Cautand (nu foarte atent) pe forum am realizat ca ar fi nevoie sa deschidem un nou subiect, mai exact: inovatia SFI. E un link pt asta: http://auto.killtec.ro/index.php/pg/...carburant.html. Ce parere aveti despre modul de functionare? A incercat cineva? Oare chiar are rezultatele promise? Cu cati cai reali credeti ca poate imbunatati performanta motorului?... Intreb toate astea fiindca o firma de tunning mi-a raspuns la solicitarea mea ca singura metoda de a imbunatati performantele motorului meu de 240 D o reprezinta aceast sistem. Asta e una. Dar am mai descoperit ceva similar... T BOOSTER! O piese electronica ce se conecteaza de regula la priza bricheta din interior care promite cai si consum redus. Cica ar regla declansarea punctului de ignitie al combustibilului...asta e intrigant! Pentru mai multe detalii asta e link-ul http://www.tibooster.com/. Asteptam pareri si argumente. Chiar cred ca merita discutat mai ales pentru cei care avem motoare old fashion si putine metode de inmultire a hergheliei.
Announcement
Collapse
Informatii si clarificari privind datele personale
Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less
Inovatia SFi!
Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests)
-
Nu stiu ce exact inseamna SFi (de la ce vine), dar m-am uitat atent pe site-ul dat in mesaj.
Mi se pare un "big bullshiet".
Explic dece:
1. Constructorii au gandit si optimizat motoarele cum au stiut ei mai bine, pentru consum, durata de viata si alte aspecte. Daca "medicamentul asta minune" ar avea si o baza reala atunci ei cred ca ar fi primii care l-ar vinde / instala pe masinile noi.
2. Nu prea vad cum poate sa imbunatateasca arderea saraca "lean burn" aia tine de sistemul de pregatire al amestecului cu priza de bricheta nu prea are legatura
3. Nu vad cum poate imbunatatii ABS, TSC si ce mai zice pe acolo din aceleasi motive ca la punctul 2.
si...la piesse de resistance:
4. Zice acolo ca datorita a nustiuce capacitor injecteaza curent mare si stabilizeaza tensiunea. Pai daca injecteaza curent mare (amperi) singurul lucru care poate sa-l faca e sa arda siguranta care deserveste priza de bricheta. Sau dece nu diverse componente electronice....
Parerea mea.
-
Ma mira putinul interes acordat acestui subiect! SFI este un sistem electronic care imbunatatzeste calitatea combustibilului drept consecinta mareste puterea si scade consumul. Sunt zeci de articole pe net despre asta. Pe linkul de deasupra e alta inventzie cu acelasi efect. Celor cu cobre si alte motoare diesel de generatie veche cred ca v-ar prinde bine astfel de efecte... drept urmare am deschis acest thread sa deliberam daca e sau nu e oportun vre-un sistem de genul. CE ziceti, merita sau nu merita??? A mai folosit cineva asa ceva???
Comment
-
Colegu, n-ai citit atent ce-am spus eu. Din cate stiu eu prin priza de bricheta nu trec nici conducte de motorina, nici parghiile penrtru controlul motorului si nici liniile de frana.
Daca la masinile mai noi, hai sa zicem ca poate prostii unii oameni care cred ca ar avea ceva efect legat de ECU si bla bla (dar ma indoiesc tare de tot), la Cobre (desi nu am vazut sistemul) iti pot garanta ca nu are absolut nici un efect.
Dece? Pai simplu, la cobre absoul tot controlul este mecanic (si pe alocuri vacumatic) nimic nu e comandat electric, asa ca poate sa bage ala curenti si pareri de mai bine in priza de la bricheta, ca daca n-ai reglat motorul si pompa de injectie ca la carte...tot aia.
Comment
-
Originally posted by B.A. View PostColegu, n-ai citit atent ce-am spus eu. Din cate stiu eu prin priza de bricheta nu trec nici conducte de motorina, nici parghiile penrtru controlul motorului si nici liniile de frana.
Daca la masinile mai noi, hai sa zicem ca poate prostii unii oameni care cred ca ar avea ceva efect legat de ECU si bla bla (dar ma indoiesc tare de tot), la Cobre (desi nu am vazut sistemul) iti pot garanta ca nu are absolut nici un efect.
