Salutare tuturor,
pt că am de stat câteva luni în Germania, mi-am zis să-mi satisfac curiozitatea cu prima Steluţă din viaţa mea. Aşa că am căutat vreo 2 luni până am găsit relativ aproape una de la dealer neamţ, cu istoric, şi cu foarte puţină rugină.
C200 T Kompressor, fabricat Dec 2001, înscris Ian 2002, 1998 cmc, 163CP, Avantgarde, Automatic, 149.000km, 4600 EUR. Alte opţiuni:
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
248 REAR SEAT WITH INTEGRATED CHILD SEAT
330 CD COMPARTMENT
345 RAIN SENSOR
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
543 SUN VISOR WITH ADDITIONAL FUNCTION
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
691 BLUE HEAT-INSULATING GLASS ALL-AROUND, GLASS REAR
700A LEATHER COMBINATION
701A LEATHER COMBINATION - BLACK/ANTHRACITE
744U BRILLIANT SILVER METALLIC
756 RADIO MB AUDIO 10 CD WITH VK/RDS
852 MOBILE.PRE-INSTALL.COMPL.ON TOWER NOKIA SERIES 5/6
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
M001 ENGINES WITH SUPERCHARGER
M111 R4-GASOLINE ENGINE M111
M20 DISPLACEMENT 2.0 LITER
Probleme în cele 3 săpt de când o conduc:
- uşa "mitralieră". Rezolvat prin metoda "scobitorii", vopsită cu marker negru, am şi uitat că am avut aşa o problemă
- becul galben la motor, aprins de curând. Cauze posibile:
- senzorul arborelui cu came plin de ulei (arhicunoscută la motoarele M111). Curăţat bine deocamdată, urmează să schimb cu alt senzor, varianta îmbunătăţită (A111 051 0177). Restul cablurilor sunt uscate, la managementul motorului e uscat de asemenea. Nu ştiu cum e la sonda Lambda;
- curăţat debitmetrul de aer şi clapeta vacuumatică;
- schimbat filtru aer şi polen;
- pe 11 Nov m-am programat la Mercedes pt diagnoza erorii, diagnoză generală, verificarea dacă a beneficiat de toate rechemările oficiale, verificat dacă are ultimele versiuni de soft la motor/cutie/management electric, reglaj faruri, altele;
- avea ulei hidraulic la limită (pt sistemul servo, ce cuprinde şi suspensia spate) - am luat ulei şi am completat cu 200gr. Nu avusese simptome, doar am verificat eu;
- sistemul de parcare ba funcţionează, ba nu. La diagnoză verific dacă e vreun senzor dus, îl schimb.
Altfel, maşina e impecabilă în interior; la exterior are 2 minuscule zgârieturi la bara din spate, date cu vopsea gri (deci greu vizibile).
Rugina nu are pe dreapta aproape deloc (doar la contraaripa spate începe acum). Pe stânga a fost reparată, se vede greu.
Unul din foştii proprietari (dealer-ul îi ştia, e un oraş mai mic), pasionat, şi-a pus masca şi farurile de modelul cu facelift. M-am uitat pe toate părţile, nu pare să le fi schimbat din cauze de accident.
Urmează să-i vând jantele de 17 şi să iau ceva original de 16, favorizez comfortul sportivităţii.
Consum: începe cu 15 la pornire (rece; schimbă mai târziu cutia, pt a da voie motorului să-şi ia temperatura de eficienţă maximă; urmăresc pe bord martorul electronic cum urcă după 5 minute la peste 80 de grade). Apoi coboară spre 12, 11, 10 (minimul la oraş).
La drum întins, însă, se schimbă treaba: prin Elveţia (cu max 120) a luat 7. În Germania, unde am mers şi cu 170, a sărit peste 9. Per total, în ultimii 2500km, am mixt 8,5 (70% autostradă). Folosesc mult pilotul automat, iar cutia stă preponderent în modul W (nu la plecarea de pe loc!) - schimbă foarte repede vitezele în sus, abia perceptibil.
La alt model de maşină i-aş fi schimbat şi uleiul la cutie (prin metoda Tim Eckardt). La aceste cutii, fabricate de ZF, nu e necesar, dacă s-a făcut schimbul obligatoriu la 80.000km.
