E o chestie cam ciudata.
Inginerii cand proiecteaza, aleg un material mai bun pentru piesele mai greu accesibile. Pe de alta parte, electromotorul cred ca este considerat consumabil. Daca rationamentul meu a fost aplicat si de proiectantii MB AK, atunci dintii de pe roata dintata a bendixul ar trebui sa fie dintr-un otel mai prost, fata de dintii de pe coroana volantei. Asta-i 1.
2. Dintii bendixului intra intre dintii volantei. Super, dar nu e aplicabil mereu, pentru ca ei se pot ciocni. De fapt se vor ciocni in majoritatea cazurilor. Din acest motiv exista conul. Anume, dintii sunt conici (tesiti sau un pic ascutiti, cum preferati), astfel incat, sa poate sa intre unii intre altii, fara a se rupe sau a se ciocni intre ei. Iar in cazul in care ar venii unii in altii sa se "scurga" unul pe celalalt, pana cand se intra intr-un angrenaj perfect.
Pentru mine este ciudata aceasta problema pe care o aveti. In mod normal nu ar trebui sa existe.
Dintii de pe coroana volentei nu ar trebui sa fie rupti. Niciodata.
Singura posibilitate de uzura/rupere (dar incompleta), o vad atunci cand bendixului nu face cursa completa, iar angrenajul nu este complet "inchis" (dintii nu sunt complet intrepatrunsi, ci doar partial pe latimea, care de fapt e lungimea dintelui privita transversal pe roata). In acest caz efortul e mai mare si uzura e in consecinta, si este urmata de ruperea dintilor subtiati de efort si uzura.
Rezulta o posibilitate temporara, daca rezolvati problema cursei bendixului. Nu va tine mult dar ar trebui sa treceti iarna. Asta in cazul in care dintii bendixului mai pot intra in ramasitele dintilor coroanei volantei, (adica astia sa nu fie bonti).
Sper ca ati inteles ce-am vrut sa spun.
Inginerii cand proiecteaza, aleg un material mai bun pentru piesele mai greu accesibile. Pe de alta parte, electromotorul cred ca este considerat consumabil. Daca rationamentul meu a fost aplicat si de proiectantii MB AK, atunci dintii de pe roata dintata a bendixul ar trebui sa fie dintr-un otel mai prost, fata de dintii de pe coroana volantei. Asta-i 1.
2. Dintii bendixului intra intre dintii volantei. Super, dar nu e aplicabil mereu, pentru ca ei se pot ciocni. De fapt se vor ciocni in majoritatea cazurilor. Din acest motiv exista conul. Anume, dintii sunt conici (tesiti sau un pic ascutiti, cum preferati), astfel incat, sa poate sa intre unii intre altii, fara a se rupe sau a se ciocni intre ei. Iar in cazul in care ar venii unii in altii sa se "scurga" unul pe celalalt, pana cand se intra intr-un angrenaj perfect.
Pentru mine este ciudata aceasta problema pe care o aveti. In mod normal nu ar trebui sa existe.
Dintii de pe coroana volentei nu ar trebui sa fie rupti. Niciodata.
Singura posibilitate de uzura/rupere (dar incompleta), o vad atunci cand bendixului nu face cursa completa, iar angrenajul nu este complet "inchis" (dintii nu sunt complet intrepatrunsi, ci doar partial pe latimea, care de fapt e lungimea dintelui privita transversal pe roata). In acest caz efortul e mai mare si uzura e in consecinta, si este urmata de ruperea dintilor subtiati de efort si uzura.
Rezulta o posibilitate temporara, daca rezolvati problema cursei bendixului. Nu va tine mult dar ar trebui sa treceti iarna. Asta in cazul in care dintii bendixului mai pot intra in ramasitele dintilor coroanei volantei, (adica astia sa nu fie bonti).
Sper ca ati inteles ce-am vrut sa spun.
Comment