ziua buna, cu toate ca sunt nou pe forum, masina nu o am de noua si nici nu am intrat in posesia ei recent. Desi ma prezint tarziu, am considerat ca mai bine decat deloc. Am intrat in posesia unui Mercedes w211 E320CDI V6 combi din 2006 de aprox un an si o luna. Masina este cumparata de mine din germania. Am achizitionat masina din parcul unui turc, dar fostul proprietar ( domnul doctor )) a avut masina din 2007 pana atunci, cel de dinainte a detinut masina aprox. 6luni iar si mai inainte a fost detinuta de daimler ag. Am luat masina la 282k km, imediat sarbatorim 300k km ) (nu ma prea intereseaza numarul de km cat timp sunt reali, desi se stie ca nu este cel mai fiabil motor, nu este nici cel mai rau). Sunt pasionat de masini in general ,dar in special mercedes tocmai de aceea am inceput sa ma documentez despre masina si problemele ei specifice. Mi-am achizitionat si o diagnoza STAR C3 cu ajutorul careia pot sa monitorizez constant comportamentul masinii. Multe manopere le execut singur, pe altele le las pentru mecanic (am mare incredere in el). Masina nu imi iese din campul vizual indiferent ca merg la reprezentanta sau in alta parte, daca vor bine, daca nu, mai sunt locuri unde sa o duc sau ma ambitionez si o fac eu. Inteleg si faptul ca nu e frumos sa iti "sufle" cineva in ceafa, mai ales in perioada asta. Am bagat destul de multi bani in masina incepand cu cauciucuri iarna/ vara 6000lei si cred ca mai am bonuri/ facturi de inca 5000lei in piese doar + altele pierdute(tot de ceva mii de lei) si nici nu vreau sa ma opresc! Pe parte estetica nu am facut mai nimic pentru ca am vrut sa termin (grosul) cu partea mecanica, urmeaza...
Ca sa ma revansez pentru intarzierea prezentei pe forum, am lasat inspre final o lista mai lunga, de lucrari efectuate in decursul acestui an, dar nu sunt doar listate piesele pe care le-am schimbat, ci am incercat sa vin in ajutor cu niste note explicative, tips & tricks, link-uri catre video-uri, etc... Sunt piese pe care le-am schimbat, dar nu am gasit relevanta in a le trece aici doar sa fie trecute drept schimbate si atat sau am uitat de ele . Textul devenea prea lung daca specificam fiecare pas si nici nu cred ca este sectiunea potrivita, deci a NU se trata drept instructiuni de reparatie. Daca aveti nevoie de explicatii mai pe larg privind anumite manopere efectuate puteti sa ma contactati.
Schimb ulei si filtru, schimbati mereu garnitura surubului de golire. Eu mi-am pus surub magnetic.
Schimbat toate filtrele de pe masina. La filtrul de motorina trebuie pus contactul de mai multe ori incat sa traga motorina. Manualul oficial de reparatii specifica schimbarea colierelor. Pentru cei care au perne, recomand schimbarea fitrului de la compresor deoarece prelungeste durata de viata a acestuia. ( desi acesta la un sistem perfect functioneaza rar si scurt)
Schimb ulei ( nu imi place sa ma bag in polemici despre marci de ulei ,dar in acest caz folosesc uleiul original), filtru, suruburi, garnitura, teava preaplin, suruburi golire + garnituri la cutia de viteze automata (+ convertizor). Manualul specifica folosirea unei carpe care nu lasa scame, de preferat piele de caprioara, pentru curatarea tavitei. Teoretic tavita nu se curata cu curatitor pentru frane, ci (eventual) lichid special pentru asa ceva (posibil apa si lasat sa se usuce 100%, dar nu garantez). Din cate stiu reprezentantele nu se prea streseaza cu detalii, dar avand in vedere ca peste tot se foloseste curatitor de frane la aceasta aplicatie, nu poate nici sa fie foarte daunator, caci asa am vedea cutii stricate la tot pasul. Daca mergeti mai adanc de filtru, pentru curatare, se foloseste ulei pentru cutia de viteze. Atentie la magneti, in unele cazuri s-a modificat numarul de magneti necesari si pozitia acestora, cat si modelul de magnet folosit (uneori). ATENTIE!!! Nivelul de ulei in CV nu este ca la motor cu min si max, este doar unul corect iar acesta se stabileste cu diagnoza (de preferat Star) si se umple pana da pe afara la o anumita temperatura a uleiului. Data viitoare vine jos si electrohydraulic controller unit pentru curatarea solenoid-urilor conform https://www.youtube.com/watch?v=IG9O...8SzNp&index=49 + un flush. (pentru bunastarea si longevitatea cutiei)
Schimbat epurator de gaze ( tot ansamblul), se defecteaza destul de des, este un motor care are blow-by destul de mare sau/ si epuratorul este subdimensionat. Eu am schimbat si piesa de dinaintea epuratorului (nu stiu in ce masura recomand asta, trebuie atentie)
Schimb garnitura injector + surub deoarece aveam mirificul black death. Posibil sa trebuiasca adus la plan sezutul injectorului. Curatat filet surub, pasta originala MB pentru injector, obligatoriu schimbul de surub si foarte importanta curatenia la aceasta manopera. Grija mare la cuplul de strangere, au fost destule cazuri cand surubul s-a rupt in incercarea de a strange la cuplul dat de producator. Se schimba si garnitura de la returul injectorului.
