Va salut!
Iata ca a venit momentul sa imi prezint si eu fierul care imi hraneste ,,microbul" numit Mercedes-Benz.
In martie 2014, nesperat, am dat peste aceasta masinuta pe care o stiam din vedere de vreo 2-3 ani si am achizitionat-o, astfel, un vis devenind realitate. Cu bugetul din dotare speram sa imi achizitionez o Cobra (unul din modelele mele de suflet) sau sa incerc sa restaurez fierul (tot W123) ce zacea intr-o curte de ceva timp, dar cand am aflat de W124 in cauza ca proprietarul doreste sa il dea, nu am mai avut liniste pana nu l-am vazut al meu. (Traiasca vecinii nostri de la sud de Dunare pentru ca ne ajuta sa mai detinem cate un exemplar de genul ).
Masina, pana in 2011 a fost austriaca, sunt al 4-lea proprietar, e de fabricatie septembrie 1993, motor OM605 911 (2497cc), cutie automata, km la bord cand am cumparat-o, ~314 000 (tind sa cred ca reali).
VIN: WDB1241261C037955 (as fi recunoscator daca mi-l decodeaza cineva )
Ca dotari, masina prezinta:
-ABS
-oglinzi cu reglaj electric si incalzite
-airbag sofer+pasager
-aer conditionat
-vasul lichidului de parbriz incalzit
-termometru exterior
-tempomat
-scaune fata incalzite
-perdeluta spate actionata electric
-parasolare luminate
-...
Cutia automata schimba binisor, tempomatul nu functioneaza, perdeluta lunetei are personalitate proprie (functioneaza numai cand doreste ea), la fel si lumina parasolarului din dreapta, dar aceste probleme le voi dezbate pe larg in topice corespunzatoare.
In aceste 10 luni (~8000 km) de cand o am, probleme nu am avut cu ea, cu exceptia antenei automate care la un moment dat a iesit cu totul (rezolvata prin inlocuire) ci doar am efectuat operatii de mentenanta:
-schimb ulei motor+ filtru
-schimb ulei servodirectie+filtru
-schimb ulei grup
-schimb antigel
-schimb filtru aer
-schimb filtru motorina)
-uleiul cutiei de viteze automate si filtrul a fost schimbat de vechiul proprietar si in momentul de fata are putin peste 20 000 km de la schimb
-aripa stanga fata retusata (incepusera sa apara cateva puncte de rugina)
-bara fata prezenta o crapatura pe bandou si una in partea de jos a ei (probabil de la vreo bordura incasata) si am revopsit-o
-la sfarsitul lui octombrie-inceputul lui noiembrie am zis sa incerc sa o protejez pentru iarna si sa stau o zi de ea sa ii dau un strat de antifon pe dedesubt. Acea zi planificata s-a inmultit cu 3 cand m-am apucat de treaba, si in final am dat pragurile de plastic jos, am umplut gaurile pt. cric cu vaselina (aveau ceva unsoare in ele si de la proprietarul anterior), am ,,vopsit" pragurile masinii cu ulei ars. De asemenea, am demontat bandourile aripilor fata si le-am pus un strat de vaselina pe tabla, in locul unde vin montate. La aripa stanga fata am gasit vopseaua inflorita pe sub bandou. La oalele aripilor spate, desi aparent nu se vedea nimic, niste gauri din constructie (probabil pentru ceruit concepute, ca alta utilizare nu le-am gasit) incepusera sa le manance rugina pe langa dopul de cauciuc ce le acoperea. Am curatat tabla in acel loc, am neutralizat rugina, le-am grunduit si le-am montat dopurile la loc. Unde avansase putin rugina si dopurile au ramas prea mici, am lipit niste petice de tabla provizoriu pana in primavara, cand doresc sa le rezolv. In final, am antifonat oalele aripilor+un strat de ulei ars la final si pe dedesubt a primit doar ulei ars.
In speranta ca nu v-am plictisit prea mult cu aceasta prezentare am selectat ceva poze (scuzati calitatea unora dintre ele) si astept critici din partea voastra.
