Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

vid in rezervor!

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Intre timp am citit cam tot ce s-a scris pe aici referitor la acest subiect si desi mi-am lamurit o parte din intrebari, acum au aparut altele. Sper ca maine cand ma intorc sa nu fiu si mai nelamurit.
    Oricum intrebarea de 1000 de puncte este: De ce acest sistem de alimentare este atat de presurizat?
    Daca returul pentru rezervor se deschide la 3,5 atm, in rezervor ar trebui sa fie minim 2. De ce nu au prevazut o supapa care sa descarce sistemul, macar atunci cand motorul se opreste? Ia ganditi-va ce ar insemna sa scuturi o tigare in dreptul busonului cand il deschizi? De ce nu au scris nimic despre acest pericol?
    Am tot spus ca exista si scaderi de presiune. Evident ca ar trebui sa existe, dar fiind foarte mici nu se pot manifesta ca imediat sunt compensate de presiunea excedentara din rezervor...

    Felix o sa fac o incercare, dar doar pe o portiune mica de drum. Pur si simplu fara buson la rezervor.
    Chiar imi place masinuta asta!

    Comment


    • #47
      Tocmai si asta e ideea ca sistemul sa fie presurizat si vaporii condensati recuperati sa fie directionati spre combustie. Stiindu-se ca benzina este foarte volatila in stare libera (15%).
      A studiat neamtul problema pana i-a trecut prin cap sa faca un asa filtru. Personal nu l-am mai intalnit la nici o masina. Igenioasa treaba.

      Comment


      • #48
        Daca returul pentru rezervor se deschide la 3,5 atm, in rezervor ar trebui sa fie minim 2.
        Nu va ganditi acum ca pe retur sunt 3.5bar. Presiunea din tur, mentinuta de pompa, deschide doar supapa filtrului. Eu am taiat filtrul vechi si am descoperit supapa , supapa pe care este scris 3,5 bar. Se deschide la 3,5 pentru ca asta e presiunea minina de functionare a motorului si nu cred sa se deschida total. Si pentru mine sunt cateva necunoscute, pentru ca niciunde nu am gasit explicatii detaliate.
        Eu cred ca presiunea din rezervor poate proveni si de pe retur intr-o oarecare masura.
        Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

        Comment


        • #49
          capacul rezervorului

          Ceau.am observat cand am cumparat masina ca am o gaura in capacul rezervorului de benzina,un mecanic mi-a spus ca probabil se acumula presiune in rezervor si sa nu se sparga rezervorul proprietarul a recurs la solutia asta.E vreo problema daca il las asa?multumesc

          Comment


          • #50
            Originally posted by LauLaur View Post
            Eu cred ca presiunea din rezervor poate proveni si de pe retur intr-o oarecare masura.
            La aceasta ecuatie se mai adauga urmatoarea chestie.Benzina in rezervor are o temperatura de 25 grade dar circuland prin pompa si mai apoi prin rampa de injectie, aceasta se incalzeste si isi mareste volumul, cat, cum si cate grade nu stiu, dar cert este ca bupa ceva timp de functionare se acumuleaza ceva gaze care nu cred ca sunt preluate in admisie imediat la pornirea motorului ci treptat sau dupa cum comanda ecu, depinde cum avem 'norocul' cand desfacem busonul si ies sau nu gaze.Mai studiem

            Comment


            • #51
              Hai sa va spun:
              - primii 2 km, fara buson. Masina parca, dar parca, mi s-a parut mai lenesa. Dar find 9 dimineata, 11 grade afara, motorul mai turat un pic... Poate mi s-a parut!
              - urmatorii 5, pana la Petrom, un pic de presiune-n rezervor.
              - dupa circa 110 km, eliberat busonul, presiune la greu. Adica cand te-a lovit in fata, ceva timp simti mirosul de benzina...
              - retur circa 120 km deschis busonul, presiune da, dar nu asa mare ca precedenta. Mai mare decat prima insa.
              Interesant este insa altceva. La ultimele doua opriri/deschideri de buson, exista benzina pe clapeta aia mica de la buson! Cea care se da la o parte cand bagi pompa! 1-2 picaturi am vazut ptr. ca si clapeta a vibrat cand au iesit vaporii!
              Acum Dumnezeu sa inteleaga!
              Dupa mine e clar, tot circuitul trebuie sa fie presurizat, astfel pompa de benzina este ajutata sa ridice presiunea la peste 4 atm.
              Nu mi se pare insa firesc ca la oprirea motorului, hai nu imediat ci dupa vreo 15-30 minute, circuitul sa ramana presurizat. Presiunea intradevar s-o diminua in timp, dar... nu imi place!
              Si nu cred ca neamtul a facut asta intentionat! Parerea mea!
              Chiar imi place masinuta asta!

              Comment


              • #52
                Nu m-a mai lasat sa editez...
                O exista posbilitatea ca in timp carbune activ sa nu mai fie asa de activ? Vreun ciclu de schimbare a lui? Ati auzit de asa ceva?

