Buna seara !
Romanu' inca e de parere ca daca motorul e mic, masina consuma putin. Ceea ce e fals, binenteles. De acolo si eronata acordare de valoare mai mare la un 1.4 decat la 2.0 pe aceeasi masina. Plus diferenta "fantastica" la impozit intre aceleasi cilindree (sau poate tocmai de-aia...). Cu acest mod de gandire, probabil un 0.8 este mai valoros decat un 1.4 si un 0.1 mai valoros decat un 0.8...
broscutza draga, consumul unei masini este normat in litri la suta de kilometri. Recte, cand consumi litri, da' kilometri faci deloc, este ca atunci cand imparti doi la zero. Adica asa cum ar sustine anumite ramuri isoterice ale aritmeticii, rezultatul este infinit. Sau macar nedefinit, pen' ca impartirea la zero nu functioneaza.
Ca sa pricepi logica a ceea ce se intampla in display-ul masinii tale, imagineaza-ti ca virgula cu aceeasi cantitate de combustibil poti faci un numar diferit de kilometri, in functie de situatie. Si corespunzator iese media. Cand faci cu zece litri o suta de kilometri, ai consum de zece la suta. Da' cand faci cu aceeasi zece litri doar cincizeci de kilometri, consumul este de douazeci la suta. Cand faci doar un kilometru cu zece litri, consumul ar fi de o mie la suta.
Cum tu stai pe loc cu motorul pornit, deci consumi ceva si nu "produci" kilometri, consumul e ala absurd afisat. Si cu cat stai mai mult cu motorul pornit, cu atat va fi mai mare consumul. In mod normal, daca resetezi partea de consum si apoi stai pe loc cu motorul pornit, consumul ar tinde spre infinit. Odara ce masina misca, consumul indicat se va apropia cu atat mai mult de realitate, cu cat mai multi kilometri vei face.
Oricum, nimic nu este mai real decat consumul de la plin la plin, facut live in pompa.
Dragos
Romanu' inca e de parere ca daca motorul e mic, masina consuma putin. Ceea ce e fals, binenteles. De acolo si eronata acordare de valoare mai mare la un 1.4 decat la 2.0 pe aceeasi masina. Plus diferenta "fantastica" la impozit intre aceleasi cilindree (sau poate tocmai de-aia...). Cu acest mod de gandire, probabil un 0.8 este mai valoros decat un 1.4 si un 0.1 mai valoros decat un 0.8...
broscutza draga, consumul unei masini este normat in litri la suta de kilometri. Recte, cand consumi litri, da' kilometri faci deloc, este ca atunci cand imparti doi la zero. Adica asa cum ar sustine anumite ramuri isoterice ale aritmeticii, rezultatul este infinit. Sau macar nedefinit, pen' ca impartirea la zero nu functioneaza.
Ca sa pricepi logica a ceea ce se intampla in display-ul masinii tale, imagineaza-ti ca virgula cu aceeasi cantitate de combustibil poti faci un numar diferit de kilometri, in functie de situatie. Si corespunzator iese media. Cand faci cu zece litri o suta de kilometri, ai consum de zece la suta. Da' cand faci cu aceeasi zece litri doar cincizeci de kilometri, consumul este de douazeci la suta. Cand faci doar un kilometru cu zece litri, consumul ar fi de o mie la suta.
Cum tu stai pe loc cu motorul pornit, deci consumi ceva si nu "produci" kilometri, consumul e ala absurd afisat. Si cu cat stai mai mult cu motorul pornit, cu atat va fi mai mare consumul. In mod normal, daca resetezi partea de consum si apoi stai pe loc cu motorul pornit, consumul ar tinde spre infinit. Odara ce masina misca, consumul indicat se va apropia cu atat mai mult de realitate, cu cat mai multi kilometri vei face.
Oricum, nimic nu este mai real decat consumul de la plin la plin, facut live in pompa.
Dragos
Comment