Iata ca a venit momentul sa imi prezint si eu fierul care imi hraneste ,,microbul" numit Mercedes-Benz.
In martie 2014, nesperat, am dat peste aceasta masinuta pe care o stiam din vedere de vreo 2-3 ani si am achizitionat-o, astfel, un vis devenind realitate. Cu bugetul din dotare speram sa imi achizitionez o Cobra (unul din modelele mele de suflet) sau sa incerc sa restaurez fierul (tot W123) ce zacea intr-o curte de ceva timp, dar cand am aflat de W124 in cauza ca proprietarul doreste sa il dea, nu am mai avut liniste pana nu l-am vazut al meu. (Traiasca vecinii nostri de la sud de Dunare pentru ca ne ajuta sa mai detinem cate un exemplar de genul ).
Masina, pana in 2011 a fost austriaca, sunt al 4-lea proprietar, e de fabricatie septembrie 1993, motor OM605 911 (2497cc), cutie automata, km la bord cand am cumparat-o, ~314 000 (tind sa cred ca reali).
VIN: WDB1241261C037955 (as fi recunoscator daca mi-l decodeaza cineva )
Ca dotari, masina prezinta:
-ABS
-oglinzi cu reglaj electric si incalzite
-airbag sofer+pasager
-aer conditionat
-vasul lichidului de parbriz incalzit
-termometru exterior
-tempomat
-scaune fata incalzite
-perdeluta spate actionata electric
-parasolare luminate
-...
Cutia automata schimba binisor, tempomatul nu functioneaza, perdeluta lunetei are personalitate proprie (functioneaza numai cand doreste ea), la fel si lumina parasolarului din dreapta, dar aceste probleme le voi dezbate pe larg in topice corespunzatoare.
In aceste 10 luni (~8000 km) de cand o am, probleme nu am avut cu ea, cu exceptia antenei automate care la un moment dat a iesit cu totul (rezolvata prin inlocuire) ci doar am efectuat operatii de mentenanta:
-schimb ulei motor+ filtru
-schimb ulei servodirectie+filtru
-schimb ulei grup
-schimb antigel
-schimb filtru aer
-schimb filtru motorina)
-uleiul cutiei de viteze automate si filtrul a fost schimbat de vechiul proprietar si in momentul de fata are putin peste 20 000 km de la schimb
-aripa stanga fata retusata (incepusera sa apara cateva puncte de rugina)
-bara fata prezenta o crapatura pe bandou si una in partea de jos a ei (probabil de la vreo bordura incasata) si am revopsit-o
-la sfarsitul lui octombrie-inceputul lui noiembrie am zis sa incerc sa o protejez pentru iarna si sa stau o zi de ea sa ii dau un strat de antifon pe dedesubt. Acea zi planificata s-a inmultit cu 3 cand m-am apucat de treaba, si in final am dat pragurile de plastic jos, am umplut gaurile pt. cric cu vaselina (aveau ceva unsoare in ele si de la proprietarul anterior), am ,,vopsit" pragurile masinii cu ulei ars. De asemenea, am demontat bandourile aripilor fata si le-am pus un strat de vaselina pe tabla, in locul unde vin montate. La aripa stanga fata am gasit vopseaua inflorita pe sub bandou. La oalele aripilor spate, desi aparent nu se vedea nimic, niste gauri din constructie (probabil pentru ceruit concepute, ca alta utilizare nu le-am gasit) incepusera sa le manance rugina pe langa dopul de cauciuc ce le acoperea. Am curatat tabla in acel loc, am neutralizat rugina, le-am grunduit si le-am montat dopurile la loc. Unde avansase putin rugina si dopurile au ramas prea mici, am lipit niste petice de tabla provizoriu pana in primavara, cand doresc sa le rezolv. In final, am antifonat oalele aripilor+un strat de ulei ars la final si pe dedesubt a primit doar ulei ars.
In speranta ca nu v-am plictisit prea mult cu aceasta prezentare am selectat ceva poze (scuzati calitatea unora dintre ele) si astept critici din partea voastra.
Comment