                In alta ordine de idei, am avut impresia unui consum mai mic...ptr. 250 km am alimentat 20 litri. Am zis ca 7 la suta, desi consumul daca nu ii dau in goarna este cam de 6,2-6,5 la suta. Nu am depasit 130 lm/h, dar de cateva ori am spart podeaua! Acum alta chestie... cutia automata, kick down la 100 km/h baga viteza a 3! Turometrul s-a dus in 5000 ture! Nu a 4-a... Revenind, oricum este fix o gradatie (1/4 din rezervor) diferenta fata de plecare... Respectiv cand am plecat aveam sub 1/4, am alimentat s-au facut 3/4, m-am intors este putin sub 2/4. Maine dupa ce se raceste mai verific o data.
                Last edited by adip1962; 03-08-2013, 15:28 PM.
                Chiar imi place masinuta asta!

                Comment


                • #53
                  Am facut ceva sapaturi si am gasit asta:

                  poate diferii de la marca la marca acest sistem dar foarte putin.

                  Se spune ca nu este bine sa facem plinul pana in buza fiincda putem inunda canistra EVAP si putem strica filtrul de carbune activ si apoi trebuie inlocuit, plus ca va ineca admisia cu combustibil in loc de gazele produse de benzina.
                  Daca aveti prea multa presiune in rezervor(gaze) trebuie verificat tot traseul EVAP poate e infundat/fisurat/blocat.


                  PS:Vaporii de combustibil sunt stocați în canistrã în timpul staționãrii automobilului și la pornirea acestuia, când motorul încã este rece. Dupã ce motorul s-a încãlzit, calculatorul de injecție comandã deschiderea supapei de purjare și introducerea vaporilor de benzinã în admisie. Supapa de ventilare trebuie sã asigure pãtrunderea aerului atmosferic în sistem pentru a preveni creearea de vacuum. Acesta este produs datoritã pompei de combustibil (4), care scoate benzina din rezervor, sau în momentul purjãrii canistrei de carbon
                  Last edited by gmihai24; 03-08-2013, 15:48 PM.

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by gmihai24 View Post
                    Se spune ca nu este bine sa facem plinul pana in buza fiincda putem inunda canistra EVAP si putem strica filtrul de carbune activ si apoi trebuie inlocuit, plus ca va ineca admisia cu combustibil in loc de gazele produse de benzina.
                    Scuze Mihai, Daca doar se spune... de ce nu se spune in manualul automobilului? Sincer nu cred in aceasta posibilitate, deoarece lasa loc de interpretari, care pot duce la un proces, extrem de pagubitor ptr. fabricantul masinii. Iar aia, apreciez ca sunt destul de harsiiti cu acest tip de procese... Sigur ar fi spus ca filtrul trebuie inlocuit la..."tz" km sau ani sau ca nu trebuie alimentat pana-n buza...
                    Evident, procesul nu ar fi fost in Romania...
                    PS. Foarte bun articolul... deci un carbune activ nu transforma vaporii in lichid si nici nu ii trimit inapoi in rezervor? Sunt doar uin fel de burete care-i stocheaza! Mie ca si inginer facut pe vremea lui Ceausescu, mi se pare plauzibil... si inclin sa cred ca asa este!
                    Last edited by adip1962; 03-08-2013, 17:24 PM.
                    Chiar imi place masinuta asta!

                    Comment


                    • #55
                      Iar nu m-a mai lasat sa scriu...
                      O schema ca cea din articol as fi vrut ptr. AK.... Dar,
                      Consider ca acest subiect a fost epuizat si a deschis un altul. Deci nu mai vorbim de vid in rezervor ci de presiune in rezervor.
                      Propun un alt topic sau sa continuam dezbaterea problemei in cadrul unuia deschis de Flaviu si Laur.
                      Last edited by adip1962; 03-08-2013, 17:31 PM.
                      Chiar imi place masinuta asta!

                      Comment


                      • #56
                        Am folosit exprimarea 'se spune ca...' deoarece nici eu nu cred, dar na, unde multi sustin....dar numai daca se face full rezervorul cu tot cu portiunea din partea de sus prin alimentarea in rampa la palnie(sau alte mijloace, ca la pompa terenul e cat de cat drept) sau prin balansarea masinii ca sa iasa aerul ramas in rezervor. De aceea doar..se spune ca nu e bine sa il faci 'full option'
                        Asa am citit asa am rezumat, adevarul ....e pe undeva pe drum.
                        Acum tre sa plec dar revin mai tarziu si iti caut schema cu EVAP la A klass daca nu dai de ea pana atunci.

                        Comment


                        • #57
                          deci un carbune activ nu transforma vaporii in lichid si nici nu ii trimit inapoi in rezervor? Sunt doar uin fel de burete care-i stocheaza!
                          Eu cred ca ceva trimite pe retur, altfel nu era racordul dintre canistra si returul filtrului.
                          In prima fotografie atasata am desenat traseul returului prin filtru si implicit prin supapa. In celelalte fotografii e supapa filtrului.
                          Supapa de ventilare trebuie sã asigure pãtrunderea aerului atmosferic în sistem pentru a preveni creearea de vacuum.
                          Supapa de ventilare cred ca se afla pe canistra, este acel racord lasat liber, vizibil in fotografia urmatoare.

