacte cu LCD.ul in speranta ca isi va reveni. Din poze, sper ca va dati seama ce am facut.






Initial am pus doua bucati de piele, in speranta unei presari mai bune, dar nu a fost ok, cum se vede in poza:
Asa ca am renuntat la o bucata, am pus totul din nou, si parea ok. Dupa ce am pornit masina si caldura in ea, LCD.ul a inceput sa piarda din pixeli in continuare.
Deci varianta cu presiune pe placa a cazut.
Apoi am incercat o noua lipire cu aer cald a contactelor de placa, la un service GSM. In final, fara rezultat, ca o data ce se incalzeste placa, pixelii dispar.
Concluzie, cristalele din LCD sunt pe duca.
Ultima varianta, care a costat aprox. 100 euro (piesa+transportul+asigurare marfa fragila), a facut din Clusterul meu unul nou. Am cumparat un LCD nou, original BOSCH, exact ca cel original de pe masina.
Daca acest nou LCD va tine cat cel vechi, consider amortizata reparatia.
Daca aveti nevoie de ceva informatii, lamuriri, ma gasiti aici sau pe PM.
Iar daca ati gasiti o solutie de readucere la viata a pixelilor, va astept cu drag cu un raspuns!
Problema cunoscuta la W169 - pe LCD.ul central dupa ce se incalzeste, moment cand se incalzesc pixelii si isi pierd din intensitate, ca aproape nu se mai vede nimic.
Initial, am incercat sa-l repar eu, aplicand ceva presiune pe banda de contacte in speranta ca voi mai reinvia din pixeli.
Asa ca m-am apucat sa-mi fac dintr-un umeras de sarma doua carlige de agatare sa pot scoate clusterul afara. Se gasesc la Mercedes carlige originale, care costa undeva la 20 euro + TVA.(cod pe original: MW140 589 02 33/00).Ele arata cam asa:

Eu le-am facut dintr-o sarma putin otelita, sursa de inspiratie fiind:

Apoi cobor volanul la maxim in jos, introduc cele doua carlige intre marginea clusterului si coaja de bord in zona unde sunt cele doua gauri pe laterale, cam ca in poza atasata:

Desfac mufa si cam gata operatiunea de scos clusterul.
Clusterul are pe spate 4 suruburi care trebuie desfacute pentru a avea acces la interior. Ca sa va vina mai usor, urmatiti clipul urmator:
In momentul cnd am ajuns la LCD, am aplicat o bucata de piele cu banda dubla adeziva pentru a face presiune pe placa de contacte cu LCD.ul in speranta ca isi va reveni. Din poze, sper ca va dati seama ce am facut.






Initial am pus doua bucati de piele, in speranta unei presari mai bune, dar nu a fost ok, cum se vede in poza:

Asa ca am renuntat la o bucata, am pus totul din nou, si parea ok. Dupa ce am pornit masina si caldura in ea, LCD.ul a inceput sa piarda din pixeli in continuare.
Deci varianta cu presiune pe placa a cazut.
Apoi am incercat o noua lipire cu aer cald a contactelor de placa, la un service GSM. In final, fara rezultat, ca o data ce se incalzeste placa, pixelii dispar.
Concluzie, cristalele din LCD sunt pe duca.
Ultima varianta, care a costat aprox. 100 euro (piesa+transportul+asigurare marfa fragila), a facut din Clusterul meu unul nou. Am cumparat un LCD nou, original BOSCH, exact ca cel original de pe masina.
Daca acest nou LCD va tine cat cel vechi, consider amortizata reparatia.
Daca aveti nevoie de ceva informatii, lamuriri, ma gasiti aici sau pe PM.
Iar daca ati gasiti o solutie de readucere la viata a pixelilor, va astept cu drag cu un raspuns!
Comment