Totul a-nceput acum vreo 6 ani – am luat carnet si, cu chiu cu vai mi-am luat un golf 4. Cand am realizat ca manca un plin de ulei la fiecare 500 de km, am hotarat s-o dau la schimb cu un fiat stilo, care dupa fix o saptamana nu mai statea la relantii. Bun – am zis – si m-am facut cu un opel astra H, care a rezistat eroic la perioada cand inca invatam sa conduc (si am descoperit, pe pielea mea, de ce nu e bine sa franezi in curba pe asfalt ud). Pan’la urma a fost totul bine. Timpul a trecut, si mi s-a pus pata pe un passat b6 – frumoasa masina, in afara de cateva chestii minore, mi-a placut mult de ea. Apoi, m-am vazut cu niste banuti si, cu mana pe inima, mi-am implinit un vis: SLK 200, cu „de toate”. M-am dat vara lu’2013 cu ea, si mi-a placut la nebunie – cutie automata, comoda, dar parca cam mica si cu tractiunea aia pe spate care fugea de colo-colo, am zis ca imi ajunge. Pana la urma, tot ce e frumos tre’ sa dureze putin, ca asa ne-au invatat la scoala. Si cum din toate m-a impresionat steluta, am zis ca hai sa-mi iau ceva un pic mai mic decat passatu’, dar comod si neaparat automata. Si cu senzori de parcare, ca d-aia n-am avut pe passat. Si cum ai mei au un 4x4 romanesc si e frumos, am zis sa fie si cu tractiune integrala. Si uite-asa, hop-top, am dat si slk si passat si acu ma dau c-un C. Un C320 4matic, ca sa punem punctul pe i si virgula sub ț.
Masina mi se pare geniala, iar ecranul ala timid de se ascunde cand e singurel e de-a dreptul „cool”. Nu stiu exact ce e standard si ce e optional, dar pun si eu un VIN, ca am vazut ca sunt colegi care spun ce si cum.
Dar s-o luam de la inceput: vineri iau masina, o verific, o testez, si o iau in test-drive pan’la Botosani. Totul bine pana imi dau seama ca ceva in spate cloncane – da’nu mereu, numai’ din cand in cand. Bun – or fi bucsele; merg ce merg, si ma iau caldurile, ca mi se-aprinde in bord martorul galben de motor. Masina trage, nu scoate (alte) zgomote dubioase, zic eu ca nu e grav. La intoarcere, ma duc o ora la (singura?) reprezentanta din Bacau si un baiat foarte simpatic imi da verdictul final: „masina e in conditii foarte bune, da’ vi s-a aprins martorul de la motorina proasta si trebuie schimbate flansele si suspensiile fata”. „Flansele fac zgomot, iar suspensiile sunt ineficiente”. „Pai cum adica ineficiente? Ce au, nu sunt bune, nu merg, care e faza mai exact?” – „Pai domnule Alexandru, sunt ineficiente”. „Ah, bun, acum am inteles”.
Ce-i drept, pana la Bucuresti m-am bucurat ca nu mai aveam martorul aprins, da cand am alimentat la OMV „premium”, hop-top ca se aprinde martorul din nou. „Bun” – zic – „dupa ce ii fac buletin sa demonstrez ca e de-a mea, o duc la doctor sa vedem exact”.
Intre timp, am vazut ca nu are hartile prea up-to-date, s-am zis sa-mi fac un pic de lucru si sa pun ultima versiune. Ma intalnesc cu un nene simpatic si fara fite, imi explica ce si cum, achit, si m-apuc de treaba.
Cand a terminat de updatat harta, ma trezesc ca mi se stinge COMAND-ul. Ma apuca panica, spumele si apoi iar panica, ca stiu ca e 3000 de iepuri unul nou. Nu se rabata la loc, doar ca la vreo aprox 25 de secunde se stingea complet si repornea, cu sunetul plin de disperare al HDD-ului, pe care il auzeam cum isi dadea ultima sulfare – la fiecare 25 de secunde. Ma intalnesc cu nenea fara fite, imi spune pe un ton onest ca nu se astepta la asta si ca e prima oara, si ca incercam sa facem downgrade, operatie ce eu n-aveam sa stiu ca n-o sa mearga. Si acum astept sa termin cu nebunia inmatricularii si o s-o duc la dealer. Intre timp, incercand sa fac downgrade, nu mai merge Navi deloc, si cand bag CD-uri mi le ignora ca nu sunt „navi update”, dar macar imi merge radio si telefon si nu se mai reseteaza la fiecare 25 de secunde.
Apoi acu’ vreo 3 zile, am plecat noaptea mai suparat de la semafor si intr-o intersectie pe la eroilor dau intr-o groapa cu roata dreapta; pe langa zgomot de am crezut ca a-nviat Osama, mi-am lasat un rinichi in groapa aia si m-am trezit cu o crapatura in cauciuc. La vulcanizare n-au avut ce sa-i faca, si l-am inlocuit cu unul SH de iarna, sa pot sa merg zilele astea pana mi-oi lua un set nou.
Si ca treaba sa fie treaba, mi s-a dus si scroll, adica rotita aia de langa cotiera care acu’ mai merge doar pe 2 axe plus apasare, dar daca invart de ea nu face nimic. Pe aia in schimb incerc sa mi-o repar singur, ca am vazut DIY-uri cu pasi amanuntiti si detaliati.
Pe moment, o sa pun niscai poze cu SLK-ul pe care nu-l mai am, s-apoi poze cu c320, da’ dupa ce-o clatesc, ca acum arata ca aia de spala geamurile la razoare.
Si cum v-am promis (si rugat) pun si eu un vin, ca poate poate imi spune cineva ce am pe ea: WDD2040891F279138. Multam si seara faina.
Masina mi se pare geniala, iar ecranul ala timid de se ascunde cand e singurel e de-a dreptul „cool”. Nu stiu exact ce e standard si ce e optional, dar pun si eu un VIN, ca am vazut ca sunt colegi care spun ce si cum.
Dar s-o luam de la inceput: vineri iau masina, o verific, o testez, si o iau in test-drive pan’la Botosani. Totul bine pana imi dau seama ca ceva in spate cloncane – da’nu mereu, numai’ din cand in cand. Bun – or fi bucsele; merg ce merg, si ma iau caldurile, ca mi se-aprinde in bord martorul galben de motor. Masina trage, nu scoate (alte) zgomote dubioase, zic eu ca nu e grav. La intoarcere, ma duc o ora la (singura?) reprezentanta din Bacau si un baiat foarte simpatic imi da verdictul final: „masina e in conditii foarte bune, da’ vi s-a aprins martorul de la motorina proasta si trebuie schimbate flansele si suspensiile fata”. „Flansele fac zgomot, iar suspensiile sunt ineficiente”. „Pai cum adica ineficiente? Ce au, nu sunt bune, nu merg, care e faza mai exact?” – „Pai domnule Alexandru, sunt ineficiente”. „Ah, bun, acum am inteles”.
Ce-i drept, pana la Bucuresti m-am bucurat ca nu mai aveam martorul aprins, da cand am alimentat la OMV „premium”, hop-top ca se aprinde martorul din nou. „Bun” – zic – „dupa ce ii fac buletin sa demonstrez ca e de-a mea, o duc la doctor sa vedem exact”.
Intre timp, am vazut ca nu are hartile prea up-to-date, s-am zis sa-mi fac un pic de lucru si sa pun ultima versiune. Ma intalnesc cu un nene simpatic si fara fite, imi explica ce si cum, achit, si m-apuc de treaba.
Cand a terminat de updatat harta, ma trezesc ca mi se stinge COMAND-ul. Ma apuca panica, spumele si apoi iar panica, ca stiu ca e 3000 de iepuri unul nou. Nu se rabata la loc, doar ca la vreo aprox 25 de secunde se stingea complet si repornea, cu sunetul plin de disperare al HDD-ului, pe care il auzeam cum isi dadea ultima sulfare – la fiecare 25 de secunde. Ma intalnesc cu nenea fara fite, imi spune pe un ton onest ca nu se astepta la asta si ca e prima oara, si ca incercam sa facem downgrade, operatie ce eu n-aveam sa stiu ca n-o sa mearga. Si acum astept sa termin cu nebunia inmatricularii si o s-o duc la dealer. Intre timp, incercand sa fac downgrade, nu mai merge Navi deloc, si cand bag CD-uri mi le ignora ca nu sunt „navi update”, dar macar imi merge radio si telefon si nu se mai reseteaza la fiecare 25 de secunde.
Apoi acu’ vreo 3 zile, am plecat noaptea mai suparat de la semafor si intr-o intersectie pe la eroilor dau intr-o groapa cu roata dreapta; pe langa zgomot de am crezut ca a-nviat Osama, mi-am lasat un rinichi in groapa aia si m-am trezit cu o crapatura in cauciuc. La vulcanizare n-au avut ce sa-i faca, si l-am inlocuit cu unul SH de iarna, sa pot sa merg zilele astea pana mi-oi lua un set nou.
Si ca treaba sa fie treaba, mi s-a dus si scroll, adica rotita aia de langa cotiera care acu’ mai merge doar pe 2 axe plus apasare, dar daca invart de ea nu face nimic. Pe aia in schimb incerc sa mi-o repar singur, ca am vazut DIY-uri cu pasi amanuntiti si detaliati.
Pe moment, o sa pun niscai poze cu SLK-ul pe care nu-l mai am, s-apoi poze cu c320, da’ dupa ce-o clatesc, ca acum arata ca aia de spala geamurile la razoare.
Si cum v-am promis (si rugat) pun si eu un vin, ca poate poate imi spune cineva ce am pe ea: WDD2040891F279138. Multam si seara faina.
Comment