Dece? Pai simplu, la cobre absoul tot controlul este mecanic (si pe alocuri vacumatic) nimic nu e comandat electric, asa ca poate sa bage ala curenti si pareri de mai bine in priza de la bricheta, ca daca n-ai reglat motorul si pompa de injectie ca la carte...tot aia.
Colegu'...nu ai sesizat ca aici vorbim de SFI sistem care se monteaza pe instalatia de motorina si prin unde sparge moleculele de H2O... iar in subsidiar un sistem numit T BOOSTER care promite aceleasi efecte ca SFI si se introduce in bricheta. Daca TB nu ti se pare OK atunci pronunta-te asupra SFI. Am rectificat post-ul initial.
Comment
-
Moleculele de apă, care sunt prezente în orice combustibil, prin ultrasunete vor fi sparte, după care efectiv apa înbunătăţeşte arderea, contribuind astfel la scădere de până la 12% a consumului de combustibil (documentat la 61 de maşini, în parcurs de 120.000 km).
Ok. Ce vezi mai sus e luat de pe un alt forum din romania (gasit cu google despre subiect) si care reprezinta mai mult sau mai putin o traducere de pe site-ul care promoveaza un astfel de sistem, si anume: http://www.sfi-technology.com/
Acum pot sa-ti spun doar o parere, nu pot zice ca sunt specialist in combustibili sau in tipuri de ardere.
Din cate stiu eu, apa si produsele petroliere nu prea se inteleg, mai exact nu prea se amesteca datorita unei incompatibilitati chimice si datorita densitatii mult diferite. Deci daca exista molecule de apa, eu personal m-as astepta sa fie sub forma de "pojghitza" la fundul rezervorului (benzina / motorina deasupra). Principiul asta se foloseste si la extractia titeiului. Titeiul trecand prin toate procesele de productie a benzinelor apa ar trebui sa fie eliminata aproape complet. Deci daca cineva are apa in combustibil singurul sfat pe care i l-as putea da e sa schimbe statia de unde cumpara.
Zice acolo "cu ajutorul ultrasunetelor se SPARG moleculele de apa". Nu-s chimist, dar ca sa spargi o molecula de apa (sau orice alt fel de molecula) prin procedee non-chimice ai nevoie de o energie imensa, deci putin plauzibil. Asta pe de o parte. Pe de alta, presupune existenta H2O in combustibil, ceea ce tocmai am explicat ca daca este ar trebui sa fie atat de putina incat sa nu conteze (maxim cateva ppm (parti pe milion)).
Deci asemenea magnetilor pusi pe pompa de benzina la dacie, sau a altor asemenea treburi mi se pare un mare ahem "bulshiet". Daca ar fi pe bune, producatorii ar incearca sa obtina omologarea de catre constructor pentru "retrofit" si din cate am observat nu prea au asa ceva.
Hai sa mergem mai departe si sa zicem ca ma insel eu, si se intampla treaba cu ultrasunetele si cu apa, si ca rezultat se imbunatateste calitatea combustibilului. Pai combustibil de calitati diferite poti sa cumperi si de la pompa, si diferente de 12% la consum tot nu obtii, obtii diferente poate de putere la masinile care au adaptare automata a parametrilor motorului in functie de combustibili (ex nissan skyline sau subaru impreza), in rest nesemnificativ.
Consumul poate fi afectat de calitatea combustibilului dar cred eu in mica masura. Marii factori in determinarea consumului de carburant la o masina zic eu ca sunt tehnologia folosita pentru constructia motorului (ceea ce clar nu e schimbata de SFi), reglarea corecta a motorului (idem), si stilul de condus (idem). Deci chiar daca ar functiona jucaria respectiva si face tot ce zice, o scadere de 12% la consum NUMAI datorita lui, greu de crezut.
Probabil campania asta de marketing pentru a cumpara un placebo pentru automobile se bazeaza pe niste studii serioase care sunt in derulare deja de cativa ani prin diverse tari (cat de cat civilizate) privind motorina oxigenata. Doar ca treaba asta are mai mult legatura cu emisiile poluante (care intradevar sunt reduse cu noul combustibil fata de cel standard) si mai putin cu consumul.
Comment
Comment