Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Sfaturi utile la achizitionarea unei masini

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sfaturi utile la achizitionarea unei masini

    As dori ca aici sa postati sfaturi ce pot fi utile in momentul achizitionarii unei masini (ce anume trebuie urmarit si verificat la o masina atunci cand o cumperi)...
    Desigur acum cu computerul de bord este mai usor, masina iti spune singura ce anume are, insa sunt si lucruri cere nu pot fi observate de Maria-Sa Computerul...
    Spre exemplu, discutam pe un alt topic despre kilometrajul manarit, se poate/nu se poate verifica asta?
    Dar daca masina a fost lovita?
    In multe astfel de cazuri cartea service nu spune adevarul, pt ca poate fi si ea contrafacuta usor... si atunci nu mai ramane decat ochiul fin si "avizat" al cumparatorului, care daca stie ce sa caute, e totul ok.
    Asa ca nu fiti timizi, postati pentru a impartasi si altora cunostintele voastre, ca de aia sunt buni prietenii!
    DON'T DRIVE FASTER THAN YOUR GUARDIAN ANGEL CAN FLY !!!

  • #2
    In cazul unei achizitii auto/moto (care are, de obicei, o valoare mare) este ideal sa abordam o atitudine preventiva. Putem semnala si evita noi insine multe dintre defectele evidente, testand si controland in detaliu vehiculul inainte de cumparare.

    Dar, in fata defectelor ascunse, a celor pe care doar vanzatorul le cunoaste, sunt putine cai pentru a ne apara.
    Pentru a evita aceasta situatie se recomanda completarea contractului de vanzare-cumparare cu o anexa in care vanzatorul sa descrie gradul de uzura al autovehiculului si sa precizeze defectele de care are cunostinta si care ar fi putut fi considerate ulterior vicii ascunse. Aceasta anexa are rolul de a-l instiinta pe cumparator de defectiunile autovehiculului si de a-l proteja pe vanzator de probleme ulterioare (traim totusi in Romania si sansele ca un vanzator sa completeza asa ceva sunt aproape nule…).


    INSPECTAREA EXTERIORULUI
    Caroseria este partea cea mai expusa la deteriorare a vehiculului. Contactul cu factorii climatici agresivi (diferente mari de temperatura intre sezonul cald si cel rece, ploile, zapada, grindina), avarierea prin lovire, zgariere sau simpla neglijare a operatiunilor de intretinere a caroseriei (spalare, ceruire, vopsire atunci cand este cazul) duc la deteriorarea relativ rapida a caroseriei si la aparitia ruginii.

    Putem sesiza cu usurinta diferentele dintre o masina “de garaj” si una tinuta in aer liber sau intre o masina “intretinuta” si una “neglijata”. Privind din perspectiva vanzatorului, o caroserie degradata scade valoarea de revanzare a masinii. Ca si cumparatori, nu suntem atrasi de masini care arata rau si necesita investitii ulterioare consistente.
    Prima impresie conteaza!
    Aspectul general al masinii este un prim indicator al starii caroseriei. Inspecteaza si retine (eventual noteaza) crapaturi ale parbrizului, lunetei si ale celorlalte suprafete de sticla; verifica oglinzile, capacele rotilor, starea stergatoarelor de parbriz. Aceste “mici” detalii pot fi argumente pentru obtinerea unui pret mai bun sau poti cere inlocuirea lor de catre proprietar.
    Identifica zonele corodate sau care au suferit un accident. Masinile implicate in accidente serioase pot avea probleme pe toata durata de functionare chiar daca arata bine in momentul tranzactiei.

    Verifica rosturile dintre toate partile caroseriei!
    Rosturile dintre usi, aripi si usi, capota si aripi, portbagaj si aripi, trapa si plafon, faruri etc. trebuie sa fie egale pe toata lungimea lor. Ca termen de comparatie, pot fi, de exemplu, comparate rosturile pe partea stanga a masinii cu cele de pe partea dreapta. Diferentele sesizabile intre rosturi sunt indiciul unui posibil accident rutier.

    Uita-te in lungul masinii!
    Plaseaza-te in fata masinii si priveste de-a lungul vehiculului, pe ambele parti, astfel incat lumina sa fie reflectata de caroserie. Repeta apoi procedura stand in spatele masinii. Daca masina nu a suferit accidente, suprafetele caroseriei trebuie sa fie drepte, regulate; denivelarile tablei aripilor sau usilor indica un posibil accident.
    Un truc vechi, care trebuie sa fie dejucat de cumparatori, este prezentarea unei masini murdare, care ascunde sub praf rugina si deformarile caroseriei.
    Diferente de nuante
    Observa daca exista diferente de nuante intre culorile diferitelor parti ale caroseriei. De exemplu, culoarea/nuanta/stralucirea diferita a unei aripi fata de restul caroseriei arata ca respectiva aripa a fost schimbata sau revopsita. Nu e necesar un efort de imaginatie pentru a ne da seama de ce… Pentru a descoperi suprafetele cu probleme, priveste masina din mai multe unghiuri si de la distante diferite.

    Atentie la zonele ascunse!
    Spatele si lateralele usilor, capotei sau portbagajului pot dezvalui usor o lucrare de vopsire/revopsire neprofesionista. Diferentele suspecte de culoare sau petele de vopsea pe suprafetele interioare ale acestor elemente arata interventia asupra partii de caroserie.
    Verifica incheieturile masinii!
    Realinierea unor balamale/incheieturi ale partilor mobile (usi, capota, portbagaj) este suspecta. Deschide usa soferului si trage-o in sus. Un joc foarte mare al balamalei indica o stare avansata de uzura.

    Rugina, inamicul numarul 1
    Coroziunea apare cel mai frecvent la marginea elementelor de caroserie: praguri, aripi, marginile usilor, capotei, podea (sub covorase) etc.
    Cu un magnet mic pot fi verificate zonele predispuse la rugina (enumerate mai sus). Acolo unde magnetul nu este atras de tabla inseamna, foarte probabil, ca zona a fost curatata de rugina, incarcata cu mult chit si revopsita. Rugina va reaparea in scurt timp.
    Sub masina
    Se identifica urmele de coroziune, deformarile anormale ale tablei. Depistarea unor anomalii este mai dificila, masinile fiind murdare in aceasta zona. Daca este posibil, cere vanzatorului sa urce masina pe o rampa.

