Despre senzori...si nu numai
Buna seara,
M-am hotarat sa dau jos senzorii, asa de dragul experimentului. Nu i-am dat chiar pe toti, cati am reusit si eu. Atasez poza. Am curatat si eu ce am putut: clapeta de acceleratie, senzorul temperatura aer admisie. Se pare ca vaporii de ulei de motor se duc prin clapeta de acceleratie pe senzorul de temperatura aer admisie...le-am curatat pe amandoua. La valva de purjare si senzorul MAP nu am avut ce sa curat, nici la senzorul turatie vilbrochen. M-am gandit sa pun gura pe furtunul care vine din rezervor si intra in valva de purjare si sa trag aer...ma asteptam sa nu mai pot sa trag, la un moment dat, dar nu a fost asa...apoi am inceput sa suflu in el si, la fel, ma asteptam sa nu mai pot...ca la un balon care se umfla. Rezervorul de combustibil era jumatate. Cred ca e spart furtunul pe undeva.
Senzorul de temperatura aer l-am curatat cu un betisor de curatat urechile, avea ulei pe el. Acum, nu-mi dau seama daca trage aer atmosferic pe furtunul valvei de purjare dar banuiesc ca da. Nu stiu cum functioneaza valva asta dar la mine se aude un tacanit mai tot timpul...destul de enervant cand ridic capota si ascult motorul. Am verificat si joja, uleiul ar fi OK daca nu ar fi negru...si de-abia l-am pus, luat de la reprezentanta...poate e doar benzina de proasta calitate, desi pun intotdeauna cea mai scumpa OMV. Ce sa mai zic, mi-e mila de bijuteria aceasta inginereasca. Daca as avea un garaj, as lasa-o acolo si as pastra-o doar ca pe un bibelou. Prefer doar sa o privesc decat sa circul cu ea. Am uitat sa precizez, in jurul manetei de viteze sunt vreo cinci suruburi torx interior...erau slabite, le-am strans eu. Nu, nu ma intreb cine mi-a facut asta dar ma intreb cat de ”preparata” este masina mea. Dar nu-i nimic, pentru ca totu-i trecator.
Buna seara,
M-am hotarat sa dau jos senzorii, asa de dragul experimentului. Nu i-am dat chiar pe toti, cati am reusit si eu. Atasez poza. Am curatat si eu ce am putut: clapeta de acceleratie, senzorul temperatura aer admisie. Se pare ca vaporii de ulei de motor se duc prin clapeta de acceleratie pe senzorul de temperatura aer admisie...le-am curatat pe amandoua. La valva de purjare si senzorul MAP nu am avut ce sa curat, nici la senzorul turatie vilbrochen. M-am gandit sa pun gura pe furtunul care vine din rezervor si intra in valva de purjare si sa trag aer...ma asteptam sa nu mai pot sa trag, la un moment dat, dar nu a fost asa...apoi am inceput sa suflu in el si, la fel, ma asteptam sa nu mai pot...ca la un balon care se umfla. Rezervorul de combustibil era jumatate. Cred ca e spart furtunul pe undeva.
Senzorul de temperatura aer l-am curatat cu un betisor de curatat urechile, avea ulei pe el. Acum, nu-mi dau seama daca trage aer atmosferic pe furtunul valvei de purjare dar banuiesc ca da. Nu stiu cum functioneaza valva asta dar la mine se aude un tacanit mai tot timpul...destul de enervant cand ridic capota si ascult motorul. Am verificat si joja, uleiul ar fi OK daca nu ar fi negru...si de-abia l-am pus, luat de la reprezentanta...poate e doar benzina de proasta calitate, desi pun intotdeauna cea mai scumpa OMV. Ce sa mai zic, mi-e mila de bijuteria aceasta inginereasca. Daca as avea un garaj, as lasa-o acolo si as pastra-o doar ca pe un bibelou. Prefer doar sa o privesc decat sa circul cu ea. Am uitat sa precizez, in jurul manetei de viteze sunt vreo cinci suruburi torx interior...erau slabite, le-am strans eu. Nu, nu ma intreb cine mi-a facut asta dar ma intreb cat de ”preparata” este masina mea. Dar nu-i nimic, pentru ca totu-i trecator.
Comment