Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

w124 OM603 sa aiba putere?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • w124 OM603 sa aiba putere?

    Buna seara! M-ar interesa daca cineva de pe forum ar putea sa ma ajute cu cateva informatii. Am un mercedes w124 300d (om603) aspirat, si proiectul ar fi sa primeasca si un pic de putere. Am pe acasa o turbina holset hx50...
    M-ar interesa in primul rand daca a facut cineva asa ceva in tara, din motor om603.
    Intrebarile la care caut raspuns ar fi in primul rand daca imi trebuie neaparat pompa electronica, daca acesta s-ar potrivi din om606, sau daca poate ramane pompa originala, ce elemente, injectoare, sau cum trebuie modificata, si la ce avans setat, daca pistoanele ar trebui schibate, sau ceva din partea de jos, daca ECU-ul are ceva de a face cu aceasta conversie, compresia cam cu cat ar trebui coborata, restul deja le cam stiu. Alta chestie ar fi ca turbina acesta pentru boost maxim (3-4 bar poate scoate) ar trebui invartita de un diesel de 3 litri cam la 4000-4400 rpm. Cam cat ar ramane de folosit cu internalele stock? Tinta este 300 cai si 500 NM, date ce au fost lejer scoase deja din aceste motoare, dar din cate stiu, nu pe la noi.
    Orice idee imi este de ajutor!
    Multumesc!

  • #2
    Nici motoarele noi de 3.0 diesel nu au atati cai ...

    Comment


    • #3
      Din om606 se poat scoate cam 600 cai, si diferenta de 2 valve/cilindru sau 4 valve/cilindru nu ar fi atat de mare diferenta..
      De exemplu masina acesta (desi stiu doar cat scrie in descrierea videoului) are pompa cu elemente de 7mm, un garrett gt40 (mai mic ca si holset hx50, mai alesc partea evacuarii), si este cu mult peste numerele pe care le "doresc" eu..

      Comment


      • #4
        Buna ziua !


        Arta consta a monta o turbina pe un motor construit initial sa functioneze fara turbina. Restul nu e chiar asa de complicat. Poate ar fi mai simplu sa-ti faci rost de un 603 care a venit de la mama lui cu turbina si abia apoi sa te apuci de conversia la o turbina mai mare, etc...

        Nu ai nevoie de pompa electronica pentru mai mult power, ci doar de mai mult debit de motorina si mai mult oxigen, deci aer mai rece, adica un intercooler pe traseu. 603-urile, cu sau fara turbo, au acelasi raport de compresie, probabil pentru ca boost-ul este subtire.

        Cu maruntaiele OEM ale unui 603 nu cred ca o sa poti ajunge la 300CP si 500Nm, sau cel putin nu pentru mult timp. Cu chestii modificate (pompa, pistoane, supape, compresie) nu sunt probleme exagerate in afara de scurtarea drastica a vietii cutiei (automate sau nu) si a cardanului/puntii spate.


        Dragos

        Comment


        • #5
          Multumesc pentru informatiile utile, Dragos!
          De doua zile ma tot informez si eu, si ce am mai aflat este ca trebuie schimbate doar elementele din pompa, ce se pot cumpara 7mm si sunt o conversie directa la pompa. Merge si pompa de om603 non-turbo destul de bine pentru 300 cai. Injectoarele nu sunt sigur daca trebuie sa le modific sau nu, trebuie cumparate mai mari oare, sau le curat doar? Am aflat in acelasi timp, ca pistoanele sunt un pic diferite si tija lor (piston rods), si imi trebuie si jeturile de ulei de pe varianta turbo pentru racirea pistoanelor, si blocul meu nu are gaurile pentru acestea, cum nu are nici gaurile pentru conductele de ulei ale turbinei, dar considerand acestea, tot cred ca se poate realiza ieftin si destul de rezistent acest proiect.
          Cutia mea este manuala in 5 trepte, dar daca voi ajunge la rezultatele dorite va primi cutie, cardan, suporti noi, la fel si un LSD sau Torsen, ambreaj de competitie si planetare mai rezistente, dar momentan are 110 CP, nu trebuie sa ma ingrijorez pentru acestea. Am si pus langa evacuare azi turbina pentru un pic de inspiratie la lucruri, dar nu ma voi apuca pana nu vad 100% teoria.

          Comment


          • #6
            Ma intereseaza si pe mine varianta de modificare a pompei cu elementi de 7 daca poti detalia pe parcursul proiectului tau ce rezulta in urma modificarii pompei : presiune mai mare sau cantitatea de motorina injectata mai mare?
            Eu as vrea mai multi cai din motorul de 2,5 TD de pe 124 de 125 CP!

            Comment


            • #7
              Buna seara !


              De-aia am zis sa iei un OM603 cu turbo si sa-l modifici pe ala, ca are deja tot ce trebuie pe el si nu mai ai de dat gauri sau de facut alte minuni.

              Vezi mai jos in link, tipul ala (dieselmeken) e un guru al dieselelor old-school de la Mercedes si stie ce face:



              Si pentru pompa Benz-ului sunt elementi si mai mari de 7mm, daca chiar e nevoie. Referitor la cutie, nu ambreiajul e problema, ca ala oricum e consumabil mai devreme sau mai tarziu, ci cutia insasi, mai precis maruntaiele ei sau chiar carcasa in cazul extrem...



              Dragos

              Comment


              • #8
                Originally posted by luciandelaiasi View Post
                Ma intereseaza si pe mine varianta de modificare a pompei cu elementi de 7 daca poti detalia pe parcursul proiectului tau ce rezulta in urma modificarii pompei : presiune mai mare sau cantitatea de motorina injectata mai mare?
                Eu as vrea mai multi cai din motorul de 2,5 TD de pe 124 de 125 CP!
                Din cate stiu, marirea presiunii este destul de usor de facut, iar elementele se pot cumpara cele de 7mm (40 euro bucata) si rezolva totul.

                Acestea sunt elemente ce se potrivesc in pomompa practic fara nici o alta modificare. La 2,5 fiind pe 5 cilindri, iese la doar 200 euro, al mine ar veni 240 cele sase elemente... mai caut daca ar fi ceva solutie mai ieftina.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Heavy D. View Post
                  Buna seara !


                  De-aia am zis sa iei un OM603 cu turbo si sa-l modifici pe ala, ca are deja tot ce trebuie pe el si nu mai ai de dat gauri sau de facut alte minuni.

                  Vezi mai jos in link, tipul ala (dieselmeken) e un guru al dieselelor old-school de la Mercedes si stie ce face:



                  Si pentru pompa Benz-ului sunt elementi si mai mari de 7mm, daca chiar e nevoie. Referitor la cutie, nu ambreiajul e problema, ca ala oricum e consumabil mai devreme sau mai tarziu, ci cutia insasi, mai precis maruntaiele ei sau chiar carcasa in cazul extrem...



                  Dragos
                  Multumesc pentru informatiile utile! Da, am vazut deja videourile lui, este un erou pentru mine, singura problema este ca din cate am auzit elementele din pompele sale nu se pot cumpara separat... ceea ce are logica, defapt.
                  Nu cred ca asi avea nevoie de elemente mai mari de 7mm pentru proiectul acesta. Din pacate ma tot gandesc, cum sa fac oare cu motorizarea acesta N/A, totusi ar trebui o baza turbo, ar economisi extrem de mult efort. Si caut asemenea motorizari, dar cele care sunt inca folosibile, incep de la 1000 euro. Despre om606 sa nici nu vorbim. Am o singura sansa, in ungaria am gasit un specialist de om-uri, care are un om606 turbo cu popa in 6mm, si scria ca se mai gandeste la un schimb cu 603-ul meu aspirat+diferenta, el oricum le vinde mai departe dupa o curatare buna. Singura chestie de ce ma tem la modificarile sunt cele din bloc, ale jeturilor de ulei. Acesta ma tot pune pe gandurile sa fac rost de un bloc turbo..

                  Comment


                  • #10
                    Am si inceput un album cu proiectul. Prima poza este motorul cum arata acuma, si turbina pusa langa ea pentru a avea motivare. Are 25ccm partea de evacuare, deci la 4200 rpm ar avea boost maxim pe om603, adica 4 bari, dar sigur nu voi avea nevoie de 4.

                    Comment


                    • #11
                      Buna seara !


                      Nu-ti complica viata cu aspiratu' ala. Cauta-l pe ala cu turbina si apuca-te de el. Ia legatura cu Dieselmeken, explica-i ce vrei, spune-i si de treaba cu Holset-ul ala, trimite-i pompa sa ti-o faca cu elementele corecte, etc...

                      Mai jos ai curba de dyno a lui Jeemu, cu un OM605 modificat la greu:



                      Pompa unui OM606 turbo, pe langa faptul ca are electronica pe ea si depinde de ECU-ul masinii, are elementi de 6mm, ca de-acolo vin caii aia in plus fata de OM603. De acolo si de la cele 12 supape in plus, binenteles...

                      Si astia se pricep la manipulat pompe:



                      Si ar mai fi MYNA Diesel, aici:

                      Mynädiesel
                      Järvenkalliontie 9
                      23100 MYNÄMÄKI
                      Finland

                      Sau vezi aici, postul cu numarul 5, unde se face trimitere la user-ul Antti A., care e chiar juniorul de la Myna Diesel...


                      Dragos

                      Comment


                      • #12
                        motor 617 -2998 cmc

                        Salut,

                        As vrea ceva putere in plus la motorul asta OM 617 de 3000 cmc, fara turbo. credeti ca s-ar putea monta un turbo pe el sa mai scot ceva caluti putere la lucru?
                        multumesc anticipat

                        Comment

                        Working...
                        X
                        Logan | Dacia Logan |Anulare DPF