Am schimbat si furtunul de retur deoarece acesta scapa motorina pe la injectorul la care am avut black death. Surpriza, original nou pe la 700-800lei, uneori si dezmembrarile renteaza.
Schimb sintofluid axa spate cu Fuchs (fost Pentosin) TITAN SINTOPOID FE 75W-85, acesta este producatorul original. Din cate stiu (rog sa ma corecteze cineva daca stie ceva mai exact) acesta este "sealed for life" in schimb mercedes a schimbat putin specificatiile acestui lichid (sau ce e considerat) asa ca, de ce nu? ) ATENTIE!!! Desfaceti intai surubul de umplere sa nu aveti surpriza ca nu il puteti deschide dupa ce lichidul este golit.
Schimb rezervor ulei servo si ulei servo cu Fuchs TITAN CHF 11S (fost Pentosin), acesta este producatorul uleiului original. ATENTIE!!! Rezervorul lichidului de servo are un filtru care nu se poate schimba decat schimband rezervorul. In cazul in care schimbati rezervorul, manualul de reparatii spune ca trebuie schimbate si cele 2 coliere. Eu am facut un flush + bleed, furtunul de retur l-am bagat intr-o sticla. Alternativ invarteam de volan cu rotile in aer si turnam ulei (folositi o palnie CURATA ca sa puteti monitoriza nivelul). Sa nu lasati NICIODATA sa intre aer in instalatie deoarece acesta poate sa fie greu de scos ulterior! Sunt multe clipuri cu informatii gresite legat de acest subiect pe internet asa ca vizionati intai clipul oficial mercedes. Dupa ce intelegeti cum functioneaza, puteti incerca un flush care evident este mai bun ca un schimb care nu scoate tot uleiul din instalatie. https://www.youtube.com/watch?v=F0ihJ2gMXDc
schimbat garnitura portocalie admisie aer curat turbo. Daca nu o schimbati frecvent va scapa ulei care se scurge pe motorasul de la clapetele din galeria de admisie si acesta, in timp, se va defecta (manopera pentru schimbarea motorasului nu este scurta, teoretic trebuie demontat turbo). Garnitura se aseaza in niste "santuri" in partea de plastic neagra iar pe turbo se impinge pana in capat pentru a evita scurgerile.
Am mai schimbat si toate garniturile de pe traseul de aer curat de la turbo pana la galeria de admisie, curatat intercooler pe interior, curatat mixing chamber (ansamblu premergator galeriei de admisie), schimbat senzor temperatura aer admisie si pe cel de presiune aer admisie.
Mercedes recomanda sa curatati teava de aluminiu care vine de la racitorul de gaze si intra in mixing chamber (ansamblul premergator galeriei de admisie) la aprox 65k km (eu o fac mai des, sunt doar 3 suruburi de demontat)
Schimbat garnitura din fata a pompei de vacuum (cea pe care mercedes-ul nu o comercializeaza separat, doar pompa cu totul)
schimbat placute de frana (BREMBO sunt ieftine, nu ca sunt chitros fata de brand-ul masinii, ci pentru ca sunt de calitate + un raport calitate/pret bun. placutele mele au venit fara senzori) doar fata momentan, manualul de reparatii specifica schimbarea pinilor si arcului. ATENTIE!!! Cei care aveti SBC nu puteti face aceasta manopera fara o diagnoza ( tot de preferat STAR).
schimbat role ghidaj ( acestea se defecteaza cel mai frecvent, sunt ieftine si usor de schimbat), bratul de tensionare.