    Inspectarea caroseriei unei masini nu e intotdeauna o sarcina usoara. Multe masini sunt “pregatite” pentru a fi vandute, de aceea, pe langa aceste sfaturi practice, apeleaza la o persoana cu experienta.



    INSPECTAREA INTERIORULUI
    Interiorul masinii este un element ce cantareste mult in decizia de a achizitiona un automobil la mana a doua. Nu in ultimul rand, starea habitaclului oglindeste conditia generala a vehiculului.

    Ce putem verifica in interiorul unei masini second hand?

    Scaunele, in principal cel al soferului
    Priveste cu atentie scaunul soferului deoarece de multe ori acesta este un indicator bun al starii generale de uzura a masinii. Daca marginile scaunului sunt tocite, buretele infundat/deformat sau scaunul scartaie atunci cand te asezi la volan sau in timpul franarii poti fi sigur ca masina nu mai e la prima tinerete.

    Pedalele, in special pedala de frana
    Atunci cand pedalele sunt foarte uzate (invelisul de cauciuc este ros pana la metal) este clar ca, indiferent de ce spune kilometrajul, masina a avut un rulaj mare.

    Covorasele si mocheta
    Cea mai simpla modalitate de a schimba aspectul interior al unei masini este inlocuirea covoraselor. Cei care se ocupa cu vanzarea masinilor uzate cunosc si apeleaza adesea la acest truc. Schimbarea mochetei insa este o operatiune mai migaloasa, de aceea sub covorase noi se pot ascunde o mocheta deteriorata sau urme de coroziune ale podelei.

    Kilometrajul si instrumentele de bord
    Uita-te cu atentie la kilometraj si la celelalte indicatoare de bord. Interventiile asupra acestor aparate, cu scopul de a insela potentialii cumparatori, lasa de obicei urme: amprente, zgarieturi ale indicatoarelor, zgarieturi pe interiorul plasticului ce acopera instrumentele de bord.

    Volanul si bordul
    Starea materialelor ce acopera volanul si bordul este un indicator al uzurii.

    Plafonul masinii
    In cazul masinilor decapotabile sau cu trapa este recomandabila verificarea etanseitatii acestora. Stropirea acoperisului cu un jet de apa este cea mai potrivita metoda de verificare.

    Parbrizul
    Din interiorul masinii poti detecta ciupituri/crapaturi ale parbrizului.



    VALOAREA DE REVANZARE A MASINII
    E un lucru demonstrat. Masinile incep sa isi piarda din valoare inca din momentul cumpararii. Daca vrei sa obtii un pret bun pe masina ta actuala si peste cativa ani, cumpara-ti un automobil cu valoare de revanzare mare.

    Cumpararea unei masini cu valoare de revanzare mica e o afacere proasta. Lucrul acesta nu poate fi remarcat la achizitia initiala a vehiculului (mai ales daca este nou). De obicei masinile cu valoare de revanzare scazuta au pretul de achizitie mai avantajos. O masina cu valoare de revanzare mare poate costa initial mai mult, dar valoarea ei peste 2-3 ani va scadea in marje acceptabile.

    Deprecierea pretului masinii trebuie sa fie unul din factorii decisivi la cumparare. Chiar si atunci cand se opteaza pentru finantarea prin leasing, valoarea de plata lunara e influentata pozitiv (va fi ma avantajoasa) de o valoare de revanzare (valoare reziduala) consistenta.

    Dar ce este de fapt valoarea de revanzare? E aprecierea de care se bucura un vehicul, indicele care arata cat de dorita de catre consumatori este o marca. Aprecierea tine de prestigiul marcii, fiabilitatea masinii, provenienta, disponibilitate pe piata, disponibilitatea asistentei tehnice si a pieselor de schimb, motorizare, clasa etc.

    In Romania, mitul masinii germane sta inca in picioare (probabil nu e o noutate expresia spusa admirativ “Masina germana e masina germana!”). De exemplu, majoritatea romanilor prefera un VW Golf sau Passat in locul unei masini din aceeasi clasa fabricata de un producator italian. Multi achizitioneaza un automobil second-hand de provenienta germana chiar daca, la acelasi pret, pot gasi o masina noua, cu garantie. Renumele exploatarii si mentenantei putin costisitoare al marcilor germane influenteaza aceasta alegere.

    Dincolo de valoarea data de marca, valoarea de revanzare tine de vechime si de felul in care a fost folosita masina. Valoarea de revanzare poate scadea atunci cand posesorul nu detine documente care sa demonstreze ca reviziile tehnice au fost efectuate la timp.

    Eventualul cumparator priveste, ca oricare dintre noi, dintr-o perspectiva subiectiva cumpararea unei masini. Aspectul neglijent al interiorului, culoarea nepopulara a caroseriei (verde fosforescent, de exemplu), elementele inutile de “tunning” optic (abtibild-uri, spoiler si eleron supradimensionate, lampi neon sub masina etc.), decupari suplimentare ale caroseriei pentru prize de aer sau sisteme audio si alte personalizari pot sa nu fie pe placul multor potentiali cumparatori.


    Un profil minimalist al automobilului cu valoare mare de revanzare in Romania ar fi urmatorul:
    • Automobil din clasa medie sau mica;
    • Provenienta germana;
    • Motorizare diesel;
    • Culoare: argintiu, negru, alb sau culori uzuale metalizate;
    • Dotari de baza: aer conditionat, dotari ce tin de siguranta, sonorizare, jante aliaj, tapiterie piele.
    Considerarea acestor aspecte va avea ca efect un pret de revanzare bun, care sa constituie un avans consistent pentru un alt automobil sau recuperarea unei parti semnificative din banii investiti in respectivul vehicul.


