Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

probleme planetara scurta

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Userul katalin... are warn. Ramaneti la subiect, rogu-va.
    https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

    Comment


    • #17
      Originally posted by getablonda View Post
      OK, diagnosticul la service: pivotul.

      Când am ridicat-o pe cric, am fãcut testul englezului: bãgatã vitezã, se rotește roata, cu mâna, spre înainte și spre înapoi. Spune el cã dacã se poate mișca și dacã se aude și zgomot ca de metal pilit, este de la cuplarea incorectã la cutie și uzurã la cuplare.

      La mine se poate roti, pe un unghi de cam 30 de grade și se aude un zgomot ca de rulment spart.
      La voi cum e?
      Salut getablonda,
      Sigur a fost doar pivotul? Pe site-ul englezesc arata ca planetara mai are o rotita cu dinti in capat si o siguranta care tine planetara in diferential: http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.29.htm
      Attached Files
      No malfunction

      Comment


      • #18
        Salut din nou,
        Scuze, de fapt, aia nu e o rotita cu dinti, ci o bucata care s-a rupt (forfecat) in capatul planetarei...eu am schimbat simering si sunt curios daca planetara a fost bine pusa la loc. Trebuie sa desfac planetara. Nu-i asa ca e interesanta masina asta?
        No malfunction

        Comment


        • #19
          Salut,

          Da, pivotul a fost și doar atât (și doar el: nu l-au schimbat și pe cel din dreapta - cum mă așteptam, judecând mai ales după preț).

          Am înțeles acum că pivotul acela era pe ducă de mai demult, pentru că mașina era ușor zgomotoasă pe macadam sau pietriș, fără să fie evident.
          Acum mi se pare incredibil de liniște!

          Am citit de multe ori pe situl englezului ca să înțeleg ce vrea să zică. Teoria lui este că planetara poate ieși parțial din cutie, însă eu cred că nu mai este valabilă la 169: în primul rând, tot pe acolo se spune că noua planetară nu mai are capătul acela care s-a rupt, cel din poze. Deci nu mai este nici siguranța care intra în canal, deci nimic nu o mai ține în cutie decât geometria ei. Așadar, cum am văzut la mașina mea, planetara avea joc din cauză că geometria era stricată de pivotul defect.

          Încă ceva, am observat și o uzură accentuată pe exterior a anvelopei de iarnă, acum și la cea de vară.
          A good car is nothing without a good garage.
          Mercedes too.

          Comment


          • #20
            Schimba si pivotul celalalt, verifica si restul de articulatii, apoi refaci geometria. Doar asa sti ca ai scapat de o grija, altfel peste ceva timp o iei de la cap.
            Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

            Comment


            • #21
              Salut
              Ai dreptate getablonda, dupa cum scrie acolo la w169 nu mai are acea siguranta la cutie. Ai verificat cumva daca, dupa inlocuirea pivotului, planetara mai are joc? Simeringul e ok? Te intreb fiindca si in interiorul burdufului, unde e piesa aia cu bile, poate sa iasa axul planetarei din acea piesa. Cred ca englezii o numesc "Universal Joint". Acolo, din cate am observat, exista siguranta (circlip). Eu am de gand sa desfac ambele planetare si sa dau burdufurile la o parte, sa vad daca sunt in regula. Ei spun ca atunci cand scoti/bagi planetarele trebuie sustinut bratul inferior ca planetara sa nu iasa din jonctiune. La fel si daca inlocuiesti bielete sau altele pe-acolo. Eu am inlocuit un simering la reprezentanta si vad ca acum iar incepe sa curga ulei din cutie. Probabil planetara nu e asamblata corect in interior. Ma rog la Dumnezeu sa nu fie tociti dintii.
              No malfunction

              Comment


              • #22
                L-aș fi schimbat (pe celălalt pivot), dar cei de la Merc spun că nu-i nevoie. Ce să mai zic eu?
                Nu am insistat, am zis să merg pe mâna lor.
                Până acum se pare că au dreptate: cum spuneam, este incredibil de liniște.
                După schimbarea pivotului au refăcut și geometria.

                Într-adevăr, planetarele mai au acea siguranță la articulație, dar nu și la cutie. Deci, înțeleg că arborele poate culisa în cutie fără probleme.
                Cei de la service nu au găsit nimic la simering.
                A good car is nothing without a good garage.
                Mercedes too.

                Comment


                • #23
                  Buna seara colegi,
                  Astazi m-am hotarat sa schimb si eu simeringul de la cutia de viteze planetara scurta. Am cumparat simeringul de la reprezentanta Mercedes dar inlocuirea am facut-o la un service no-name unde m-a lasat sa privesc si sa pipai. Fiindca mi-am adus aminte de ce spunea getablonda cu faptul ca planetara are joc, am facut si eu proba la a mea. Ce sa vezi, acelasi fenomen ca si la getablonda. Planetara avea joc. Ciudat este faptul ca a iesit foarte usor din cutie cu toate ca are siguranta. Nu mai inteleg nimic. De ce are siguranta in cutie? Parca se spunea ca w169 nu mai are siguranta. In orice caz, dupa inlocuirea simeringului, si punerea planetarei inapoi, am constatat ca are acelasi joc. Cat timp era scoasa planetara, m-am jucat cu schimbatorul de viteze si mergea foarte usor. Dupa ce am bagat planetara in cutie si am montat totul am zis sa ma joc iar cu schimbatorul. Curios, nu mai mergea...agata sau nu mai intra. Cred ca e ceva in neregula cu planetara. Totodata, i-am spus mecanicului ca specialistii care regleaza unghiuri la roti mi-au spus ca nu se poate regla unghiul de fuga. Mecanicul acesta a constatat ca, daca slabesti cele trei suruburi care prind pivotul de bratul inferior, tot ansamblul se poate misca fata-spate...deci se poate regla unghiul de fuga. Doamne, ce bine e la service no name.
                  No malfunction

                  Comment


                  • #24
                    Scuze, am gasit o poza...se pare ca la planetara dreapta nu are siguranta, la stanga are: piesa nr 4 din imaginea atasata.
                    Attached Files
                    No malfunction

                    Comment


                    • #25
                      Cine imi poate explica cum montez interiorul planetarei dinspre cutie , cea scurta. Planetara s-a smuls, si am ramas cu bilele pe jos. Cea de la exterior stiu cum se pune dar aceasta culiseaza doar drept si nu intra sub nici o forma. A class w168 1.4i 2000.

                      Comment

                      Working...
                      Logan | Dacia Logan |Anulare DPF