Rola alternator (am vazut pe manualul de reparatii ca daca se executa lucrari la alternator si acesta are 100k km, sa se schimbe si rola( aceasta este o interpretare personala, dar eu am sa
schimb rola la max 100k km indiferent daca fac ceva lucrari la alternator sau ba, este ieftina, se schimba usor, dar are nevoie de un cap special))
Schimbat rola AC (in fapt e un ansamblu despre care trebuie inteles cum functioneaza intai, uneori trebuie cap special pentru demontare)
Schimbat tampoane motor + tampon cutie (de recomandat sa se schimbe toate impreuna). Este nevoie de o cheie speciala pentru acces la capul surubului. Procedura oficiala mercedes se face prin demontarea catalizatorului si din cate stiu (repet, nimic concret) se taxeaza undeva la 4ore. (ii rog pe cei care stiu exact sa specifice). Exista metode mai rapide de a se scoate, la mecanicul meu a durat aprox 1 ora.
Schimbat doar actuator turbo (defect comun), Mercedes zice ca se schimba doar impreuna cu turbo deoarece se calibreaza impreuna, eu nu am probleme asa cum l-am schimbat. NU merita sa o faceti cu motorul oprit recent... au soptit basicile.
Schimbat perii alternator, nu sunt convins ca sunt ce trebuie asa ca urmeaza sa schimb regulatorul de tensiune.
Pentru ingrijirea interiorului folosesc o solutie universala + o spuma pentru ingrijirea pielii, amandoua originale mercedes.
Va rog sa nu imi sariti in cap pentru eventuale greseli gramaticale (cel mai probabil multe virgule nepuse, care sper sa nu schimbe prea tare sensul propozitiilor), dar timpul nu este infinit pe acest pamant iar eu nu vreau sa devin scriitor de romane (desi pentru un forum cred ca tinde inspre incolo ca lungime, nu ca talent). La unii termeni nu am stiut traducerea exacta dpdv tehnic + faptul ca este mai usor sa se gaseasca informatie pe internet cautand in engleza asa ca nu m-am chinuit sa gasesc termenul corespunzator (nu sinonime traduse). Principalul obiectiv este sa ofer informatie relevanta! Cei care considera informatia ca fiind cunostinte generale... aia e, nu am ce face, incerc doar sa ii ajut pe oamenii pentru care aceasta informatie are o relevanta.
Ca dotari lipsa ptiunea de a culca tetierele banchetei din spate apasand butonul (ciudat, aproape toata o au), distronic, incalzirea programabila din casa, panoramic, alcantara pe plafon (daca exista), incalzire scaune spate, incalzire volan sau/ si lemn(?), praguri iluminate, TV spate, pachet avantgarde (am bara fata avantgarde). Momentan nu mai imi pica fisa la altceva lipsa. Evident ca la genul acesta de masini, cu liste de optiuni, de poti defrisa padurea amazoniana, nu stii niciodata cate zeci de dotari sunt la o casuta distanta!
Code Description
003 MANUAL DATE-CONTROLLED VEHICLE
006 SPECIAL TEST VEHICLE
102 CONTROL PRODUCTION TEST 2
10N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
182 CONVERTER WITH DEV. CHARACTERISTIC
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
292L FACTORY SALES
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
301 ASHTRAY PACKAGE
309 CUP HOLDER
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
388 PHONE MOBILE, MTUS-SYSTEM
401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
433 LEFT DRIVING DYNAMICS SEAT
434 RIGHT DRIVING DYNAMICS SEAT
474 PARTICLE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
48N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
49N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
550 TRAILER COUPLING
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
596 HEAT INSULATING+IR REFLECTG.SAFETY GLASS ALL-ROUND
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
619 CORNERING ILLUMINATION
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
775U BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
807 YEAR OF MODIFICATION
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
820A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
821A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH.