    VANZAREA MASINII
    Din diverse motive te-ai saturat de masina ta veche. Vrei sa o vinzi si sa obtii un pret bun, care sa fie baza achizitionarii unei alte masini. Cum faci ca tranzactia sa fie echitabila atat pentru tine, cat si pentru cumparator?
    Cum faci acest lucru? Iti pui anuntul pe un site auto, dai un anunt la mica publicitate? Incerci sa o vinzi in cercul tau de cunoscuti sau poate unui dealer auto? Inainte de a vinde o masina trebuie sa cercetezi si sa intelegi piata auto. Identificarea profilului potentialului cumparator ajuta la alegerea modalitatii de a face public anuntul de vanzare a masinii. De exemplu, incercarea de a vinde un automobil de nisa (o masina de curse sau una de lux) in targul auto, alaturi de Dacii 1300, are putini sorti de izbanda.
    Dupa o cercetare a pietei auto poate fi stabilit un pret aproximativ (pretul cerut). Se intocmeste anuntul de vanzare si se plaseaza acolo unde are cele mai mari sanse de a fi observat. Iar atunci cand cineva vine sa iti vada masina, aceasta trebuie sa fie curata si toate informatiile legate de masina (caracteristici, revizii etc.) sa fie disponibile. E important, de asemenea, sa stii sa negociezi un pret bun, cat mai aproape de pretul pe care il doresti.

    Stabileste pretul corect
    Ca sa-ti evaluezi masina, poti sa folosesti statisticile din site-urile de specialitate, ghidurile pentru masini second-hand sau pur si simplu sa analizezi preturile pentru masini de ocazie din ziare. Unele targuri auto ofera si servicii de evaluare. Caracteristicile ce influenteaza pretul sunt starea masinii, kilometrii parcursi, vechimea, motorizarea etc. Nu uita totusi ca tu cunosti cel mai bine masina si pretul pentru care esti dispus sa te "desparti" de ea.
    In general, vei obtine mai multi bani daca iti vei vinde masina singur decat daca o vei vinde unui dealer de masini second hand. Unii dealeri auto ofera preturi bune pentru masini uzate in cadrul programelor buy-back, recuperandu-si banii prin pretul de vanzare mai mare al automobilelor noi, avantajul cumparatorului devenind astfel nul.
    Nu uita sa stabilesti un pret usor mai mare decat cel pe care il doresti. Daca vrei sa-ti vinzi masina cu 8000 de euro, cere 8700. Orice potential cumparator doreste sa negocieze, asa ca trebuie sa ai de unde "sa lasi".
    Identifica potentialul cumparator
    Cu cat vei afla mai multe despre posibilii cumparatori, cu atat iti va fi mai usor sa vinzi automobilul. De exemplu, daca vrei sa vinzi o masina cu veleitati sportive (eventual decapotabila), cel mai bun moment al anului si mai avantajos pentru vanzator pentru o astfel de tranzactie este vara. Potentialul cumparator va dori cu siguranta sa se bucure de performantele masinii, de aceea o va cumpara in sezonul cald. Anuntul ar trebui sa fie facut public primavara si sa fie postat pe site-uri si in reviste de specialitate.
    O masina de familie nu are aceasta restrictie. Teoretic, poate fi vanduta oricand. Dar in afara de internet, anuntul de vanzare al masinii ar putea fi publicat intr-un cotidian local foarte citit. Este foarte posibil ca o masina de familie sa fie cumparata local, de cineva care nu este dispus sa viziteze o masina pusa la vanzare in alt judet. Exemplele pot continua, concluzia fiind ca “strategia” de vanzare trebuie sa fie adecvata cumparatorului.

    Cum faci anuntul si unde il publici?
    Cand intocmesti anuntul, fii obiectiv! Precizeaza modelul si tipul masinii, anul de fabricatie, numarul de kilometri parcursi, capacitatea cilindrica a motorului, culoarea. Subliniaza caracteristicile care te-ar putea avantaja: “revizii la zi”, “kilometri parcursi putini”, “consum de combustibil mic”, “proprietar unic” sau “adusa recent in tara”. Mentioneaza dotarile suplimentare care fac masina mai atractiva: aer conditionat / clima, alarma, inchidere centralizata, sonorizare etc. Si nu uita sa spui pretul pe care il doresti si cum poti fi contactat.
    Publica anuntul pe site-uri auto (unele site-uri taxeaza postarea de anunturi alte nu), ziare sau reviste de specialitate. Spune si prietenilor tai, s-ar putea sa fie chiar ei interesati sau sa stie pe cineva interesat.
    Poti, de asemenea, sa lipesti un anunt de vanzare pe geamul masinii. Poti downloada aici un anunt de vanzare in format pdf A4, pe care sa-l completezi cu un marker.

    Pregateste masina pentru vanzare
    Inainte de a duce masina in targ sau de a primi vizite de la potentiali cumparatori trebuie sa apelezi la o spalatorie - atat pentru exterior cat si pentru interior. O masina curata are mai multe sanse sa creeze o prima impresie buna decat una murdara.
    Nu investi in reparatii costisitoare sau in schimbari majore! De cele mai multe ori, banii acestia nu sunt recuperati din vanzarea vehiculului.
    Pregateste toate datele tehnice, rapoartele de reparatii, documentele pe care un cumparator ar putea sa le solicite.
    Elibereaza masina de toate obiectele personale. Cumparatorul nu trebuie sa fie stanjenit de ele atunci cand intra in habitaclu.

    Intalnirile cu potentialii cumparatori
    Cand esti contactat de un posibil cumparator fii pregatit sa raspunzi la intrebarile lui. Fii cinstit! Vei fi scutit astfel intalniri nerelevante. Programeaza intalniri cu fiecare persoana care te va suna, evita vizitele de grup.
    Invata sa negociezi pretul! Cumparatorii vor oferi, fara exceptie, preturi mai mici decat cel pe care il doresti. Stabileste-ti un prag minim al pretului sub care nu esti dispus sa vinzi masina. Daca nu iti convine oferta facuta de cumparator, refuz-o! Pretul mai mare pe care l-ai stabilit initial (si l-ai cerut in anuntul de vanzare) ar trebui sa-ti ofere suficient spatiu de negociere si sa poti obtine astfel pretul propus.

