Salutare tututor!
Am achizitionat recent un A200 CDI manual 2005 pentru logodnica mea (si un mic guilty pleasure pentru mine, recunosc).
Fiind o masina relativ rara in configuratia pe care o doream (3 usi, diesel 140HP, manual, vario roof) dupa indelungate cautari singura pe care am gasit-o avea o problema cu ambreiajul si am decis sa risc si sa o iau fara sa o pot testa.
Acum masina se afla la un garaj si am nevoie de sfaturile voastre pentru a sti ce sa vorbesc cu baietii saptamana viitoare. Simptomele sunt destul de interesante si dupa ce rezolv problema voi descrie aici solutia in cazul in care pateste si altcineva asta.
Ca sa trecem la subiect, sa va dau informatiile:
- Kit-ul de ambreiaj + volanta + cilindru receptor au fost schimbate cu 15 mii km in urma.
- La prima inspectie, masina parea sa aiba sistemul de comanda a ambreiajului defect de vreme ce odata in viteza masina se misca din electromotor insa cu motorul pornit si ambreiajul apasat nu intra in nici o viteza.
- Sistemul hidraulic a fost inspectat (nu au fost constatate pierderi) si apoi aerisit insistent insa nu a iesit deloc aer, pare sa fie in regula.
- Am decis sa duc masina la service (~30km) planuind sa o conduc schimband fara ambreiaj folosind sincroanele si rev-matching. Am pornit in 1-a, am schimbat de 3-4 ori vitezele 2-3 (apasam ambreiajul oricum dar se simtea ca nu functioneaza).
- Apoi, progresiv, ambreiajul a inceput sa functioneze, initial fiind nevoie mai mica sa nimeresc turatia perfect ca sa intre in viteza iar apoi (~10 minute) dupa plecare a inceput sa mearga absolut normal in toate conditiile (mers, plecari de pe loc etc.). Ciudat, nu?
- Dupa ce am ajuns la garaj am facut o scurta pauza cu masina scoasa pe neutru (~1min) apoi am apasat ambreiajul, am selectat 1-a (intrat okay) apoi inainte sa apuc sa decuplez eu ambreiajul a inceput sa plece singura si s-a reintors in starea originala cu ambreiajul nefunctional.
Eu banuiesc cutia (furci, bolturi blocare, ulei vechi/prea gros etc.) sau o problema mecanica in interiorul clopotului (bolt de la cilindru receptor rupt/indoit, furca comanda deformata etc.)
Ce parere aveti? Orice idee/sfat ajuta.
Va multumesc in avans!
Am achizitionat recent un A200 CDI manual 2005 pentru logodnica mea (si un mic guilty pleasure pentru mine, recunosc).
Fiind o masina relativ rara in configuratia pe care o doream (3 usi, diesel 140HP, manual, vario roof) dupa indelungate cautari singura pe care am gasit-o avea o problema cu ambreiajul si am decis sa risc si sa o iau fara sa o pot testa.
Acum masina se afla la un garaj si am nevoie de sfaturile voastre pentru a sti ce sa vorbesc cu baietii saptamana viitoare. Simptomele sunt destul de interesante si dupa ce rezolv problema voi descrie aici solutia in cazul in care pateste si altcineva asta.
Ca sa trecem la subiect, sa va dau informatiile:
- Kit-ul de ambreiaj + volanta + cilindru receptor au fost schimbate cu 15 mii km in urma.
- La prima inspectie, masina parea sa aiba sistemul de comanda a ambreiajului defect de vreme ce odata in viteza masina se misca din electromotor insa cu motorul pornit si ambreiajul apasat nu intra in nici o viteza.
- Sistemul hidraulic a fost inspectat (nu au fost constatate pierderi) si apoi aerisit insistent insa nu a iesit deloc aer, pare sa fie in regula.
- Am decis sa duc masina la service (~30km) planuind sa o conduc schimband fara ambreiaj folosind sincroanele si rev-matching. Am pornit in 1-a, am schimbat de 3-4 ori vitezele 2-3 (apasam ambreiajul oricum dar se simtea ca nu functioneaza).
- Apoi, progresiv, ambreiajul a inceput sa functioneze, initial fiind nevoie mai mica sa nimeresc turatia perfect ca sa intre in viteza iar apoi (~10 minute) dupa plecare a inceput sa mearga absolut normal in toate conditiile (mers, plecari de pe loc etc.). Ciudat, nu?
- Dupa ce am ajuns la garaj am facut o scurta pauza cu masina scoasa pe neutru (~1min) apoi am apasat ambreiajul, am selectat 1-a (intrat okay) apoi inainte sa apuc sa decuplez eu ambreiajul a inceput sa plece singura si s-a reintors in starea originala cu ambreiajul nefunctional.
Eu banuiesc cutia (furci, bolturi blocare, ulei vechi/prea gros etc.) sau o problema mecanica in interiorul clopotului (bolt de la cilindru receptor rupt/indoit, furca comanda deformata etc.)
Ce parere aveti? Orice idee/sfat ajuta.
Va multumesc in avans!
Comment