840 DARK TINTED GLASS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
889 KEYLESS - GO
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
911 MAJOR ASSEMBLIES FOR SPECIAL TEST VEHICLES
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
942 LOAD COMPARTMENT PACKAGE
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A24 JOINT FLANGE, 4-ARM 120
A28 J - VALVE BODY ASSEMBLY VGS 2 (550 NM)
F211 SERIES PRODUCTION 211
FS COMBI - VEHICLE
G902 TRANSMISSION CODE VERSION 02
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J52 ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
L LEFT-HAND STEERING
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
N03 DISCHARGE AFTER TOP COAT
N27 EXCHG. NOT ALLOWED,BODY/ORDER AS OF BODYSH. W/ PA1
R01 SUMMER TIRES
R76 LA 16" 11 SPOKE DESIGN
U15 2ND CARGO AREA W/ COMPART. UNDER MAIN FLOOR PANEL
U16 STOWAGE TANK BEHIND REAR SEAT BACKREST
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Multumesc, o zi deosebita!
Ca sa ma revansez pentru intarzierea prezentei pe forum, am lasat inspre final o lista mai lunga, de lucrari efectuate in decursul acestui an, dar nu sunt doar listate piesele pe care le-am schimbat, ci am incercat sa vin in ajutor cu niste note explicative, tips & tricks, link-uri catre video-uri, etc... Sunt piese pe care le-am schimbat, dar nu am gasit relevanta in a le trece aici doar sa fie trecute drept schimbate si atat sau am uitat de ele . Textul devenea prea lung daca specificam fiecare pas si nici nu cred ca este sectiunea potrivita, deci a NU se trata drept instructiuni de reparatie. Daca aveti nevoie de explicatii mai pe larg privind anumite manopere efectuate puteti sa ma contactati.
Schimb ulei si filtru, schimbati mereu garnitura surubului de golire. Eu mi-am pus surub magnetic.
Schimbat toate filtrele de pe masina. La filtrul de motorina trebuie pus contactul de mai multe ori incat sa traga motorina. Manualul oficial de reparatii specifica schimbarea colierelor. Pentru cei care au perne, recomand schimbarea fitrului de la compresor deoarece prelungeste durata de viata a acestuia. ( desi acesta la un sistem perfect functioneaza rar si scurt)
Schimb ulei ( nu imi place sa ma bag in polemici despre marci de ulei ,dar in acest caz folosesc uleiul original), filtru, suruburi, garnitura, teava preaplin, suruburi golire + garnituri la cutia de viteze automata (+ convertizor). Manualul specifica folosirea unei carpe care nu lasa scame, de preferat piele de caprioara, pentru curatarea tavitei. Teoretic tavita nu se curata cu curatitor pentru frane, ci (eventual) lichid special pentru asa ceva (posibil apa si lasat sa se usuce 100%, dar nu garantez). Din cate stiu reprezentantele nu se prea streseaza cu detalii, dar avand in vedere ca peste tot se foloseste curatitor de frane la aceasta aplicatie, nu poate nici sa fie foarte daunator, caci asa am vedea cutii stricate la tot pasul. Daca mergeti mai adanc de filtru, pentru curatare, se foloseste ulei pentru cutia de viteze. Atentie la magneti, in unele cazuri s-a modificat numarul de magneti necesari si pozitia acestora, cat si modelul de magnet folosit (uneori). ATENTIE!!! Nivelul de ulei in CV nu este ca la motor cu min si max, este doar unul corect iar acesta se stabileste cu diagnoza (de preferat Star) si se umple pana da pe afara la o anumita temperatura a uleiului. Data viitoare vine jos si electrohydraulic controller unit pentru curatarea solenoid-urilor conform https://www.youtube.com/watch?v=IG9O...8SzNp&index=49 + un flush. (pentru bunastarea si longevitatea cutiei)
Schimbat epurator de gaze ( tot ansamblul), se defecteaza destul de des, este un motor care are blow-by destul de mare sau/ si epuratorul este subdimensionat. Eu am schimbat si piesa de dinaintea epuratorului (nu stiu in ce masura recomand asta, trebuie atentie)
Schimb garnitura injector + surub deoarece aveam mirificul black death. Posibil sa trebuiasca adus la plan sezutul injectorului. Curatat filet surub, pasta originala MB pentru injector, obligatoriu schimbul de surub si foarte importanta curatenia la aceasta manopera. Grija mare la cuplul de strangere, au fost destule cazuri cand surubul s-a rupt in incercarea de a strange la cuplul dat de producator. Se schimba si garnitura de la returul injectorului.