    Vanzarea masinii
    Cele trei documente necesare pentru vanzarea unei masini sunt: contractul de vanzare-cumparare, certificatul de inmatriculare si cartea de identitate.
    Cartea de identitate a masinii (daca nu a fost deja eliberata) se obtine de la o filiala locala RAR (Registrul Auto Roman). Formularul fisei de inmatriculare si al contractului de vanzare-cumparare se obtin de la serviciul circulatie.
    Asigura-te ca datele personale ale cumparatorului inscrise in contractul de vanzare-cumparare sunt reale (comparandu-le cu datele din actul de identitate al cumparatorului). Nu inmana cumparatorului cartea de identitate a masinii inainte ca acesta sa efectueze plata. Mentioneaza vanzarea vehiculului in certificatul de inmatriculare.

    Plata tranzactiei
    Pentru a fi sigur ca nu vei fi pacalit nu accepta cecuri personale. Accepta bani cash sau prin transfer electronic la banca. In momentul tranzactiei, ar fi bine sa fii insotit de un prieten sau mai multi. Banii atrag infractorii!

    In loc de concluzie
    Vanzarea unei masini trebuie sa fie o tranzactie care sa aduca satisfactii atat vanzatorului si cumparatorului. Informeaza-te si aceasta experienta va fi una lipsita de complicatii!



    10 SFATURI DE URMAT:
    Tot mai multe ocazii se intalnesc pe piata. Dar cum sa ne asiguram ca nu vom fi dezamagiti de alegerea facuta? Invata sa recunosti defectele ascunse!

    In rubricile de mica publicitate si pe internet sunt din ce in ce mai multe anunturi de vanzare a autoturismelor. Acest lucru ne-a sugerat ideea de a face cunoscute cumparatorilor 10 teste simple pe care trebuie sa le aplice unui autoturism inainte de a-l cumpara, pentru a evita surprizele neplacute si cheltuielile suplimentare cauzate de unele defecte ascunse. Trebuie sa fiti precauti cand faceti o astfel de achizitie, deoarece vanzatorii au grija sa dea autoturismului respectiv un aspect cat mai atragator inainte de a-l pune in vanzare.

    1. Kilometrajul
    Este un criteriu de apreciere a starii unui autoturism cu totul nesigur, pentru ca indicatorul poate fi "tras" inapoi printr-o operatie simpla (chiar si memoria calculatorului de bord poate fi usor modificata), sau a putut fi pur si simplu defect un timp oarecare, nemarcand in aceasta perioada kilometrajul sau marcandu-l gresit. Indicii mai obiective sunt anul fabricatiei autoturismului si data punerii lui in circulatie, cunoscand fiind ca, in medie, se circula circa 15.000-20.000 km anual. In acelasi timp, e bine de stiut ca un autoturism intretinut deficitar si care a circulat pe drumuri deteriorate 50.000 km poate fi mai uzat decat unul care a circulat 100.000 km cu ingrijiri deosebite.

    2. Controlul exterior al caroseriei
    De obicei, o masina adusa la vanzare a fost pregatita. De aceea, se impune un control atent "la exterior", mai ales ca acesta este un martor al unor eventuale accidente. Oricata grija se depune pentru efectuarea unei reparatii de tinichigerie, chituire si vopsire, caroseria ramane cu unele ondulatii care, privite "tangent" in lumina sau prin pipairea atenta cu varful degetelor pot fi depistate. Aceasta ne obliga, vazand portiunea reparata, sa controlam mai atent eventualele reparatii facute in acea zona si la partea mecanica.

    3. Rugina
    Se stie ca automobilele moderne au caroseria mai slaba decat partea mecanica, aceasta din urma putand supravietui, cu unele reparatii, mai mult decat "imbracamintea" autoturismului. Dusmanul ei principal fiind rugina, trebuie sa depistati daca aceasta exista. O veti cauta mai ales in zonele nevralgice, acolo unde apa si noroiul nu pot fi evacuate prea usor: praguri, partile inferioare ale usilor, in jurul farurilor, la aripi, etc. Coroziunea patrunde din interior spre exterior umfland vopseaua pe o mica portiune. Daca, la apasare, tabla prezinta o lipsa de elasticitate sau se perforeaza, caroseria prezinta un grad inalt de uzura. Aceste automobile "atinse" de rugina au circulat peste 100.000 km (sau 4-5ani) fara sa li se acorde ingrijirile necesare.

    4. Controlul interior al vehicului
    Starea tapiteriei si a covoraselor, manevrarea geamurilor, a usilor, a broastelor, functionarea aparatelor de bord, a luminilor si semnalizatoarelor, instalatia de incalzire si climatizare, stergatoarele, jocul tuturor comenzilor, starea generala de intretinere interioara, toate sunt indicii ce contribuie la formarea unei imagini asupra modului cum a fost folosita masina.

    5. Motorul
    Un motor, chiar curatat si spalat, cu unele cabluri, coliere, tuburi sau alte elemente auxiliare noi, nu ne poate insela si isi arata varsta si felul in care a fost exploatat. Daca privim numai suruburile si piulitele ne vom da seama cat de "vizitat" a fost, si ne putem intreba: "de ce?"

    6. Pornirea
    Un motor in stare buna trebuie sa porneasca la rece, fara a accelera, la 2-3 secunde de la manevrarea cheii de contact. Daca motorul porneste, este necesara o ascultare atenta de la "rece" la "cald". Orice zgomot suspect in functionarea sa, ca: batai, intreruperi, vibratii, sunt defecte mai mici sau mai mari in buna sa functionare. La accelerarea pe loc, motorul trebuie sa se tureze fara poticniri sau eforturi.

    7. Cutia de viteze
    Controlul se face in mers, pe sosea. Selectati treapta de viteze corespunzatoare vitezei de deplasare. Trecerea de la un raport de viteza la altul trebuie sa fie efectuata in ambele sensuri, fara zgomote sau piedici perceptibile la levier. La fiecare raport de viteza accelerati si decelerati scurt, pentru a fi siguri ca nu "sare" din viteza. Controlati cu atentie si fiti atenti ca, odata cu schimbarea vitezelor, sa nu auziti zgomote in cutie, diferential sau axa cardanica, indiferent daca ele sunt separate de motor (transmisie clasica, cu ax cardanic) sau sunt incorporate in solutiile "motor si tractiune fata" sau "motor si tractiune spate". Mentinand o buna bucata de timp o viteza normala de utilizare, diferentialul nu trebuie sa emita nici un zgomot anormal.

    8. Directia
    Proba se face in mers, pe un drum cat mai drept posibil. Viteza, nu exagerata, se mentine aceeasi in tot timpul probei. Luati mainile si lasati volanul liber cateva secunde pentru a va asigura ca masina pastreaza traiectoria. Acest test trebuie efectuat intr-o perioada cand nu bate vantul lateral, iar pneurile masinii sunt umflate egal. Asigurati-va, de asemenea, ca transmiterea comenzilor prin volan este imediat preluata de roti fara opintiri sau rotirea exagerata a volanului si fara zgomote la caseta de directie.

    9. Frana
    Este un element important pentru securitatea automobilului: proba trebuie facuta cu multa precautie, pentru a nu avea surprize nici in timpul probei si nici dupa aceea. Franele trebuie sa ne puna pe ganduri atunci cand: distanta de franare este prea mare, pedala are "cursa lunga", autoturismul "trage" intr-o parte la franare, se ivesc zgomote suspecte la placute sau tamburi, etc.
    Atentie si la frana de mana!

    10. Final
    Daca aveti posibilitatea, este bine sa se faca si un control al masinii dupa ce a fost ridicata pe elevator sau rampa. Sub masina trebuia acordata mare atentie tuturor detaliilor: veti putea observa eventualele scurgeri la garnituri, reparatii, inlocuiri de piese, starea jantelor, a cablurilor si legaturilor si in general modul cum a fost intretinut autoturismul.

    Sursa de inspiratie AUTOCLICK.RO
    DON'T DRIVE FASTER THAN YOUR GUARDIAN ANGEL CAN FLY !!!

    Comment


    • #3
      Revin tot eu, cu alte sfaturi gasite pe net...

      Ce trebuie sa stii despre o masina secondhand inainte de a o cumpara
      Gasesti anuntul, unul convenabil ca pret si an de fabricatie apoi dai telefon si afli urmatoarele lucruri:
      1. Hartogaraie:
      Cartea de identitate in regula?
      Cati proprietari sunt inregistrai in cartea de identitate?
      Care e anul si luna fabricatiei inscrise?
      Exista vreo greseala de inscriere in cartea de identitate? (asta te-ar putea pune pe drumuri rau de tot)
      Cel cu care vorbesti e proprietarul sau vre-un intermediar?
      Daca nu e unicul proprietar de cat timp are masina si cati kilometri a parcurs numai el cu ea? (asa poti sa vezi cat de mult a indragit-o si daca a folosit la randul lui o masina buna si nu in ultimul rand cat este de la current cu interventii , reparatii, accidente)