                          Propun un alt topic sau sa continuam dezbaterea problemei in cadrul unuia deschis de Flaviu si Laur.
                          Dl. Adi, thread-urile in care am mai discutat impreuna cu Flaviu despre asta sunt: http://www.clubmercedes.ro/nelamurir...sa-t33507.html si http://www.clubmercedes.ro/miros-de-...rcoal+canister
                          Attached Files
                          Last edited by LauLaur; 03-08-2013, 19:51 PM.
                          Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                          Comment


                          • #58
                            Sa rezolvat misterul dar am albit 10 fire in cap

                            Am atasat mai jos o schema ce mi-a mancat nervii desenand-o.Treaba sta in felul urmator. Filtrul de benzina are doua camere separate cilindrice, pe cea interioara trec gazele dinspre rezervor inspre canistra EVAP iar prin cealalta benzina de la pompa inspre motor, adica nu se amesteca gazele cu benzina(studiati bine poza cu filtrul sectionat ca eu am marito de numa numa ). Am reprodus pe cat se poate canistra ca sa intelegeti cum vin cand va bagati sub masina sa o studiati. Furtunul de gaze ce iese din filtru si merge spre canistra are intrare comuna cu furtunul de ventilatie deoarece pe furtunul de ventilatie (cel care vine de la canistra la rezervor) este o supapa unisens ce are rolul de a egala presiunea in rezervor. Dinspre canistra pleaca un furtun spre admisie ce are pe el o supapa electromagnetica comandata de ecu sa lase gazele in admisie doar dupa ce motorul atinge o anumita temperatura.

                            Probleme cu acest sistem de preluare a gazelor pot fi:
                            -presiune mare in rezervor
                            -vid
                            Daca e presiune prea mare in rezervor defecte pot fi urmatoarele:
                            -furtunele de gaz obturate sau infundate;
                            -supapa electromagnetica din compartimentul motor infundata/blocata/lipsa alimentare sau nu primeste comanda de la ecu;
                            -supapa de gaz a filtrului de benzina blocata/infundata;
                            -ultima ar fi canistra EVAP
                            Daca se formeaza vid in rezervor de vina ar fi supapa unisens de pe furtunul de ventilatie, cel ce face legatura intre canistra si rezervor.

                            Cam asa lucreaza mandretea asta de sistem si uite asa am mai albit ceva
                            Attached Files

                            Comment


                            • #59
                              Sper sa nu deranjeze faptul ca te contrazic Mihai.
                              Filtrul de benzina are doua camere separate cilindrice, pe cea interioara trec gazele dinspre rezervor inspre canistra EVAP
                              Fals, camera "interioara" adica cea care vine pe mijlocul materialului filtrant, este RETURUL SISTEMULUI DE ALIMENTARE.
                              Camerele filtrului, despre care vorbesti, comunica prin supapa aceea care deschide returul. Daca ar fii asa cum sustii vaporii din rezervor ar trebui sa fie sub o presiune de min. 3,5 bar ca sa poata deschide supapa. Urmareste mai atent prima fotografie atasata de mine. Chiar daca spui ca ai marit-o nu cred ca ai inteles esentialul. In celelalte am aratat supapa de retur din filtru.
                              Daca nu ma crezi ia cel mai ieftin filtru de Aclass si verifica, incearca sa suflii pe stutul pe care zici ca circula vaporii din rezervor. O sa te lamuresti indata. Discutam apoi despre cat de adevarate sunt spusele tale. Eu l-am disecat si sunt foarte lamurit cum functioneaza. Chiar daca presiunea pompei deschide supapa, camerele comunica intre ele si prin supapa deschisa va trece benzina spre rezervor. Deci ... adio vapori captati si dirijati spre charcoal canister.
                              Uite in poza de mai jos:

                              Articolul 280 este : 280 A 1684763526
                              A 1684702664
                              HOSE,
                              Return,
                              850 mm
                              Deci cred ca iti e clar ca este retur, nu capteza vapori din rezervor.
                              Scuzele mele daca faptul ca sunt asa direct a deranjat.
                              Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                              Comment


                              • #60
                                Presiunea de deschidere a supapei din filtru e cauzata de admisie, mai exact de aspiratia admisiei. Pot pune pariu ca filtru are doua camere fara comunicare intre ele sau camera centrala este cu imbinare in supapa si nu permite comunicarea intre ele. Credema ca am studiat in fel si chip si faza cu comunicarea intre cele doua camere ale filtrului pica, deoarece nu va mai putea prelua gazele si adio filtru carbon.

                                Mi se pare mie sau nu aveti retur de benzina din rampa de injectie? Ca asa apare la sistemul de injectie A140 W168.
                                Last edited by gmihai24; 03-09-2013, 00:13 AM.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF