Posibila problema 722.6 w211 facelift.
Salutare,
Sunt fericitul proprietar al unui w211 fabricat in 08 2006 cu seria de caroserie WDB2110411B069346.
Este modelul cu cod 486 Pachet sport, echipat cu motorul m271.956 si cutie automata si are in prezent 141000 km, fiind cumparata in mai 2018 de la privat din Germania cu 134000 km.
Conform cartii service, primul schimb de ulei la cutie s-a efectuat la 126000 km in oct 2017 cu ulei si filtru originale.
Fiind prima mea masina automata mi-a luat putin timp pana m-am obisnuit cu ea, in primele mii de km mi-se parea super silent si legata iar acum incep sa mai aud cate un greieras sau zgomot ala suspensie.
Problema mea este urmatoarea:
- Masina are un patinaj imediat ce schimba tr 2, adica la 2000 de rpm trece in tr 2 daca acceleratia este putin calcata 15%, turatia scade la un 1300 de rpm aprox, daca mentin acceleratia calacata putin, usor se ridica la 2000 rpm si viteza creste odata cu turatia insa daca imediat ce schimba tr2 incerc sa o accelerez mai puternic insa turatia urca la 1800 rpm si se simte ca patineaza, la fel ca la o manuala atunci cand nu este cuplat ambreiajul complet.
Daca in momentul in care incepe patinajul ridic aceleratia se simte cum cupleaza (lock-up la aprox 1600-1800) apoi pot accelera fara sa apara acel patinaj. La fel, face si cand schimba tr 3 insa mult mai putin, insa aici, la cald apare un mic delay de 1 secunda in care turatia creste cu 200 rpm apoi cupleaza.(termenul gasit pe forumuri ar fi flare)
Am observat ca daca plec mai hotorat de pe loc si schimbul de treapta se face la un 3000 rpm, turatia scade la 2000 si nu se mai manifesta acest simptom, insa se pastreaza acel salt in gol de 200 rpm intre 2 si 3
La rece simptomele sunt aproape inexistente insa la tr 2 inca percep un mic patinaj.
Daca merg in mod manual si dupa schimbul de tr 1 2 si 2 3 astept 1 sec 2 sa cupleze pot accelera linistit fara sa patineze si in panta cu inclinatie mare. Nu am obervat patinaj la tr 4 si 5.
Daca la urcare pante retrogradez din 2 in 1, nu se simte patinaj (turatia este in sincron cu viteza)
Masina nu are erori pe cutie, nu da socuri la trecerile PRND(se simte o cuplare la rece insa la cald abia este sesizabil), nu da socuri la downshift sau upshift, nu vibreaza si nu scoate zgomote, schimba treptele pe modul manual fara probleme. Motorul nu are erori si nu moare, turatia nu fluctueaza, scurgeri nu are si cablajul mufei este uscat.
Am schimbat uleiul din cutie, crezand ca poate rezolv, m-am gandit ca fiind facut primul schimb la 126000 masina sigur a avut ceva depuneri, schimbul facandu-se cu 7.5 l(am gasit buson la converter), insa cutia se comporta identic. Mentionez ca magnetul era curat si in baie am gasit o depunere foarte fina de material cenusiu ce s-a scurs odata cu uleiul apoi cu un jet de brake cleaner.
Care ar putea fi cauzele? sa fie oare depuneri la blocul de valve? sa incerc o demontare si o curatare a blocului de valve? sa fie solenoidul de lock-up lenes sau cu depuneri? (masina are 140000 reali, e posibil?)
Sa incerc o resetare si o calibrare cu star?
(am citit toate paginile thread-ului)
In Craiova nu am auzit de cineva care sa fie "dedicat" si la care sa pot apela pentru diagnoza si calibrare.
Imi cer scuze pentru post lung insa am vrut sa detaliez cat mai bine, poate aveti idee ce are cutia?
Multumesc.
Salutare,
Sunt fericitul proprietar al unui w211 fabricat in 08 2006 cu seria de caroserie WDB2110411B069346.
Este modelul cu cod 486 Pachet sport, echipat cu motorul m271.956 si cutie automata si are in prezent 141000 km, fiind cumparata in mai 2018 de la privat din Germania cu 134000 km.
Conform cartii service, primul schimb de ulei la cutie s-a efectuat la 126000 km in oct 2017 cu ulei si filtru originale.
Fiind prima mea masina automata mi-a luat putin timp pana m-am obisnuit cu ea, in primele mii de km mi-se parea super silent si legata iar acum incep sa mai aud cate un greieras sau zgomot ala suspensie.
Problema mea este urmatoarea:
- Masina are un patinaj imediat ce schimba tr 2, adica la 2000 de rpm trece in tr 2 daca acceleratia este putin calcata 15%, turatia scade la un 1300 de rpm aprox, daca mentin acceleratia calacata putin, usor se ridica la 2000 rpm si viteza creste odata cu turatia insa daca imediat ce schimba tr2 incerc sa o accelerez mai puternic insa turatia urca la 1800 rpm si se simte ca patineaza, la fel ca la o manuala atunci cand nu este cuplat ambreiajul complet.
Daca in momentul in care incepe patinajul ridic aceleratia se simte cum cupleaza (lock-up la aprox 1600-1800) apoi pot accelera fara sa apara acel patinaj. La fel, face si cand schimba tr 3 insa mult mai putin, insa aici, la cald apare un mic delay de 1 secunda in care turatia creste cu 200 rpm apoi cupleaza.(termenul gasit pe forumuri ar fi flare)
Am observat ca daca plec mai hotorat de pe loc si schimbul de treapta se face la un 3000 rpm, turatia scade la 2000 si nu se mai manifesta acest simptom, insa se pastreaza acel salt in gol de 200 rpm intre 2 si 3
La rece simptomele sunt aproape inexistente insa la tr 2 inca percep un mic patinaj.
Daca merg in mod manual si dupa schimbul de tr 1 2 si 2 3 astept 1 sec 2 sa cupleze pot accelera linistit fara sa patineze si in panta cu inclinatie mare. Nu am obervat patinaj la tr 4 si 5.
Daca la urcare pante retrogradez din 2 in 1, nu se simte patinaj (turatia este in sincron cu viteza)
Masina nu are erori pe cutie, nu da socuri la trecerile PRND(se simte o cuplare la rece insa la cald abia este sesizabil), nu da socuri la downshift sau upshift, nu vibreaza si nu scoate zgomote, schimba treptele pe modul manual fara probleme. Motorul nu are erori si nu moare, turatia nu fluctueaza, scurgeri nu are si cablajul mufei este uscat.
Am schimbat uleiul din cutie, crezand ca poate rezolv, m-am gandit ca fiind facut primul schimb la 126000 masina sigur a avut ceva depuneri, schimbul facandu-se cu 7.5 l(am gasit buson la converter), insa cutia se comporta identic. Mentionez ca magnetul era curat si in baie am gasit o depunere foarte fina de material cenusiu ce s-a scurs odata cu uleiul apoi cu un jet de brake cleaner.
Care ar putea fi cauzele? sa fie oare depuneri la blocul de valve? sa incerc o demontare si o curatare a blocului de valve? sa fie solenoidul de lock-up lenes sau cu depuneri? (masina are 140000 reali, e posibil?)
Sa incerc o resetare si o calibrare cu star?
(am citit toate paginile thread-ului)
In Craiova nu am auzit de cineva care sa fie "dedicat" si la care sa pot apela pentru diagnoza si calibrare.
Imi cer scuze pentru post lung insa am vrut sa detaliez cat mai bine, poate aveti idee ce are cutia?
Multumesc.
Comment