      NB: Cei ce nu au facut actele cu un alt fost proprietar sunt neseriosi si nu se merita sa faci afaceri cu ei.
      Ideal este sa gasesti o masina cu un unic proprietar sau cu cel mult doi dar cu conditia ca al II-lea sa fi folosit masina respectiva macar 2 ani si macar 20.000 de kilometri.
      Daca zice ca are masina dar nu a folosit-o ca fie are alta (de servici) fie ca nu a avut nevoie de ea minte!! Sigur a incercat sa o vanda dar nu a reusit, pentru ca pretul e prea mare sau masina nu merita ori e o masina cu hibe, prost intretinuta.
      Desi poate parea stupid e indicat sa te feresti de cei care dau motivul pentru care o vand fara ca tu sa ii fi intrebat in prealabil. Motivele cele mai des invocate: nu o mai folosesc, plec din tara, mobilez, nu mai vrea nevasta (la asta iti dai seama cati bani baga in ea de nu a mai suportat femeia lui) , mi-am luat alta (in cazul asta nu a reusit sa o vanda inainte sa ia alta, oricum vezi ce masina si-a cumparat sa vezi cat a cheltuit ca sa iti faci o idée cat vrea sa recupereze. Daca a luat acelasi tip de masina fugi de el cu siguranta ca in aia trebuie bagati bani multi).
      2. Motorul:
      Aici ajungi daca ai trecut de fazele de mai sus.
      Vezi daca kilometrii aratati de bord sunt reali sau aranjati oricum nu o sa iti zica, dar poti face un calcul asfel (pentru masinile romanesti e valabil ) ani vechime *8000km +- 20.000. Daca iese din gama asta ori a mers super mult ceea ce nu e bine dar macar e cinstit, iar daca e mai putin nu prea a mers cu ea, deci ori te minte ori masina e varza si nu isi permite omul sa mearga cu ea.
      Ce reparatii a efectuat la motor sau ce reparatii stie ca s-au efectuat. Important de mentinut daca a segmentat motorul (dupa cati kilometri) sau schimbat setul motor (asta ti-ar putea da un indiciu la ce fel de om a condos masina aia)
      Daca a segmentat de curand si o vinde ceva nu e in regula, oricum ca sa fii sigur ca nu e un mecanic carpaci intreaba-l brusc pe neasteptate cat a costat manopera si unde a efectuat-o, eventual poti sa ajungi pe acolo si sa vezi daca te minte. Nu uita ca orice minciuna ascunde ceva!
      CE ULEI FOLOSESTE? asa vezi cata grija are de masina lui, si normal ca iti da un indiciu nemaipomenit despre starea motorului.
      Consuma ulei? Normal o masina cu peste 50.000km si fara segmentare ar trebui sa consume putin ulei (macar 0.5 litri la 1500km) Daca sustine ca nu, poti sa il crezi pe cuvant sau sa verifici la un service compresia pe cilindri. Daca zice ca mai consuma macar e sincer si daca e intr-o limita normala e ok.
      Tot la capitolul asta intra si evacuarea. Toba intermediara si finala in functie de masina si kilometri se mai schimba si ele si costa destul. Intreaba-l daca e vreuna din ele zgomotoasa.
      3. Consumul:
      Daca are si GPL intreaba cand e montata instalatia si cata garantie mai are la ea. E important sa fie instalata in conformitate cu ultimele norme de sigurnata, altfel trebuie sa o dai jos.
      Intreaba cat consuma in oras. Daca iti zice ceva de genul 8.73 fii sigur ca asa este pentru ca omul a vrut sa fie sigur cat consuma. Daca iti zice 7-8 atunci crezi ce vrei, ori nu stie ori consuma peste 8. Atentie la consum!! Verifica ce cauciucuri are pe fata si vezi daca sunt cele recomandate de constructor. Daca nu consumul calculate de el e irelevant, pentru ca distanta inregistrata (vezi raza cauciucului) poate fi diferita cu pana la 20km la 100km parcursi.
      Intreaba cat consuma in afara. E valabil ce am scris mai sus. Daca nu a fost cu ea in afara orasului e clar ca nu a avut incredere sa iasa cu ea in afara.
      Afla ce benzina pune. Carburatorul, intreaba daca a umblat la el ca multi sunt mesteri si acolo si cu un bold poti sa produci o decalibrare iremediabila care poate sa coste peste 3 milioane. Daca nu a umblat intreba unde a efectuat reglajele la el, ar trebui sa fie reglat macar la 15.000km.
      4. Instalatia electrica:
      Bateria e piesa cea mai importanta de aici. Ar trebui sa il intrebi de cand o are si daca e relative noua (sub 2 ani) cat mai are garantie la ea si daca a respectat verficarile instaltiei electrice pentru a beneficia de garantie. O baterie mai veche de 3-4 ani nu mai are mult de trait si e posibil sa nu aiba putere iarna.
      Intreba-l ce marca e bateria, vezi daca e din cele mai ieftine sau nu.
      Instalatia electrica in general daca functioneaza normal? Pierderi de current? Scurtcircuite?
      Bordul: martorii, indicatorii de bord, stergatoare, semnalizatoare, faruri , stopuri, instalatia de incalzire, aeroterma, dezaburire, etc. Ce functioneaza ce nu.
      5. Transmisie.Suspensie. Directie.
      Asta e cea mai costisitoare parte si cele mai frecvente probleme. In genereal la fata locului vezi, dar totusi poti sa intrebi:
      Planetarele in ce stare sunt?
      Bucsaraie fata spate?
      Pivotii?
      Amortizoare?
      Cutia de viteze: cate trepte are? intra usor in toate treptele? cutia are vreun zgomot specific, suierat, fluierat?
      Ambreiajul functioneaza normal? Hurie, merge usor?
      Jantele: sunt sau nu ruginite?
      Ce cauciucuri are: daca sunt noi ce rulaj are cu ele? Sunt reesapate sau nu? In general alea luate de la SH au galme si sunt proaste.
      Cauciucurile sunt toate 5 la fel sau cum sunt grupate? Cate sunt tubeless cate nu?
      In ce stare e roata de rezerva. Vezi ca unii nici nu o au.
      6. Caroserie:
      Importante sunt pragurile sa nu fie ruginite, fetele de portiere, aripile, etc
      Daca e proaspat vopsita intreaba unde a vopsit-o si vezi daca a facut asta in cuptor la profesionisti, daca nu considera ca nu a vopsit-o.
      Intreaba daca a fost lovita. Daca da, unde . Daca zice ca a lovit-o frontal inchide telefonul.
      Ferestete de vopsea galbena. E suspect sa fi fost taxi si aia sunt super smecheri.
      7. Altele:
      Daca geamurile sunt bune toate, necrapate si nezgariate.
      Interiorul sa fie acceptabil, mochete si tapiterie fara rupturi.
      Scaunele sa fie bune, sa se rabateze pe toate directiile.
      Incuietorile la toate usile sa fie functionale.
      Daca iti face impresie buna pana aici, merita sa faci o incercare si sa te duci pana la el acasa sa vezi masina.

      Intalnirea:
      Aici surprizele vor aparea inevitabil. Sa nu te astepti sa vezi o masina asa cum ti-ai imaginat. La urma urmei au folosit-o si altii cum au vrut.
      1. Locul unde e masina si locuinta proprietarului spun multe. Exemple: daca gasesti masina in fata unui garaj si unii mesteresc la ea…e nasol, ai venit degeaba; daca mai gasesti ale masini de acelasi tip pe acolo si si unii repara pe la ele….e clar ca sunt “preparate" pentru vanzare.
      2. Ideal este sa ii dai omului un interval in care ii spui ca, crezi ca ai sa ajungi la el ca sa fie motorul rece. Ii spui asa: uite vin dimineata pana in ora 12, sunteti acasa? Va sun cand ajung la adresa respectiva. Asa poti sa admiri masina fara el daca nu e bagata intr-o curte sau garaj.
      3. Odata ajuns acolo, ei se reped sa porneasca motorul. Le spui sa nu se repeada sa faca asta incepi usor: ridici capota si te uiti ca un detectiv pe acolo, Daca e foarte curat, e dubios daca e foarte murdara iar e nasol. Trebuie sa fie ca o masina care, un om o foloseste zi de zi pana o vinde. Cauti urme de ulei peste tot. Ridici joja si verifici nivelul la ulei. Daca e sub nivel, vezi daca e in plan perfect orizontal masina, daca nu, nu ai ce sa faci. Iei cu degetul ulei de pe joja si il freci intre degete. Daca e aspru are suspensii metalice in el rau de tot. Apoi il mirosi, daca miroase a ars, e ars in detonare cu benzina si insemna ca urca uleiul in cilindru, deci pistoane uzate si e imposibil sa nu consume ulei.
      4. Il rogi sa scoata o bujie. Daca nu are cheie, ai tu asa ca nu are ce face.
      5. Te uiti la electrodul, la masa si la filetul bujei. Daca sunt ancrasate, arderea e incomplete ceea ce insemna o aprindere defectuasa deci consum inutil de benzina. Vezi de cand merge asa si cand a facut ultima oara aprinderea. Daca e demult treaba cu siguranta ca si capetele pistoanelor si scaunele de supapa sunt ancrasate si nu inchid bine si te-ar duce la o cheltuiala de peste 10 milioane sa repari.
      6. Daca a mai mers cu masina in ziua aia iti dai seama fie dupa ulei (e imprastiat si cald), fie dupa motor e cald, deci nu o sa iti dea mare indicii aprinderea la rece.
      7. Oricum spune-i ca vrei ca tu sa pornesti motorul si intreaba-l cum procedeaza. Cu soc, fara, cu spritz, etc. Faci exact cum spune el. Daca porneste din prima ai noroc, daca nu intreaba-l de ce si lasa-l pe el. Vezi daca respecta ce a zis ca face. Daca nu, nu stie sa o porneasca.
      8. Dupa ce o porneste asculta sub capota zgomote si bocaneli. Daca nu se aude nimic, ai rabdare 5-7 minute pana motorul merge singur la relanti fara soc. Acum scoate pe rand fisele la bujii. Daca se aude o schimbare de turatie la fiecare e ok., pisoanele merg J.
      9. Vezi daca iese fum pe toba finala. Ce fum iese? Alb, negru , albastru? Alb e condens, negru econsum excesiv de benzina (se regleaza), albastru e consum ulei (grav)
      10. Te duci in masina si verifici toti matorii si indicatoarele de bord. Lasi sa mearga astfel motorul pana ajunge temperature vreo 80 de grade. Apoi opresti si pornesti la cald. Il intrebi inainte cum procedeaza. Trebuie sa porneasca fara soc.
      11. Daca totul e ok pana aici inspectezi sub masina, antifonare, scut, rugina, etc.
      12. Intri in masina si incerci sa scoti covorasele din fata. Daca nu e rugina acolo insemna ca nu ploua in masina. Daca e rugina ai sanse sa te ploua.
      13. Verifici tot ce l-ai intrebat la telefon, km , caroserie, urme de lovituri, scaune, etc
      14. In portbagaj ridici covorul si te uiti sub el. Daca e rugina ploua inauntru si e grav.
      15. Verifici praguri, portiere sa fi fost pus ulei in ele, etc.
      16. E timpul sa faci un test drive.
      17. Scoti masina la sosea, in afara orasului. De preferat este un loc cu rampa (deal) cu inclinatie de 7-10 / 1000. Aici poti testa foarte usor daca masina are "suflu" (putere) la urcarea unei rampe; se poate testa deasemenea ambreiajul daca patineaza sau nu astfel: pe sosea orizontala, se aduce motorul in 2500 rot/min in treapta 4 (5) de viteza, se apasa acceleratia brusc la podea, daca motorul se tureaza impreuna cu apasarea pedalei iar masina nu capata viteza, ambreiajul patineaza din cauza stropirii discului sau a placii de presiune cu ulei ori discul este uzat. Tot pe traseu verifica si frina. La apasarea pedalei de frina, masina trebuie sa-si mentina directia, nu trebuie sa "traga" intr-o parte; frina de mina (ajutor), cind este trasa, masina nu trebuie sa plece usor de pe loc in treapta 1 de viteza.
      18. In timpul parcursului, asculta mersul motorului si sesizeaza diferite "batai" anormale; axe cu came (stinga, dreapta), culbutori, bolt biela; la directie, in volan nu trebuie sa se simta trepidatii (urca treptat viteza masinii pina la 100 km/h). Pentru zgomote ale suspensiei si a caroseriei, e de preferat o rulare cu masina pe o strada (drum) pavata cu piatra cubica. Pe un astfel de drum se poate observa si depista mult mai usor zgomotele anormale din directia masinii si ale caroseriei.
      19. Amortizoarele masinii se pot verifica prin producerea de balans vertical pe fiecare roata in parte. Cind este produs balansul, masina, la revenirea din balans, trebuie sa se opreasca din oscilatie. Daca ea continua miscarea, amortizorul respectiv nu-si face functia. Deschide capota portbagajului spate si fa un balans. Daca la apasare se aude un scirtiit strident, trebuie de verificat starea bucselor puntii spate.
      20. Nu cumpara niciodata noaptea.

      Sursa de inspiratie AUTOGHID.RO
      DON'T DRIVE FASTER THAN YOUR GUARDIAN ANGEL CAN FLY !!!

      Comment


      • #4
        Zece sfaturi utile pentru cumpararea unei masini second-hand


        Tot mai multe ocazii se intalnesc pe piata. Dar cum sa ne asiguram ca nu vom fi dezamagiti de alegerea facuta? Invata sa recunosti defectele ascunse!

        In rubricile de mica publicitate si pe internet sunt din ce in ce mai multe anunturi de vanzare a autoturismelor. Acest lucru ne-a sugerat ideea de a face cunoscute cumparatorilor 10 teste simple pe care trebuie sa le aplice unui autoturism inainte de a-l cumpara, pentru a evita surprizele neplacute si cheltuielile suplimentare cauzate de unele defecte ascunse. Trebuie sa fiti precauti cand faceti o astfel de achizitie, deoarece vanzatorii au grija sa dea autoturismului respectiv un aspect cat mai atragator inainte de a-l pune in vanzare.

        1. Kilometrajul
        Este un criteriu de apreciere a starii unui autoturism cu totul nesigur, pentru ca indicatorul poate fi "tras" inapoi printr-o operatie simpla (chiar si memoria calculatorului de bord poate fi usor modificata), sau a putut fi pur si simplu defect un timp oarecare, nemarcand in aceasta perioada kilometrajul sau marcandu-l gresit. Indicii mai obiective sunt anul fabricatiei autoturismului si data punerii lui in circulatie, cunoscand fiind ca, in medie, se circula circa 15.000-20.000 km anual. In acelasi timp, e bine de stiut ca un autoturism intretinut deficitar si care a circulat pe drumuri deteriorate 50.000 km poate fi mai uzat decat unul care a circulat 100.000 km cu ingrijiri deosebite.