Am schimbat si furtunul de retur deoarece acesta scapa motorina pe la injectorul la care am avut black death. Surpriza, original nou pe la 700-800lei, uneori si dezmembrarile renteaza.
Schimb sintofluid axa spate cu Fuchs (fost Pentosin) TITAN SINTOPOID FE 75W-85, acesta este producatorul original. Din cate stiu (rog sa ma corecteze cineva daca stie ceva mai exact) acesta este "sealed for life" in schimb mercedes a schimbat putin specificatiile acestui lichid (sau ce e considerat) asa ca, de ce nu? ) ATENTIE!!! Desfaceti intai surubul de umplere sa nu aveti surpriza ca nu il puteti deschide dupa ce lichidul este golit.
Schimb rezervor ulei servo si ulei servo cu Fuchs TITAN CHF 11S (fost Pentosin), acesta este producatorul uleiului original. ATENTIE!!! Rezervorul lichidului de servo are un filtru care nu se poate schimba decat schimband rezervorul. In cazul in care schimbati rezervorul, manualul de reparatii spune ca trebuie schimbate si cele 2 coliere. Eu am facut un flush + bleed, furtunul de retur l-am bagat intr-o sticla. Alternativ invarteam de volan cu rotile in aer si turnam ulei (folositi o palnie CURATA ca sa puteti monitoriza nivelul). Sa nu lasati NICIODATA sa intre aer in instalatie deoarece acesta poate sa fie greu de scos ulterior! Sunt multe clipuri cu informatii gresite legat de acest subiect pe internet asa ca vizionati intai clipul oficial mercedes. Dupa ce intelegeti cum functioneaza, puteti incerca un flush care evident este mai bun ca un schimb care nu scoate tot uleiul din instalatie. https://www.youtube.com/watch?v=F0ihJ2gMXDc
schimbat garnitura portocalie admisie aer curat turbo. Daca nu o schimbati frecvent va scapa ulei care se scurge pe motorasul de la clapetele din galeria de admisie si acesta, in timp, se va defecta (manopera pentru schimbarea motorasului nu este scurta, teoretic trebuie demontat turbo). Garnitura se aseaza in niste "santuri" in partea de plastic neagra iar pe turbo se impinge pana in capat pentru a evita scurgerile.
Am mai schimbat si toate garniturile de pe traseul de aer curat de la turbo pana la galeria de admisie, curatat intercooler pe interior, curatat mixing chamber (ansamblu premergator galeriei de admisie), schimbat senzor temperatura aer admisie si pe cel de presiune aer admisie.
Mercedes recomanda sa curatati teava de aluminiu care vine de la racitorul de gaze si intra in mixing chamber (ansamblul premergator galeriei de admisie) la aprox 65k km (eu o fac mai des, sunt doar 3 suruburi de demontat)
Schimbat garnitura din fata a pompei de vacuum (cea pe care mercedes-ul nu o comercializeaza separat, doar pompa cu totul)
schimbat placute de frana (BREMBO sunt ieftine, nu ca sunt chitros fata de brand-ul masinii, ci pentru ca sunt de calitate + un raport calitate/pret bun. placutele mele au venit fara senzori) doar fata momentan, manualul de reparatii specifica schimbarea pinilor si arcului. ATENTIE!!! Cei care aveti SBC nu puteti face aceasta manopera fara o diagnoza ( tot de preferat STAR).
schimbat role ghidaj ( acestea se defecteaza cel mai frecvent, sunt ieftine si usor de schimbat), bratul de tensionare.
Rola alternator (am vazut pe manualul de reparatii ca daca se executa lucrari la alternator si acesta are 100k km, sa se schimbe si rola( aceasta este o interpretare personala, dar eu am sa
schimb rola la max 100k km indiferent daca fac ceva lucrari la alternator sau ba, este ieftina, se schimba usor, dar are nevoie de un cap special))
Schimbat rola AC (in fapt e un ansamblu despre care trebuie inteles cum functioneaza intai, uneori trebuie cap special pentru demontare)
Schimbat tampoane motor + tampon cutie (de recomandat sa se schimbe toate impreuna). Este nevoie de o cheie speciala pentru acces la capul surubului. Procedura oficiala mercedes se face prin demontarea catalizatorului si din cate stiu (repet, nimic concret) se taxeaza undeva la 4ore. (ii rog pe cei care stiu exact sa specifice). Exista metode mai rapide de a se scoate, la mecanicul meu a durat aprox 1 ora.