De-acum, să vină iarna!
pt că am de stat câteva luni în Germania, mi-am zis să-mi satisfac curiozitatea cu prima Steluţă din viaţa mea. Aşa că am căutat vreo 2 luni până am găsit relativ aproape una de la dealer neamţ, cu istoric, şi cu foarte puţină rugină.
C200 T Kompressor, fabricat Dec 2001, înscris Ian 2002, 1998 cmc, 163CP, Avantgarde, Automatic, 149.000km, 4600 EUR. Alte opţiuni:
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
248 REAR SEAT WITH INTEGRATED CHILD SEAT
330 CD COMPARTMENT
345 RAIN SENSOR
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
543 SUN VISOR WITH ADDITIONAL FUNCTION
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
691 BLUE HEAT-INSULATING GLASS ALL-AROUND, GLASS REAR
700A LEATHER COMBINATION
701A LEATHER COMBINATION - BLACK/ANTHRACITE
744U BRILLIANT SILVER METALLIC
756 RADIO MB AUDIO 10 CD WITH VK/RDS
852 MOBILE.PRE-INSTALL.COMPL.ON TOWER NOKIA SERIES 5/6
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
M001 ENGINES WITH SUPERCHARGER
M111 R4-GASOLINE ENGINE M111
M20 DISPLACEMENT 2.0 LITER
Probleme în cele 3 săpt de când o conduc:
- uşa "mitralieră". Rezolvat prin metoda "scobitorii", vopsită cu marker negru, am şi uitat că am avut aşa o problemă

- becul galben la motor, aprins de curând. Cauze posibile:
- senzorul arborelui cu came plin de ulei (arhicunoscută la motoarele M111). Curăţat bine deocamdată, urmează să schimb cu alt senzor, varianta îmbunătăţită (A111 051 0177). Restul cablurilor sunt uscate, la managementul motorului e uscat de asemenea. Nu ştiu cum e la sonda Lambda;
- curăţat debitmetrul de aer şi clapeta vacuumatică;
- schimbat filtru aer şi polen;
- pe 11 Nov m-am programat la Mercedes pt diagnoza erorii, diagnoză generală, verificarea dacă a beneficiat de toate rechemările oficiale, verificat dacă are ultimele versiuni de soft la motor/cutie/management electric, reglaj faruri, altele;
- avea ulei hidraulic la limită (pt sistemul servo, ce cuprinde şi suspensia spate) - am luat ulei şi am completat cu 200gr. Nu avusese simptome, doar am verificat eu;
- sistemul de parcare ba funcţionează, ba nu. La diagnoză verific dacă e vreun senzor dus, îl schimb.
Altfel, maşina e impecabilă în interior; la exterior are 2 minuscule zgârieturi la bara din spate, date cu vopsea gri (deci greu vizibile).
Rugina nu are pe dreapta aproape deloc (doar la contraaripa spate începe acum). Pe stânga a fost reparată, se vede greu.
Unul din foştii proprietari (dealer-ul îi ştia, e un oraş mai mic), pasionat, şi-a pus masca şi farurile de modelul cu facelift. M-am uitat pe toate părţile, nu pare să le fi schimbat din cauze de accident.
Urmează să-i vând jantele de 17 şi să iau ceva original de 16, favorizez comfortul sportivităţii.
Consum: începe cu 15 la pornire (rece; schimbă mai târziu cutia, pt a da voie motorului să-şi ia temperatura de eficienţă maximă; urmăresc pe bord martorul electronic cum urcă după 5 minute la peste 80 de grade). Apoi coboară spre 12, 11, 10 (minimul la oraş).
La drum întins, însă, se schimbă treaba: prin Elveţia (cu max 120) a luat 7. În Germania, unde am mers şi cu 170, a sărit peste 9. Per total, în ultimii 2500km, am mixt 8,5 (70% autostradă). Folosesc mult pilotul automat, iar cutia stă preponderent în modul W (nu la plecarea de pe loc!) - schimbă foarte repede vitezele în sus, abia perceptibil.
La alt model de maşină i-aş fi schimbat şi uleiul la cutie (prin metoda Tim Eckardt). La aceste cutii, fabricate de ZF, nu e necesar, dacă s-a făcut schimbul obligatoriu la 80.000km.
De-acum, să vină iarna!

Comment