        2. Controlul exterior al caroseriei
        De obicei, o masina adusa la vanzare a fost pregatita. De aceea, se impune un control atent "la exterior", mai ales ca acesta este un martos al unor eventuale accidente. Oricata grija se depune pentru efectuarea unei reparatii de tinichigerie, chituire si vopsire, caroseria ramane cu unele ondulatii care, privite "tangent" in lumina sau prin pipairea atenta cu varful degetelor pot fi depistate. Aceasta ne obliga, vazand portiunea reparata, sa controlam mai atent eventualele reparatii facute in acea zona si la partea mecanica.

        3. Rugina
        Se stie ca automobilele moderne au caroseria mai slaba decat partea mecanica, aceasta din urma putand supravietui, cu unele reparatii, mai mult decat "imbracamintea" autoturismului. Dusmanul ei principal fiind rugina, trebuie sa depistati daca aceasta exista. O veti cauta mai ales in zonele nevralgice, acolo unde apa si noroiul nu pot fi evacuate prea usor: praguri, partile inferioare ale usilor, in jurul farurilor, la aripi, etc. Coroziunea patrunde din interior spre exterior umfland vopseaua pe o mica portiune. Daca, la apasare, tabla prezinta o lipsa de elasticitate sau se perforeaza, caroseria prezinta un grad inalt de uzura. Aceste automobile "atinse" de rugina au circulat peste 100.000 km (sau 4-5ani) fara sa li se acorde ingrijirile necesare.

        4. Controlul interior al vehicului
        Starea tapiteriei si a covoraselor, manevrarea geamurilor, a usilor, a broastelor, functionarea aparatelor de bord, a luminilor si semnalizatoarelor, instalatia de incalzire si climatizare, stergatoarele, jocul tuturor comenzilor, starea generala de intretinere interioara, toate sunt indicii ce contribuie la formarea unei imagini asupra modului cum a fost folosita masina.

        5. Motorul
        Un motor, chiar curatat si spalat, cu unele cabluri, coliere, tuburi sau alte elemente auxiliare noi, nu ne poate insela si isi arata varsta si felul in care a fost exploatat. Daca privim numai suruburile si piulitele ne vom da seama cat de "vizitat" a fost, si ne putem intreba: "de ce"?

        6. Pornirea
        Un motor in stare buna trebuie sa porneasca la rece, fara a accelera, la 2-3 secunde de la manevrarea cheii de contact. Daca motorul porneste, este necesara o ascultare atenta de la "rece" la "cald". Orice zgomot suspect in functionarea sa, ca: batai, intreruperi, vibratii, sunt defecte mai mici sau mai mari in buna sa functionare. La accelerarea pe loc, motorul trebuie sa se tureze fara poticniri sau eforturi.

        7. Cutia de viteze
        Controlul se face in mers, pe sosea. Selectati treapta de viteze corespunzatoare vitezei de deplasare. Trecerea de la un raport de viteza la altul trebuie sa fie efectuata in ambele sensuri, fara zgomote sau piedici perceptibile la levier. La fiecare raport de viteza accelerati si decelerati scurt, pentru a fi siguri ca nu "sare" din viteza. Controlati cu atentie si fiti atenti ca, odata cu schimbarea vitezelor, sa nu auziti zgomote in cutie, diferential sau axa cardanica, indiferent daca ele sunt separate de motor (transmisie clasica, cu ax cardanic) sau sunt incorporate in solutiile "motor si tractiune fata" sau "motor si tractiune spate". Mentinand o buna bucata de timp o viteza normala de utilizare, diferentialul nu trebuie sa emita nici un zgomot anormal.

        8. Directia
        Proba se face in mers, pe un drum cat mai drept posibil. Viteza, nu exagerata, se mentine aceeasi in tot timpul probei. Luati mainile si lasati volanul liber cateva secunde pentru a va asigura ca masina pastreaza traiectoria. Acest test trebuie efectuat intr-o perioada cand nu bate vantul lateral, iar pneurile masinii sunt umflate egal. Asigurati-va, de asemenea, ca transmiterea comenzilor prin volan este imediat preluata de roti fara opintiri sau rotirea exagerata a volanului si fara zgomote la caseta de directie.

        9. Frana
        Este un element important pentru securitatea automobilului: proba trebuie facuta cu multa precautie, pentru a nu avea surprize nici in timpul probei si nici dupa aceea. Franele trebuie sa ne puna pe ganduri atunci cand: distanta de franare este prea mare, pedala are "cursa lunga", autoturismul "trage" intr-o parte la franare, se ivesc zgomote suspecte la placute sau tamburi, etc.
        Atentie si la frana de mana!

        10. Final
        Daca aveti posibilitatea, este bine sa se faca si un control al masinii dupa ce a fost ridicata pe elevator sau rampa. Sub masina trebuia acordata mare atentie tuturor detaliilor: veti putea observa eventualele scurgeri la garnituri, reparatii, inlocuiri de piese, starea jantelor, a cablurilor si legaturilor si in general modul cum a fost intretinut autoturismul.


        Sursa de inspiratie AUTOBIZZ.RO
        DON'T DRIVE FASTER THAN YOUR GUARDIAN ANGEL CAN FLY !!!

        Comment


        • #5
          Salut,
          Ai mare dreptate in ceea ce spui.....si cu toate astea, eu iti spun sincer ca atunci cand iti place cu adevarat o masina, iar pretul e convenabil, te ia valul si mai omiti anumite verificari. Cred ca de multe ori te mai uiti si la omul de la care cumperi masina, dar niciodata nu e bine sa te increzi in nimeni. Cel mai bine este sa nu mergem singuri sa cumparam o masina pentru ca sigur ne va scapa ceva.

          Comment


          • #6
            Felitarile mele ptr. thread, chiar imi e de foarte mare ajutor nefiind un foarte bun cunoscator in inspectarea masinilor. Chiar urmeaza sa-mi cumpar prima masina personala.

            P.S. Posibil sa nu imi ajunga banul sa-mi iau un mercedes mai nou(dupa '95), poate mai are cineva ceva sugestii de marci de masini, sau un Mercedes mai ieftin dar cat de cat mai bun decat unele anunturi de prin diverse ziare.

            Multumesc...

            Comment

            Working...
            X
            Logan | Dacia Logan |Anulare DPF