Schimbat doar actuator turbo (defect comun), Mercedes zice ca se schimba doar impreuna cu turbo deoarece se calibreaza impreuna, eu nu am probleme asa cum l-am schimbat. NU merita sa o faceti cu motorul oprit recent... au soptit basicile.
Schimbat perii alternator, nu sunt convins ca sunt ce trebuie asa ca urmeaza sa schimb regulatorul de tensiune.
Pentru ingrijirea interiorului folosesc o solutie universala + o spuma pentru ingrijirea pielii, amandoua originale mercedes.
Va rog sa nu imi sariti in cap pentru eventuale greseli gramaticale (cel mai probabil multe virgule nepuse, care sper sa nu schimbe prea tare sensul propozitiilor), dar timpul nu este infinit pe acest pamant iar eu nu vreau sa devin scriitor de romane (desi pentru un forum cred ca tinde inspre incolo ca lungime, nu ca talent). La unii termeni nu am stiut traducerea exacta dpdv tehnic + faptul ca este mai usor sa se gaseasca informatie pe internet cautand in engleza asa ca nu m-am chinuit sa gasesc termenul corespunzator (nu sinonime traduse). Principalul obiectiv este sa ofer informatie relevanta! Cei care considera informatia ca fiind cunostinte generale... aia e, nu am ce face, incerc doar sa ii ajut pe oamenii pentru care aceasta informatie are o relevanta.
Ca dotari lipsa ptiunea de a culca tetierele banchetei din spate apasand butonul (ciudat, aproape toata o au), distronic, incalzirea programabila din casa, panoramic, alcantara pe plafon (daca exista), incalzire scaune spate, incalzire volan sau/ si lemn(?), praguri iluminate, TV spate, pachet avantgarde (am bara fata avantgarde). Momentan nu mai imi pica fisa la altceva lipsa. Evident ca la genul acesta de masini, cu liste de optiuni, de poti defrisa padurea amazoniana, nu stii niciodata cate zeci de dotari sunt la o casuta distanta!
Code Description
003 MANUAL DATE-CONTROLLED VEHICLE
006 SPECIAL TEST VEHICLE
102 CONTROL PRODUCTION TEST 2
10N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
182 CONVERTER WITH DEV. CHARACTERISTIC
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
292L FACTORY SALES
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
301 ASHTRAY PACKAGE
309 CUP HOLDER
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
388 PHONE MOBILE, MTUS-SYSTEM
401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
433 LEFT DRIVING DYNAMICS SEAT
434 RIGHT DRIVING DYNAMICS SEAT
474 PARTICLE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
48N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
49N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
550 TRAILER COUPLING
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
596 HEAT INSULATING+IR REFLECTG.SAFETY GLASS ALL-ROUND
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
619 CORNERING ILLUMINATION
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
775U BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
807 YEAR OF MODIFICATION
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
820A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
821A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH.
840 DARK TINTED GLASS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
889 KEYLESS - GO
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
911 MAJOR ASSEMBLIES FOR SPECIAL TEST VEHICLES
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
942 LOAD COMPARTMENT PACKAGE
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A24 JOINT FLANGE, 4-ARM 120
A28 J - VALVE BODY ASSEMBLY VGS 2 (550 NM)
F211 SERIES PRODUCTION 211
FS COMBI - VEHICLE
G902 TRANSMISSION CODE VERSION 02
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J52 ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
L LEFT-HAND STEERING
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
N03 DISCHARGE AFTER TOP COAT
N27 EXCHG. NOT ALLOWED,BODY/ORDER AS OF BODYSH. W/ PA1
R01 SUMMER TIRES
R76 LA 16" 11 SPOKE DESIGN
U15 2ND CARGO AREA W/ COMPART. UNDER MAIN FLOOR PANEL
U16 STOWAGE TANK BEHIND REAR SEAT BACKREST
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Multumesc, o zi deosebita!
Comment