Salutare!
Prezint aici pe scurt o recenta achizitie: Volkswagen Vanagon GL.
In europeana se traduce "Volkswagen Caravelle", adica nava amiral de transport persoane in confort deplin (la vremea aia, respectiv si astazi pe noile modele).
An fabricatie: 1990, model SUA
Motor: Wasserboxer 2109 cmc, 70 kw (95 CP)
Transmisie: automata, 3 viteze
Consum mediu: 11.5 l/100km
Culoare: albastru metalizat
Are exteriorul restaurat impecabil acum doi ani, actualmente protejata cu vazelina s.a.m.d., arata intr-un mare fel, indiferent ca e pe jantele standard - care-s impecabile, sau pe cele de aliaj din poza - care-s noi si ele. Din pacate, scoasa din garaj dupa aproape 2 ani pentru a fi spalata in vederea vanzarii, dupa respectiva operatie un betiv a lovit-o in spate dreapta cu un mini-camion Mercedes, langa fosta ei casa; asa ca se intoarce curand la Cristi, sa repare buba, din fericire nu e mare problema. Geamurile spate care au desene pentru copii o sa le schimb, am de rezerva. Chedaraia e in stare foarte buna.
Interiorul e foarte ok, dar nu mai e ce-a fost. Tapiteria desi e nou schimbata, in opinia mea e o voma ieftina. Bordul nu mai e original, e de pe un diesel, e ok atata timp cat stii sa scazi un 20-30 km fata de viteza care o indica; cel vechi o fi fost crapat, mancat de soare, nu stiu.
Casetofonul e de pe un Golf IV sau Passat B5, din cate le cunosc, iar boxele sunt de jucarie. Scaunele arata foarte bine, totul ok. Pe jos e mocheta originala curata, acoperita - pentru protectie - cu linoleum, care mie nu imi place deloc. Mai trebuiesc atasate pe ea centurile de siguranta, manerele, oglinda retrovizoare parbriz, care nu au mai fost montate dupa restaurare. Scaunele spate se rabateaza si apare astfel un pat in care aproape oricine poate rezolva 2-3 necunoscute. Daca ramane in timp la mine, interiorul va ajunge de vis, nu neaparat blinguit, insa frumos. Aer conditionat a avut pe vremuri, toata instalatia (care de altfel e toata sus pe tavan) a fost demontata si vanduta, cica era stricat oricum.
Tehnic se prezinta aproape mpecabil, zic asta pentru ca trebuie reglat motorul, a stat prea mult pe tusa dupa ce a fost restaurata. Nu e gazat, nu are uleiuri sau alte lichide scurse. Merge foarte bine cand e rece, dar daca sta in trafic pe caldura de 30 grade, dupa vreo jumate de ora incepe sa mearga prost, sa scoata fum negru si zici ca acolo moare. O voi rezolva saptamana viitoare, sper; fostul proprietar zice ca masina toarce superb. Suspensia e in stare foarte buna, pe spate chiar noua. Am un motor complet de rezerva. In rest, cutia schimba sublim.
Ca experienta personala cu ea, imi place la nebunie ca motorul e in spate, soferul chiar in fata a.i. vede exact colturile masinii (more-or-less), si confortul din fiecare scaun. E altceva. O berlina nu poate oferi aceeasi placere, senzatie si relaxare. Din ce am mers eu cu ea, inclusiv pe caldura mare afara, nu am simtit lipsa aerului conditionat in mod deosebit. Parca la astea vechi nu simti nevoia de tot felul de bunatati precum AC, sa ii zic asa.
Altceva... Daca aveti cunostinta de alti pasionati sau posesori, mecanici buni sau surse de piese de calitate (in caz ca voi avea nevoie), apreciez orice sfat sau informatie.
Prezint aici pe scurt o recenta achizitie: Volkswagen Vanagon GL.
In europeana se traduce "Volkswagen Caravelle", adica nava amiral de transport persoane in confort deplin (la vremea aia, respectiv si astazi pe noile modele).
An fabricatie: 1990, model SUA
Motor: Wasserboxer 2109 cmc, 70 kw (95 CP)
Transmisie: automata, 3 viteze
Consum mediu: 11.5 l/100km
Culoare: albastru metalizat
Are exteriorul restaurat impecabil acum doi ani, actualmente protejata cu vazelina s.a.m.d., arata intr-un mare fel, indiferent ca e pe jantele standard - care-s impecabile, sau pe cele de aliaj din poza - care-s noi si ele. Din pacate, scoasa din garaj dupa aproape 2 ani pentru a fi spalata in vederea vanzarii, dupa respectiva operatie un betiv a lovit-o in spate dreapta cu un mini-camion Mercedes, langa fosta ei casa; asa ca se intoarce curand la Cristi, sa repare buba, din fericire nu e mare problema. Geamurile spate care au desene pentru copii o sa le schimb, am de rezerva. Chedaraia e in stare foarte buna.
Interiorul e foarte ok, dar nu mai e ce-a fost. Tapiteria desi e nou schimbata, in opinia mea e o voma ieftina. Bordul nu mai e original, e de pe un diesel, e ok atata timp cat stii sa scazi un 20-30 km fata de viteza care o indica; cel vechi o fi fost crapat, mancat de soare, nu stiu.
Casetofonul e de pe un Golf IV sau Passat B5, din cate le cunosc, iar boxele sunt de jucarie. Scaunele arata foarte bine, totul ok. Pe jos e mocheta originala curata, acoperita - pentru protectie - cu linoleum, care mie nu imi place deloc. Mai trebuiesc atasate pe ea centurile de siguranta, manerele, oglinda retrovizoare parbriz, care nu au mai fost montate dupa restaurare. Scaunele spate se rabateaza si apare astfel un pat in care aproape oricine poate rezolva 2-3 necunoscute. Daca ramane in timp la mine, interiorul va ajunge de vis, nu neaparat blinguit, insa frumos. Aer conditionat a avut pe vremuri, toata instalatia (care de altfel e toata sus pe tavan) a fost demontata si vanduta, cica era stricat oricum.
Tehnic se prezinta aproape mpecabil, zic asta pentru ca trebuie reglat motorul, a stat prea mult pe tusa dupa ce a fost restaurata. Nu e gazat, nu are uleiuri sau alte lichide scurse. Merge foarte bine cand e rece, dar daca sta in trafic pe caldura de 30 grade, dupa vreo jumate de ora incepe sa mearga prost, sa scoata fum negru si zici ca acolo moare. O voi rezolva saptamana viitoare, sper; fostul proprietar zice ca masina toarce superb. Suspensia e in stare foarte buna, pe spate chiar noua. Am un motor complet de rezerva. In rest, cutia schimba sublim.
Ca experienta personala cu ea, imi place la nebunie ca motorul e in spate, soferul chiar in fata a.i. vede exact colturile masinii (more-or-less), si confortul din fiecare scaun. E altceva. O berlina nu poate oferi aceeasi placere, senzatie si relaxare. Din ce am mers eu cu ea, inclusiv pe caldura mare afara, nu am simtit lipsa aerului conditionat in mod deosebit. Parca la astea vechi nu simti nevoia de tot felul de bunatati precum AC, sa ii zic asa.
Altceva... Daca aveti cunostinta de alti pasionati sau posesori, mecanici buni sau surse de piese de calitate (in caz ca voi avea nevoie), apreciez orice sfat sau informatie.
Comment